Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Gamereactor+Loading Topp 50 -Resultaten


  • NuYu
  • NuYu
Inte helt fel lista, även om jag blev skitsur på alla dessa actionspel. Utom Combat Evolved då, det förtjänar en fin placering (fast kanske inte så fin).
Vad är man om man inte är människa då? Man är ett monster, det är enklast så
  • 0
Citerar Hydra:
Och kom igen, klart som fan att det finns mängder med NYA spel som bokstavligt talat pissar på dessa titlar.


Ja, det finns det verkligen. Men som du resonerar så får ju inte någon som missat dessa spel rösta utan att få skit.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Ja, det finns det verkligen. Men som du resonerar så får ju inte någon som missat dessa spel rösta utan att få skit.


Klart de får rösta, men jag får då lov att tycka att deras röster, enligt min spelsmak, är dåliga.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
men jag får då lov att tycka att deras röster, enligt min spelsmak, är dåliga.


Jajjebox, men det är många som klagat på annat vis.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Jajjebox, men det är många som klagat på annat vis.


Jo, det är möjligt, har inte direkt lusläst tråden. Man ska ju inte hoppa på folk och sånt såklart.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Någon som kan göra en skriftlig lista av resultaten (YouTube-filmer tar alldeles för lång tid att ladda för mig)?
  • 0
Man märkte helt klart att det är en grov ålderskillnad mellan de båda sidorna. Kanske dags att emigrera?

Blev grymt besviken på att Grim Fandango fick en sådan dålig placering. Annars var det en bra lista.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Någon som kan göra en skriftlig lista av resultaten?


50 - Fallout 2
49 - Age of Empires 2
48 - Grand Theft Auto: Vice City
47 - Gears of War 2
46 - Super Mario Galaxy 2
45 - Diablo 2
44 - Final Fantasy VI
43 - Zelda: Twilight Princess
42 - The Elder Scrolls III: Morrowind
41 - Metal Gear Solid 3: Snake Eater
40 - Call of Duty: Modern Warfare 2
39 - Zelda: Majoras Mask
37 - Halo 2
37 - Baldurs Gate II: Shadow of Amn
36 - Pokémon: Gold/Silver/Crystal
35 - Dragon Age: Origins
34 - Bioshock
33 - Half-Life
32 - Grim Fandango
31 - Fallout 3
30 - Battlefield: Bad Company 2
29 - Silent Hill 2
27 - Knights of the Old Republic
27 - Shadow of the Colossus
25 - Super Metroid
25 - Red Dead Redemption
24 - Super Mario World
23 - Call of Duty 4: Modern Warfare
22 - Super Mario Bros. 3
21 - Grand Theft Auto: San Andreas
20 - Uncharted 2: Among Theives
19 - The Elder Scrolls IV: Oblivion
18 - Super Mario Galaxy
17 - Final Fantasy IX
15 - Grand Theft Auto IV
15 - Chrono Trigger
14 - Super Mario 64
12 - World of Warcraft
12 - Metal Gear Solid
11 - Halo 3
10 - Resident Evil 4
9 - Zelda: The Wind Waker
8 - Mass Effect
7 - Zelda: A Link to the Past
6 - Metroid Prime
5 - Mass Effect 2
4 - Final Fantasy VII
3 - Halo: Combat Evolved (seriously...)
2 - Zelda: Ocarina of Time
1 - Half-Life 2

*Pustar ut*
ROLFMAO xDD
  • 0
Mass Effect 2 före Mass Effect känns inte rätt, men men, ingenting är perfekt.
  • 0
Citerar Hydra:
Nja, tror inte det är därför. Jag anser att OoT och Mario 64 är bättre än sina nya motsvarigheter, och inte pga nostalgi.


Men jag tror dock att nostalgi har med saken att göra. Om inte i ditt fall så i dom flesta andras. Anledningen till att jag tror detta är för att jag brukade hänga på ett community som hyllade äldre spel. För att göra ett långt inlägg kort så tyckte jag att alla retrospel jag provade hade bättre motsvarigheter idag. (Utom Zelda: Link to the Past som faktiskt var en riktigt positiv överraskning.)

Tillagt 2010-07-14 22:20:
Citerar Th3 End:
Mass Effect 2 före Mass Effect känns inte rätt, men men, ingenting är perfekt.


Mass Effect på topp 50 känns inte rätt. Men det är bara vad jag tycker :3
ROLFMAO xDD
  • 0
Det kanske mest positiva var ju Metroid Prime på sjätte plats, underbart spel.

Tengil, OoT är långt mycket bättre än Twilight Princess. Även om dom skulle släppts samma dag. Synd att det inte kom på första plats, det om något förtjänar det.
-Juicy
  • 0
Citerar Tengil93:
Men jag tror dock att nostalgi har med saken att göra


Eller så handlar det bara om att det äldre spelet är bättre? Det är inte så konstigt som du verkar tro.

Ett nytt spel kommer och man älskar allt med det. En uppföljare släpps år senare med nya/omgjorda saker som kan uppfattas på två sätt, bättre än i föregångaren eller sämre. Om det sistnämnda inträffar ses helt enkelt det första spelet som det bättre av dem två.

Sen är självklart nostalgi någon som spelar in i många fall, men inte alls i de exempel du framför.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Jag gillade visserligen Mass Effect 2 mer än ettan (förövrigt ett utav världens bästa spel, topp tio KABLAM) men det känns ändå inte rätt att ha första delen bakom andra. Alldeles för mycket FPS, inget Call of Duty (förutom tvåan, som platsar där mycket bättre än Modern Warfare) ska finnas på listan, inte heller Bad Company 2. Faktiskt nästan en usel lista, men många pärlor är med, bara på fel plats.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Xchel:
Det kanske mest positiva var ju Metroid Prime på sjätte plats, underbart spel.


WORD! Ett av världens bästa spel och en glad överraskning. Tur att loading också fick rösta alltså. ;)

Angående nostalgi så håller jag med Reader. De gamla spelen som var med på den här listan var ju dem som fortfarande håller än idag. Det finns en anledning till att Super Metroid var med på listan, men inte Metroid liksom. Finns massor av gamla spel som åldrats hur bra som helst. Super Mario Bros 3 är ett annat exempel. Det är fantastiskt bra än idag.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Finns liksom inget motargument för det ni skriver. Ni tycker att Ocarina of Time är bättre än Twilight Princess och jag tycker det motsatta.
ROLFMAO xDD
  • 0
Fast nu handlade väl inte diskussionen om vilket spel som är bäst i vems ögon, utan om din teori om varför folk gärna röstar på äldre spel och inte deras nyare uppföljare. Nåja.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Gta IV på 15:e plats,
I am "Bert Falk". Im an Assassin.
  • 0
Citerar Tengil93:
*Pustar ut*

Ah, tackar.
  • 0
Man kan ju inte säga att listan var helt orättvis iaf. En majoritet av spelen är väldigt bra och plattsar på listan. Sen att kanske inte jag håller med om placeringen är ju en annan femma. Listan hade även en del överraskningar som vanligtvis inte brukar ta sig in på dessa listor (kanske glöms dom bort) men det var grymt bra jobbat! Ibland vill man helt enkelt bara se vad läsare röstar på. Än en gång: SUVERÄN LISTA!
http://ohcean.wordpress.com/
  • 0
Half-life 2 som etta?
  • 0
Smaken är som...
If "con" is the opposite of "pro"... what is the opposite of "congress"?
  • 0
Enbart två av spelen jag röstade på kom med. Jag vet inte om jag ska tolka positivt eller negativt.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Enbart två av spelen jag röstade på kom med


Mass Effect 2 och Uncharted 2?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Listan visade en oroande trend av att "uppföljare alltid är automatiskt bättre än föregångaren". Men den var åtminstone inte lika katastrofal som förra GR:s top 50.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Reader:
Mass Effect 2 och Uncharted 2?


Jupp.
hånobing
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!