Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Legend Of Zelda: Skyward Sword


Citerar Danne92e:
Limited Edition kostar 799 på Elgiganten, då tycker jag inte det är värt att vänta längre!

Aha, trevligt! Men jag skulle ändå köpt det från Amazon. I slutändan tycker jag att det är viktigare att spara än att spela på release. ^^
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Mina damer och herrar, dagen vi alla väntat på är här. Några av er spelar Skyward Sword redan och andra får visa tålamod och vänta lite längre, men den 18/11 är det officiella datumet för release här i EU. Det känns banne mig stort!

Får hoppas spelet dyker upp imorgon så man kan lira under helgen. Den senaste kända platsen det befann sig på var i huvudstaden. Lite längre norrut ska det.
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
Nu har jag det i mina händer!
  • 0
NU SÄTTER JAG IGÅNG!!!!!
  • 0
Citerar Danne92e:
Nu har jag det i mina händer!
Citerar ZikkNixx:
NU SÄTTER JAG IGÅNG!!!!!

Suuuuuuuck. ): Jag får vänta ett tag till.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Så då har man äntligen fixat allt. Varit på jakt efter limited edition, städat TV-rummet, duschat osv. Nu skall jag bara sätta i mig en kebabtallrik så jag kan stå mig ett tag. Tur att man fick med batterier i l.e för jag hade helt glömt bort att köpa det.

Lämnar väl en liten rapport om mina intryck om några timmar.

Lycka till alla andra som nu har hela helgen uppbokad, nu kör vi!
  • 0
Citerar jimbuktu:
Lycka till alla andra som nu har hela helgen uppbokad, nu kör vi!


Lycka till du med på denna lyckans dag! It's On!
Pussinussisötisnoffsen
  • 0
Spelet är hittills helt fantastiskt! Och det känns som att det blir bättre och bättre!
  • 0
Har jag väntat fem år kan jag vänta ett par dagar till...heeeh
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Kan inte förstå all kärlek för detta spel. Spelets 2 första timmar är ju mer eller mindre en enda stor cutscene och man gör ju knappt något. Går inte att skippa dessa tradiga monologer som man redan vet utgången på. Sedan när man väl börjar spela är spelet mer eller mindre, ur skräpighet sett, ett TP igen fast nu med `bättre´ kontroll på svärdet.

Att inte själv kunna styra kameran är så b som det bara kan bli och denna evigt tjatande Fi... oh så jobbig.

För mig har serien gått stuprätt utför sedan mästerverket WW. Bara TP som är ett ännu värre spel än detta.
  • 0
Efter 2,5h så har jag nu lämnat Skyloft för första gången. Spelet känns stort och öppet och jag ägnade mycket tid åt att bara utforska och prata med folk. Spelet känns väldigt mer cinematiskt än tidigare spel, och är väldigt berättande i början, men när man väl får göra något så är det väldigt spännande. Spelet känns också lite mörkare än tidigare spelen i serien.

Det var fruktansvärt skoj att flyga omkring i skyloft.

Över lag känner man att de har ägnat mycket tid åt kvalitet. Man känner av den där kvalitetsstämpeln som Super Mario Galaxy har, allt känns liksom perfekt utformat.

Två snabba saker som jag blev mest chockad över förutom hur skoj det är att svinga med svärdet, är först hur jag skulle lista ut hur man kastar krukor efter att ha plockat upp dem, säger inte mer men det var lite klurigt med tanke på hur van man är med den klassiska spel stilen.

Den andra är hur Nintendo har dragit ner känsligheten på Wii-motens "pekdon". Många vana spelare kanske kommer tycka att den är väldigt slö och okänslig. Efter ett tag vänjer man sig.

Finns en hel del att berätta om allt det andra, men slutar där med risk för att avslöja för mycket för er som inte vill veta av spoilers osv.

De som inte börjat spela än, ni lär inte bli besvikna. Skulle en person som aldrig spelat Zelda kört igenom all spelen i serien, så tror jag de hade valt SS som den bästa ( av det jag spelat hitills som referens) med motiveringen att spelet känns perfekt kvalitetmässigt sett.
  • 0
Fantastiskt bra spel! Sån stämning den orkestrerade musiken ger
  • 0
Citerar jimbuktu:
Den andra är hur Nintendo har dragit ner känsligheten på Wii-motens "pekdon".


Går att justera i menyn. Välj "pro".
  • 0
  • Jedi
  • Jedi
Är kikwi's sötta eller vad?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
  • 0
De är sjuuuukt söta! <3

  • 0
Citerar AlterEgo:
Citerar jimbuktu:
Den andra är hur Nintendo har dragit ner känsligheten på Wii-motens "pekdon".


Går att justera i menyn. Välj "pro".


Det är väl bara interfacen/HUD som ändras? Det är den enda skillnaden jag märkte iaf.

Är klar med första "templet" nu.
  • 0
Jag har lyckats fastna i första templet, FÖRSTA!
Where is the cake? I was told there would be cake. The cake is a lie!
  • 0
Det lutar mer och mer åt att jag köper ett Wii inom en väldigt snar framtid.

Satans Zelda...
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Första gången jag fastnade var i andra templet, och där hände följande:
Spoiler:I lavatemplet, i rummet där man rullar på ett stenklot så fattade jag inte hur man kom vidare efter att ha tryckt in ena "pinnen" på bron. Såg inte sprickan i berget. Blev lite galen efter ett tag.
  • 0
Ni som nu har spelet, kan man få ett omdöme av samlingsskivan med Zelda-orkestermusik som ska följa med spelet? Ris eller ros??
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar jimbuktu:
Den andra är hur Nintendo har dragit ner känsligheten på Wii-motens "pekdon".

Du vet väl att man inte "pekar" på skärmen? Spelet känner bara av vilken riktning man håller kontrollen i.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar jimbuktu:
Första gången jag fastnade var i andra templet, och där hände följande:
Spoiler:I lavatemplet, i rummet där man rullar på ett stenklot så fattade jag inte hur man kom vidare efter att ha tryckt in ena "pinnen" på bron. Såg inte sprickan i berget. Blev lite galen efter ett tag.

Samma här, men listade ut det tillslut (efter att nästan slitit av mig håret)

Citerar swedish_jedi:
Ni som nu har spelet, kan man få ett omdöme av samlingsskivan med Zelda-orkestermusik som ska följa med spelet? Ris eller ros??

45min otroligt vacker musik, helt klart! Ett stort minus dock är att den är inspelad på låg ljudnivå, så man måste höja ganska mycket gentemot andra skivor på stereon. (tänker mig att detta kommer bli jobbigt när man lagt in den på iPoden och man vill avnjuta med bra volym... och efter det kommer ens andra musik och skrämmer slag på en med sådan ljudnivå skillnad).



Btw, har aldrig haft några problem med Zelda bossar, men andra bossen klarade jag med en hårsmån, mina féer var slut och kvar hade jag ett hjärta (beror mycket på ovanan i kontrollen)
  • 0
  • Trog
  • Trog
Hämtade Limited Edition igår vid lunch. Sedan dess har jag jobbat, varit på dejt och LAN. Sitter fortfarande på LAN och har inte spelat än. Men åker nog hem i eftermiddag.
I just dont know what went wrong
  • 0
  • Too
  • Too
Plockade upp spelet på Elgiganten igår men har bara hunnit spela en kort stund. Kontrollen av svärdet tycker jag är rätt cool även om den kanske inte är perfekt och det ser lite lustigt ut då Link springer med svärdet utdraget. Dock var det svinigt ballt första gången man fick göra en "fatal blow" tyckte jag! Kändes riktigt mäktigt att göra rörelsen med händerna för att sedan se Link mosa objektet!
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!