Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

NHL 11


Svårt släppa ett spel utan buggar ? Att utvecklare har inte änhu lärt sig det.. SUCK... Men kmr endå köpa NHL 11 . Kommer fixas förr el senare.
Spel är livet !
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Väldigt blandande känslor just nu innan spelet.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Roo:
Citerar Carlos_:
tekningar som loopas i oändlighet

Vad är grejen med det egentligen? Den glitchen har ju inträffat till och från ända sedan NHL08.


Det är ingen glitch. De förklarade det tidigare i veckan. Det är helt enkelt så att spelarna är osynkade vilket gör att spelet återställer till en punkt då alla inblandade var synkade (vilket blir en tekning). Många andra spelutvecklare kör med lösningen att spelarna blir kickade direkt från spelet när de är osynkade, men EA har valt den här lösningen för NHL- spelen istället.

Vad det gäller buggar så är det ofrånkomligt i ett spel av den här typen (det vill säga med mindre än ett års utvecklingstid om man drar av tiden då spelet är på kontroll för allvarliga buggar hos Microsoft och Sony).
  • 0
Citerar YabobK34:
Vad det gäller buggar så är det ofrånkomligt i ett spel av den här typen (det vill säga med mindre än ett års utvecklingstid...

Visst, nog är det så. Men det är fortfarande sisådär lagom irriterande med spel fulla av fel...

Jag tvivlar dock inte på att NHL 11 kommer regera stenhårt, med eller utan buggar.
...
  • 0
Någon som kommer skapa ett EASHL lag som man kan lira med?
  • 0
Vi håller på att dra igång ett mellan 4-5 stycken är vi fullt lag med dig.
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Jag ska upp till ett köpcentrum imon där det finns Elgiganten, på deras lager står det att dom har NHL 11 inne!

Tror ni att jag kan köpa det imon eller ställer dom kanske inte ut det förren på torsdag?
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Sålänge dom har det i lager så... kom ihåg att ta med dig kofoten och en karta över lagerlokalen bara.
...
  • 0
David_hv714ever

Så fort jag får NHL 11 det är om max 1v. Jag är med.
Spel är livet !
  • 0
Fuuudge. Webhallen har inte ens fått in spelen i lager ännu, enligt deras hemsida. Surt om man inte får liret i tid när man förbokat...

Meeen dom har fortfarande 1 dag på sig att skicka iväg spelet. Så får dom hem det ikväll/imorrn och skickar iväg det direkt så kanske...
...
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Carlos_:
Fuuudge. Webhallen har inte ens fått in spelen i lager ännu, enligt deras hemsida. Surt om man inte får liret i tid när man förbokat...

Meeen dom har fortfarande 1 dag på sig att skicka iväg spelet. Så får dom hem det ikväll/imorrn och skickar iväg det direkt så kanske...

Jag har bokat två spel i mitt liv! FIFA 10 och Call Of Duty Modern Warfare2. På FIFA fick jag det dagen det släpptes men CoD inte förrän en dag efter. Så det är inte alltid man får det rätt dag!
Kuznetsov #92
  • 0
Är det någon som vet om det går att köra typ classic controller så man använder knapparna istället för båda analoga spakarna och om det i så fall funkar lika bra? Har någon kanske testat det i föregående spel för där gick det väl? Jag gillade aldrig det där med analoga spakarna i nhl 09 vilket jag därför gav upp. Det gick att ändra till knapparn vet jag men jag ville ge det en rejäl chans och spelade mig trött på det innan jag testade knapparna.
  • 0
Min order är under behandling hos GAME. SÅ fort betalningen går igenom kommer de skicka det.
  • 0
Fasen, dom hade det inte..
Och orkade inte med att fråga när det var en stor plansch med "NHL 11 release 16/9"

Men kanske skulle ha mutat någon för hade med mig 200 kr extra.
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar Rmad:
Jag har bokat två spel i mitt liv! FIFA 10 och Call Of Duty Modern Warfare2. På FIFA fick jag det dagen det släpptes men CoD inte förrän en dag efter. Så det är inte alltid man får det rätt dag!

Nej precis. Egentligen rätt dumt att förboka online, vill man vara säker på att få det på releasedagen så är ju en bokning hos den lokala butiken egentligen att föredra. Men samtidigt... så kan ju onlinebutiker få för sig att skicka iväg spelen för tidigt, man hoppas ju på det.
...
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Carlos_:
Citerar Rmad:Jag har bokat två spel i mitt liv! FIFA 10 och Call Of Duty Modern Warfare2. På FIFA fick jag det dagen det släpptes men CoD inte förrän en dag efter. Så det är inte alltid man får det rätt dag!
Nej precis. Egentligen rätt dumt att förboka online, vill man vara säker på att få det på releasedagen så är ju en bokning hos den lokala butiken egentligen att föredra. Men samtidigt... så kan ju onlinebutiker få för sig att skicka iväg spelen för tidigt, man hoppas ju på det.

Ja eller gå man in i en butik men jag bor i en liten by utan spel affärer
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar memorycard:
Är det någon som vet om det går att köra typ classic controller så man använder knapparna istället för båda analoga spakarna och om det i så fall funkar lika bra? Har någon kanske testat det i föregående spel för där gick det väl? Jag gillade aldrig det där med analoga spakarna i nhl 09 vilket jag därför gav upp. Det gick att ändra till knapparn vet jag men jag ville ge det en rejäl chans och spelade mig trött på det innan jag testade knapparna.


Du måste bara lära dig.
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Jag har kört några matcher i demot nu och för mig känns det väldigt mycket som 09 och 10. Antagligen är det något fel på min spelstil, men jag har väldigt svårt att göra mål och mitt försvar blir alltid en enda stor röra som mest förstör för målvakten.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Är nog inte värt att hänga upp sig för mycket på hur det går i demot. EA har redan släppt två Tuner Updates till spelet.

Mitt spel är skickat nu. Återstår att se om det kommer fram till i morgon (de lover iof att man får det på releasedagen, men i mejlet står det att det tar 1-3 dagar normalt... men mejlet är väl förstås standardiserat för alla typer av beställningar).
  • 0
Citerar YabobK34:
Mitt spel är skickat nu.

Mitt med! Oroade mig alltså i onödan!

... men det står fortfarande som "Ej i lager" på Webhallens hemsida.
...
  • 0
Citerar Carlos_:
Citerar YabobK34:
Mitt spel är skickat nu.

Mitt med! Oroade mig alltså i onödan!

... men det står fortfarande som "Ej i lager" på Webhallens hemsida.


Gör det alltid hos Webhallen. De sätter först ut lagerstatus när spelen är släppta.
  • 0
Funderar på om jag ska köpa det imon när jag slutar 15.00, men ska se på HV DIF på kvällen.

Eller om jag ska köpa det på Fredag när jag slutar 13.00 och lira hardcore.
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
@David_hv714ever

Jag skulle ta första alternativen.

Kommer få NHL 11 idag .
Spel är livet !
  • 0
Citerar TreasureHunter:
@David_hv714ever

Jag skulle ta första alternativen.

Kommer få NHL 11 idag .


Gött!
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
David_hv714ever: adda min gamertag tussee, så hörs vi när jag köpt spelet. Spelar även reach och bfbc2 om någon är sugen.
"Jag tycker att det är bra att man tagit bort slantsinglingen - den blev ju ofta väldigt slumpartad!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!