Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed: Brotherhood


Om mina rekryter mördar en person, blir jag kändare då?
  • 0
Yäy, har fått "Armor of brutus"

Edit: Den är bra, men ful. Jag kör på "Drachen armor" istället.

Edit 2: Såg nu också att man fick med "Dagger of brutus". Den har fullt i allt.
Semper fidelis
  • 0
Citerar ExagoN95:
Yäy, har fått "Armor of brutus"

Edit: Den är bra, men ful. Jag kör på "Drachen armor" istället.

Edit 2: Såg nu också att man fick med "Dagger of brutus". Den har fullt i allt.


När utspelar sig AC:B egentligen? :s Trodde det var en forsättning på AC2 som tog plats under 1500-talet men nu låter det ju nästan som man hoppat tillbaka 1000 år.
  • 0
Citerar Garone:
När utspelar sig AC:B egentligen? :s Trodde det var en forsättning på AC2 som tog plats under 1500-talet


It is.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Hur e multiplayern, någon som kan lämna en kort recenssion ? =)
  • 0
Beställde det idag från CDON för 278kr!
Luke, mah boi!
  • 0
jag tycker den är bättre än dom andra och kan inte vänta tills de släpper en till. någon som vet om vad den kan heta?
  • 0
Citerar nintendo6:
jag tycker den är bättre än dom andra och kan inte vänta tills de släpper en till. någon som vet om vad den kan heta?

Assassin's Creed III?

Älskar det här spelet! Bättre än både ettan och tvåan samt att Ezio inte är lika irriterande längre. Har spelat i 15h och synkat 45%. Något som stör mig är dock hästen som är handikappad och svinseg.

Fan vad jag älskar crossbow och det skjutbara giftstinget.

Alla mina "rekryter" är Assassins nu. :3 Slipper jag skicka iväg dem hela tiden.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Crusaderr:
Hur e multiplayern, någon som kan lämna en kort recenssion ? =)


En frisk fläkt definitivt och riktigt roligt tyckte jag. Men kontrollen gör det lite bökigt och det känns inte jättehållbart. Det är nog roligt ett par veckor framåt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar The Vision:
Alla mina "rekryter" är Assassins nu. :3 Slipper jag skicka iväg dem hela tiden.


Vilken level blir dom det i?
Semper fidelis
  • 0
Citerar ExagoN95:
Vilken level blir dom det i?


Spoiler: 10, men du måste besöka huvudkvarteret för en liten cermoni först också.

Tillagt 2010-12-01 23:17:
Citerar kraz:
En frisk fläkt definitivt och riktigt roligt tyckte jag. Men kontrollen gör det lite bökigt och det känns inte jättehållbart. Det är nog roligt ett par veckor framåt.


Det är alldeles för lätt också imo. Bort med pistol och gift. Minst!

Tillagt 2010-12-01 23:19:
Citerar The Vision:
Älskar det här spelet! Bättre än både ettan och tvåan samt att Ezio inte är lika irriterande längre. Har spelat i 15h och synkat 45%. Något som stör mig är dock hästen som är handikappad och svinseg.


Bättre än tvåan? Japp! Bättre än ettan... njaaa. Håller helt klart med om hästen. Använder den typ aldrig.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Håller med om att hästen är seg, varför kan man inte sprinta med den längre? Har märkt att jag inte kan simma snabbt heller!



Har klarat alla singelplayer achievments nu, subject 16 och borgia flags var lite pain in the ass men lätt när man har map som visar var flaggorna är iaf!
4 multiplayer achievments kvar, någon som vill göra achievmenten där man ska få alla co-op bonuses?
  • 0
Citerar zwqase:
Det är alldeles för lätt också imo. Bort med pistol och gift. Minst!


Visst för att pistolen är rätt störande men den ger så lite poäng så själv använder jag den aldrig iaf. Gift har jag själv ännu inte fått så den kan jag inte uttala mig om ^^
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar iWalshy:
Vad tycker ni om slutet i spelet?

SPOILER!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=F5DU8l4dgRc

Tillagt 2010-12-02 23:52:
Så jävla bra slut, ryser i kroppen


Grymt bra slut! Grymt bra spel!
http://www.gamereactor.se/grupper/1886/
  • 0
Värst vad folk klagar på hästen! Jag gillade den. Visst, det är otroligt svårt att rida igenom staden utan att krossa flertal gamla tanter på vägen till målet, men hästen rör sig ju flera gånger mer verklighetstroget än föregångarna där den i princip studsade fram när man galloperade. För övrigt går det att springa snabbt, men det är under intensiva moment i uppdrag vilket jag också tycker är positivt.

Slutet är riktigt bra, föga förvånande då det varit bra i samtliga AC-spel till huvudkonsol.

Citerar zwqase:
Det är alldeles för lätt också imo. Bort med pistol och gift. Minst!


Fast det ger ju så lite poäng, så folk som fegar runt med det förlorar alltid. Bra lösning, IMO.
hånobing
  • 0
  • I
  • I
I motsats till vad jag hade förväntat mig visade ju sig multiplayerna vara riktigt bra. Det var ett bra tag sedan jag var så här fast i ett online läge.
Ad finem ambulo.
  • 0
bytte in black ops mot AC igår. mitt försa AC spel och det levde verkligen upp till mina förväntningar. När får man sitt brotherhood xD har inte kommit så långt än.
  • 0
Citerar Valerin:
Värst vad folk klagar på hästen! Jag gillade den. Visst, det är otroligt svårt att rida igenom staden utan att krossa flertal gamla tanter på vägen till målet, men hästen rör sig ju flera gånger mer verklighetstroget än föregångarna där den i princip studsade fram när man galloperade.


Efter att ha spelat mängder med RDR var det galet svårt att vänja sig vid hästen i Brotherhood och därför använder jag den ytterst sällan. Att man inte kan sprinta när man vill ser jag inte riktigt anledningen till. Framförallt när man är ute på mer öppen mark så vore det väldigt uppskattat.

Citerar Valerin:
Fast det ger ju så lite poäng, så folk som fegar runt med det förlorar alltid. Bra lösning, IMO.


Fast folk tycks inte bry sig om detta. Som sagt, pistolen och giftet borde bort. Det är alldeles för enkelt att ha ihjäl folk.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Hur fungerar egentligen giftet då i multiplayer? Har aldrig mött någon som använder det xD
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Valerin:
Värst vad folk klagar på hästen! Jag gillade den. Visst, det är otroligt svårt att rida igenom staden utan att krossa flertal gamla tanter på vägen till målet, men hästen rör sig ju flera gånger mer verklighetstroget än föregångarna där den i princip studsade fram när man galloperade. För övrigt går det att springa snabbt, men det är under intensiva moment i uppdrag vilket jag också tycker är positivt.

Som zwqase sa så är den bedrövlig om man ridit runt i massa timmar i RDR. Den enda som är bättre är väl vändningen av hästen när man är stillastående. Men det största problemet med hästjäveln är att den inte kan hoppa ner från en 50 cm avsats, så man måste springa runt allt.

Citerar Valerin:
Slutet är riktigt bra, föga förvånande då det varit bra i samtliga AC-spel till huvudkonsol.

Slutet i ettan var ju inte så super.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
inte så super.


Bra = Super?

Citerar The Vision:
så är den bedrövlig om man ridit runt i massa timmar i RDR.


Citerar zwqase:
Efter att ha spelat mängder med RDR var det galet svårt att vänja sig vid hästen


Jag har ridit runt en massa timmar i RDR.

Citerar The Vision:
Men det största problemet med hästjäveln är att den inte kan hoppa ner från en 50 cm avsats, så man måste springa runt allt.


Säg inte det. Ett tag hoppade min häst runt som en jävla kanin.

Citerar zwqase:
Fast folk tycks inte bry sig om detta. Som sagt, pistolen och giftet borde bort. Det är alldeles för enkelt att ha ihjäl folk.


Jomän, visst borde det åka bort. Men det är inte ett så allvarligt problem som du målar upp det som då man inte tjänar på det.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Bra = Super?

Slutet på ettan var inte ens bra. Slutfighten förstörde ju typ hela spelet, även ifall det inte gick att förstöra.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Slutfighten förstörde ju typ hela spelet, även ifall det inte gick att förstöra.


Med slutet syftar jag främst på t.ex. att man får lära att de som har hand om Desmond är onda samtidigt som han får syn på alla skrifter i rummet med sin eagle vision, något som bidrog till ett mystiskt och stämningsbringande slut i likhet med uppföljarnas.

Men nej, det är inte i klass med dess uppföljare.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Med slutet syftar jag främst på t.ex. att man får lära att de som har hand om Desmond är onda samtidigt som han får syn på alla skrifter i rummet med sin eagle vision, något som bidrog till ett mystiskt och stämningsbringande slut i likhet med uppföljarnas.

Om du menar så ja, men under tiden som man var Altaïr så var slutet ganska ruttet.

Det verkar som att de flesta ogillar Desmond här, kanske inte du, men många. Själv gillar jag bitarna med honom och i Brotherhood var de bättre än någonsin.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!