Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

God eller ond?


Jag burkar köra en ond karaktär först sen prova att göra en god..

Nyckel ordet är prova!

För mig är det väldigt svårt att hålla mig på den sidan av lagen, jag vet inte varför kanske bara så jag är... eller så har jag problem med auktoriteter!
Varför välja konsol då man kan ha alla?
  • 0
Väljer uteslutande att vara god första gången jag provar ett nytt spel. Men ibland händer det att jag göra några mindre goda gärningar under just den rundan lite beroende på vad som händer i storyn. Vet inte vad det har att göra med faktiskt. Får oftast lite dåligt samvete när jag har ihjäl figurer eller förstör saker som inte försöker skada huvudkaraktären. Det kanske är mitt sätt att bearbeta realism i spelen eller något...
  • 0
jag brukar vilja spela ond men lyckas aldrig speciellt bra xD
Människor. Snart förbjudna ombord på flygplan av säkerhetsskäl.-Mikael Sundberg
  • 0
Måste säga att jag rent av älskar Planescape Torments god/ond/neutral system. De klassar upp det såhär:

Lawful Good
Neutral Good
Chaotic Good

Lawful Neutral
True Neutral
Chaotic Neutral

Lawful Evil
Neutral Evil
Chaotic Evil

Spelar själv som Chaotic Good just nu.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Jenn
Hej!

Då deltagarantalet blev lite för lågt vad gällde min första förfrågan har jag bestämt mig för att "lägga till" Mass Effect 2 också. Så är det någon som är intresserad av att delta och svara på varför ni spelade som renegade eller paragon får ni gärna maila mig på [email protected] för att få ett formulär att fylla i.

Mvh
Jennifer
  • 0
Jag spelar som god, eftersom jag är en god människa. Logiskt.

Ett klassiskt exempel på min godhet var när jag råkade skjuta en liten apa i en bur i Aliens vs Predator 2, och sen började om från en tidigare sparpunkt så att den skulle få leva.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Spelar alltid god då jag av någon anledning får dåligt samvete av döda oskyldiga människor även jag vet att det bara är ett spel .
  • 0
Jag brukar alltid vara god under den första genomspelningen och sedan köra igenom det igen som ond bara för att få vara riktigt badass.

I Red Dead Redemption spelar jag dock helt på hur jag känner för, dvs varken god eller ond utan en lagom blandning.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
I Red Dead Redemption är jag lite av varje. Dödar vissa som är emot mig vissa låter jag leva.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
De goda framstår (oftast) som fjollor. Därför är jag ond.
Inget gott har någonsin kommit ur våld.
  • 0
Alltid roligast att spela tvärtemot hur man själv skulle agera. Så jag väljer den mörka sidan och beter mig som ett arsle mot allt och alla. xD
  • 0
Kör oftast god, men i typ tes:oblivion kan jag få för mig att typ utrota bruma nån gång ibland
  • 0
Jag brukar göra det jag känner för. Då brukar jag oftast bli ond.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Är alltid ond det är sånt slit att vara god
Tex: God: Donera pengar ,hjälpa fattiga zzzzz
Ond: Döda folk, hjälpa tjuvar vilja ha Lucien LaChance tillbake
  • 0
Jag spelar alltid god första omgången i ett spel.
Sen andra gången eller tredje spelar jag ond.
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
När jag börjar spelet är jag pure evil men eftersom jag är en sån mes så brukar det sluta med att jag blir god i slutet av spelet ;p
We all make choices, but in the end our choices make us. - Andrew Ryan
  • 0
Att vara god kanske är mest naturligt för de flesta, iaf för mig. Den moraliska sidan i mig blir alldeles för stark, till och med när jag spelar. Jag har till och med svårt att vara hård mot människor irl. huvudsakligen spelar jag alltså som god, Red Dead Redemption verkar dock roligare som ond.
http://ohcean.wordpress.com/
  • 0
Normalt som god. Det känns ofta som ett mer logiskt beteende (oavsett hur utfallet i spelet ser ut).

Det klassiska exemplet kan väl sägas vara "köpmannen" som man antingen kan slå ihjäl och "loota" för 2000 guld, eller så kan man låta honom leva och komma tillbaka och handla igenom hela spelet. Evil ger en snabb vinst men Good är mer fördelaktigt på lång sikt.

Även i nyare spel där "rewards" är mer balanserade så är det svårt att komma ifrån den gamla känslan : good=lönsamt i längden, evil: bara lönsamt för stunden.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Bestämmer mig alltid i förväg om min karaktär ska vara ond,god eller nånting mittemellan. I ME resulterade det i fler onda än goda karaktärer
  • 0
God.

Blir alltid lite ledsen och ångrar mig ofta om jag gör någon NPC i t.ex. inFamous illa.
Jag vill hela, inte äta upp.
?
  • 0
Är ju så helylle i verkliga livet så det brukar alltid bli till att jag spelar ond i spel där man får möjlighet till det.

Ser fram emot att få spela på den mörka sidan i Star Wars the Old Republic.
  • 0
God är väl bäst antar jag. Där gillar man karaktären på ett annat sätt. Onda karaktärer kan man gilla för att de är brutala och roliga att spela, dessutom finns det grymt bra spel där det handlar om "onda" karaktärer (som i GTA spelen). Men där har man ju inget val heller.
Men jag kan aldrig gilla personligheten riktigt i en ond karaktär.
  • 0
God i rollspel, ond i action
"Grymt" bra kommentar ^^
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!