Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

God eller ond?


En ond kvinnlig Shepard i röd utrustning, röd hår och gröna ögon är för min del otroligt sexigt.
  • 0
Vill jag spela ond vill jag helst ha ett motiv. Att bara vara elaka mot alla är lika patetiskt som att rädda varenda kattunge, människa och träd som god.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Jag spelar nästan alltid som god. Får dåligt samvete om jag spelar som ond.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
Antar att jag är mest god för det där ibland falska hoppet om att få något för det. Fast det stoppar mig inte från att knuffa folk över kanter, blåsa dem på pengar eller övertyga mäktiga personer att döda sig själva.

Att visa nåd bara för att man är god är sååå överskattat.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Murdoc:
Jag gör alltid det jag skulle gjort om jag var min karaktär. Det är ju mest logiskt. Vad jag skulle gjort IRL gör jag i spelet, om jag var den jag är i spelet dvs.


Håller med.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Spel med valmöjligheten brukar jag alltid spela ond med tanken att jag ska varva det nångång i framtiden som god. Händer dock väldigt sällan.
"I wipe my ass with tissue paper that's harder than you"
  • 0
Väljer alltid att vara god mot Little Sisters i Bioshock. Nog vill man vara girig och roffa åt sig mycket ADAM som det bara går, men döda barn?! Nej, där går gränsen.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Är man god slutar det alltid med samma sak, man blir springpojke åt alla som frågar snällt och man blir tvungen att göra de flesta uppdragen på det svåra sättet.

Nej, kaotiskt neutral är nog det jag föredrar. Might save your life, might steal your car.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
I spel som Black and White 2 så suger det att vara ond.
Alla bara skriker och ber om nåd.
Hus blir fulare och så.

Men det är jävligt kul
Carlsberg don't do videogames, but if we did, it'd probably be the best videogames in the world.
  • 0
Jag gillar att visa folk att bara för att jag är god så ska de inte kunna komma undan med vad som helst. Inte vara genomrutten, men tillräckligt för att visa vad som händer när man jävlas med mig.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Är det bara jag som är sadisktiskt elak.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Är det bara jag som är sadisktiskt elak.


Det är inte coolt att göra sig till.
"I wipe my ass with tissue paper that's harder than you"
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar AlSimmons:
Citerar Phip:Är det bara jag som är sadisktiskt elak.

Det är inte coolt att göra sig till.


Vad menar du med det?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Jag försöker alltid att vara god i början men det slutar alltid med att jag blir ond förr eller senare.
I was cured, all right!
  • 0
Jag gillar inte när man ska vara "god" måste man ibland utföra ett sjujävla rövslickeri.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Det är skönt att spränga Megaton i Fallout
"I am not a merry man!" - Worf
  • 0
Beror väl på vad det är för spel. I Grand Theft Auto-spelen så har man väl inte direkt så mycket val när det gäller uppdragen, men annars så brukar jag väl inte direkt gå runt och skjuta folk bara för skojs skull.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Jag tycker om att vara mig själv i spel och göra valen jag skulle gjort irl!
t. ex använda FEV viruset i vatten machinen i Fallout 3.
För om jag ska vara ärlig så skulle jag nog gå på presidentens luring.
Carlsberg don't do videogames, but if we did, it'd probably be the best videogames in the world.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Jag gillar inte när man ska vara "god" måste man ibland utföra ett sjujävla rövslickeri.
Semper fidelis
  • 0
Jag är oftast god, får dåligt samvete om jag är ond.
Att bara älska någon utan att våga berätta det för personen är den största förlusten av alla.
  • 0
Aldrig spelat god, som ond får man ju döda fler
The World Is Yours
  • 0
I rollspel är jag alltid ond.
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
  • Missing Avatar
  • Jenn
Hej!

Mitt namn är Jennifer och jag arbetar som universitetsadjunkt i psykologi på Blekinge Tekniska Högskola. Just nu ska jag genomföra en studie i relation till en uppsats som jag arbetar med och jag söker nu deltagare till denna studie. Syftet är att undersöka vilka aspekter som kan ligga bakom valet att spela renegade eller paragon (i Mass Effect) med fokus på spelarens subjektiva upplevelse. Jag vill undersöka detta då jag själv spelar mycket tv-spel och tycker att spel har fått för mycket negativ fokus, istället för att lyfta fram de positiva aspekterna med tv-spel.
Skulle du vilja delta skulle jag vara mycket tacksam och de enda krav som ställs på dig är att du är över 18 samt har spelat Mass Effect 1.
Det som ska göras, om någon är intresserad av att ställa upp, är att förklara varför man har gjort vissa val vid olika uppdrag i Mass Effect samt besvara några skattningsskalor. Jag skickar ett dokument till de som vill ställa upp (med instruktioner och övrig information som är relevant för de som ställer upp), ni besvarar och skickar tillbaka till mig.

Vill du delta kan du skicka ett mail till [email protected] och märka mailet med Deltagande. Givetvis är deltagandet anonymt!

Skulle du ha några frågor går det givetvis också bra att maila mig.
Mvh
Jennifer

P.S Det var jag som startade tråden om God eller ond om någon undrar
  • 0
  • race
  • race
Mass Effect 1 och 2 är mina enda rollspel. Jag gillar att blanda det, först är man hela tiden jättetrevlig mot en viss person ett tag. Sen är det bara skönt att skälla ut han/hon.
  • 0
Citerar Ironboot:
Jag anser att spel är en flykt från verkligheten där man får chansen att vara någon helt annan... Därför är jag oftast god i spel.
FTFY

För mig så brukar det variera från spel till spel.
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!