Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


Känns rätt drygt att spelen är så förbannat dyra....Ocarina of time 3D är typ 2 år gammalt (remake i början) och ändå kostar det över 300 kr....absurt..på riktigt. Skulle ha köpt en 3ds om det inte vore för de hutlösa priserna.
  • 0
via mobil

Precis införskaffat en 3DSXL med Mario Kart, AC:NL och Pokémon X. Min FC är 3540-0179-8460 Adda mig gärna!
Luke, mah boi!
  • 0
Jag har kollat runt lite och många 3ds-ägare verkar få "the black screen of death" eller att konsolen inte kommer ut ur sleep mode.

Har det här hänt med era konsoler? Köpte min 3ds xl (svart) för några dagar sen, vågar knappt röra den nu efter att jag har läst om problemen.
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Jag har kollat runt lite och många 3ds-ägare verkar få "the black screen of death" eller att konsolen inte kommer ut ur sleep mode.

Har det här hänt med era konsoler? Köpte min 3ds xl (svart) för några dagar sen, vågar knappt röra den nu efter att jag har läst om problemen.


Hände med min xl en gång men den återhämtade sig ganska snabbt.
  • 0
Citerar dimentio:
Hände med min xl en gång men den återhämtade sig ganska snabbt.


Hur fixade du problemet?
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Citerar dimentio:Hände med min xl en gång men den återhämtade sig ganska snabbt.

Hur fixade du problemet?


Det är ju bara att hårdstarta konsolen, dvs hålla in powerknappen tills maskinen slocknar och sedan sätta igång den igen.
  • 0
Citerar Teddan:
Å andra sidan har jag ett nästan orört Luigi's Mansion 2 i hyllan som jag ska börja lira när som helst, så jag överlever nog ett tag till!


Det spelet gillade jag inte. Otroligt tråkigt lir.
Precis börjat med A Link Between Worlds förresten, fan vilka nostalgivibbar jag får. Jag som har ALTTP som favoritspel!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Jag har två frågor angående 3ds:en.

Bör man ta ut spelkortet när man har stängt av konsolen eller spelar det ingen roll?

Min andra fråga: Kan man förstöra spelet om den sitter inne när man laddar 3ds:en?

Citerar Kalopsis:
Citerar Farre V:Citerar dimentio:Hände med min xl en gång men den återhämtade sig ganska snabbt.

Hur fixade du problemet?

Det är ju bara att hårdstarta konsolen, dvs hålla in powerknappen tills maskinen slocknar och sedan sätta igång den igen.


Ah, ok. Tack för informationen.
Färska grönsaker.
  • 0
Bör man ta ut spelkortet när man har stängt av konsolen eller spelar det ingen roll?

spelar ingen roll

Min andra fråga: Kan man förstöra spelet om den sitter inne när man laddar 3ds:en?

nej
  • 0
Tack
Färska grönsaker.
  • 0
Jag kan inte komma in i eShop via min 3ds. Kommer upp någon sida om Error code. Är det fler som har detta problem?
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Jag kan inte komma in i eShop via min 3ds. Kommer upp någon sida om Error code. Är det fler som har detta problem?


Många olika speltjänster har problem just nu tydligen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Många olika speltjänster har problem just nu tydligen.


Det var som fan. Kan vara så att det är mycket trafik. Många som loggar in på tjänsterna just nu för att testa deras konsoler som de fått i julklapp.
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Det var som fan. Kan vara så att det är mycket trafik. Många som loggar in på tjänsterna just nu för att testa deras konsoler som de fått i julklapp.


Ingen aning faktiskt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Alla försöker väl uppdatera 3DS/Wii U-maskiner de fått i jul.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Farre V:
Citerar Humanisten:Många olika speltjänster har problem just nu tydligen.

Det var som fan. Kan vara så att det är mycket trafik. Många som loggar in på tjänsterna just nu för att testa deras konsoler som de fått i julklapp.


Det kan också bero på Nintendos usla servar som bryter ihop vid minsta tryck. Varför tror du att deras onlinetjänst är gratis?
  • 0
Citerar Kalopsis:
Det kan också bero på Nintendos usla servar som bryter ihop vid minsta tryck. Varför tror du att deras onlinetjänst är gratis?


Efter lite research så verkar det snarare handla om ett extra tillskott av användare samt att man kopplat ihop 3DS och Wii U mer gemensamma Nintendo ID:s och så vidare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Kalopsis et kan också bero på Nintendos usla servar som bryter ihop vid minsta tryck. Varför tror du att deras onlinetjänst är gratis?

Efter lite research så verkar det snarare handla om ett extra tillskott av användare samt att man kopplat ihop 3DS och Wii U mer gemensamma Nintendo ID:s och så vidare.


Men nu får du väl ändå tänka lite. Om felen beror på att många nya användare ansluter efter julen så beror ju det på att servrarna är otillräckliga och dåliga.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Men nu får du väl ändå tänka lite. Om felen beror på att många nya användare ansluter efter julen så beror ju det på att servrarna är otillräckliga och dåliga.


Du får tänka efter lite innan du uttryck dig som en arrogant knöl.
Jag skulle säga att det är lite som vanligt med Nintendo nu för tiden. De tänker inte efter och garderar sig helt.

De har nu förresten löst problemen och butiken är igång. Köpte Super Mario 3 nyligen utan problem.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Kalopsis:Men nu får du väl ändå tänka lite. Om felen beror på att många nya användare ansluter efter julen så beror ju det på att servrarna är otillräckliga och dåliga.

Du får tänka efter lite innan du uttryck dig som en arrogant knöl.
Jag skulle säga att det är lite som vanligt med Nintendo nu för tiden. De tänker inte efter och garderar sig helt.

De har nu förresten löst problemen och butiken är igång. Köpte Super Mario 3 nyligen utan problem.


Fast nu var det ju faktiskt du som inte tänkte innan du skrev. Om de haft bättre servrar hade de pallat trycket.

Anledningar har förstås med pengar att göra. Man förser sig bara med serverkapacitet som täcker genomsnittligt användande, och det håller inte under toppar exempelvis efter jul då många användare loggar på samtidigt.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Fast nu var det ju faktiskt du som inte tänkte innan du skrev. Om de haft bättre servrar hade de pallat trycket.


Men lilla söta du, vad i hela friden får dig att tro att jag inte drar den kopplingen? Det var ju inte ens det jag påpekade eller skrev. Du skrev först:

Citerar Kalopsis:
.
Det kan också bero på Nintendos usla servar som bryter ihop vid minsta tryck. Varför tror du att deras onlinetjänst är gratis?


Det är inte i närheten en självklar kommentar utan bara överdrivet antagonistisk och snarare ett korkat känsloargument. Tänk efter lite själv innan du skriver som en douche.
Jag kom däremot med en förklaring där ditt följande Captain Obvious-dansande bara var att räkna upp samma sak som jag sade, fast i en annan ände.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Skickade in min 3ds XL idag på reparation pga död pixel. Lite förbannad att man måste skicka in den efter att bara haft den under en månad.

Hoppas garantin täcker det här.
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Skickade in min 3ds XL idag på reparation pga död pixel. Lite förbannad att man måste skicka in den efter att bara haft den under en månad.

Hoppas garantin täcker det här.


Döda pixlar borde väl täckas då det inte direkt är något man själv orsakar?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Döda pixlar borde väl täckas då det inte direkt är något man själv orsakar?


Ingen aning. De sa att de skulle undersöka den och höra av sig sen.

Vet någon hur mycket en reparation brukar kosta?
Färska grönsaker.
  • 0
Det går numera att komma förbi det idiotiska regionlåset som finns på alla 3DS-enheter.
Kräver att några filer installeras, så inget krångel med hårdvara som ska lödas eller annat jobbigt. Se dock till att läsa instruktionerna mycket noga då Nintendo kanske gör ändringar med sina mjukvaruuppdateringar och något steg kan se annorlunda ut i framtiden.

http://gbatemp.net/threads/region-free-cart-loading-with-emunand
-no-flashcards.360261/



Observera att om du använder Gateways kort för att köra ROMs så förstör du din enhet ifall du gör din 3DS regionsfri, men kör du lagligt inköpta spel är det ingen fara.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!