Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


Hej!
Jag är sugen på att 3DS XL någon gång snart.

Kan någon hjälpa mig med vad det är för laddare man ska köpa?
Och finns det "Cradle"-laddare till XL? Läste att det inte ingår.
  • 0
Citerar Danne89:
Hej!
Jag är sugen på att 3DS XL någon gång snart.

Kan någon hjälpa mig med vad det är för laddare man ska köpa?
Och finns det "Cradle"-laddare till XL? Läste att det inte ingår.


Jag köpte denna till min 3DS XL: http://cdon.se/spel/dsi_%2f_ds_lite_%2f_ds%2f_3ds_ac_adaptor-1
0137159


Funkar fint även om det är lite lite lite störande med 2 för mig onödiga andra hanar för äldre modeller av NDS..
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Jag köpte denna till min 3DS XL: http://cdon.se/spel/dsi_%2f_ds_lite_%2f_ds%2f_3ds_ac_adaptor-1
0137159

Funkar fint även om det är lite lite lite störande med 2 för mig onödiga andra hanar för äldre modeller av NDS..


Verkar okej! Kör nog på denna:
http://cdon.se/spel/nintendo_3ds_xl_charging_cradle_%2b_ac_ada
pter-20904807


För jag vill ha Cradle, sjukt smidigt!
  • 0
Tycker ni jag ska slå till på detta?

Oöppnad Vit Nintendo 3DS XL Mario Kart 7 Bundle
Inplastat Super Mario 3D Land
Inplastat New Super Mario Bros. 2
2100kr inkl frakt.
  • 0
Citerar Danne89:
Tycker ni jag ska slå till på detta?

Oöppnad Vit Nintendo 3DS XL Mario Kart 7 Bundle
Inplastat Super Mario 3D Land
Inplastat New Super Mario Bros. 2
2100kr inkl frakt.

Låter som ett bra köp! Du sparar ju åtminstone 700 kr, ungefär. Bra spel är det också.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Låter som ett bra köp! Du sparar ju åtminstone 700 kr, ungefär. Bra spel är det också.


Sant... Det är ett bra pris! Det är en "misslyckad" julklapp som jag köper. Och kvittot har de tappat bort. :p

Jag är ju mest sugen på Ocarina of Time 3DS. Kanske hittar jag någon som vill byta mot någon av spelen. Eller så får jag sälja New Super Mario Bros. 2!

Blir att köpa den på fredag. Måste bara beställa en laddare också!
  • 0
Citerar Danne89:
Tycker ni jag ska slå till på detta?

Oöppnad Vit Nintendo 3DS XL Mario Kart 7 Bundle
Inplastat Super Mario 3D Land
Inplastat New Super Mario Bros. 2
2100kr inkl frakt.


Är ju ett riktigt bra köp och som sagt du spara ju en hel del pengar på det
  • 0
Citerar Danne89:
Det är en "misslyckad" julklapp som jag köper.

Ha! Låter ju som världens bästa julklapp.


Citerar Danne89:
Jag är ju mest sugen på Ocarina of Time 3DS.

Det är fantastiskt! Mario Kart och 3D Land är också väldigt underhållande. NSMB2 har jag inte provat men det är nog bra det med.


Citerar Danne89:
Måste bara beställa en laddare också!

Ja, synd att den var så dyr. 300 för laddare och laddställ är ju inte som hittat direkt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Det är fantastiskt! Mario Kart och 3D Land är också väldigt underhållande. NSMB2 har jag inte provat men det är nog bra det med.


Har lirat sönder det till både N64 och Gamecube (inkl masters quest) och är ändå sugen på 3DS-utgåvan!! Vill ha!

Citerar Ridley:
Ja, synd att den var så dyr. 300 för laddare och laddställ är ju inte som hittat direkt.


Ja, det är dyrt med originalprylar.
  • 0
Den här pärlan kommer alltså inte till Sverige? Charizard mofo!
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Illusiondude:
Den här pärlan kommer alltså inte till Sverige? Charizard mofo!


Den är skitsnygg, men har inte hört något annat än japan exklusivt...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Den är väldigt exklusiv, även i Japan. Meen å andra sidan så var Pikachu-version japanexklusiv.
I just dont know what went wrong
  • 0
Kan ju alltid hoppas. Pikachu är mitt reservval, utan tvekan.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Får ganska ofta att saker är restricted så att man bara få se det efter en speciell tid i E-shop på Nintendo 3DS. Precis som på Wii U med Zombi U.

Går det att ändra på 3DS E-shop? Kan t.ex inte ladda ner MGS-demot, men Resident Evil går bra...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Danne89:
Får ganska ofta att saker är restricted så att man bara få se det efter en speciell tid i E-shop på Nintendo 3DS. Precis som på Wii U med Zombi U.

Går det att ändra på 3DS E-shop? Kan t.ex inte ladda ner MGS-demot, men Resident Evil går bra...


Vad är det du ska ändra på då? Tiden? För det är den som avgör om du kan ladda ner eller inte, precis som du skrev (så varför frågar du?)
I just dont know what went wrong
  • 0
Jag tänkte om det var något parental restriction på 3DS eller nåt? Vem orkar sitta och tanka ner efter 23, när man ska upp tidigt och jobba...
  • 0
Ramlade över det här erbjudandet på Mediamarkt idag. Tänkte att det kanske är någon som är i köpartagen och kikar in i den här tråden, och blir glad för tipset.

Nintendo 3DS Super Mario 3D Land Pack - 999kr

Nintendo-pojken, och till viss del prylbögen inom mig vill lägga vantarna på det där isvita paketet. Men måste nog lägga band på mig. Min GBA SP och DS Lite har blivit liggande i byrålådan, och inte mycket talar för att det skulle bli annorlunda med denna.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Danne89:
Jag tänkte om det var något parental restriction på 3DS eller nåt? Vem orkar sitta och tanka ner efter 23, när man ska upp tidigt och jobba...


Det är en parental restriction. Och eftersom NoE-kontoret ligger i tyskland så måste eShopen följa deras lagar om digitala köp. Dvs, bara efter en viss tid.
I just dont know what went wrong
  • 0
Efter dagens Nintendo Direct så vet jag inte om jag kan hålla mig ifrån en 3DS. Herregud vad lovande spel det kommer till konsolen.
  • 0
Det kommer ju en hel del riktigt bra spel till 3DS och då har man inte hunnit spela igenom alla topptitlar som släppts hittills.
  • 0
4 månader lång väntan, halleda. Aja, tur att Fire emblem dyker upp i april.
Bara slutet på början
  • 0
  • Trog
  • Trog
Circle Pad Pro XL släpps samma dag som MH3U - 22 mars. Bra tajming.
I just dont know what went wrong
  • 0
Vad tror ni om Mario Golf? Jag har relativt höga förväntningar då jag älskade Toadstool Tour.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Vad tror ni om Mario Golf? Jag har relativt höga förväntningar då jag älskade Toadstool Tour.


Jag undrar om Peach och Daisy kommer klä sig likadant som de gjorde i den japanska versionen av Mario Tennis Open:

http://oi46.tinypic.com/xd5b42.jpg

  • 0
Snabb fråga, finns det någon som helst enkel lösning för att föra över bilderna från de båda skärmarna i en Nintendo DS/3DS till en större bildskärm av något slag (såsom TVn eller datorns bildskärm)? Antar att det inte går, tyvärr. : (
Nu var det dags igen...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!