Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


  • Trog
  • Trog
LeafWolf, dela gärna med dig av din FC. Men finns i mitt krypin.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Kid Icarus fick 40/40 av Famitsu


...och 9/10 av GR...

Det spelet har i mina ögon verkligen gått från klarhet till klarhet. Ska definitivt förbokas...nånstans, förmodligen Amazon.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Streetpassade någon idag som BARA dök upp i Mario Kart, inte på Mii Plaza. Har hänt nån gång förut också. Skumt!
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Blir att köpa en 3DS imorron .
Live long and prosper.
  • 0
Citerar Nixel:
Blir att köpa en 3DS imorron .


Trevligt! Vilket blir första spelet?
  • 0
Funderar på att köpa ett 3ds men vet ej om jag kan se 3d:n. Då jag är i princip blind på ena ögat kan jag inte se "vanlig" 3d med 3d-glasögon. Eftersom 3ds dock använder sig av en annan teknik tänkte jag att det kanske funkar ändå. Om det är någon som har erfarenhet av detta eller vet något vore jag tacksam.
Även den starkaste måste ta i när han skiter.
  • 0
Om du nästan är blind på ena ögat (fyfan) så lär du inte gilla 3D-effekten. Precis som med all 3D kräver det två ögon. Det kommer bli störning och då spelar du nog hellre utan 3D. Men glöm inte att 3D inte är allt maskinen har och att det är spelen som är viktigast. Så tycker du ska köpa 3DS oavsett men du lär inte kunna använda effekten ju.
Akuryo taisan!
  • 0
Mmm, men isåfall kanske det är mer värt att köpa dsi xl? Eller är det stora skillnader grafik- och prestandamässigt?
Även den starkaste måste ta i när han skiter.
  • 0
Ja jävlar. Såklart har grafiken blivit mycket bättre, det är ju nästa generation vi snackar om inte bara en omdesign av NDS. Kolla bara in nått spel på Youtube tex Resident Evil: Revelations. Och sen har du ju massa annat som tex. nya och gammla nerladdningsbara spel samt andra funktioner som streetpass och spotpass. Samt att du kan spela NDS-spel på 3DS. Tycker att 3DS har ett mycket bra pris för det man får. Dock väntar jag själv på en omdesign då jag tycker inte den är snygg alls och batteritiden är ganska dålig med tanke på Nintendos standard.

Men DSi XL är såklart också underbar men det är ju stor skillnad helt klart, jag ska ha båda konsolerna. ^^
Akuryo taisan!
  • 0
Lämnar ett tassavtryck här. Kommer att få min 3DS i veckan och då skall det spelas.

Det första jag kommer att spela är Harry Potter Lego år 1-4.
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
Citerar 3DS-lover:
Harry Potter Lego år 1-4

Ursäkta men det låter som ett väldigt dåligt val med tanke på alla andra spel som finns. Men älskar du LEGO-spelen så. ^^'>
Akuryo taisan!
  • 0
Citerar Mr_Otaku:
Citerar 3DS-lover:Harry Potter Lego år 1-4
Ursäkta men det låter som ett väldigt dåligt val med tanke på alla andra spel som finns. Men älskar du LEGO-spelen så. ^^'>

Det är den enda jag har hemma så därför blir det det jag börjar med. Men ja jag gillar Lego-spelen. Kommer att köpa Recindent Evil och Ikarus.
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
Var hittar jag min Friend-code i min 3DS?
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
  • Trog
  • Trog
Blir nog inte Kid Icarus än för mig. Först ska jag köpa nya Naruto till PS3, och klara av OoT 3D och Resident Evil. Ingen brådska med KI, är ändå inte många intressanta titlar (rätta mig gärna) på horisonten mer än Fire Emblem och Monster Hunter.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Ingen brådska med KI, är ändå inte många intressanta titlar (rätta mig gärna) på horisonten mer än Fire Emblem och Monster Hunter.


Kingdom Hearts: Dream Drop Distance!!!
Famitsu gav det 38/40, det näst högsta betyget som serien har fått. Mitt mest efterlängtade spel för tillfället efter Pokémon B/W 2.

Citerar Trog:
Kid Icarus fick 40/40 av Famitsu


Vad nice. Grymt sugen på spelet, men tyvärr är det mycket annat spel jag också vill som Soul Calibur V, Sonic Generations, Xenoblade Chronicles och Naruto Shippuuden: Ultimate Ninja Storm Generations.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Super Mario 128:
Kingdom Hearts: Dream Drop Distance!!!


När kommer det? Har aldrig fastnat för något KH, så jag är tveksam. Fast jag gillar att den får en specialutgåva. 3DS är ju lite av "min konsol", och då måste jag ju ha alla stora spel och alla specialutgåvor.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar Super Mario 128:
Kingdom Hearts: Dream Drop Distance!!!


När kommer det?


I Sommar. I Japan är det dock redan ute.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Då är det långt kvar.

... Fast Resident Evil börjar bli svårt. Är på Episode 7, gillar inte att jag har tid på mig halvvägs.
I just dont know what went wrong
  • 0
Hej alla, är det bara jag som tycker OoT är svårt? Man vet ofta inte vart man ska! Till exempel nu jag som precis klarat ut tempel 2 och ska bege mig till tempel 3. Men hur? Jag var tvungen att läsa på Faqs och det stod att jag skulle hitta en viss flod och följa den. Det var inte första gången...

Visst, jag kanske ska prata med en massa bybor i spelet för att få ledtrådar, men vad fan...

BTW, jag spelar det med 3D neddraget. Grafiken blir snyggare faktiskt.

(inget aprilskämt)

Tillagt 2012-04-01 13:11:
Citerar Trog:
Kingdom Hearts: Dream Drop Distance!!!
Famitsu gav det 38/40, det näst högsta betyget som serien har fått.


Åh! även om jag inte riktigt litar på Famitsus betyg (de gav Nintendogs 40/40)
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kundvagnen:
är det bara jag som tycker OoT är svårt?


Svårt för att du inte vet var du ska? Hade inga problem första gången jag spelade klarade det (strax efter Majoras Mask släpptes)

Citerar Kundvagnen:
BTW, jag spelar det med 3D neddraget. Grafiken blir snyggare faktiskt.


nej, grafiken är exakt densamma.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
nej, grafiken är exakt densamma.


Näe, allt blir kantigt med 3D på. Funkar bättre i Mario 3D Land tycker jag.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Spelar alltid med 3D avstängd.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kundvagnen:
Näe, allt blir kantigt med 3D på.


Nej, grafiken är densamma. Men däremot så upplevs den horisontella pixelmängden mindre, eftersom den delas på hälften för ögonen.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Nej, grafiken är densamma.

Utan 3D får man kantutjämning och dubbelt så hög skärmuppdateringshastighet.

Med 3D får man pixliga kanter och sämre skärmuppdatering, men å andra sidan upplevs allt som lite skarpare eftersom man har två bilder som kompletterar varandra.

Båda lägen har sina fördelar och nackdelar, jag brukar växla mellan dem.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Ridley:
Utan 3D får man kantutjämning och dubbelt så hög skärmuppdateringshastighet.


pga skärmens upplösning. Och FPSn blir inte dubbelt så hög.

Citerar Ridley:
Med 3D får man pixliga kanter och sämre skärmuppdatering


ja, lägre FPS. Men jag har bara upplevt det störande i DoA (har OoT, SM3DL, MK7, RE:R, DoA och ST4)
I just dont know what went wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!