Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


Citerar Ridley:
text


Håller med om det mesta, förutom Pilotwings som jag inte spelat. :/

Annars så har jag knarkat osannolikt mycket Pokémon HeartGold på senaste tiden, har återupptäckt hur fantastisk serien är. Enda problemet är att jag inte kan gå online, eftersom det kräver WEP-anslutning. FÅr skaffa B/W inom kort istället.

Är för övrigt väldigt nöjd med min 3DS. Har haft den i snart en månad och är mycket nöjd med inköpet. Bra spel, bra kringfunktioner, godkända online-kapaciteter och ett onödigt stort spelbibliotek. (har hela DS-biblioteket bl.a.) Enda som fattas är GBA/GBC-spel och Pokémon till E-shopen.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Ridley:
Det jobbigaste var att man vrider sig och går med samma spak


Nej, det är charmen. Du har väll spelet de äldre spelen i serien? Det är så det ska vara.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Nej, det är charmen. Du har väll spelet de äldre spelen i serien? Det är så det ska vara.

Haha, jaså? Jag antar att det gör det lite läskigare om man inte kan springa runt hur lätt som helst. Nä, jag har inte spelat nåt RE faktiskt... Inte ens fyran, fast jag har funderat på att skaffa det. Vet inte om det är nåt för mig. ;P
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • Trog
  • Trog
Fyran hör till de nyare spring-och-skjut-zombies-spelen. Men det första ska du helt klart spela. Det gjordes lite knepigt att styra just pga att få den där extra panikkänslan av att ens karaktär är seg när man hamnar i läskiga situationer.

Det varvat med pussel och ett lika ostigt manus som röstskådespeleri.
I just dont know what went wrong
  • 0
Någon som sett Resident Evil bundlen med samma fina pris som webhallen har ?

Alla andra sidor verka ha 649-699kr :/
  • 0
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
blir dina för bara drygt 500 kronor.


Jag beställde på GAME (vilket kostade mig 699kr)! Men det var värt det då man får med en dubbelsidig poster samt ett exklusivt 3D-fodral till spelet! Älskar sådana smått onödiga saker!!!
  • 0
Någon som har PES 2012 3d och vill spela online ?
Happy Gaming :D!
  • 0
Då har man skaffat Resident Evil Revelations. Verkar lovande än så länge. Inget 10-poängspel direkt, men helt okej. Tycker att spelet känns oldschool, som att det hade kunnat vara ett dreamcast-spel. Grafiken är inte den bästa.. brungråa nyanser, men det funkar.
Innan varje nytt mission dyker en sån där "det här har hänt"-film upp, som i en tv-serie.
Finns tyvärr en och annan karaktär som inte känns så trovärdiga utseendemässigt. Som en rumptuttlisa, vars story man följer i spelet genom att hitta filmklipp: http://press2play.tv/spel/23/sexistisk-ny-trailer-for-resident-evil-sp
elet-i-3d

Jag menar, vad är det för jäkla karaktärsdesign?

Nåväl. Ser fram emot att testa co-op läget när jag låst upp det.

Tillagt 2012-01-27 23:45:
Edit: Köpte inte till en circlepad pro. Men det verkar funka ändå. Lite irriterande att inte kunna gå i sidled dock..
  • 0
Resident evil Revelations äe as bra! Jag köpte till circle pad pro, och den är helt klart värd perngarna! Den funkar bra. Det är as kul online också
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
Citerar Albertoz:
Resident evil Revelations äe as bra! Jag köpte till circle pad pro, och den är helt klart värd perngarna! Den funkar bra. Det är as kul online också


Tycker också spelet är riktigt bra. Sedan att pröjsa 250kr för en gigantisk plastbit är dock en annan ska men när man köper bundlen med RE: Revelations + Circle Pad Pro (beror dock var) så blir den ju något billigare än om man skulle köpa dom på något annat ställe. Men fungerar bra, det gör den...
  • 0
Köpte Revelations i förrgår. Kört 4 timmar. Hittills har det varit riktigt bra. Man får både action och skräck. Har inte hunnit testa raid mode än.

<quote author=Tillagt 2012-01-27 23:45:
Edit: Köpte inte till en circlepad pro. Men det verkar funka ändå. Lite irriterande att inte kunna gå i sidled dock..</quote>

Man kan gå i sidled utan circle pad pro. Håll bara in L medan du går. Funkar också medan du siktar. Inte lika smidigt som med pro, men det funkar.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Tror REE funkar bättre utan CPP, det är iaf min åsikt. Men kommer köpa den ändå, inför framtiden.


Och förresten...
RUMPTUTTLISA!!!!
I just dont know what went wrong
  • 0
Funderar på en online-turnering i MK7...någon som är intresserad?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar ZchmeKko:
Funderar på en online-turnering i MK7...någon som är intresserad?


Själklart
I just dont know what went wrong
  • 0
Jävligt shysst att man nu kan surfa gratis med sin 3ds på mcdonalds och subway och dylikt Samt ordning att de börjar sända kirby avsnitt på nintendo video ,Jag drog även hem kid icarus 3d igår helvete så svårt hade glömt det!!
Krieg!!
  • 0
Resident Evil Revelations är så jävla bra! Jag älskar det! Jag är i episode 7 nu
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
Nytt demo på torsdag :Crush 3d amt ett kirbyspel blirr mumma för mig då jag är ledig från jobbet då!!
Krieg!!
  • 0
Najs! Vill ha fler demos!
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Ooh, mer demos. Man tackar. Mitt Revelations kommer nog på onsdag tror jag. Samtidigt som mitt PS3 och som jag ska på möte. Kommer spela hela onsdag natt. Varva RE med PS3.

Någon som har fått Streetpass Quest 2 än? (Klara Streetpass Quest två gånger) Jag är i näst sista rummet på andra varvningen, så jag är snart där.
I just dont know what went wrong
  • 0
Ahh grattis helvete vad skoj jag har med resident ännu kör hell mode började i natt samt håller på att raida online det är magiskt det spelet!! Nej fan håller på med första varvet ännu men det går framåt iaf har tornet kvar typ,Men jag har mött många nya miis så jag har inte behövt köpa några gubbar knappt.
Krieg!!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Visste ni att ni kan få tillgång till Nintendo Zone genom att byta eran SSID till "attwifi". Har tyvärr inte kunnat prova själv, då jag kör gratisversionen av Connectify, och där kan man inte ändra sin SSID hursomhelst.

Hittade Screen Protectors idag för 4kr, instant buy. Och min Snivy-Plushie kom idag med posten.
I just dont know what went wrong
  • 0
Screen protectors är overkill när det kommer till NDS/3DS tycker jag. Gör det värre istället för nytta. Eftersom skärmen blir mindre känslig och det kan bli fult med den på/av, skärmarna fälls ju ihop.
Akuryo taisan!
  • 0
Trog jag är lite kass på sådant där vad menar du det låter intressant?
Krieg!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!