Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Portal 2


Klarade ut spelet i eftermiddags. Helt otroligt. Storyn var riktigt bra. Det enda jag kan klaga på är väl att det tar lite väl lång tid att komma till banor som är någorlunda utmanande, men jag antar att det är för att lite mer ovana eller möjligtvis inte like kvicktänkta spelare ska kunna komma in i det.

Började på co-op för någon dag sen med en polare också, ska bli kul att se vart storyn tar oss.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Klarade ut spelet i eftermiddags. Helt otroligt. Storyn var riktigt bra. Det enda jag kan klaga på är väl att det tar lite väl lång tid att komma till banor som är någorlunda utmanande, men jag antar att det är för att lite mer ovana eller möjligtvis inte like kvicktänkta spelare ska kunna komma in i det.

Började på co-op för någon dag sen med en polare också, ska bli kul att se vart storyn tar oss.


Utmaningen är inte överdriven, helt klart. Nu kanske jag inte direkt är lådans vassaste kniv, men för mig var det på en perfekt nivå: Utmanande men aldrig frustrerande.

Tyckte dock co-op var en hel del svårare än SP mellan varven, dels för att man har fyra portaler att tänka på, men även det faktum att man måste kommunicera och fördela "arbetsbördan" på ett tillfredställande sätt. Detta gick an med min flickvän i split screen, då jag hela tiden kunde instruera henne på plats i soffan, men var avsevärt svårare online utan headset
PSN: Schylen
  • 0
Citerar matlen:
Utmaningen är inte överdriven, helt klart. Nu kanske jag inte direkt är lådans vassaste kniv, men för mig var det på en perfekt nivå: Utmanande men aldrig frustrerande.


Ehh..det var exakta motsatsen jag skrev. Det var för lätt på tok för länge tills man behövde börja tänka.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Ehh..det var exakta motsatsen jag skrev. Det var för lätt på tok för länge tills man behövde börja tänka.


Ja, då har vi motsatta åsikter med andra ord, precis som jag ville ha sagt

Jag tycker alltså det var bra att utmaningen inte var större, då jag fann den lagom för mitt intellekt. Du tyckte den var i tamaste laget om jag förstått dig rätt?

Jag uttryckte mig kanske lite konstigt, misstänker jag
PSN: Schylen
  • 0
Citerar matlen:
Jag tycker alltså det var bra att utmaningen inte var större, då jag fann den lagom för mitt intellekt. Du tyckte den var i tamaste laget om jag förstått dig rätt?


Yes, precis. Spelat igenom hela co-op med en polare nu. De kan ju lätt göra en trea efter det slutet i alla fall. Co-op var även det lite väl lätt, nog för att kompensera för att man är två personer som måste snacka med varandra, men fy fan riktigt kul ändå.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
De kan ju lätt göra en trea efter det slutet i alla fall


Jovars, det är även något jag hoppas på. Finns förmodligen mycket kvar att kräma ut ur detta koncept. Normalt föredrar jag nya spelserier framför uppföljare, men när det gäller Portal är jag helt enkelt inte riktigt mätt ännu.
PSN: Schylen
  • 0
Testade på 3 stycken coop-banor som folk gjort och de var faktiskt ganska roliga. Lite smått ologiska ibland, men tog inte så lång tid innan vi lyckades lösa dem. Om någon annan vill testa på så finns banorna här. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=435699
We own your fucking dreams!
  • 0
Fan vad bra det var Lite för lätt dock, precis som ettan. Men fullkomligen njöt av varenda sekund, trots att jag lirade det i 800x480, tur att man inte är grafikkåt
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Stephen Merchants Wheatley gjorde spelet underbart
hej
  • 0
Håller precis på att tanka ned spelet och ser verkligen fram emot att testa det
Fullkomligt älskade första.
Hur står sig tvåan jämfört med originalet?
Har nämligen svårt att se hur konceptet ska kunna fungera i en uppföljare, vad har gjorts för att hålla storyn och spelmekaniken tillräckligt intressant?
  • 0
Citerar UrgbaN:
Håller precis på att tanka ned spelet och ser verkligen fram emot att testa det
Fullkomligt älskade första.
Hur står sig tvåan jämfört med originalet?
Har nämligen svårt att se hur konceptet ska kunna fungera i en uppföljare, vad har gjorts för att hålla storyn och spelmekaniken tillräckligt intressant?


Det är sjukt bra, så mycket säger jag Det funkar som uppföljare helt klart.

Gratis DLC kommer snart i september med!
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Kommit en bra bit in i spelet nu och det är riktigt bra, självklart överträffar det inte den geniala ettan men det vore att begära för mycket

Gratis DLC låter sjukt nice, hade missat att det skulle komma
  • 0
Skulle DLC inte släppas i mid-september? Vad blev det av det?
  • 0
  • Trog
  • Trog
Kan man spela Portal 2 med AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Kan man spela Portal 2 med AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor?


Ja, det ska nog fungera. Kan du spela några andra Source-spel med den datorn?
We own your fucking dreams!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar sirjohnnyking:
Citerar Trog:
Kan man spela Portal 2 med AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor?


Ja, det ska nog fungera. Kan du spela några andra Source-spel med den datorn?


Både Half-Life 2 och Left 4 Dead 2 funkar. Enligt srtest.com så har jag för låg CPU. Men jag tänkte att jag kan ju ändå fråga här.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Både Half-Life 2 och Left 4 Dead 2 funkar. Enligt srtest.com så har jag för låg CPU. Men jag tänkte att jag kan ju ändå fråga här.


Om L4D2 fungerar så lär du få ungefär samma prestanda i Portal 2.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Sweet. Bra att veta innan man köper
I just dont know what went wrong
  • 0
Har köpt Portal 2, hämtar det imorgon, men undrar om det skadar att ta sig an co-op innan SP. Förstör jag något för mig själv, story-mässigt?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Har köpt Portal 2, hämtar det imorgon, men undrar om det skadar att ta sig an co-op innan SP. Förstör jag något för mig själv, story-mässigt?


Nej inte alls.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Nej inte alls.


Thanx, då vet jag.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Ni som skaffar Portal 2, SP först för det utspelar sig innan co op storyn, och skaffa gärna Peer review DLC:et som tar vid där co op storyn slutade.

Tycker Portal 2 är ett väldigt bra spel, min personliga favorit är Wheatley
PSN: Snuttleo
  • 0
Ja men det gäller bara pc och mac.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!