Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Plattforms främst. Ok ska kika på det, tackar.
  • 0
Funderar verkligen på att skaffa Tomb Raider Definitive Edition. Det trots att jag redan har originalet på PC. Kanske slösigt men jag föredrar verkligen att spela på konsol, och kanske DLCn är något att ha?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Jag har det till 360 och funderar på köpa det till one
  • 0
Jag har det till 360 och PC men köpte ändå till One nu när det är så kraftig rea på det.

Btw: Ni som är inne på preview program och har provat på bakåtkompatibilitet, hur pass bra fungera de och är det många spel som har stöd just nu?
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Jag har det till 360 och PC men köpte ändå till One nu när det är så kraftig rea på det.

Btw: Ni som är inne på preview program och har provat på bakåtkompatibilitet, hur pass bra fungera de och är det många spel som har stöd just nu?


Inte särskilt många spel för tillfället, men det kommer nya då och då.
Lista:
A Kingdom for Keflings
A World of Keflings
Alien Hominid HD
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
BattleBlock Theater
Defense Grid
Geometry Wars Evolved
Hexic HD
Jetpac Refuelled
Kameo
Mass Effect
N+
Perfect Dark
Perfect Dark Zero
Super Meat Boy
Toy Soldiers
Toy Soldiers: Cold War
Viva Piñata
Viva Piñata: TIP
Zuma

Av det som jag testat, vilket är Super meat boy, battleblock och viva pinata. Så har det fungerat ypperligt. Jag kommer garanterat dra nytta av det, ganska ofta jag känner för att spela flera av de arcade-spel som jag har på 360, men inte orkat koppla om och sätta igång mitt 360 och gå över till mina slita och halvt-funktionella 360-kontroller.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar hebbe94:
Citerar Aurahead:Jag har det till 360 och PC men köpte ändå till One nu när det är så kraftig rea på det.

Btw: Ni som är inne på preview program och har provat på bakåtkompatibilitet, hur pass bra fungera de och är det många spel som har stöd just nu?

Inte särskilt många spel för tillfället, men det kommer nya då och då.
Lista:
A Kingdom for Keflings
A World of Keflings
Alien Hominid HD
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
BattleBlock Theater
Defense Grid
Geometry Wars Evolved
Hexic HD
Jetpac Refuelled
Kameo
Mass Effect
N+
Perfect Dark
Perfect Dark Zero
Super Meat Boy
Toy Soldiers
Toy Soldiers: Cold War
Viva Piñata
Viva Piñata: TIP
Zuma

Av det som jag testat, vilket är Super meat boy, battleblock och viva pinata. Så har det fungerat ypperligt. Jag kommer garanterat dra nytta av det, ganska ofta jag känner för att spela flera av de arcade-spel som jag har på 360, men inte orkat koppla om och sätta igång mitt 360 och gå över till mina slita och halvt-funktionella 360-kontroller.


Nice! Jo listan kommer förstås att öka, det är som sagt i tidig fas. Fungerar det perfekt? Precis som att man sitter och spelar Xbox 360 osv?

Kanske man skulle ha försökt o komma in i preview programmet.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Nice! Jo listan kommer förstås att öka, det är som sagt i tidig fas. Fungerar det perfekt? Precis som att man sitter och spelar Xbox 360 osv?

Kanske man skulle ha försökt o komma in i preview programmet.


Perfekt å perfekt, när jag startar igång spelet så startar spelet upp precis som vilket annat spel och jag kan spela det precis som vilket annat spel ;)
Så ja, det fungerar bra tycker jag.

Du kan ju fortfarande komma in väl? Jag kan skicka en invite. Du ligger ju på min F-list redan
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Citerar Aurahead:
Nice! Jo listan kommer förstås att öka, det är som sagt i tidig fas. Fungerar det perfekt? Precis som att man sitter och spelar Xbox 360 osv?


Har bara testat Mass Effect och det fungerar bra. Skönt att spela med Xbox One-dosan.
  • 0
Citerar Danne89:
Har bara testat Mass Effect och det fungerar bra. Skönt att spela med Xbox One-dosan.


Typ sämre framerate än Xbox 360 dock.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar hebbe94:
Citerar Aurahead:Nice! Jo listan kommer förstås att öka, det är som sagt i tidig fas. Fungerar det perfekt? Precis som att man sitter och spelar Xbox 360 osv?

Kanske man skulle ha försökt o komma in i preview programmet.

Perfekt å perfekt, när jag startar igång spelet så startar spelet upp precis som vilket annat spel och jag kan spela det precis som vilket annat spel ;)
Så ja, det fungerar bra tycker jag.

Du kan ju fortfarande komma in väl? Jag kan skicka en invite. Du ligger ju på min F-list redan

Ja men det vore ju snällt av dig
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Aurahead:
Ja men det vore ju snällt av dig


När jag väl kommer in ^^
Verkar vara problem med live (för mig i alla fall).
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
  • Beer
  • Beer
Verkar vara problem med xbox live just nu. Jag kommer inte in o inte mina kompisar heller
  • 0
Någon som har problem med Xbox Live just nu?

EDIT: Haha skönt att det inte bara är hos mig då
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
  • Beer
  • Beer
funkar som vanligt igen!!
  • 0
Citerar Aurahead:
Jag har det till 360 och PC men köpte ändå till One nu när det är så kraftig rea på det.


Skaffade det jag med. Ångrar det inte alls, spelat rätt mycket redan.
  • 0
Har någon mer problem med att Xbone inte kan få tag i sparfiler från nätet när man startar ett spel?
Står inget på Xbox supportsida och resten verkar fungera bra.

Tillagt 2015-07-31 13:09:
Never mind, började fungera igen tydligen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Har någon mer problem med att Xbone inte kan få tag i sparfiler från nätet när man startar ett spel?


Skulle vara trist. Sparar du saves i molnet eller sker det automatiskt i något spel?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Skulle vara trist. Sparar du saves i molnet eller sker det automatiskt i något spel?


Sker automatiskt men fann felmeddelandet irriterande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Payday 2 för 149kr.

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-xbox-on
e/XONEPAYDAY2CE/payday-2-crimewave-edition-xone


Dock så är spelet fortfarande väldigt trasigt. Det behöver patchas, men det är lätt värt 149kr och särskilt om man orkar vänta på nästa patch.
  • 0
Hejsan gött folk!

tänkte ta och ragga upp lite folk till xbox one för Gta 5 för att fylla ut lite mer med folk som snackar svenska inför heist.
Så den som vill kan lägga till mitt live tag på PurpleAim 19 88
  • 0
Citerar PurpleAim:
Hejsan gött folk!

tänkte ta och ragga upp lite folk till xbox one för Gta 5 för att fylla ut lite mer med folk som snackar svenska inför heist.
Så den som vill kan lägga till mitt live tag på PurpleAim 19 88


Du kan adda mig. Heter Polhager och är själv ute efter att hitta svenskar att lira heist med.
  • 0
Sjukt vad jag ser fram emot Rare Replay!
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!