Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Ngn mer än jag som har problem med hardline-betan? Det står bara att den installeras och har gjort så nu några dagar. Är det bara att avinstallera och försöka installera igen eller tror ni att ngt annat kan hjälpa?
  • 0
jag skulle lugnt avinstallera och ladda ner igen.
  • 0
Någon som vill börja dela spel? Känner ingen med xbox :/ (skicka ett PM)
Gärna någon i Skåne så kan vi ta en fika innan haha

På tal om EA access, jag undrar när nästa gratis-spel kommer. Var väl ett tag sen UFC?
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Någon som vill ha en kompanjon att spela med på hardline?

Och förresten jag kan inte kolla på mina inspelade klipp från hardline. Det står bara "that one wa deleted or never published". Nån som vet varför?
  • 0
Citerar hebbe94:
Någon som vill börja dela spel? Känner ingen med xbox :/ (skicka ett PM)
Gärna någon i Skåne så kan vi ta en fika innan haha

På tal om EA access, jag undrar när nästa gratis-spel kommer. Var väl ett tag sen UFC?

Hade jag inte redan delat med min kompis så skulle jag definitivt gjort de.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Då har man precis köpt sig en one. Någon som vet om man kan spela Destiny på 360 och one samtidigt? Spelat med bror på 360 ena kvällen och undrar om jag nästa kväll kan spela på min one? Med samma karaktär alltså.
  • 0
Citerar Aurahead:
Hade jag inte redan delat med min kompis så skulle jag definitivt gjort de.


En kompis köpte ett xbox One i fredags och en hög med spel.
Så nu har jag bland annat Far Cry 4, Sunset Overdrive och Dying light liggandes.
Fantastisk känsla att spela dessa relativt nya spel..som jag inte lagt en krona på haha
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Är också intresserad av att dela spel. Skicka pm
  • 0
Någon som har den där Xbox One Stereo Headset Adapter, är den värd att skaffa i så fall om man vill spela med lurar på sig?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag har funderat på att skaffa mig en xbox one. en innan jag kan bli riktigt säker så är de några frågor jag skulle behöva få svar på, och jag undrar om ni kan hjälpa mig?

1: På cdon står det Xbox One 500GB(EU). Vad menas det när det står Eu bredvid? Kan man spela alla spe som man kan till den där det inte står EU, eller hur fungerar det?

2: Om man har GTA 5 till 360 och sedan köper det till One, kan man då få över sin multiplayer gubbe, så att man kan fortsätta från samma level eller måste man börja om?
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Citerar Super-Kirby:
Jag har funderat på att skaffa mig en xbox one. en innan jag kan bli riktigt säker så är de några frågor jag skulle behöva få svar på, och jag undrar om ni kan hjälpa mig?

1: På cdon står det Xbox One 500GB(EU). Vad menas det när det står Eu bredvid? Kan man spela alla spe som man kan till den där det inte står EU, eller hur fungerar det?

2: Om man har GTA 5 till 360 och sedan köper det till One, kan man då få över sin multiplayer gubbe, så att man kan fortsätta från samma level eller måste man börja om?



EU står det nog bara för det är en Europa lanserad version. Du kan fortfarande spela alla de spelen ja.

På GTA kan du föra över din gubbe, behåller allt, dvs level, pengar och garage m.m.
  • 0
Citerar Humanisten:
Någon som har den där Xbox One Stereo Headset Adapter, är den värd att skaffa i så fall om man vill spela med lurar på sig?


Man får ju med en sån (lös, sitter ej ihop med headsetet) vid köp av dessa:
http://cdon.se/spel/turtle_beach_xo_four-25065601

Och jag tycker den funkar bra! Kan dock vara lite klurigt ibland att höja spelvolymen i lurarna och sedan försöka sänka chatt eller tvärtom. Man måste då hålla in knappen för spel eller knappen för chatt-ljud ett par sekunder och sedan sänka kontra samma sak för andra knappen och då höja. Men själva adaptern är ändå simpel och känns naturlig till kontrollen.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Man får ju med en sån (lös, sitter ej ihop med headsetet) vid köp av dessa:
http://cdon.se/spel/turtle_beach_xo_four-25065601

Och jag tycker den funkar bra! Kan dock vara lite klurigt ibland att höja spelvolymen i lurarna och sedan försöka sänka chatt eller tvärtom. Man måste då hålla in knappen för spel eller knappen för chatt-ljud ett par sekunder och sedan sänka kontra samma sak för andra knappen och då höja. Men själva adaptern är ändå simpel och känns naturlig till kontrollen.


Jag skaffade en senare igår som jag kunde ha till mitt nyköpta Siberia Elite Prism. Mjo, volymkontrollen är lite märklig först men den fungerar bra. Synd att det inte fanns något sådant inbyggt från början som på Ps4 bara men den kostade bara 229 spänn som tur var.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Evolve till xbox one säljes!

Köpt på webhallen

Oöppnad

Pris: 500kr
  • 0
Tjena gänget!
Går i funderingar om att köpa en One och det är som vanligt prylsuget i mig som tar överhanden. Min rumskamrat har redan en PS4 och jag vill ha en egen (givetvis) konsol. Men VARFÖR ska jag köpa den? Vilka exklusiva titlar ligger bakom hörnet för Xbox? Känns rätt ljummet för tillfället, men det kan också bero på att jag hållit mig så fruktansvärt dåligt uppdaterad senaste tiden.
ENLIGHTEN ME!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Jag köpte själv nyss en one och anledningen va Forza, kommande Forza 6 och Forza horizon 2. Sedan lockar halo 5
  • 0
Citerar The Guitarist:
Tjena gänget!
Går i funderingar om att köpa en One och det är som vanligt prylsuget i mig som tar överhanden. Min rumskamrat har redan en PS4 och jag vill ha en egen (givetvis) konsol. Men VARFÖR ska jag köpa den? Vilka exklusiva titlar ligger bakom hörnet för Xbox? Känns rätt ljummet för tillfället, men det kan också bero på att jag hållit mig så fruktansvärt dåligt uppdaterad senaste tiden.
ENLIGHTEN ME!


Skaffa en PS4 så kan du spela med din polare

Nä men One har exklusiva spel som Forza och Halo. Man kan se på tv genom xboxet också.
Det som är negativt i nuläget enligt mig är dashboarden och hela systemet där. Onödigt segt att navigera från dashboarden till vänner, eller appar.
  • 0
Citerar The Guitarist:
Tjena gänget!
Går i funderingar om att köpa en One och det är som vanligt prylsuget i mig som tar överhanden. Min rumskamrat har redan en PS4 och jag vill ha en egen (givetvis) konsol. Men VARFÖR ska jag köpa den? Vilka exklusiva titlar ligger bakom hörnet för Xbox? Känns rätt ljummet för tillfället, men det kan också bero på att jag hållit mig så fruktansvärt dåligt uppdaterad senaste tiden.
ENLIGHTEN ME!


Du får nog tänka på vilka spel som lockar dig. Oftast handlar det om spel för mig och inte själva konsol. Ps4 just nu lockar ingenting, det blir förmodligen köp när Uncharted 4 kommer. Varför jag valde Xbox One var för Halo och Forza samt kommande Gears of War.

Sen är det ett fördel om du har kompis som också äger samma konsol, man kan ju dela spel med varandra.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
hey PS4 ägare här som tänker köpa ett X1 i framtiden, tänkte bara kolla om någon har lust att skriva ned Exklusiva titlar som endast släpps till x1.

Det jag kommer fram till är

Forza
Halo
Gears Of Wars
Sunset overdrive
Blue Dragon
Lost Odyssey
Perfect Dark Serien
Viva Pinata serien
Banjo serien


Jag är mainly intresserad av Gears, halo och Forza serien. Är det någon annan serie jag har glömt?
Gamertag: WirreXx
  • 0
ja alan wake 2 är väl på gång om jag inte hört fel plus mycket mer men ps4 är den som har bäst spel på gång vad jag vet just nu
  • 0
någon som är sugen att köpa sunset overdrive är hela spelet nedladdningsbar kod fick dubbletter så säljer ena för 200kr hojta till om någon är sugen är ett riktigt bra spel
  • 0
Ori and The Blind Forest
Scalebound
Cuphead
Quantum Break
Fable Legends
Crackdown 3
Rise of the Tomb Raider
Halo 5


Dom här ser jag fram emot 2015 om dom släpps övriga som är multiplattform lär jag spela på PC. Sen hoppas man på utannonsering av Gears of War eller Conkers/Banjo spel. Hoppas bara vi får ett slut på dessa remake/remastered, vissa spel undantag om det görs bra.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Luke:
Då har man precis köpt sig en one. Någon som vet om man kan spela Destiny på 360 och one samtidigt? Spelat med bror på 360 ena kvällen och undrar om jag nästa kväll kan spela på min one? Med samma karaktär alltså.
INte samma karaktär men samma gamertag skulle jag gissa på. Så som i BF4.
  • 0
Citerar williamcool:
Citerar Super-Kirby:Jag har funderat på att skaffa mig en xbox one. en innan jag kan bli riktigt säker så är de några frågor jag skulle behöva få svar på, och jag undrar om ni kan hjälpa mig?

1: På cdon står det Xbox One 500GB(EU). Vad menas det när det står Eu bredvid? Kan man spela alla spe som man kan till den där det inte står EU, eller hur fungerar det?

2: Om man har GTA 5 till 360 och sedan köper det till One, kan man då få över sin multiplayer gubbe, så att man kan fortsätta från samma level eller måste man börja om?


EU står det nog bara för det är en Europa lanserad version. Du kan fortfarande spela alla de spelen ja.

På GTA kan du föra över din gubbe, behåller allt, dvs level, pengar och garage m.m.


Tack för hjälpen den där det står EU är ungefär 200 kronor billigare, det är därför jag undrade!
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar Subita:
Citerar Luke å har man precis köpt sig en one. Någon som vet om man kan spela Destiny på 360 och one samtidigt? Spelat med bror på 360 ena kvällen och undrar om jag nästa kväll kan spela på min one? Med samma karaktär alltså. INte samma karaktär men samma gamertag skulle jag gissa på. Så som i BF4.
upptäckte att man kan hoppa mellan konsollerna lite som man vill. Bra då inte alla kompisar har xbone
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!