Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Titanfall är fantastiskt, ja! Men har inte spelat det på ett tag. Känns som det började dö ut i samband med att Destiny kom, nu har ju Halo kommit också. Kan knappast bli bättre. Finns det folk som fortfarande kör det online?
  • 0
Trodde jag var kunnig om spelbranschen men icke sa nicke när jag idag inhandlade en Xbox One på mellandagsrean. Efter att ha installerat och överfört min profil från mitt 360 så möts jag bara av felkoder som jag gör att jag inte kan spela eller göra något.

Har jag bott i en grotta de senaste året eller lovade Microsoft inte att de skulle slopa sitt krav på konstant uppkoppling?
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Trodde jag var kunnig om spelbranschen men icke sa nicke när jag idag inhandlade en Xbox One på mellandagsrean. Efter att ha installerat och överfört min profil från mitt 360 så möts jag bara av felkoder som jag gör att jag inte kan spela eller göra något.

Har jag bott i en grotta de senaste året eller lovade Microsoft inte att de skulle slopa sitt krav på konstant uppkoppling?


Xbox live är nere p.g.a. Lizard Squad.
  • 0
Tjena alla!
Tänkte kolla med er som haft Xbox one sedan den släpptes i november förra året.
har ni ändrat region till sverige sedan.
jag har haft inställt på us heltiden med ett svenskt visa och bara hittat på en fiktiv adress.
har fungerat kanon bra att köpa spel osv.
dock inte nu längre. är det någon mer som märkt av detta??
Dq
  • 0
Citerar Daniq:
Tjena alla!
Tänkte kolla med er som haft Xbox one sedan den släpptes i november förra året.
har ni ändrat region till sverige sedan.
jag har haft inställt på us heltiden med ett svenskt visa och bara hittat på en fiktiv adress.
har fungerat kanon bra att köpa spel osv.
dock inte nu längre. är det någon mer som märkt av detta??


Upptäckte med det för ett tag sen. De försöker hindra folk från att köpa spelen billigare men det fungerar fortfarande men man får göra ett extra steg. Det går att köpa Microsoft poäng via amerikanska sidor där man får koden direkt och sen handla för dem. Lite krångligare men är värt mödan.
  • 0
Citerar jt1905:
Citerar Daniq:Tjena alla!
Tänkte kolla med er som haft Xbox one sedan den släpptes i november förra året.
har ni ändrat region till sverige sedan.
jag har haft inställt på us heltiden med ett svenskt visa och bara hittat på en fiktiv adress.
har fungerat kanon bra att köpa spel osv.
dock inte nu längre. är det någon mer som märkt av detta??

Upptäckte med det för ett tag sen. De försöker hindra folk från att köpa spelen billigare men det fungerar fortfarande men man får göra ett extra steg. Det går att köpa Microsoft poäng via amerikanska sidor där man får koden direkt och sen handla för dem. Lite krångligare men är värt mödan.


okej. men då fortsätter jag att ha min på US så testar jag detta sedan. bytte till sverige nu och köpte GTA men det var sjukt jobbigt att ha det. vill ha engelska på mina menyer samt kinect funka inte alls så bytte tillbaka direkt efter köp. är det föresten någon som vet om man kan välja vart man skall installera ett spel? om man har en usb disk som man vill ha det på. eller måste man börja med det interna minnet?
Dq
  • 0
Citerar jt1905:
Citerar Daniq:Tjena alla!
Tänkte kolla med er som haft Xbox one sedan den släpptes i november förra året.
har ni ändrat region till sverige sedan.
jag har haft inställt på us heltiden med ett svenskt visa och bara hittat på en fiktiv adress.
har fungerat kanon bra att köpa spel osv.
dock inte nu längre. är det någon mer som märkt av detta??

Upptäckte med det för ett tag sen. De försöker hindra folk från att köpa spelen billigare men det fungerar fortfarande men man får göra ett extra steg. Det går att köpa Microsoft poäng via amerikanska sidor där man får koden direkt och sen handla för dem. Lite krångligare men är värt mödan.


ingen som vet om det fungerar med PayPal?
Dq
  • 0
Bara jag som inte kan låsa upp eller kolla på mina achievements?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Tror ni Microsoft kommer släppa ett update till Xbox one så vi kan stänga av handkontrollens vibration ? Vissa spel kan man inte stänga av som tex NHL 15 och är sjukt jobbigt att spela med Vibration på. Vill inte öppna handkontrollen och klippa kablar för att stänga av vibrationen helt.

Xbox 360 kunde man så man bör kunna på Xbox One snart annars är det konstigt mycke konstigt.
  • 0
Citerar Siegfried:
Bara jag som inte kan låsa upp eller kolla på mina achievements?


Spelar du offline så kan du inte låsa upp achievements, så fort du går online igen så blir achievementen uplåst.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Spelar du offline så kan du inte låsa upp achievements, så fort du går online igen så blir achievementen uplåst


Igentligen borde man kunna se sina achievements offline som på xbox 360.
  • 0
Gott nytt år! Jag antar att det blivit många nya Xbox One-ägare i samband med de utomordentligt billiga julreorna. Jag är själv väldigt nära att hamna i denna målgrupp, men det finns fortfarande en del frågetecken. Hur är mjukvaran? Har de flesta barnsjukdomar och dylika buggar blivit patchade?

Dessutom, vad bör man tänka på när man köper konsolen? Spelet som skulle vinna över mig MCC, blev dessvärre ett stort missnöje med trasig mulltiplayer komponent. Fungerar det att spela online och finns det möjlighet att Lana via system link, d.v.s. koppla ihop två konsoler med en internetkabel och hosta en match med varandra? Som ett gammalt Halo fan är tanken att återleva Halo 2s briljanta multiplayer en nostalgisk storslagen upplevelse. Med tanke på att Microsoft uttalat sig om en prishöjning efter Januari är julreorna ett riktig kap (http://www.ign.com/articles/2014/12/29/xbox-one-promotional-pri
ce-coming-to-an-end).
  • 0
Har precis kirrat en Xbox One. Måste spel installeras på hårddisken för att kunna spela dem? Körde i COD-skivan och då installerades spelet på hårddisken automatiskt, tar ju grymt med plats. Är det så här med alla spel?
Brawl FC: 1934-4771-1722 Nickname: Mic
  • 0
jo det måste du. Alla spel jag skaffat hittils måste instaleras på konsolen innan. så utrymmet går åt fort.
  • 0
har problem med mitt bf4.
när jag försöker gå in på multiplayer får jag följande. "you have lost connection to the Ea Servers" har startat om konsolen och jag har internet för är inloggad på Live. nån som har nån lösnin? på mitt problem?

Tillagt 2015-01-08 11:39:
hitta att de är nåt problem på Xbox hemsida. Social and gaming Limited.
  • 0
Live har varit kasst hela veckan för mig hela veckan. Partyn funkar inte längre, kör enbart skype. Vi kunde knappt spela Cod eller Minecraft med varandra, vi blev bara disconnectade
  • 0
Citerar fat Abbot:
Trodde jag var kunnig om spelbranschen men icke sa nicke när jag idag inhandlade en Xbox One på mellandagsrean. Efter att ha installerat och överfört min profil från mitt 360 så möts jag bara av felkoder som jag gör att jag inte kan spela eller göra något.

Har jag bott i en grotta de senaste året eller lovade Microsoft inte att de skulle slopa sitt krav på konstant uppkoppling?


Microsoft sa att första gången du kopplar upp maskinen så måste du ha internet så du får de senaste uppdateringarna. Efter det kan man köra offline.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
någon som tröttnat på något xbox one spel och kan tänka sig att byta. jag har ett inplastat Halo master chief som önskas bytas emot watch dogs ,nhl15 , fifa 15 eller dragon age ..har.även destiny jag vill byta bort !
  • 0
Är de nån här som har en camo kontroll?
Jag köpte precis en och den vänstra triggern går att trycka in lite sen blir de ett stopp, sen kan man trycka in en bit till.
Vette fan va jag tycker om de... Kanske är en vane sak... De ska väl vara för att man snabbare ska kunna sikta i fps spel iofs.

Den ser ut så här:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/205781-xbox_one
_wireless_controller-camo&atcl=search:live
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Hej, jag önskar dela mina spel med någon annan, just nu så har jag GTA V - Far cry 4.

Delar helst med någon som har The Crew eller Evolve !
  • 0
Citerar Teddycore:
Är de nån här som har en camo kontroll?
Jag köpte precis en och den vänstra triggern går att trycka in lite sen blir de ett stopp, sen kan man trycka in en bit till.
Vette fan va jag tycker om de... Kanske är en vane sak... De ska väl vara för att man snabbare ska kunna sikta i fps spel iofs.

Den ser ut så här:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/205781-xbox_one
_wireless_controller-camo&atcl=search:live


Jasså va dom lite annorlunda än den vanliga? är det nått mer exklusivt på den?
  • 0
Citerar bestone_swe:
Hej, jag önskar dela mina spel med någon annan, just nu så har jag GTA V - Far cry 4.

Delar helst med någon som har The Crew eller Evolve !


Hur funkar det där med att dela spel?
  • 0
Citerar williamcool:
Citerar Teddycore:Är de nån här som har en camo kontroll?
Jag köpte precis en och den vänstra triggern går att trycka in lite sen blir de ett stopp, sen kan man trycka in en bit till.
Vette fan va jag tycker om de... Kanske är en vane sak... De ska väl vara för att man snabbare ska kunna sikta i fps spel iofs.

Den ser ut så här:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/205781-xbox_one
_wireless_controller-camo&atcl=search:live

Jasså va dom lite annorlunda än den vanliga? är det nått mer exklusivt på den?

Själva ytan är mer blank än originalet annars är den likadan, fast sjukt mkt snyggare ;)
Men de är just vänster/siktar triggern som stannar efter nån millimeter för att man ska kunna sikta snabbare eller nåt. Lite ovant men känns rätt skönt.
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Själva ytan är mer blank än originalet annars är den likadan, fast sjukt mkt snyggare ;)
Men de är just vänster/siktar triggern som stannar efter nån millimeter för att man ska kunna sikta snabbare eller nåt. Lite ovant men känns rätt skönt.

Okej
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!