Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Fler än jag som har problem med att komma in på live idag ?? o en annan fråga är det en stor uppdatering på g med Xbox live ??
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Citerar Masterjay:
Fler än jag som har problem med att komma in på live idag ?? o en annan fråga är det en stor uppdatering på g med Xbox live ??


Jag kom inte in på 360, startade om det och så funka det. Vet inte hur det ligger till med one. Problem att logga in är det i alla fall http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-live-status?icid=furl_serviceal
erts


Stor är kanske å ta i, men det ska komma en ny uppdatering nu denna månaden.
  • 0
Nja men tänkte om de hade mer uppdatering på själva live men läste att Xbox live kärnan var omöjligt att komma åt på Xbox one. Underhåll kanske, hoppas det kommer igång snart var sugen på att lira mer Sunset overdrive.
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Kommer inte heller in på Xbox live. Tydligen så är jag uppkopplad mot internet men kan inte komma in på Xbox Live.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att köpa från us xbox store? Har inte kunnat genomföra något köp alls sedan förra helgen. Har försökt göra en pre-order på MCC massvis med gånger. Får bara meddelandet : "Use a different way to pay. Your purchase can't be completed with this payment option. Try a different or new way to pay." Har testat med kreditkort och paypal via xboxen och xbox.com.. Någon med liknande problem?
Genius is born-not paid
  • 0
Kommer ni ihåg det där eviga surrandet i de kinectlösa Xbox:arna? Mitt Xbox led av det problemet, men efter kanske två veckor så försvann det totalt - och nu är den helt dödstyst. Var det en uppdatering som fixade problemet, eller vad? Är ju riktigt galet om folk var tvungna att skicka in sina konsoller på "reparation" helt i onödan, om det nu ändå fixades via en uppdatering.
  • 0
Citerar Amadeus Arkham:
Någon mer än jag som har problem med att köpa från us xbox store? Har inte kunnat genomföra något köp alls sedan förra helgen. Har försökt göra en pre-order på MCC massvis med gånger. Får bara meddelandet : "Use a different way to pay. Your purchase can't be completed with this payment option. Try a different or new way to pay." Har testat med kreditkort och paypal via xboxen och xbox.com.. Någon med liknande problem?


Tyvärr så har de spärrat det så att man endast kan köpa från sin egna region. Det enda som verkar funka är gift Cards. Surt men väntat.
  • 0
För vissa så verkar det fortfarande gå bra att köpa från den andra regionen. Jag har inte testat än då jag vet inte vad jag ska köpa, känns som man har det mesta redan >_<
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar Varulv:
ar det en uppdatering som fixade problemet, eller vad?


Det var det.

Citerar McFluff:
Det enda som verkar funka är gift Cards.


Men fungerar det med svenska konton?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det var det.


Galet då att Microsoft sa att det inte skulle kunna lösas via en uppdatering, och att man var tvungen att skicka in maskinen på reparation.
  • 0
Nybliven XOne-ägare med tom vänner-lista som jag behöver fylla ut. Har bara COD AW och Sunset Overdrive för tillfället men det kommer bli mer i framtiden.

Lägg till ShockedChrille
"I was in a video game. Funny as hell, it was the most horrible thing I could think of."
  • 0
På tisdag smäller det, grabbar! RIP Destiny
  • 0
Citerar Galdir:
På tisdag smäller det, grabbar! RIP Destiny

Råkade boka semester på samma releasedag som Halo! Blir att bita i den sura äpplet! Som tur så försvinner inte spelet. Men gissar på att det blir magisk på nytt!!
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Citerar McFluff:
Citerar Amadeus Arkham:Någon mer än jag som har problem med att köpa från us xbox store? Har inte kunnat genomföra något köp alls sedan förra helgen. Har försökt göra en pre-order på MCC massvis med gånger. Får bara meddelandet : "Use a different way to pay. Your purchase can't be completed with this payment option. Try a different or new way to pay." Har testat med kreditkort och paypal via xboxen och xbox.com.. Någon med liknande problem?

Tyvärr så har de spärrat det så att man endast kan köpa från sin egna region. Det enda som verkar funka är gift Cards. Surt men väntat.


Hjälper det om man emigrera sitt konto till Us?
  • 0
Citerar Alle82:
Hjälper det om man emigrera sitt konto till Us?


Det som fungerar just nu om man bor i Sverige verkar vara Gift Cards. Även med en svensk profil, som du då får ställa om location på.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Alle82:Hjälper det om man emigrera sitt konto till Us?

Det som fungerar just nu om man bor i Sverige verkar vara Gift Cards. Även med en svensk profil, som du då får ställa om location på.


så om jag aktiverar en kod med t.ex. 500kr så omvandlas det till USD? e
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Alle82:Hjälper det om man emigrera sitt konto till Us?

Det som fungerar just nu om man bor i Sverige verkar vara Gift Cards. Även med en svensk profil, som du då får ställa om location på.


Jag har redan satt den på Us i Xboxet alla mina spel har jag köpt genom live.

Men du säger att det verkar vara så att det fungerar med gift cards men kan du bekräfta?

Tillagt 2014-11-10 20:56:
Citerar williamcool:
Citerar Costae Cavea:Citerar Alle82:Hjälper det om man emigrera sitt konto till Us?

Det som fungerar just nu om man bor i Sverige verkar vara Gift Cards. Även med en svensk profil, som du då får ställa om location på.

så om jag aktiverar en kod med t.ex. 500kr så omvandlas det till USD? e


Jag vet inte men skulle tro att du köper ett amerikanskt gift card.

Ser att man kan köpa det på Microsofts hemsida men har någon som vill rekommendera en annan sida?
  • 0
Citerar Alle82:
Men du säger att det verkar vara så att det fungerar med gift cards men kan du bekräfta?


Jo, en på loading.se testade med ett 10$ kort från amazon. Fungerade bra.

Citerar Alle82:
Ser att man kan köpa det på Microsofts hemsida men har någon som vill rekommendera en annan sida?


Amazon.com.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Alle82:Men du säger att det verkar vara så att det fungerar med gift cards men kan du bekräfta?

Jo, en på loading.se testade med ett 10$ kort från amazon. Fungerade bra.

Citerar Alle82 er att man kan köpa det på Microsofts hemsida men har någon som vill rekommendera en annan sida?

Amazon.com.



Låter som det finns hopp!
Men vet du om han hade blivit låst också som vissa av oss har blivit och sen provade att använda gift cards?

Tack för tidigare svar!
  • 0
Men far åt helvete, Det är typ omöjligt att hitta en match i Halo Collection. Bra att de har fuckat upp servrarna.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
kommer nog ta minst 2 veckor att fixa de största buggarna i Halo MCC. Lika bra å vänta med å köpa det då?
  • 0
Citerar williamcool:
kommer nog ta minst 2 veckor att fixa de största buggarna i Halo MCC. Lika bra å vänta med å köpa det då?


Du kan ha jäkligt kul i kampanjerna och custom games tills dess däremot, om matchmaking inte fungerar för dig.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Du kan ha jäkligt kul i kampanjerna och custom games tills dess däremot, om matchmaking inte fungerar för dig.


För mig så fungerar inte Halo 3 över huvud taget så en av kampanjerna går inte att spela. Men hey, 3 av 4 är bättre än inget antar jag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Halo gick ut på Twitter och sa att de ska försöka släppa en uppdatering till MP ikväll.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!