Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Har ett ps4 just nu men funderar på att köpa ett xbox one när det släpps i Sverige och sälja mitt ps4. Vet att det är en smaksak men vilken av kontrollerna tycker ni är skönast? Älskar själv den till ps4 och har också funderat på vad jag kommer tycka om att vänster joystick sitter högre upp på xbox kontrollen än på ps4ans. Antar att man vänjer sig med det också men skulle gärna vilja veta varför ni föredrag xbox före ps4at.

Uppskattas väldigt mycket då jag har såååååå svårt att bestämma mig.
  • 0
Citerar Victor25:
Har ett ps4 just nu men funderar på att köpa ett xbox one när det släpps i Sverige och sälja mitt ps4. Vet att det är en smaksak men vilken av kontrollerna tycker ni är skönast? Älskar själv den till ps4 och har också funderat på vad jag kommer tycka om att vänster joystick sitter högre upp på xbox kontrollen än på ps4ans. Antar att man vänjer sig med det också men skulle gärna vilja veta varför ni föredrag xbox före ps4at.

Uppskattas väldigt mycket då jag har såååååå svårt att bestämma mig.


Jag tycker allt känns mysigare på xbox och hela systemet känns mer att göra än på psn. Jag tycker också att de exklusiva titlarna just nu är fördel för X1 och har varit så nästan ända sedan release för min del. Kontrollerna är ju en smaksak men jag tycker båda är väldigt sköna, X1 har ju dock impulse triggers vilket gör en väldigt skön känsla till spelet som har den funktionen.
i'll Be Back
  • 0
Citerar Aurahead:
Citerar FlesHunter:EN sak jag stör mig på riktigt mycket. om min fru sitter med kontrollen och har spelat spel. Sedan kommer jag och tar kontrollen. Då ska xboxen själv känna av detta med sin kinect. men detta fungerar faktiskt väldigt dåligt. Detta är det ända jag kan komma på som jag stör mig på.
Skönt! För jag beställde utan Kinect, kanske skaffar mig sedan när jag känner mig nyfiken


överlag så fungerar den riktigt bra. Röstkommandon fungerar bara bättre och bättre tycker jag.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Det har snackats en del om att man tex behöver logga in på sitt internet en gång om dagen. Också att man inte kan låna ut eller köpa begagnade spel, tror inte på något av det men skulle vara bra om man fick det bekräftat.

Förresten så undrar jag vad det finns mer än bara spelandet som inte ps4 har. Skulle vara intressant om någon berättar.

Tillagt 2014-06-24 11:10:
Eftersom ps4 har bättre prestanda så behöver jag ju något annat för att bli övertygad om att köpa xbox one.
  • 0
Vill tipsa om vår splitternya spelsajt som fokuserar enbart på Xbox One. Vi har precis lanserats, så besök oss gärna och håll koll på alla nyheter och recensioner gällande Xbox One!

www.x1sverige.se
  • 0
Citerar Victor25:
Det har snackats en del om att man tex behöver logga in på sitt internet en gång om dagen. Också att man inte kan låna ut eller köpa begagnade spel, tror inte på något av det men skulle vara bra om man fick det bekräftat.

Förresten så undrar jag vad det finns mer än bara spelandet som inte ps4 har. Skulle vara intressant om någon berättar.

Tillagt 2014-06-24 11:10:
Eftersom ps4 har bättre prestanda så behöver jag ju något annat för att bli övertygad om att köpa xbox one.


Det är de exclusiva titlarna och själva Xbox live jag gillar mer än ps4, svårt att övertyga mer då jag tycker att 6 spel och att ha mysigt är strålande.
i'll Be Back
  • 0
Någon som kan berätta hur xbone är som bluray spelare?
  • 0
Citerar DennisL:
Någon som kan berätta hur xbone är som bluray spelare?


Jag har egentligen inget att jämföra med, men man installerar ett program som gör det möjligt att se blu-ray
i'll Be Back
  • 0
Tycker ni att det är värt att sälja sitt ps4 för att köpa en xbox one? Någon som skulle kunna säga några bra respektive dåliga saker om konsolen/handkontrollen eller spelen? Vet att ps4an har bättre prestanda än xbone. De flesta säger som jag snackat med säger att xbox one är en mycket sämre konsol är ps4at vilket jag tvekar på.. Till och med snubben på game i stan sa att jag borde ha kvar mitt ps4 vilket får mig att fundera ännu mer på om jag gör rätt om jag löper en xbone. Tycker spelen forza 5, halo 5, titanfall och dead Rising 3 verkar väldigt nice. Men om jag köper zboxet vid den svenska releasen känns det som att det gått ett tag sedan de spelen kom ut (förutom halo 5) så dom kanske inte är värda att köpa. Handkontrollen är väl skön, gillar dock inte L1 och R1 men det vänjer man ju sig vid. Undrar också om det fungerar att kolla på tv via sitt xbox när man har comhem? Någon har också sagt att de flesta funktioner inte ens är tillgängliga i Sverige, om det nu är sant, vilka?

Tack på förhand!
  • 0
Citerar Victor25:
Tycker ni att det är värt att sälja sitt ps4 för att köpa en xbox one? Någon som skulle kunna säga några bra respektive dåliga saker om konsolen/handkontrollen eller spelen? Vet att ps4an har bättre prestanda än xbone. De flesta säger som jag snackat med säger att xbox one är en mycket sämre konsol är ps4at vilket jag tvekar på.. Till och med snubben på game i stan sa att jag borde ha kvar mitt ps4 vilket får mig att fundera ännu mer på om jag gör rätt om jag löper en xbone. Tycker spelen forza 5, halo 5, titanfall och dead Rising 3 verkar väldigt nice. Men om jag köper zboxet vid den svenska releasen känns det som att det gått ett tag sedan de spelen kom ut (förutom halo 5) så dom kanske inte är värda att köpa. Handkontrollen är väl skön, gillar dock inte L1 och R1 men det vänjer man ju sig vid. Undrar också om det fungerar att kolla på tv via sitt xbox när man har comhem? Någon har också sagt att de flesta funktioner inte ens är tillgängliga i Sverige, om det nu är sant, vilka?


Jag har båda två och kan lugnt säga att som spelare skulle jag inte välja bort Ps4 framför Xbox One. Just nu är Ps4 helt klart den bättre maskinen att spela på även om Xbox One har några serier man ser fram emot.

Externa tjänsterhar jag knappt testat några. Glor aldrig på TV.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar DennisL:
Någon som kan berätta hur xbone är som bluray spelare?


Tycker den presterar riktigt bra!

Citerar Victor25:
Tycker ni att det är värt att sälja sitt ps4 för att köpa en xbox one? Någon som skulle kunna säga några bra respektive dåliga saker om konsolen/handkontrollen eller spelen? Vet att ps4an har bättre prestanda än xbone. De flesta säger som jag snackat med säger att xbox one är en mycket sämre konsol är ps4at vilket jag tvekar på.. Till och med snubben på game i stan sa att jag borde ha kvar mitt ps4 vilket får mig att fundera ännu mer på om jag gör rätt om jag löper en xbone. Tycker spelen forza 5, halo 5, titanfall och dead Rising 3 verkar väldigt nice. Men om jag köper zboxet vid den svenska releasen känns det som att det gått ett tag sedan de spelen kom ut (förutom halo 5) så dom kanske inte är värda att köpa. Handkontrollen är väl skön, gillar dock inte L1 och R1 men det vänjer man ju sig vid. Undrar också om det fungerar att kolla på tv via sitt xbox när man har comhem? Någon har också sagt att de flesta funktioner inte ens är tillgängliga i Sverige, om det nu är sant, vilka?

Tack på förhand!


Personligen är jag väldigt nöjd med konsolen. Allt fungerar smidigt. Spel, program, Store, Kinect osv. Jag gillar att den loggar in mig automatiskt efter att jag sagt till den att starta.

Jag gillar även att spelen är snorbilliga (US marketplace), att den bytar smidigt mellan spelen eftersom de är installerade och att kontrollen är så ruskigt skön med fin force feedback-funktion. Sen gillar jag personligen spelserierna till Xbox och det är främst därför jag köpt den. Spelen betyder allt för en konsol. De små skillnaderna man kan se om man jämför vissa spel sida vid sida är verkligen inget man märker när man spelar.

Kör hårt!
"Jag tycker att det är bra att man tagit bort slantsinglingen - den blev ju ofta väldigt slumpartad!"
  • 0
Det finns inte stöd för några TV-tjänster just nu i Sverige innan officiell release. Du kan se på TV, visst, men du kommer inte få en helt fungerande programguide.

Jag älskar min Xbox One och tycker att folk som jobbar i spelbutiker inte ska prata skit om andra konsoler. Det var samma smutskastning när Wii U kom 2012 och jag hörde av flera "pcmasterrace"-kompisar att den var sämst (segt OS/laddningstider i början gjorde det verkligen inte lättare att se bra ut).

Kul att överbevisa när de väl fick testa Nintendo Land 5-players hos mig dock och det är ännu lättare att visa motsatsen med Mario Kart 8, Rayman Legends och Donkey Kong.
  • 0
Citerar Danne89:
Det finns inte stöd för några TV-tjänster just nu i Sverige innan officiell release. Du kan se på TV, visst, men du kommer inte få en helt fungerande programguide.

Jag älskar min Xbox One och tycker att folk som jobbar i spelbutiker inte ska prata skit om andra konsoler. Det var samma smutskastning när Wii U kom 2012 och jag hörde av flera "pcmasterrace"-kompisar att den var sämst (segt OS/laddningstider i början gjorde det verkligen inte lättare att se bra ut).

Kul att överbevisa när de väl fick testa Nintendo Land 5-players hos mig dock och det är ännu lättare att visa motsatsen med Mario Kart 8, Rayman Legends och Donkey Kong.


Också riktigt nöjd med min Xbox, Wii U förtjänar verkligen inte hatet mot sig.

Tillagt 2014-06-27 05:46:
Citerar Danne89:
Det finns inte stöd för några TV-tjänster just nu i Sverige innan officiell release. Du kan se på TV, visst, men du kommer inte få en helt fungerande programguide.

Jag älskar min Xbox One och tycker att folk som jobbar i spelbutiker inte ska prata skit om andra konsoler. Det var samma smutskastning när Wii U kom 2012 och jag hörde av flera "pcmasterrace"-kompisar att den var sämst (segt OS/laddningstider i början gjorde det verkligen inte lättare att se bra ut).

Kul att överbevisa när de väl fick testa Nintendo Land 5-players hos mig dock och det är ännu lättare att visa motsatsen med Mario Kart 8, Rayman Legends och Donkey Kong.


Också riktigt nöjd med min Xbox, Wii U förtjänar verkligen inte hatet mot sig.
i'll Be Back
  • 0
om jag kopplar mitt paypal till xboxstore, vad ska jag skriva som landskod osv när boxen står registrerad i usa? ??
  • 0
Så nu har man bokat en Xbox one. Kul att man få FIFA 15 gratis med på köpet så kan man lägga dom pengarna på ett spel till. En fråga dock, kan man ladda ner dessa "tokens" utan att ha ett xbox live gold medlemskap?
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Just nu lirar jag Worms Battlegrounds, och har Watch Dogs som jag ska börja på sen. Och jag väntar fortfarande på att AC4 ska gå ner i pris :I
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Är nöjd över Xbox One köpet, älskar hur smidigt det är i menyn att byta mellan spel eller appar. Och spel som finns nu kommer att roa mig bra tag framöver.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Tjena!
Har precis skaffat mig en Xbox One.
Har dock ett stor problem. Den första uppdateringen man måste göra vill fan inte funka.
''There was a problem with the update'' är allt jag får. Provat att starta om den etc men det felar ändå.
Någon annan som har/haft samma bekymmer som kanske löst det?
  • 0
Jag har för mig att jag också fick det felmeddelandet jag tror jag löste det genom att starta om mitt internet (är dock inte helt säker)
  • 0
Det funkade sen. Ingen aning om vad som felade. Aja, spelar mindre roll nu
  • 0
Har inte lurat runt på forumet på sisådär 37 år, men råkade kika in idag på denna tråd och hittade nåt riktigt skoj på första sidan som nån snubbe skrivit för 4,5 år sedan:

Citerar Drygomaten:
Tror nästa Xbox kommer heta "Xbox Neo...".


Skrämmande nära... ;)
...
  • 0
Köpte nyss 100kr till Xbox Live (förbetalt kort) men det går inte att lösa in på mitt Xbox One. Det står: ''This code can't be used with the currency in your billing account. To use the code, change the location associated with your billing account in Settings.''

Och bland regionerna så finns ju inte Sverige med, så hur gör jag?
  • 0
Citerar Legendaryl:
Köpte nyss 100kr till Xbox Live (förbetalt kort) men det går inte att lösa in på mitt Xbox One. Det står: ''This code can't be used with the currency in your billing account. To use the code, change the location associated with your billing account in Settings.''

Och bland regionerna så finns ju inte Sverige med, så hur gör jag?


Well, väntar till Sverige finns som region när konsolen släpps antar jag
Kanske skulle kunna gå att lura om man använder ett 360 men det kan jag själv inte bekräfta.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har 2 betanycklar till Destiny över om någon är intresserad. Skicka PM isåfall. Får gärna vara seriös och över 20
"There will be anoher time"
  • 0
Här är 2 nycklar till Destiny:
G47JM-YJW23-FDJGJ-D22K2-VYMWZ
WFF9P-4M92J-T3WF9-DMHK9-GJJYZ

Mycket nöje
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!