Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar JonassonPv:
Citerar Babeliho:Beställde mitt Xbox One via MS Store Irland istället och avbokade på Webhallen då dom inte alls vet när dom får in EU versionen av Xbox One.

Problemet nu är bara att när jag beställde stod det att det fanns på lager och status på min order var nått med i stil med "Processing" (kommer inte riktigt ihåg helt vad det stod). Men efter 5 min så står det helt plötsligt Status: BackOrdered. Restnoterad. Konstigt.
Någon annan som varit med om detta? Jag gjorde precis som du, avbokade på Webhallen. Fast jag beställde från tyska Microsoft Store. Nu står det precis samma sak på min ordere att den är BackOrdered. Därför blev jag lite orolig, någon som vet vad som gäller? Som har råkat ut för samma sak?

Dom har dragit pengar från mitt konto med... När beställde du?

Tillagt 2013-12-03 15:34:
Citerar Corfixeen:
Ni kan vara lugna så länge ni har beställt konsolen medan den fanns i lager. Min förbokning var restnoterad fram till att den skickades. Men ni kan ju alltid chatta med dom för att vara helt säkra, chattknappen på sidan kommer upp då och då bredvid 'kontakt' uppe till höger.

Det stod inte att den fanns i lager men det står ju alltid så när den inte finns i lager och då går det ju inte att beställa.

såhär:
http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/pdp/Xbox-One/
productID.285170900


Jag beställde via MS Irland, här.
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/en_IE/pdp/productID.
292513000?icid=home_triple_1_XBOXGA
  • 0
Citerar Babeliho:
Citerar JonassonPv:Citerar Babeliho:Beställde mitt Xbox One via MS Store Irland istället och avbokade på Webhallen då dom inte alls vet när dom får in EU versionen av Xbox One.

Problemet nu är bara att när jag beställde stod det att det fanns på lager och status på min order var nått med i stil med "Processing" (kommer inte riktigt ihåg helt vad det stod). Men efter 5 min så står det helt plötsligt Status: BackOrdered. Restnoterad. Konstigt.
Någon annan som varit med om detta? Jag gjorde precis som du, avbokade på Webhallen. Fast jag beställde från tyska Microsoft Store. Nu står det precis samma sak på min ordere att den är BackOrdered. Därför blev jag lite orolig, någon som vet vad som gäller? Som har råkat ut för samma sak?
Dom har dragit pengar från mitt konto med... När beställde du?

Tillagt 2013-12-03 15:34:
Citerar Corfixeen:Ni kan vara lugna så länge ni har beställt konsolen medan den fanns i lager. Min förbokning var restnoterad fram till att den skickades. Men ni kan ju alltid chatta med dom för att vara helt säkra, chattknappen på sidan kommer upp då och då bredvid 'kontakt' uppe till höger.
Det stod inte att den fanns i lager men det står ju alltid så när den inte finns i lager och då går det ju inte att beställa.

såhär:
http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/pdp/Xbox-One/
productID.285170900
När jag bokade stod det under varan "In den Einkaufswagen" . Jag bokade min i lördags och det har stått att orden är "BackOrdered" hela tiden.
  • 0
Citerar JonassonPv:
Citerar Babeliho:Citerar JonassonPv:Citerar Babeliho:Beställde mitt Xbox One via MS Store Irland istället och avbokade på Webhallen då dom inte alls vet när dom får in EU versionen av Xbox One.

Problemet nu är bara att när jag beställde stod det att det fanns på lager och status på min order var nått med i stil med "Processing" (kommer inte riktigt ihåg helt vad det stod). Men efter 5 min så står det helt plötsligt Status: BackOrdered. Restnoterad. Konstigt.
Någon annan som varit med om detta? Jag gjorde precis som du, avbokade på Webhallen. Fast jag beställde från tyska Microsoft Store. Nu står det precis samma sak på min ordere att den är BackOrdered. Därför blev jag lite orolig, någon som vet vad som gäller? Som har råkat ut för samma sak?
Dom har dragit pengar från mitt konto med... När beställde du?

Tillagt 2013-12-03 15:34:
Citerar Corfixeen:Ni kan vara lugna så länge ni har beställt konsolen medan den fanns i lager. Min förbokning var restnoterad fram till att den skickades. Men ni kan ju alltid chatta med dom för att vara helt säkra, chattknappen på sidan kommer upp då och då bredvid 'kontakt' uppe till höger.
Det stod inte att den fanns i lager men det står ju alltid så när den inte finns i lager och då går det ju inte att beställa.

såhär:
http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/pdp/Xbox-One/
productID.285170900 När jag bokade stod det under varan "In den Einkaufswagen" . Jag bokade min i lördags och det har stått att orden är "BackOrdered" hela tiden.


In den Einkaufswagen = Lägg i varukorgen, precis som för mig då fast jag beställde från Irland. Har du fått något mail från MS Store? Jag har inte fått det.
  • 0
Citerar Babeliho:
Det stod inte att den fanns i lager men det står ju alltid så när den inte finns i lager och då går det ju inte att beställa.

såhär:
http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/pdp/Xbox-One/
productID.285170900


Aha. Tänkte att det kanske gick att beställa trots att den inte fanns i lager, oh well. Men då finns det heller inget att oroa sig över, ge det ett par dagar bara.

Citerar Babeliho:
Har du fått något mail från MS Store? Jag har inte fått det.


Första bekräftelsemailet ska dyka upp strax efter köpet.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar JonassonPv:
Citerar Babeliho:Beställde mitt Xbox One via MS Store Irland istället och avbokade på Webhallen då dom inte alls vet när dom får in EU versionen av Xbox One.

Problemet nu är bara att när jag beställde stod det att det fanns på lager och status på min order var nått med i stil med "Processing" (kommer inte riktigt ihåg helt vad det stod). Men efter 5 min så står det helt plötsligt Status: BackOrdered. Restnoterad. Konstigt.
Någon annan som varit med om detta? Jag gjorde precis som du, avbokade på Webhallen. Fast jag beställde från tyska Microsoft Store. Nu står det precis samma sak på min ordere att den är BackOrdered. Därför blev jag lite orolig, någon som vet vad som gäller? Som har råkat ut för samma sak?


Konstigt att ordern blev tillbakadragen, jag beställde i lördags och då fanns det fortfarande i lager på tyska MS store, så mitt är schemalagt att komma imorgon!
Lycklig ägare av ett Xbox One!
  • 0
Fick min Xbox One igår, och efter ett par timmars utforskande och lite lätt spelande är jag otroligt nöjd. Konsolen känns responsiv, snabb, och jag gillar faktiskt dess UI. Kinect har överraskat stort på mig dessutom, då jag i princip uteslutande har använt mig av den för att navigera utanför spel. Röstkommandona fungerar i stort sett felfritt hittills!

En fråga dock till er som redan har Xbox One: hur går jag enklast till väga om jag vill köpa något över Xbox Live, t ex Battlefield 4 Premium eller Dead Rising 3 Season Pass?
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Citerar Mentor:
Fick min Xbox One igår, och efter ett par timmars utforskande och lite lätt spelande är jag otroligt nöjd. Konsolen känns responsiv, snabb, och jag gillar faktiskt dess UI. Kinect har överraskat stort på mig dessutom, då jag i princip uteslutande har använt mig av den för att navigera utanför spel. Röstkommandona fungerar i stort sett felfritt hittills!

En fråga dock till er som redan har Xbox One: hur går jag enklast till väga om jag vill köpa något över Xbox Live, t ex Battlefield 4 Premium eller Dead Rising 3 Season Pass?


Du köper Xbox live credits i den valuta som motsvarar det land du har som region när du gör första installationen.

Om någon vill spela, följ sir erik89 så följer jag er tillbaka. Har många spel.... Skulle va kul att spela med andra svenskar
GT: sir erik89, högst gamerscore i Sverige på Xbox one
  • 0
Citerar ecdsds:
Citerar Mentor:Fick min Xbox One igår, och efter ett par timmars utforskande och lite lätt spelande är jag otroligt nöjd. Konsolen känns responsiv, snabb, och jag gillar faktiskt dess UI. Kinect har överraskat stort på mig dessutom, då jag i princip uteslutande har använt mig av den för att navigera utanför spel. Röstkommandona fungerar i stort sett felfritt hittills!

En fråga dock till er som redan har Xbox One: hur går jag enklast till väga om jag vill köpa något över Xbox Live, t ex Battlefield 4 Premium eller Dead Rising 3 Season Pass?

Du köper Xbox live credits i den valuta som motsvarar det land du har som region när du gör första installationen.

Om någon vill spela, följ sir erik89 så följer jag er tillbaka. Har många spel.... Skulle va kul att spela med andra svenskar


Okej, tack! Ska kolla upp det när jag kommer hem senare! Lägger till dig också på follower, heter Whe på Live.
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
La min beställning på MS Store Irland igår klockan 9:00 och det står fortfarande "BackOrdered"
  • 0
Lirade lite på 360n idag och måste säga att kontrollen är klart skönare till den. Microsoft har tyvärr tabbat sig lite vad gäller de nya styrspakarna och bumpers till X1. Annars är den grym.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Lirade lite på 360n idag och måste säga att kontrollen är klart skönare till den. Microsoft har tyvärr tabbat sig lite vad gäller de nya styrspakarna och bumpers till X1. Annars är den grym.


Vanesak skulle jag tro, hur många timmar har du liksom lagt med nya dosan? Ge det 500h och du kommer förmodligen tycka bättre om spakar och knappar
GT: sir erik89, högst gamerscore i Sverige på Xbox one
  • 0
Citerar ecdsds:
Vanesak skulle jag tro, hur många timmar har du liksom lagt med nya dosan?


Alldeles för många redan. Har svårt att se hur det skulle kunna bli bättre bortsett från själva känslan när den vilar i händerna. Styrspakarna och bumper-knapparna kommer ju inte direkt förändras, och jag är inte heller ensam om att tycka sämre om just dessa två på X1-kontrollen. Jag hoppas Scuf lanserar en bättre modell inom en snar framtid.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Lirade lite på 360n idag och måste säga att kontrollen är klart skönare till den. Microsoft har tyvärr tabbat sig lite vad gäller de nya styrspakarna och bumpers till X1. Annars är den grym.


Intressant att höra! Själv föll jag pladask vid första stunden jag grabbade tag i X1-kontrollen, på egentligen alla tänkbara sätt. Tycker att det känns som en naturlig fortsättning på ett redan mycket bra koncept, istället för att tvångsmässigt försöka förändra något bara för sakens skull. Kommer inte ha några som helst problem att spendera de kommande åren tillsammans med denna dosa!
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Någon som vet om man kan prata engelska med supporten på tyska Microsoft Store?
  • 0
Citerar Mentor:
Intressant att höra! Själv föll jag pladask vid första stunden jag grabbade tag i X1-kontrollen, på egentligen alla tänkbara sätt.


Jo, alltså, det var samma sak för mig. Men ju mer jag använt den desto mindre har jag trivts med den. I dagsläget ger jag den 8/10, medan 360-kontrollen är en solklar 10:a.

Citerar JonassonPv:
Någon som vet om man kan prata engelska med supporten på tyska Microsoft Store?


Det har aldrig varit några problem när jag chattat med dom.

----------

Fick f.ö. hem NFS: Rivals idag. Kul spel när det väl fungerar. EAs servrar är så fruktansvärt trasiga.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Fick min konsol idag. Hittar inte till hårddisken i menyerna så jag kan radera innehåll om jag skulle behöva det. Tacksam för hjälp.
Yeah!
  • 0
Citerar Tramblin:
Fick min konsol idag. Hittar inte till hårddisken i menyerna så jag kan radera innehåll om jag skulle behöva det. Tacksam för hjälp.

Citerar Sparda:
Finns tyvär inget storage system på den som på 360. För mer info om detta så kan du läsa lite I länken.

http://www.winbeta.org/news/xbox-one-comes-automatic-storage-
management-says-microsoft

Citerar Corfixeen:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/downloadable-content/un
install-content
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Citerar Mentor:Intressant att höra! Själv föll jag pladask vid första stunden jag grabbade tag i X1-kontrollen, på egentligen alla tänkbara sätt.

Jo, alltså, det var samma sak för mig. Men ju mer jag använt den desto mindre har jag trivts med den. I dagsläget ger jag den 8/10, medan 360-kontrollen är en solklar 10:a.

Citerar JonassonPv:Någon som vet om man kan prata engelska med supporten på tyska Microsoft Store?

Det har aldrig varit några problem när jag chattat med dom.

----------

Fick f.ö. hem NFS: Rivals idag. Kul spel när det väl fungerar. EAs servrar är så fruktansvärt trasiga.
Citerar Corfixeen:
Citerar Mentor:Intressant att höra! Själv föll jag pladask vid första stunden jag grabbade tag i X1-kontrollen, på egentligen alla tänkbara sätt.

Jo, alltså, det var samma sak för mig. Men ju mer jag använt den desto mindre har jag trivts med den. I dagsläget ger jag den 8/10, medan 360-kontrollen är en solklar 10:a.

Citerar JonassonPv:Någon som vet om man kan prata engelska med supporten på tyska Microsoft Store?

Det har aldrig varit några problem när jag chattat med dom.

.
Har du någon länk till chatten? Det ända jag hittar är för telefonsupport.
  • 0
Citerar JonassonPv:
Har du någon länk till chatten? Det ända jag hittar är för telefonsupport.


Som redan nämnt så dyker den upp lite då och då till vänster om 'kontakt' uppe till höger. Den är nog dock nedstängd för idag, men håll utkik imorgon!
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Finns tyvär inget storage system på den som på 360. För mer info om detta så kan du läsa lite I länken.

http://www.winbeta.org/news/xbox-one-comes-automatic-storage-
management-says-microsoft

Framtiden får väl utvisa hur bra det fungerar.
Yeah!
  • 0
Får fortfarande inte till någon betalning över Live - hur gör jag? När jag försöker skriva in betalningsinfo tar det stopp vid postadress, vilket den inte accepterar. Försökte köpa Xbox Live Credits tidigare, men det var bara aktiverat för användare i USA. Vilket alternativ har jag kvar? Hur har ni andra gjort exakt?

Har inte ändrat region på min användare ännu kan tilläggas.
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Citerar Mentor:
Får fortfarande inte till någon betalning över Live - hur gör jag? När jag försöker skriva in betalningsinfo tar det stopp vid postadress, vilket den inte accepterar. Försökte köpa Xbox Live Credits tidigare, men det var bara aktiverat för användare i USA. Vilket alternativ har jag kvar? Hur har ni andra gjort exakt?

Har inte ändrat region på min användare ännu kan tilläggas.

Jag skrev in en amerikansk adress när jag reggade mitt betalkort.
Yeah!
  • 0
Har köpt en 50£ kod nu och har lagt in den. Men hur gör jag för att använda det som betalningsalternativ när jag ska köpa ett spel på live? Får bara upp att jag ska lägga till billing info..
  • 0
Nu är mitt Xbox One på väg Märkligt att den skickas från England och inte Holland.

Hur fungerar det med UPS, ringer dom när dom är på väg hem till mig eller kan jag bara hämta paketet på deras utlämningsställe?
  • 0
Citerar Tramblin:
Citerar Mentor:Får fortfarande inte till någon betalning över Live - hur gör jag? När jag försöker skriva in betalningsinfo tar det stopp vid postadress, vilket den inte accepterar. Försökte köpa Xbox Live Credits tidigare, men det var bara aktiverat för användare i USA. Vilket alternativ har jag kvar? Hur har ni andra gjort exakt?

Har inte ändrat region på min användare ännu kan tilläggas.
Jag skrev in en amerikansk adress när jag reggade mitt betalkort.


Det fungerade även för mig! Lyckades köpa BF4 Premium imorse, så nu är allt gott i världen Xbox. Tack för hjälpen!

Tillagt 2013-12-05 13:07:
Citerar Babeliho:
Nu är mitt Xbox One på väg Märkligt att den skickas från England och inte Holland.

Hur fungerar det med UPS, ringer dom när dom är på väg hem till mig eller kan jag bara hämta paketet på deras utlämningsställe?


Till mig ringde de när de bokstavligt talat stod utanför min dörr/port. Som av en slump råkade jag vara hemma en snabbis (detta var mitt på dagen), men annars hade de tydligen ställt paketet utanför dörren. Det hade nog känt lite läskigt måste jag erkänna...
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!