Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Airwalk T:
Citerar Beer u vet att det dom snackar om att det var mycket snyggare var när dom visade det på E3, det du körde på Gamex var den färdiga produkten! Det betyder alltså att folk borde köpa xbone för att som du sa det har PC bra skärpa!

Gå och trolla nån annan stans

Jag hoppades självklart att det skulle vara den färdiga produkten men det verkar som om det inte är fallet.

Trolla=magi?

Att skriva saker om en konsol, som uppfattas negativ av vissa, är att trolla?

Tillagt 2013-11-29 19:26:
Citerar McFluff:Ah, lägg ner. Jag har en One sedan en vecka och den är helt underbar! Kan absolut inta klaga på grafiken på Forza och ui är rejält förbättrad mot 360. Så är man sugen ska man absolut inte vänta! One försöker göra något nytt!

Spela roll om grafiken är"underbar" - om de visat upp en sak och skeppar
en annan till kund, så är det väldigt nära bedrägeri.
Du kan ju själv kolla på screenshots som jämförs sida vid sida och dra dina egna slutsatser.

Det är så kul när man skriver i en tråd om en konsol, där vissa verkar ta det personligt.


Jag skrev att One var underbar. Grafiken var inget att klaga på. Tog det absolut inte personligt, jag tycker bara att om man är sugen på en One så ska man skaffa en. Spela roll om de visade upp en snyggare version på en mässa. Det gör många kan jag informera om.
  • 0
Dum fråga kanske men har inte satt mig in i allt än angående One. Men hur kommer de funka med att föra över sitt account från 360 -- One? Kommer gamescore, sparade filer och liknande följa med? Och live? Tänkte köpa 12 månaders nu (389kr på cdon är ju ett kap!), de kommer bara löpa vidare på One antar jag?
  • 0
Jag skulle kunna göra en video senare. Du bara loggar in med ditt live konto så hänger gamerscore och live med. Inte sparade filer, 360 spel funkar ej på one.
  • 0
Hej, som många vet så kan man själv importera in sin Xbox One konsol från utlandet. Jag väntade en vecka för att få något besked av Webhallen om dem fått in några importerade exemplar, men struntade i det och avbokade. Så nu har jag äntligen bestämt mig för att importera en konsol ifrån Tyskland, via tyska Microsoft Store. Otåligt att få vänta minst 7 arbetsdagar, men det är gratis frakt så inga klagomål!

Någon som importerat via Microsoft Store från utlandet? Har allt funkat som det ska? Har man rätt till samma garanti, eftersom jag nu köpte från Microsoft Store?
Lycklig ägare av ett Xbox One!
  • 0
Citerar pixet:
Någon som importerat via Microsoft Store från utlandet? Har allt funkat som det ska? Har man rätt till samma garanti, eftersom jag nu köpte från Microsoft Store?


1 dags leverans till Göteborg från tyska Microsoft Store. Allt funkar som det ska och garanti är precis som med 360, vid reparation som hämtar UPS den hos dig och lämnar den sedan igen när den är klar. fraktfritt.

Tillagt 2013-12-01 09:20:
Citerar Airwalk T:
Ni som funderar på att skaffa en Xbox One, jag tycker att ni ska vänta lite med det beslutet.

Anledningen : Det som Microsoft / Turn 10 visat upp med Forza 5 och vad som faktiskt skeppats till kund. Jag pratar såklat om den TYDLIGA skillnaden i grafik mellan demon som visats på spelmässor och vad man får spela hemma påsin egen maskin. Är det så illa som det skrivs om, så är det väldigt nära falsk marknadsföring.

Jag testade Forza 5 på Gamex och kom in i menyerna i maskinen efter att ha tryckt ned "home" knappen och den menyn såg inte alls ut som den, som visats upp i olika videos där de demonstrerar user interface på konsolen. Det roliga i det hela, är att en kompis filmade tillfället. Ska försöka lägga upp klippet på Youtube, posta länken här and you be the judge.

Sen så tyckte jag att Xbox One spelen jag testade på Gamex så PC-skarpa (om det finns nåt som heter så) och om spelen nu kördes på en PC, så förklarar det saken. Undrar hur många mer titlar Microsoft kör detta "trick" med? Först videos och bilder på spel, som ser superbra ut - sen det man spelar hemma och ser märkbart sämre ut, än det man sett innan.

Jag drar till med en referrens till bilar - Du har kollat på, testkört och vill ha en Ferrari men du får en Volvo istället - men du får betala vad Ferrari´n kostar.

Inte ok i min värld och jag undrar i vilken annan bransch, företag skulle komma undan med sådant som Microsoft och Turn 10 verkar ha gjort - alltså en
bait and switch.


Forza Renderas ju i 1080p om det är vad du menar med "PC-skarp", standardupplösning för det flesta numera. Sött att du kommer med rapporter från Gamex, jag har haft min i över en vecka och kan meddela dig och alla andra att Forza absolut är "PC-skarp".

Men att förfäras nu över att utvecklare visar upp en version och skeppar en annan är lite sorgligt. Det har garanterat hänt mången gånger förr.

Gulligt att du blir förvånad och förfärad dock.
  • 0
Citerar pixet:
Någon som importerat via Microsoft Store från utlandet? Har allt funkat som det ska? Har man rätt till samma garanti, eftersom jag nu köpte från Microsoft Store?

Citerar Augustus:
Allt funkar som det ska och garanti är precis som med 360, vid reparation som hämtar UPS den hos dig och lämnar den sedan igen när den är klar. fraktfritt.


Jag var i kontakt med Microsoft och det såg ut att inte vara några som helst problem att få min handkontroll utbytt. Jag avbröt visserligen processen, men några dagar senare anlände ett mail om att de inget kan göra då jag bor i Sverige. Microsoft Store säger sig bara ha support för Tyskland, Österrike och Schweiz vilket också är helt befängt. Har läst om ett par andra svenskar som fått liknande mail för saker de vill få utbytt.

MS är såklart helt ute och cyklar då vi inom EU har 2 års reklamationsrätt, men man får nog i dagsläget förvänta sig allt annat än en smärtfri process för att få sin konsol eller tillbehör utbytta.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Alla som är oroliga, var inte det. Allting fungerar som det ska och att handla över marketplace har aldrig varit enklare. Angående visa köp, ha det inställt på amerikanska marketplace och gör dit köp! Det du behöver göra är att bara googla t.ex. new york postal code och listor med addresser kommer upp. Skriv ner din egna svenska address, använd en amerikansk post kod och voila, du kan handla fritt fram laddade hem forza för ynka 420kr. Ett kap!
  • 0
Citerar Corfixeen:
Citerar pixet:Någon som importerat via Microsoft Store från utlandet? Har allt funkat som det ska? Har man rätt till samma garanti, eftersom jag nu köpte från Microsoft Store?
Citerar Augustus:Allt funkar som det ska och garanti är precis som med 360, vid reparation som hämtar UPS den hos dig och lämnar den sedan igen när den är klar. fraktfritt.

Jag var i kontakt med Microsoft och det såg ut att inte vara några som helst problem att få min handkontroll utbytt. Jag avbröt visserligen processen, men några dagar senare anlände ett mail om att de inget kan göra då jag bor i Sverige. Microsoft Store säger sig bara ha support för Tyskland, Österrike och Schweiz vilket också är helt befängt. Har läst om ett par andra svenskar som fått liknande mail för saker de vill få utbytt.

MS är såklart helt ute och cyklar då vi inom EU har 2 års reklamationsrätt, men man får nog i dagsläget förvänta sig allt annat än en smärtfri process för att få sin konsol eller tillbehör utbytta.


Bör ju inte vara några problem i så fall, måste vara någon på Microsoft som missförstått det hela med att alla inom EU har rätt till 2 års reklamtionsrätt.

Tillagt 2013-12-01 22:53:
Citerar Augustus:
Citerar pixet:Någon som importerat via Microsoft Store från utlandet? Har allt funkat som det ska? Har man rätt till samma garanti, eftersom jag nu köpte från Microsoft Store?

1 dags leverans till Göteborg från tyska Microsoft Store. Allt funkar som det ska och garanti är precis som med 360, vid reparation som hämtar UPS den hos dig och lämnar den sedan igen när den är klar. fraktfritt.


Känns tryggt att det går smidigt med att få den reparerad inom kort tid, tack för svaret!
Lycklig ägare av ett Xbox One!
  • 0
Jag söker folk att spela BF4 med på min nya härliga XboxOne. Ni kan Lägga till mig, jag heter LancelotSwe. Spelar mest bara helger!
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Citerar Lancelot:
LancelotSwe


Hm. Jag mötte en spelare på BF4 på PC med det namnet. Var det möjligtvis du?
  • 0
Citerar Th3 End:
Citerar Lancelot:LancelotSwe

Hm. Jag mötte en spelare på BF4 på PC med det namnet. Var det möjligtvis du?


Tror inte det, om han inte var Commander det vill säga.

Om jag spelar Commander på min Ipad då spelar jag bara Commander åt dem på Xbox One eller?
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
1000/1000GS på Dead Rising 3.

Först i Sverige att maxa spelet samt först i Sverige att maxa ett Xbox One-spel.

edit: först i Norden t.o.m., enligt TA.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar mommo:
Angående visa köp, ha det inställt på amerikanska marketplace och gör dit köp! Det du behöver göra är att bara googla t.ex. new york postal code och listor med addresser kommer upp. Skriv ner din egna svenska address, använd en amerikansk post kod och voila, du kan handla fritt fram


Är fortfarande lite förvirrad exakt hur detta funkar. Måste inte ens VISA vara registrerat på samma adress som den du anger på din profil?

Då jag är brutalt sugen på killer instinct så vill jag vara helt 100 på hur marketplace funkar före jag importerar min X1.
We wear our wounds like badges of honor.
  • 0
Citerar Devilhorns:
Citerar mommo:Angående visa köp, ha det inställt på amerikanska marketplace och gör dit köp! Det du behöver göra är att bara googla t.ex. new york postal code och listor med addresser kommer upp. Skriv ner din egna svenska address, använd en amerikansk post kod och voila, du kan handla fritt fram

Är fortfarande lite förvirrad exakt hur detta funkar. Måste inte ens VISA vara registrerat på samma adress som den du anger på din profil?

Då jag är brutalt sugen på killer instinct så vill jag vara helt 100 på hur marketplace funkar före jag importerar min X1.


Nej, det är jag nästan säker på. Själv valde jag mig själv som engelsman (borde jag valt amerikan?), förde in mitt Visa-kort, tog mitt eget gatnamn men valde någon random stad i England och ett hittepå poster och telefonnr, och det funkade utmärkt.
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Mitt Xbox One är på väg till Sverige från Nederländerna, dör av lycka! På onsdag är jag en glad Xbox One ägare. Kommer lira sönder Battlefield 4 och FIFA '14!
Lycklig ägare av ett Xbox One!
  • 0
Jag har BF4, NFS, COD och FIFA. Bara adda om ni vill.
  • 0
Beställde mitt Xbox One via MS Store Irland istället och avbokade på Webhallen då dom inte alls vet när dom får in EU versionen av Xbox One.

Problemet nu är bara att när jag beställde stod det att det fanns på lager och status på min order var nått med i stil med "Processing" (kommer inte riktigt ihåg helt vad det stod). Men efter 5 min så står det helt plötsligt Status: BackOrdered. Restnoterad. Konstigt.
Någon annan som varit med om detta?
  • 0
Citerar Babeliho:
Beställde mitt Xbox One via MS Store Irland istället och avbokade på Webhallen då dom inte alls vet när dom får in EU versionen av Xbox One.

Problemet nu är bara att när jag beställde stod det att det fanns på lager och status på min order var nått med i stil med "Processing" (kommer inte riktigt ihåg helt vad det stod). Men efter 5 min så står det helt plötsligt Status: BackOrdered. Restnoterad. Konstigt.
Någon annan som varit med om detta?
Jag gjorde precis som du, avbokade på Webhallen. Fast jag beställde från tyska Microsoft Store. Nu står det precis samma sak på min ordere att den är BackOrdered. Därför blev jag lite orolig, någon som vet vad som gäller? Som har råkat ut för samma sak?
  • 0
Ni kan vara lugna så länge ni har beställt konsolen medan den fanns i lager. Min förbokning var restnoterad fram till att den skickades. Men ni kan ju alltid chatta med dom för att vara helt säkra, chattknappen på sidan kommer upp då och då bredvid 'kontakt' uppe till höger.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Ni kan vara lugna så länge ni har beställt konsolen medan den fanns i lager. Min förbokning var restnoterad fram till att den skickades. Men ni kan ju alltid chatta med dom för att vara helt säkra, chattknappen på sidan kommer upp då och då bredvid 'kontakt' uppe till höger.
Hur lång tid tog det tills den skickades?
  • 0
Citerar JonassonPv:
Hur lång tid tog det tills den skickades?


Jag lade ordern i augusti, därav förbokning.

Fanns den i lager vid beställning så bör allt vara i sin ordning. Har pengarna dragits?
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Citerar JonassonPv:Hur lång tid tog det tills den skickades?

Jag lade ordern i augusti, därav förbokning.

Fanns den i lager vid beställning så bör allt vara i sin ordning. Har pengarna dragits?
Ja, pengarna har dragits.
  • 0
Då ser jag inga problem. Jag är nästintill helt säker på att den blir restnoterad för alla. Nu vet jag inte när du lade ordern, men mail får du troligtvis nån gång ikväll om att den är på väg.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!