Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd

Airwalk T
Airwalk T
Yes! NU är min order betald, så nu är det bara att vänta tills maskinen dyker upp (räknar med slutet av månaden, då jag beställt den från Storbrittanien)

Det blev :
En Xbox One Day Edition (inklusive digital nedladdning av FIFA 14)
Forza Motorsport 5
Play and Charge Kit
+ 12 månader Xbox One Live

Sparda
Sparda
Citerar ShadowKing99:
såg ett youtube clip det var en som fick sin Xbox one idag, han gjorde en unboxing video. Amazon hadde råkat shippa den till han av misstag.
han laddade upp bilder på twitter att han hadde fått sin konsoll tidigt
microsoft har nu premaban hans konsol.

Majornelson har tagit kontakt med den personen för att reda ut alltihopa, så konsollen är bara bannad fram tills den 22 November och han har även blivit bjuden till release partyt.

Monitor Audio Silver RS6
Airwalk T
Airwalk T
Citerar Humanisten:
Citerar Airwalk T å du menar att 30 fps och 60fps INTE gör skillnad för det visuella?

Det är mera förknippat med känslan när jag spelar än det faktiska som är framför mig. När jag jämför grafik så är frameraten mera en del av ekvationen som förklarar varför den är på en viss nivå eller ej men inte grafik i sig.

Citerar Airwalk T:Jag testade Forza 5 på Gamex och det är no comparison jämfört med videos av spelet på Youtube. Varför tror du de i trailern http://www.youtube.com/watch?v=YLcjfALaQh0 uppmanar folk att se den i 60 fps istället?

För att folk ska uppleva frameraten då Youtube inte stödjer högre framerate?
Annars hade de kunnat göra som Sony gjorde med sitt klipp från Killzone: Shadow Fall där man laddar ner ett videoklipp som man sen kör i VLC eller något. Det var native 1080p och 60fps och man behövde inte åka någonstans. Dock så var klippet 500MB stort och på en minut, men ändå.

Den var bra. Så man kan jämföra spelkänsla med att ladda ned ett
klipp på ett spel och faktiskt TESTA spelet ifråga? Sitt du och kolla klipp på nätet, så håller jag mig till att bedöma spelen när jag spelat dem. När jag skrev att det är skillnad med att ha kört Forza 5, med klipp på Youtube, så menade jag självklart helhetsintrycket - vilket inbegriper BÅDE grafik OCH spelkänsla. Det är väldigt många som har kommentarer i stil med att de tror sig veta, om spel de själva inte testat - det tycker jag är rätt kul.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Airwalk T:
Den var bra. Så man kan jämföra spelkänsla med att ladda ned ett
klipp på ett spel och faktiskt TESTA spelet ifråga?

Nah, men lättare för att se 60 fps om man desperat måste göra det

Citerar Airwalk T:
så menade jag självklart helhetsintrcyket - vilket inbegriper BÅDE grafik OCH spelkänsla.

Du skrev grafik.

Citerar Airwalk T:
Sitt du och kolla klipp på nätet, så håller jag mig till att bedöma spelen när jag spelat dem.

Så du åker till staterna för att testa Forza 5? Eller vilket EU-land?`För den officiella releasen här är ju fortfarande inte förrän nästa år så jag tvivlar på att de cock teasar med demostationer här
Sen om du syftar på ditt import-exemplar så är det ju att du köper det, inte testar det. Såatteh.. din poäng?

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Airwalk T
Airwalk T
Citerar Humanisten:
Citerar Airwalk T en var bra. Så man kan jämföra spelkänsla med att ladda ned ett
klipp på ett spel och faktiskt TESTA spelet ifråga?

Nah, men lättare för att se 60 fps om man desperat måste göra det

Citerar Airwalk T:så menade jag självklart helhetsintrcyket - vilket inbegriper BÅDE grafik OCH spelkänsla.

Du skrev grafik.

Citerar Airwalk T itt du och kolla klipp på nätet, så håller jag mig till att bedöma spelen när jag spelat dem.

Så du åker till staterna för att testa Forza 5? Eller vilket EU-land?`För den officiella releasen här är ju fortfarande inte förrän nästa år så jag tvivlar på att de cock teasar med demostationer här
Sen om du syftar på ditt import-exemplar så är det ju att du köper det, inte testar det. Såatteh.. din poäng?

Läs igen : Jag testade Forza 5 på Gamex på Kistamässan - Microsoft hade en demostation med spelet där.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Airwalk T:
Läs igen : Jag testade Forza 5 på Gamex på Kistamässan - Microsoft hade en demostation med spelet där.

Aha, du var en av dom som hade tid att åka dit.

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Airwalk T
Airwalk T
Citerar Humanisten:
Citerar Airwalk T:Läs igen : Jag testade Forza 5 på Gamex på Kistamässan - Microsoft hade en demostation med spelet där.

Aha, du var en av dom som hade tid att åka dit.

Jag valde att åka dit, ja.

Skulle vara kul att få en jämförelse av någon som faktiskt sitter med både Xbox One och PS 4, när maskinerna släppts.

Airwalk T
Airwalk T
Läste just detta om storleken på Xbox One spel-installationer.

Want to know the install sizes for some Xbox One launch titles? Well you're in luck because the U.S citizen that got his console early from U.S Retailer Target has posted them up.

Assassin's Creed 4: Black Flag - 20GB
Battlefield 4 - 33GB
Call of Duty: Ghosts - 39GB
Dead Rising 3 - 19GB
FIFA 14 - 8GB
Fighter Within - 9.2GB
Forza Motorsport 5 - 31GB
Just Dance 2014 - 22GB
Killer Instinct - 3.4GB
Lococyle - 13GB
Madden NFL 25 - 12GB
NBA 2K14 - 43GB
NBA Live 14 - 9GB
Powerstar Golf - 3.9GB
Ryse: Son of Rome - 34GB
Skylanders: Swap Force - 15GB
Xbox Fitness - 246MB
Zoo Tycoon - 2.6GB
Zumba World Party - 24GB

500 GB hårddisk kommer med andra ord inte räcka så långt...

Aaandy
Aaandy
Citerar Airwalk T:
500 GB hårddisk kommer med andra ord inte räcka så långt...

Dock behöver man, i min mening, inte ha alla sina spel installerade samtidigt. Vilket gör att dess storlek på 500 GB räcker gott och väl. Liksom, vem har mer än 10 stora AAA-titlar installerade samtidigt?

Airwalk T
Airwalk T
Citerar Aaandy:
Citerar Airwalk T:500 GB hårddisk kommer med andra ord inte räcka så långt...

Dock behöver man, i min mening, inte ha alla sina spel installerade samtidigt. Vilket gör att dess storlek på 500 GB räcker gott och väl. Liksom, vem har mer än 10 stora AAA-titlar installerade samtidigt?

Sant men 500 GB känns ändå i snålaste laget, nu när spelen tar det utrymmet
som listan visar. De kunde iallafall satsat på 1 TB på en gång and been on the safe side.....

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Aaandy:

Jag spontanspelar väldigt mycket.

Alfvin
Alfvin
Är det många här som ska importera en Xbox nu när den släpps?

Aaandy
Aaandy
Citerar Humanisten:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-dead-rising-3

Ännu ett spel i 720p. Lite synd

Ännu ett spel i 720p, och ännu ett spel som inte verkar rulla i ens utlovade 30 fps. En lägsta notering på 16 fps är inte okej. Hoppas Capcom lyckas lösa prestandaproblemen!

Corfixeen
Corfixeen
Det märks att det närmar sig nu. Tyska Microsoft Store skickade under gårdagen ut mail om att de ska börja behandla våra ordrar fr.o.m. 15:e november. Woho!

Saving the world at $11 an hour.
Stiss89
Stiss89
Jag boka mitt från franska amazon och tog expressfrakt så hoppas de går fort!

The Game Diet
The Game Diet
Citerar Humanisten:
Citerar Aaandy ock behöver man, i min mening, inte ha alla sina spel installerade samtidigt. Vilket gör att dess storlek på 500 GB räcker gott och väl. Liksom, vem har mer än 10 stora AAA-titlar installerade samtidigt?

Jag spontanspelar väldigt mycket.

Samma här. Dessa mandatoriska installationer känns spontant rejält obekväma.

angryvideogamenerd
angryvideogamenerd
Tänkte då beställa den här från webhallen http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/184787-xbox_one
_basenhet-500gb_european_version&atcl=search:live
Och jag undrar om någon har en anning om den här versionen kommer att vara ''day one'' och om det kommer finnas speltillängliga? Eller ska man då köpa med lite microsoft points så man kan beställa det digitialt?

Airwalk T
Airwalk T
Citerar angryvideogamenerd:
Tänkte då beställa den här från webhallen http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/184787-xbox_one
_basenhet-500gb_european_version&atcl=search:live Och jag undrar om någon har en anning om den här versionen kommer att vara ''day one'' och om det kommer finnas speltillängliga? Eller ska man då köpa med lite microsoft points så man kan beställa det digitialt?

Tja, du kan alltid fråga de på Webhallen....

Babeliho
Babeliho
Citerar angryvideogamenerd:
_basenhet-500gb_european_version&atcl=search:live Och jag undrar om någon har en anning om den här versionen kommer att vara ''day one'' och om det kommer finnas speltillängliga? Eller ska man då köpa med lite microsoft points så man kan beställa det digitialt?

Jag har med beställd Xbone från Webhallen. Har frågat dom men dom vet ännu inte om det är Day One.

Airwalk T
Airwalk T
Citerar babelino:
Jag har med beställd Xbone från Webhallen. Har frågat dom men dom vet ännu inte om det är Day One.

Älskar det där med att "affären vet inte" - har själv varit med om det på GAME och det svaret fick mig att välja, att beställa en maskin ifrån Storbrittanien där jag VET vad jag får, istället för att lägga mina pengar i händerna på en affär som "inte vet!.

Man skulle tycka att det är deras jobb att veta (eller /och ta reda på det för kundernas räkning och ett eget intresse i vad de ska sälja) vad de får in men så verkar inte fallet när de ska ta in en importversion av Xbox One....

Aaandy
Aaandy
Antagligen är det Webhallens leverantör som inte vet huruvida de ska få in tillräckligt många Day One-enheter.

Airwalk T
Airwalk T
Citerar Aaandy:
Antagligen är det Webhallens leverantör som inte vet huruvida de ska få in tillräckligt många Day One-enheter.

Vet inte/kan inte...whatever. Same same - någon borde ju rimligtvis kunna åtminstone ge en fingervisning men så blir det när den vänstra handen inte vet vad den högra gör.

williamcool
williamcool
Va sugen på att boka xbone. Men nä... xb360 funkar fint i ett år till.

Airwalk T
Airwalk T
Citerar williamcool:
Va sugen på att boka xbone. Men nä... xb360 funkar fint i ett år till.

Detta med att kalla maskinen "Xbone" - very funny. Då kan vi börja kalla Playstation, för Painstation....

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy