Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Sajko:
Kan någon med argument bra nog få mig att stanna kvar hos MS denna generation?


Jag kan ju endats tala för mig själv, men jag stannar hos Microsoft av följande anledningar

*Bättre exklusiva spel (Halo, Forza, Gears of War, Titanfall(!) osv.)
*Skönare handkontroll (aldrig gillat de symetriska spakarna på ps variant)
*Bättre online (spelar 80% online)
*Skönare community (Har träffat många av mina vänner över live)

Sen är jag väldigt förväntansfull för vad Microsoft kan åstadkomma med sin enorma satsning på cloud, samt kinect.

Värt att tillägga är också att jag tvivlar på att PS4 är så värst mycket kraftfullare än Xbone. Dock lite svårare att tillverka till pga ESRAM.
Visst har den bättre prestanda, det går inte att undkomma, men om något år lär skillnaden knappt vara märkbar.

Jonas Mäki bloggade t.ex. nyligen om att Ryse utan tvekan är det snyggaste Next-Gen spelet hittills, och det borde ju säga något
Wiixbox360
  • 0
Citerar weeth18:
Jonas Mäki bloggade t.ex. nyligen om att Ryse utan tvekan är det snyggaste Next-Gen spelet hittills, och det borde ju säga något


Ett spel med sub-1080p och endast 30fps om man ska vara petig.

Tillagt 2013-11-05 20:58:
Citerar weeth18:
*Skönare community


Finns en anleding till att jag har som regel att aldrig använda spelens/konsollernas egna in game-chatt längre. Hemsk community och irriterande spelare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Finns en anleding till att jag har som regel att aldrig använda spelens/konsollernas egna in game-chatt längre. Hemsk community och irriterande spelare.


Som sagt, kan endast tala för mig själv

Beror kanske på vilket spel man spelar, jag spelar mest Halo och där möter jag sällan "irriterande spelare".
Wiixbox360
  • 0
Citerar Humanisten:
Finns en anleding till att jag har som regel att aldrig använda spelens/konsollernas egna in game-chatt längre. Hemsk community och irriterande spelare.


Upplever det likadant och det är fruktansvärt synd att det är så. Vill minnas att det var mycket bättre de första åren med Live på 360:n. Runt Halo 3 och GTA IV-eran träffade jag på oerhört många trevliga personer som jag snackar med än idag tack vare game chat.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Citerar weeth18:
jag spelar mest Halo


Halo 3 = Fullt av lipande teamkillers som dödar mig när jag för en gångs skull får ta snipern eller flyga Banshee. Finns gått om douchebags i den serien också.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Så hur gör man för att få en xbox i sverige innan svensk release? Och hur fungerar online då?
i'll Be Back
  • 0
Citerar Humanisten:
Halo 3 = Fullt av lipande teamkillers som dödar mig när jag för en gångs skull får ta snipern eller flyga Banshee. Finns gått om douchebags i den serien också.


Those were the days

Det ända som håller mig kvar hos MS är Halo vilket känns ganska lamt. Jag hade hellre införskaffat en steambox men jag kan inte ge upp på Chiefen.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar felixen:
Så hur gör man för att få en xbox i sverige innan svensk release? Och hur fungerar online då?


Läs gärna tidigare inlägg innan du postar

Du kan välja mellan att importera genom en svensk spelbutik som importerar, eller importera själv från t.ex amazon eller gamestop UK.

Jag importerar via splebutiken.se och enligt dem kommer allt som är relaterat till spel att fungera. Dvs att diverse tjänster, så som facebook, skype och framförallt kinect kanske inte fungerar då de ska översättas men när boxen sedan släpps i Sverige lär det komma en uppdatering så att din importerade är precis som vilken svensk xboxl som helst
Wiixbox360
  • 0
Citerar fat Abbot:
Det ända som håller mig kvar hos MS är Halo vilket känns ganska lamt. Jag hade hellre införskaffat en steambox men jag kan inte ge upp på Chiefen.


Känner också så... finns inte många andra exklusiviteter som lockar just nu. Titanfall kan jag skaffa till PC om jag desperat vill ha det och Ryse ser meh ut trots sin grafik.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Sparda:
Nog en av dem bättre funktionerna med Kinect 2.0.

http://majornelson.com/2013/11/06/how-fast-is-to-redeem-a-code-
on-xbox-one/


En funktion jag ger tummen upp. Synd bara att det fortfarande gör det värt att ha Kinect för mig.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Blir nog att importera en Xbox One istället för en PS4. Av den enkla anledningen som stavas Forza Motorsport 5. Ser sjukt lovande ut.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Läste en kommentar på loading.se, att Nurbürgring inte kommer att finnas med i Forza 5 - det var en riktigt WTF-moment för mig. Först ingen Nissan GT-R (farvoritbilen) och nu ingen `Ring...what´s next? Såg verkligen fram att smiska Ringen i nästa generations bilspel.

Provspelade Forza 5 två gånger på Gamex - det var spelet på mässan som imponerade mest på mig, jag gillar känslan i kontrollen och tyckter att spelet ser väldigt bra ut, samt att det flyter på så det räcker och blir över.

FIFA 14 var det andra spelet jag provade på mässan - visst är det ingen jätteskillnad grafiskt mot nuvarande generation - men ser mer detaljerat ut...skarpare grafik och mer animationer och mer flyt i dessa. Polaren som kollade på, kommenterade att medspelarna tog smarta löpningar - något jag hoppas att de lagt kraft på = bättre A.I och detta bekräftade detta, något som jag är glad över.

Dead Rising 3 - polaren spelade det och jag kollade på. Något som verkligen är skillnad mot de två första spelen och nästa generations Xbox är antalet zombies - jag menar det var zombies överallt, något man såg extra tydligt när man klättrade in i en traktor - något som höjde the point of view och gav en bättre blick över spelområdet.

Handkontrollen - jag gillar den och framförallt att den har feedback i triggerknapparna - något som blev extra tydligt i Forza 5. Mindre än den nuvarande 360-kontrollen och lite mer kantig i formen.
Som referens till den är PS 4 kontrollen men då jag spelade Killzone Shadowfall, i ca. 1½ minut , så kan jag inte riktigt jämföra de båda.

Så för att summera vilka Xbox One-launch titlar jag testat och kommer att skaffa - så ser det ut som följande.

1. Forza Motorsport 5 - det spelet på Xbox One, som imponerade mest på mig. Ser ut som ett next-gen spel i mina ögon, har tight spelkontroll och flyter på riktigt, riktigt bra.

2. FIFA 14 (får det gratis som digital nedladdning, då jag bokat Day One-utgåvan av maskinen hos en UK-site)

3. Dead Rising 3 - ett kanske-köp...ska fundera på det ett tag till.
  • 0
Såg precis detta.

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-ceo-candidate-may-co
nsider-selling-xbox-killing-bing-report/1100-6416052/


Jag har inte undersökt eller läst hela artikeln helt och hållet.

Läser direkt efter detta

http://www.ign.com/articles/2013/11/08/xbox-one-to-last-conserva
tively-a-decade-says-microsoft


Hur ska de ha det? Sälja eller stötta? Orkar snart inte läsa all skit om XBO utan kommer avboka min och ta en ps4:a istället. Känns som att bli sparkad i ansiktet varje gång man läser en artikel om XBO.

Jag vill verkligen ha en XBO men känner att jag snart inte orkar med all skit den får vilket får mig att känna att jag gjort helt fel val.
  • 0
Citerar Airwalk T:
Läste en kommentar på loading.se, att Nurbürgring inte kommer att finnas med i Forza 5 - det var en riktigt WTF-moment för mig. Först ingen Nissan GT-R (farvoritbilen) och nu ingen `Ring...what´s next? Såg verkligen fram att smiska Ringen i nästa generations bilspel.


Både GT-R och Nurburgring syns i den senaste trailer, så du behöver inte vara orolig
Trailer framkallar för övrigt enorma ha-begär

Se själv:
http://www.youtube.com/watch?v=YLcjfALaQh0
Wiixbox360
  • 0
såg ett youtube clip det var en som fick sin Xbox one idag, han gjorde en unboxing video. Amazon hadde råkat shippa den till han av misstag.
han laddade upp bilder på twitter att han hadde fått sin konsoll tidigt
microsoft har nu premaban hans konsol.
  • 0
Citerar weeth18:
Citerar Airwalk T:Läste en kommentar på loading.se, att Nurbürgring inte kommer att finnas med i Forza 5 - det var en riktigt WTF-moment för mig. Först ingen Nissan GT-R (farvoritbilen) och nu ingen `Ring...what´s next? Såg verkligen fram att smiska Ringen i nästa generations bilspel.

Både GT-R och Nurburgring syns i den senaste trailer, så du behöver inte vara orolig
Trailer framkallar för övrigt enorma ha-begär

Se själv:
http://www.youtube.com/watch?v=YLcjfALaQh0


Hmmm...blir väl DLC....suck.

Tänkte betala min maskin jag bokat men icke sa nicke - det gick inte.
Undrar om det är embargo att butiken inte får skicka maskinen till andra
länder utanför Storbrittanien eller ifall det bara är nåt som strular...beställa ettplay´n charge-kit gick iallafall bra. Har mailat dem och frågat om saken.

Ni som har förbeställt konsolen hos te.x Amazon UK eller DE - har ni kunnat betala för den?



Citerar weeth18:
Citerar Airwalk T:Läste en kommentar på loading.se, att Nurbürgring inte kommer att finnas med i Forza 5 - det var en riktigt WTF-moment för mig. Först ingen Nissan GT-R (farvoritbilen) och nu ingen `Ring...what´s next? Såg verkligen fram att smiska Ringen i nästa generations bilspel.

Både GT-R och Nurburgring syns i den senaste trailer, så du behöver inte vara orolig
Trailer framkallar för övrigt enorma ha-begär

Se själv:
http://www.youtube.com/watch?v=YLcjfALaQh0


Hahahaha!! So much for being famous on Youtube - 4500 kr för en maskin
som nu är en paper weight När ska vissa lära sig?

Tillagt 2013-11-10 07:40:
Såg en rolig sak nu -"NOTE: YouTube limits video playback to 30 frames per second. To experience Forza Motorsport 5 at its natural 60 fps frame rate, visit xbox.com/onetour demo locations across the US, Canada, and EU"

Bwahahaha!! So much för de som sitter och jämför grafik mellan Xbox One och PS 4 med trailers de kollat på Youtube.
  • 0
Citerar Airwalk T:
Såg en rolig sak nu -"NOTE: YouTube limits video playback to 30 frames per second.


Så att veta det självklarheter är... roligt?

Citerar Airwalk T:
Bwahahaha!! So much för de som sitter och jämför grafik mellan Xbox One och PS 4 med trailers de kollat på Youtube.


Fast vad har framerate med grafik, alltså det visuella, att göra?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Ett spel med sub-1080p och endast 30fps om man ska vara petig.
Så som alla spel i den nuvarande konsol generationen skulle gå i 720p. Majoriteten av de spelen är inte i närheten.
  • 0
Citerar Sajko:
Såg precis detta.

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-ceo-candidate-may-co
nsider-selling-xbox-killing-bing-report/1100-6416052/

Jag har inte undersökt eller läst hela artikeln helt och hållet.

Läser direkt efter detta

http://www.ign.com/articles/2013/11/08/xbox-one-to-last-conserva
tively-a-decade-says-microsoft

Hur ska de ha det? Sälja eller stötta? Orkar snart inte läsa all skit om XBO utan kommer avboka min och ta en ps4:a istället. Känns som att bli sparkad i ansiktet varje gång man läser en artikel om XBO.

Jag vill verkligen ha en XBO men känner att jag snart inte orkar med all skit den får vilket får mig att känna att jag gjort helt fel val.


Jag har stort intresse av börsen och investeringar och denne Stephen Elop har jag följt med skräckblandad förtjusning under hans tid på Nokia. Skulle sträcka mig så långt som att hävda att Elop är en av 2000 talets sämsta chefer. Ytterst är han ansvarig för Nokias fall. Att den stollen skulle ta över MS är verkligen inget gott tecken. Ur ett affärsmässigt perspektiv så håller jag med om att MS (och detta gäller företag i stort) ska hålla sig till sina kassakor och kärnverksamheten.

Jag hoppas verkligen inte att han tar över men MS har gjort så mycket fel genom åren vid beslutsfattandet så helt förvånad blir jag inte om han får jobbet .

Man ska komma ihåg att MS står inför en enorm utmaning. MS har alltid varit ett mjukvaruföretag. Med Xbox ville de ta steget att kombinera mjuk-och hårdvara. Jag förstår varför vissa vill skrota hela Xbox-avdelningen. Den hör inte till det som man historiskt varit duktiga på.
  • 0
Citerar Subita:
Så som alla spel i den nuvarande konsol generationen skulle gå i 720p. Majoriteten av de spelen är inte i närheten.


Det jag menade var att det inte är svårt att klämma fram extra grafik om man sänker upplösningen.
Fast sen, de snyggaste spelen den här generationen har fortfarande 720p i native-upplösning (Uncharted 3, God of War: Ascension, The Last of Us, Gears of War 3, Halo 4).
Och bara för att många nuvarande spel är sub-720p så kan man fortfarande ha någorlunda realistiska förväntningar kring en ny generation.

Tillagt 2013-11-10 10:29:
Citerar vicente:
Jag har stort intresse av börsen och investeringar och denne Stephen Elop har jag följt med skräckblandad förtjusning under hans tid på Nokia. Skulle sträcka mig så långt som att hävda att Elop är en av 2000 talets sämsta chefer. Ytterst är han ansvarig för Nokias fall. Att den stollen skulle ta över MS är verkligen inget gott tecken. Ur ett affärsmässigt perspektiv så håller jag med om att MS (och detta gäller företag i stort) ska hålla sig till sina kassakor och kärnverksamheten.


Det finns teorier och snack om konspirationer att han medvetet sänkte Nokia för att det lättare skulle säljas till Microsoft. Jag har själv inga åsikter om det men det skulle vara underhållande om det stämde.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Airwalk T åg en rolig sak nu -"NOTE: YouTube limits video playback to 30 frames per second.

Så att veta det självklarheter är... roligt?

Citerar Airwalk T:Bwahahaha!! So much för de som sitter och jämför grafik mellan Xbox One och PS 4 med trailers de kollat på Youtube.

Fast vad har framerate med grafik, alltså det visuella, att göra?



Självklarhet för dig - inget jag visste förrän alldeles nyss.

Framrate har betydelse för hur ett spel flyter - så jag skulle säga att
det har stor betydelse. Som exempel går PAL-versionen av Tekken 2 till Playstation, som i sirap, medans NTSC-versionerna går mjukt som smör.
  • 0
Citerar Airwalk T:
Framrate har betydelse för hur ett spel flyter - så jag skulle kalla det stor skillnad.


Om du sagt hur det flyter så håller jag med, men när du skriver grafik så är det ju det visuella man jämför. Texturer, polygoner, AA, shaders, per object motion blur och så vidare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Airwalk T:Framrate har betydelse för hur ett spel flyter - så jag skulle kalla det stor skillnad.

Om du sagt hur det flyter så håller jag med, men när du skriver grafik så är det ju det visuella man jämför. Texturer, polygoner, AA, shaders, per object motion blur och så vidare.


Så du menar att 30 fps och 60fps INTE gör skillnad för det visuella?

Jag testade Forza 5 på Gamex och det är no comparison jämfört med videos av spelet på Youtube. Varför tror du de i trailern http://www.youtube.com/watch?v=YLcjfALaQh0 uppmanar folk att se den i 60 fps istället?
  • 0
Citerar Airwalk T:
Så du menar att 30 fps och 60fps INTE gör skillnad för det visuella?


Det är mera förknippat med känslan när jag spelar än det faktiska som är framför mig. När jag jämför grafik så är frameraten mera en del av ekvationen som förklarar varför den är på en viss nivå eller ej men inte grafik i sig.

Citerar Airwalk T:
Jag testade Forza 5 på Gamex och det är no comparison jämfört med videos av spelet på Youtube. Varför tror du de i trailern http://www.youtube.com/watch?v=YLcjfALaQh0 uppmanar folk att se den i 60 fps istället?


För att folk ska uppleva frameraten då Youtube inte stödjer högre framerate?
Annars hade de kunnat göra som Sony gjorde med sitt klipp från Killzone: Shadow Fall där man laddar ner ett videoklipp som man sen kör i VLC eller något. Det var native 1080p och 60fps och man behövde inte åka någonstans. Dock så var klippet 500MB stort och på en minut, men ändå.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!