Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Playarn:
Riktigt tråkigt av Microsoft att inte ha någon livestream... är de så rädda för att få kritik igen? Saker och ting lär ju komma ut ändå..


Neogaf finns ju. Behövs ingen stream då

Tillagt 2013-08-20 11:41:
haha Fredrik Ljungberg är och pratar om något i Fifa 14

https://twitter.com/AceyBongos/status/369755695589384192/photo
/1


Oj! Fifa 14 är gratis med alla förbokningar av Xbox One
  • 0
http://news.xbox.com/2013/08/gamescom-launch Lista på alla launch titlar! Tyvärr inte många som lockar för Microsoft heller
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Corfixeen:
Citerar Galdir m man drar ett wildcard ändå och importerar själv hur är det med tullen och sånt?

Ingen tull inom EU.


Right, hur kunde jag glömma det?
  • 0
Citerar ulphen:
Tydligen får man nu två spel med xboxen här i Sverige.

http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-20-tva-gratisspel-till-all
a-som-forbestallt-xbox-one

Bara det inte betyder att den kommer att släppas ännu senare och att de känner att de behöver kompensera mer pga det.


Det är dom som bokade innan förseningen som får två spel, resten som bokar nu får fifa om jag fattat rätt..
  • 0
Citerar xilli:
Det är dom som bokade innan förseningen som får två spel, resten som bokar nu får fifa om jag fattat rätt..


Nej det blir inget Fifa för oss om man får tro samma källa

http://www.eurogamer.se/articles/2013-08-21-inget-fifa-14-med-xb
ox-one-i-sverige


Dock har jag förbokat före förseningen och skulle boxen komma i Januari så tycker jag nästan kompensationen är värd väntan. Men risken är ju att man får vänta längre.
  • 0
Det som kan få oss här hemma att anstränga ekonomin genom att inte bara inhandla en PS4, utan även en X1? Det förbannade Dead Rising 3, som ser överdjävulskt underhållande ut. Du ser vad exklusiva spel kan sälja konsoler. Även Ryse börjar stiga i anseende hos mig (double, tandem execution, bara en sådan sak...). Vi får se hur det blir.

Spännande jävla spelvinter, det är en sak som är säker.

Kunde inte bry mig mindre om ett kostnadsfritt FIFA dock. Kul för de som gillar fotbollsspel givetvis - ingen kategori jag platsar i direkt.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Klingan: Glöm inte bort Titanfall! Herregud vad bra det spelet verkar. Har kommit upp gameplay från Gamescom, helt fantastiskt!
  • 0
Ni andra som också har förhandsbokat en importkonsol, vilka spel skaffar ni?

Det blir Call of Duty: Ghosts, Dead Rising 3 och Forza Motorsport 5 för min del, samtliga förhandsbokade på Amazon UK. Antar att konsolen dyker upp vid dörren först och spelen ett par-tre dagar senare i värsta fall.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Galdir:
Klingan: Glöm inte bort Titanfall! Herregud vad bra det spelet verkar. Har kommit upp gameplay från Gamescom, helt fantastiskt!

Absolut, det ser fantastiskt ut. Jag spelar inte speciellt mycket MP (har aldrig gjort), men detta och hybrider som Destiny lockar mig enormt.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Finns det egentligen några nackdelar med att importera en konsol från Tyskland/England?

Vad kommer fungera och vad kommer inte?
  • 0
Söker en 2 dagars Xbox live kod! någon snäll själ som har någon?
  • 0
Citerar Captain Oncilla:
Finns det egentligen några nackdelar med att importera en konsol från Tyskland/England?

Vad kommer fungera och vad kommer inte?


Läs detta nedan - det besvarar din fråga.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-15-microsoft-explains-
how-xbox-one-importing-could-work
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Hade definitivt valt en svart/vit över en helt svart. Synd att bara MS-anställda får ta del av detta, tills vidare.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Jag har bokat en xbox one via spelbutiken nu. Dom erbjuder europe edition.

Snackade även med både deras support och xbox supporten. Och man ska kunna använda ett svenskt bankkort för att göra köp över xbox live.

Spelbutiken kommer även importera spel så man kan köpa dom innan dom kommer till sverige också.

xbox supporten har även medgett att garanti ska gälla även importerade konsoller.
  • 0
Citerar Österberg:
Jag har bokat en xbox one via spelbutiken nu. Dom erbjuder europe edition.

Snackade även med både deras support och xbox supporten. Och man ska kunna använda ett svenskt bankkort för att göra köp över xbox live.

Spelbutiken kommer även importera spel så man kan köpa dom innan dom kommer till sverige också.

xbox supporten har även medgett att garanti ska gälla även importerade konsoller.


Är de helt hundra när det gäller live?
  • 0
Hur många är det som kommer köpa den från spelbutiken.se?

jag funderar på det iochmed att mamn kan ju köpa på faktura från klarna med möjlighet till avbetalning.

Men med playstation 4 i antågande, alla dessa generationers spel, fästmö, barn ochtvå hundar samt att man kommer få 2 trippel a titlar gratis om man bokade den innan 20 augusti som jag gjorde via komplett.se så undrar jag om det uinte är värt att vänta?

någon som också är i fundersamma tankar?
  • 0
Citerar Galdir:
Citerar Österberg:Jag har bokat en xbox one via spelbutiken nu. Dom erbjuder europe edition.

Snackade även med både deras support och xbox supporten. Och man ska kunna använda ett svenskt bankkort för att göra köp över xbox live.

Spelbutiken kommer även importera spel så man kan köpa dom innan dom kommer till sverige också.

xbox supporten har även medgett att garanti ska gälla även importerade konsoller.

Är de helt hundra när det gäller live?


Det är vad jag har fått höra iaf.
  • 0
Österberg: Annars får man väl importera ett pre paid kort. Kommer det funka med live i sverige så köper jag genom spelbutiken, annars får det kvitta!
  • 0
Citerar Galdir:
Österberg: Annars får man väl importera ett pre paid kort. Kommer det funka med live i sverige så köper jag genom spelbutiken, annars får det kvitta!


Har som sagt fått som svar att det ska funka. Man har ju 14 dagars ångerrätt om så inte skulle vara fallet.
  • 0
Citerar Österberg:
Har som sagt fått som svar att det ska funka. Man har ju 14 dagars ångerrätt om så inte skulle vara fallet.


Aight, slår till med en förbeställning när jag har råd! Eller måste man betala hela summan på dirren?
  • 0
Citerar Galdir:
Citerar Österberg:Har som sagt fått som svar att det ska funka. Man har ju 14 dagars ångerrätt om så inte skulle vara fallet.

Aight, slår till med en förbeställning när jag har råd! Eller måste man betala hela summan på dirren?


Nej jag tog faktura. Då har man 14 dagar på sig att betala efter att man fått hem den (Med 14 dagars ångerrätt) Om du inte öppnat den
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!