Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


För mig spelar detta ingen roll då jag inte ens var säker på att köpa den, men OM ag gör det så blir det ändå typ 2014, hösten där.

Men tråkigt för er andra
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Tycker ni det är värt att skaffa en tv/datorskärm som har 60Hz inför den nya generationen?
Man kommer inte upp i 60fps om kör på en 50Hz tv.. eller?
  • 0
Citerar Enka:
Visst kan man importerar in X1 men det verka vara så att vissa funktioner inte funka då det krävs att man har konto registrerat på "rätt" land.

http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-15-microsoft-explains-
how-xbox-one-importing-could-work


Det är i princip det enda som stör mig just nu. Det, och att support och garanti tycks endast gälla i lanseringsländerna. Det gör det hela lite mer omständligt, men jag är trots detta väldigt sugen på att importera konsolen från Tyskland.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Det är i princip det enda som stör mig just nu. Det, och att support och garanti tycks endast gälla i lanseringsländerna. Det gör det hela lite mer omständligt, men jag är trots detta väldigt sugen på att importera konsolen från Tyskland.


Jag har i princip bestämt mig för att importera en konsol i november. Varför? Well, det kan mycket väl bli så att jag stängs ute från vissa tjänster fram till och med den officiella, svenska releasen. Jag har dock bestämt mig för att köpa konsolen, så varför inte göra det redan i november? Genom detta kommer jag kunna njuta av nästa-generations spel som Dead Rising 3, Project Spark och Forza 5, om än (eventuellt) inte i optimal tappning.

Det enda som skulle kunna få mig att stå över en importering är att jag inte skulle kunna spela Xbox One-spelen över huvud taget, vilket Microsoft garanterat inte är fallet. Möjligen också om konsolen jag importerar inte går att ställa om till svenska inställningar vid det officiella släppet (verkar dock inte vara fallet, vilket dessutom skulle vara tokdumt).
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Citerar Mentor:
Jag har i princip bestämt mig för att importera en konsol i november. Varför? Well, det kan mycket väl bli så att jag stängs ute från vissa tjänster fram till och med den officiella, svenska releasen. Jag har dock bestämt mig för att köpa konsolen, så varför inte göra det redan i november? Genom detta kommer jag kunna njuta av nästa-generations spel som Dead Rising 3, Project Spark och Forza 5, om än (eventuellt) inte i optimal tappning.


Jag bestämde mig för att göra det och nu är det gjort. Kände lite som dig där.

Det blev en förhandsbokning på tyska Microsoft Store. Day One Edition är fortfarande tillgänglig, fri frakt, UPS levererar och pengarna dras först vid leverans.

Nu ska bara spelen bokas också. Troligtvis från Amazon UK.

Men jag behåller nog min svenska bokning ett tag till, får se vad jag gör med den.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar ulphen:
Ytterligare en sci-fi tv-serie till Xbox one.

http://www.theguardian.com/media/2013/aug/15/microsoft-blakes-
7-xbox-one-bbc

Enligt Gametrailers så är orginalserien (det här är en remake) vara lite som Firefly och det verkar ju lovande.


Intressant, hoppas det blir grymt, bra sci-fi-serier växer ju inte på träd. Originalet verkar dock inte särskilt grymt, i alla fall inte det lilla jag sett. Men vi kan ju hoppas att det blir ungefär lika coolt som Star One's låt om serien låter.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Men jag behåller nog min svenska bokning ett tag till, får se vad jag gör med den


Det är där jag tvekar en aning just nu. Känner mig allt mer sugen att göra som dig och beställa min konsol på egen hand, just för att garantera en i november. Spelbutiken.se, där jag har min svenska beställning, har (som tidigare nämnt) sagt att de ska importera boxar för att sedan skicka ut till de som vill ha en i november. På hemsidan står det dock nu att beräknad release är Mars 2014, så jag börjar tveka över huruvida de verkligen kommer att hålla det löftet...
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Hmmm låter intressant fast jag kan fan vänta har jag vänta så länge som jag gjort så kan jag vänta lite till plus då hinner jag spara till båda konsolerna..

Hmmm Fast vet ej om det är lönt med ps4an än där var ej lika bra spel enligt mig det var i alla fall än så länge inget som till tala mig mer än kanske det där liret med en drake i vet ej vad det hette..
Men hmmm om XB1 Kommer i mars kommer man kanske kunna välja The witcher 3 som spel då ?? Dem rappotera ju om att man skulle få spel gratis eller det gäller bara day one spelen ??
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Såg nyligen en gametrailer på Dying Light, ett survival-horror spel (delvis) med actionsekvenser, beroende på tid på dygnet. Ser ut att vara influerat av Mirrors Edge då du spelar i första person och rör dig i en värld genom Freerunning-tekniker, men också påminner det om Dead Island då det är lite av en Open World där ditt huvudsakliga mål är att överleva horder av zombies. Verkar dock betydligt mer lovande än Dead Island, älskar konceptet i alla fall.

Kommer ut till den nutida generationens konsoler men också till nästa. Det var väldigt vackert på det 12 minuter långa gameplayet jag såg, så kan ju gissa på att det kommer bli en fest till Xbox One.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Såg nyligen en gametrailer på Dying Light, ett survival-horror spel (delvis) med actionsekvenser, beroende på tid på dygnet. Ser ut att vara influerat av Mirrors Edge då du spelar i första person och rör dig i en värld genom Freerunning-tekniker, men också påminner det om Dead Island då det är lite av en Open World där ditt huvudsakliga mål är att överleva horder av zombies. Verkar dock betydligt mer lovande än Dead Island, älskar konceptet i alla fall.

Kommer ut till den nutida generationens konsoler men också till nästa. Det var väldigt vackert på det 12 minuter långa gameplayet jag såg, så kan ju gissa på att det kommer bli en fest till Xbox One.


Håller med dig
  • 0
Fan, importera ändå, kanske inte är så dumt? Kommer Xbox live att funka för oss?
  • 0
Att beställa från Tyskland eller UK bör inte vara någon skillnad mer än prismässigt va? Tyskarna har ingen konstig specialversion utan engelska som man bör undvika eller?
  • 0
Citerar Augustus:
Att beställa från Tyskland eller UK bör inte vara någon skillnad mer än prismässigt va? Tyskarna har ingen konstig specialversion utan engelska som man bör undvika eller?


Precis. Är ju bara garantin som blir jobbig. Skulle själv aldrig beställa en så tidigt modell från utlandet. Barnsjukdomar är vanliga och råkar man ut för det på en importerad konsol så har man en jobbig situation.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
http://news.xbox.com/2013/08/xbox-one-xbox-one-games-list

"37% of titles are brand-new IP" Detta gillar jag Hoppas att de fortsätter med nya IPs
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Precis. Är ju bara garantin som blir jobbig. Skulle själv aldrig beställa en så tidigt modell från utlandet. Barnsjukdomar är vanliga och råkar man ut för det på en importerad konsol så har man en jobbig situation.


Microsoft är Microsoft, oavsett vilket land. Förutsätter att det är precis som med X360, fri hämtning och lämning av UPS vid reparation.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Mentor:
vilket Microsoft garanterat inte är fallet.

Jag har hört att konsolen kräver registrering när den slås på, något man alltså måste göra för att få den att funka. Detta kräver internet, och om det är så att du måste vara i det land den är köpt så är du körd.

Kolla upp det ordentligt innan.
  • 0
Citerar Galdir:
Fan, importera ändå, kanske inte är så dumt? Kommer Xbox live att funka för oss?


Citerar Ree:
Kolla upp det ordentligt innan.


Spelbutiken.se sa följande när jag frågade:
"Det skall oss veterligen inte vara någon skillnad på maskiner sålda i Europa. Vi kan givetvis inte säga med 100% då maskinen inte finns på marknaden, men vi kan inte se några hinder med Xbox Live eller liknande."

Det är såklart omöjligt för dem att med säkerhet bekräfta eller dementera någonting just nu, eftersom att det inte finns någon konkret information att gå på. Dessutom bedriver de en verksamhet och vill därigenom såklart sälja saker, varför det inte vore särskilt smart att säga till sina kunder att avboka sina beställningar.

Vi får hoppas att Microsoft röjer mer om detta så snart som möjligt, gärna redan imorgon under Gamescom!
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/get-the-facts

Detta var föga intressant måste jag säga. Antigen har bungie dragit sig tillbaka ifrån PS4, eller så har de skrivit fel på Xbox sidan.

The best Xbox platform exclusives: Halo, Titanfall, Dead Rising 3, Ryse: Son of Rome, Forza Motorsport 5, Sunset Overdrive, Destiny
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Detta var föga intressant måste jag säga. Antigen har bungie dragit sig tillbaka ifrån PS4, eller så har de skrivit fel på Xbox sidan.


De har garanterat skrivit fel på den hemsidan. Särskilt med tanke på att Playstation 4 ska få exklusivt innehåll.
  • 0
Mentor: Fan vad nice ändå! Synd att jag inte har cash atm att förhandsboka. :>

Om man drar ett wildcard ändå och importerar själv hur är det med tullen och sånt? Något annat med ett litet spel, men en fet xbox är ju betydligt lättare att lägga märke till och det är kanske inte så kul att behöva betala extra...

Tillagt 2013-08-20 01:27:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130815/sa-funkar-det-att-impo
rtera-xbox-one


Verkar oklart med live. Läste också en kommentar som påstod att MS Danmark hade skrivit att Live fungerade INTE, tas dock med en nypa salt.

Funkar inte Live så är det ingen anledning att beställa konsolen, tycker jag!
  • 0
Citerar Galdir:
Om man drar ett wildcard ändå och importerar själv hur är det med tullen och sånt?


Ingen tull inom EU.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Riktigt tråkigt av Microsoft att inte ha någon livestream... är de så rädda för att få kritik igen? Saker och ting lär ju komma ut ändå..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!