Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Playarn: Jaha, spelar egentligen ingen större roll för mig. Men nu kan väl de med foliehattar lugna ner sig.

Har ett officiellt datum annonserats än? Eller är det bara "någon gång i nov"?
  • 0
Citerar Galdir:
Playarn: Jaha, spelar egentligen ingen större roll för mig. Men nu kan väl de med foliehattar lugna ner sig.


Vill fortfarande inte betala extra för den dock
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Galdir layarn: Jaha, spelar egentligen ingen större roll för mig. Men nu kan väl de med foliehattar lugna ner sig.

Vill fortfarande inte betala extra för den dock


Hade jag haft en 360 hade jag aldrig haft planer att köpa en kinect. Det här är dock annorlunda, det kommer inte bli samma skitgimmick som den första. Hade de gjort samma som med den första så hade den också failat. I det här fallet är det "allt eller inget"-principen, get mah point?
  • 0
Citerar Galdir:
Hade jag haft en 360 hade jag aldrig haft planer att köpa en kinect. Det här är dock annorlunda, det kommer inte bli samma skitgimmick som den första. Hade de gjort samma som med den första så hade den också failat. I det här fallet är det "allt eller inget"-principen, get mah point?


Perhaps. Men jag ser verkligen ingen poäng med att prata eller vifta med mina spel egentligen. Det kanske underlättar att bläddra i vissa menyer, men det är fortfarande inget jag vill betala extra för.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Galdir:
Playarn: Jaha, spelar egentligen ingen större roll för mig. Men nu kan väl de med foliehattar lugna ner sig.


Nej, inte mig heller. Men jag vet att många har varit lite småsura pga kinect kravet
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Förbannat att Sverige alltid ska hamna i skymundan.
  • 0
Rätta mig om jag har fel, men Sony har sagt att PS4an ska ha en "worldwide release" eller hur? Tvivlar starkt på att Sony släpper sin konsol efter nyår, och det innebär att Microsoft gjort bort sig TOTALT.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Den här nyheten gjorde mig så otroligt förbannad. Jag förstår inte hur ett så stort företag kan ha så dålig planering och ledning. Pajasar! Inget annat. Fy fan alltså. Vi ska alltid glömmas och vi är alltid lågprioriterade. Brasilien får den innan oss alltså. Brasilien! Haha vilket skämt!

Jag hade mer än gärna velat se säljstatistik på Xbox 360 i Brasilien. Fast det har egentligen inte någon betydelse. Är bara så sinnessjukt besviken på ett företag som jag gett så mycket till. Men visst!
The fuzz is here!
  • 0
Hur mycket skit ska folk behöva ta innan de gör det uppenbara och går över till Sony?
  • 0
Mycket märkligt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Borta.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Happ, ser ut att bli en PS4 då. Med tanke på förseningen utav Xbox One.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Klart som fan vi blir negligerade, vi är ju ett litet land.
  • 0
Citerar Galdir:
Klart som fan vi blir negligerade, vi är ju ett litet land.


Ryssland är dock ganska stort.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Ryssland är dock ganska stort.


Fast inte sjukt köpstarkt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vilka möjligheter öppnar nu detta för importering av en konsol? Skulle jag t ex med säkerhet kunna avboka min svenska order och sedan göra en förbeställning från Amazon (UK), standard utgåva (Day 1 är inte viktigt för mig)? Hur kommer detta att påverka saker som:

- Xbox Live (kan jag spela över nätet med mitt konto på en importerad konsol?)
- Språk (kommer jag att kunna ändra inställningarna för min konsol, och därigenom även Kinect, till svenska när den släppts i Sverige, på min importerade konsol?)
- Spel (är det möjligt att köpa svenska spel till en konsol som är importerad från Storbritannien, när Xbox One väl släppts i Sverige?)
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Uppdatering:

Mailade min svenska återförsäljare och förklarade situationen, och fick då detta svar tillbaka:
"Bäste Kund,

Tack för att du kontaktar oss.

Inget vi känner till idagsläget. Vi kommer titta närmare på det dock. Oavsett så kommer vi att importera Xbox One från andra länder i Europa. Konsolen kommer vara likadan över hela EU. Förhoppningsvis kommer detta inte påverka releasedatumet speciellt mycket för dem som vill ha den redan i November detta året hos oss.
"

Det verkar m.a.o som att en del svenska återförsäljare kommer att importera konsoler från andra länder i EU för att kunna täcka upp sina förhandsbokningar (redan i november).
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Citerar Mentor:
Det verkar m.a.o som att en del svenska återförsäljare kommer att importera konsoler från andra länder i EU för att kunna täcka upp sina förhandsbokningar (redan i november).


Fast o andra sidan är det ju inte säkert att dom vet riktigt än. MS verkar vilja satsa på dom stora viktiga länderna just nu, och kan således sätta importstopp för Xboxone. Det skulle ju paja hela grejen för MS känns det som. Och det skulle ju verkligen paja den officiella releasen i länderna som får den först nästa år, om massor av folk redan har konsolen. Jag tror det kommer bli grymt svårt att få tag på den här och om man väl får det lär konsolen funka bristfälligt fram till officiell release.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Citerar Mentor et verkar m.a.o som att en del svenska återförsäljare kommer att importera konsoler från andra länder i EU för att kunna täcka upp sina förhandsbokningar (redan i november).

Fast o andra sidan är det ju inte säkert att dom vet riktigt än. MS verkar vilja satsa på dom stora viktiga länderna just nu, och kan således sätta importstopp för Xboxone. Det skulle ju paja hela grejen för MS känns det som. Och det skulle ju verkligen paja den officiella releasen i länderna som får den först nästa år, om massor av folk redan har konsolen. Jag tror det kommer bli grymt svårt att få tag på den här och om man väl får det lär konsolen funka bristfälligt fram till officiell release.


Jag tror att du kan ha rätt om detta, rörande större återförsäljare. Däremot tror jag det blir svårt för MS att stoppa privatpersoner från att importera en konsol, vilket den stora massan heller inte kommer att göra (utan hjälp från ex en spelbutik). Att MS skulle stoppa de mest inbitna fansen i Sverige (vilket i ärlighetens namn inte är särskilt många personer) från att köpa sig en konsol innan dess officiella release känns därför bara fjantigt i mina ögon.
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Åh Microsoft... vilka douchebags. Hela den här releasen känns som ett stort skämt just nu. Först den katastrofala utannonseringen och sen alla ändringar som skett i efterhand, och nu när de faktiskt har ändrat till det bättre så gör dem en sån här grej. Suck! Tur att jag har varit mer inställd på PS4 sen E3.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Så om man har förhandsbokat one på amazon tex. får man den inte förrens 2014?

Ajdå där sprack min plan. tänkte köpa det till våren i förhoppning av en liten prissänkning. kan inte räkna med det nu :/
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!