Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Costae Cavea:
Spelar den mkv?


Om den har någon form av OS, som Windows, så kanske man kan installera XBMC i den och det har ju alla codecs som behövs för att spela upp dem. Eller VLC kanske är enklare, men det ser så tråkigt ut. Spekulationer iofs, de förklarar nog mer på E3.
  • 0
Citerar WCAnkan:
så kanske man kan installera XBMC i den


Det tror jag knappast att de kommer att låta oss göra, tyvärr. Jag hoppas att de som med xvid bara låder oss spela såna format. Som mediaspelare är den helt ointressant för min del(utöver netflix) annars. Och tyvärr tror jag inte att de kommer att förklara så mycket om det på E3 utan då är det spelen som det ska fokuseras på och mer försäljningssnack.

Tillagt 2013-06-05 16:37:
Citerar Aaandy:
Tycker du?


Jo, ett renodlat Banjo Kazooie 3, nytt Crackdown, Halo, Forza, Dead Rising o.s.v. är större än vad jag tror någon kommer att komma med på E3. Om vi pratar stora spelserier. Sen att de är grymma också.

Citerar Aaandy:
Jag tycker det är för mycket uppföljare och för lite nya spelserier.


Vi får väl tänka på att listan nog är gjord av ett fan eller liknande som följer våra förhoppningar. Svårt att ha förhoppningar om spel vi inte vet något om som: Quantum Break, Fortnine, Dying Light, Ryse o.s.v.

Får se på E3 om det kommer fler helt nya exklusiva spelserier än de. Tror inte att det kommer så många nya till något format, och är inte säker på att det är något jag vill ha. Det händer ofta att man sållar ut en del av de nya för att man redan följer andra spelserier.
  • 0
  • HuMn
  • HuMn
Det började som ett rykte på NeoGAF men personer med insikt i branschen har bekräftat att ryktet stämmer, att Microsoft har problem med eSRAM vilket gör att man har blivit tvungen att sänka klockhastigheten på GPU:n så att den bara presterar 8-900 GFLOP's, vilket är 2.04-2.3 gånger mindre än GPU:n i PS4.

Inte nog med detta utan vid spel använda bara 6 av 8 kärnor (CPU), endast 90% av GPU:n och endast 5 av 8 GB RAM.

Om man bara ser till GPU:n som då som bäst kan leverera 90% så presterar den inte längre 8-900 GFLOP's utan mellan 720-810 GFLOP's. GPU:n i PS4:a är alltså 2.27-2.55 gånger så kraftfull. Lägger man sedan till att inte alla kärnor används i CPU:n etc. så ser man snart det uppenbara. Det PS4 klarar i grafikväg kommer inte Xbox One att klara av, åtminstone inte vid samma upplösning och/eller bilduppdateringsfrekvens.

Sedan har vi OS:et, segt som sirap.

Microsoft har också ställt in sin Q&A där man skulle besvara alla frågetecken och all kritik som finns kring konsolen.

Detta inger ju förtroende... inte.

Jag hoppas innerligt att konsolen floppar, inte för prestandans skull utan för Kinect, övervakning, DRM, Microsofts vägran att vara raka och svara på all kritik etc.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Jag tror jag gör båda.
HuMn
  • 0
Citerar HuMn:
Det började som ett rykte på NeoGAF men personer med insikt i branschen har bekräftat att ryktet stämmer, att Microsoft har problem med eSRAM vilket gör att man har blivit tvungen att sänka klockhastigheten på GPU:n så att den bara presterar 8-900 GFLOP's, vilket är 2.04-2.3 gånger mindre än GPU:n i PS4.


Stämmer detta så är det ju riktigt illa. Om man ser till GPU:n så borde detta placera den närmre Wii U än PS4. Ganska utspridd generation, rent prestandamässigt. Det var ju redan självklart att PS4 var mer kraftfull, men inte såhär mycket.

Citerar HuMn:
Sedan har vi OS:et, segt som sirap.


Nintendo lyckades fixa sitt sega OS, så jag förmodar att MS kommer att lyckas åtgärda det där innan lanseringen.
  • 0
Citerar HuMn:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta


Välkommen till forumet!

Citerar HuMn:
Detta inger ju förtroende... inte.


Nej, vi får hoppas att det inte stämmer och att de löser eventuella problem. Eller hur?
  • 0
Citerar HuMn:
Det började som ett rykte på NeoGAF...

Detta kan väl då inte vara sant? Jag menar, i så fall är det lika bra att sparka dem som gjort hårdvaran. Så dumma kan dem väl inte vara. Om detta nu är sant så kommer de med all sannolikhet prata på om hur "molnet" kommer att rädda dagen.

Citerar HuMn:
Microsoft har också ställt in sin Q&A

Nej, alltså. Med tanke på hur osäkra alla är på XboxOne just nu så låter detta som en väldigt dum idé. Jag undrar seriöst vad Microsoft håller på med.
"We all serve one master, one king! And his name is, Gaming! FOREVER MAY HE REIGN!" -Kevin Butler
  • 0
Om det var något jag verkligen såg fram emot med den kommande generationen så var det ett överflödigt OS som verkligen tog för sig och var tungt!

Tillagt 2013-06-05 20:38:
Oh wait... NOPE!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar HuMn:
Microsofts vägran att vara raka och svara på all kritik etc.


Som de delvist har sagt som också är förståeligt så har dem inte kunnat svara eftersom allt inte är bestämt hur det skall fungera. Sony har bara klarat sig undan samma öde eftersom när playstation utannonserades så cirkulerade inte lika mycket rykten som det gjorde precis innan nya Xbox ang. DRM etc. Men till största sannolikhet kommer Sony ha snarlika lösningar som Microsoft ang. begagnade spel, lånespel. Sony har bara lyckats komma undan rätt lätt med frågorna.
  • 0
Citerar Playarn:
http://www.videogamer.com/news/xbox_one_drm_has_a_lot_of_a
dvantages_says_microsoft.html#nnn

....?


Men exempel vill de inte ge

Tillagt 2013-06-06 18:45:
Citerar Afzedlros:
Citerar HuMn:Microsofts vägran att vara raka och svara på all kritik etc.

Som de delvist har sagt som också är förståeligt så har dem inte kunnat svara eftersom allt inte är bestämt hur det skall fungera. Sony har bara klarat sig undan samma öde eftersom när playstation utannonserades så cirkulerade inte lika mycket rykten som det gjorde precis innan nya Xbox ang. DRM etc. Men till största sannolikhet kommer Sony ha snarlika lösningar som Microsoft ang. begagnade spel, lånespel. Sony har bara lyckats komma undan rätt lätt med frågorna.


Varför tjatar alla om det här? Sony sa väl redan vid sin presentation att utvecklarna kommer bestämma det där, inte Sony.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jo, ett renodlat Banjo Kazooie 3, nytt Crackdown, Halo, Forza, Dead Rising o.s.v. är större än vad jag tror någon kommer att komma med på E3. Om vi pratar stora spelserier. Sen att de är grymma också.


Halo och Forza är ointressant. Banjo Kazooie var det längesedan jag spelade och minns inte riktigt om det var bra. Crackdown och Dead Rising är förvisso intressanta, men fortfarande uppföljare till äldre spelserier.
  • 0
Jag som tänkte köpa en xbox one ... ni som vill ha mer information om allt möjligt om konsolen som DRM , låna ut spel , kinect , internet kolla in det här http://www.ign.com/articles/2013/06/06/microsoft-details-xbox-one
-used-games-always-online
ni kmr bli besvikna

en angry joe video om det här om ni inte orkar läsa http://www.youtube.com/watch?v=ryB-hdtpQRw
  • 0
Citerar nathz:
Jag som tänkte köpa en xbox one ... ni som vill ha mer information om allt möjligt om konsolen som DRM , låna ut spel , kinect , internet kolla in det här


Nu sitter jag att vänta på alla som säger "detta är framtiden! Var ingen bakåtsträvare" utan att inse att man bara ska se fram emot framtiden utifrån positiva ändringar eller händelser
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Så... det är i princip bekräftat att den har alla begränsningar vi trodde att den skulle ha?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Så... det är i princip bekräftat att den har alla begränsningar vi trodde att den skulle ha?


Mjo, förutom att man kan låna ut spelen till andra gratis.
Förutom att det tydligen inte ska fungera vi launch... Och det går bara med gamla vänner (inget problem i sig)... eller att det endast går en gång...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Efter att ha läst de senaste nyheterna om deras policy kring begagnade spel och DRM kan jag bara säga: BOJKOTTA DEN HÄR SKITEN!

EDIT: såg att Angry Joe-videon redan länkats ;). Se den !
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Citerar Tribe:
Vi kommer aldrig att få se en riktig spelkonsol på marknaden igen.


Inte?

Microsoft förstörde det lilla intresset jag hade i One, inte ens ett fullfjädrat (riktigt) Banjo Kazooie kan få mig att köpa konsolen.

Wii U & PC it is, then.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar Tribe:
Vi kommer aldrig att få se en riktig spelkonsol på marknaden igen. Fullständig bojkott känns som enda alternativet just nu.

Vad menar du med "riktig spelkonsol"?
  • 0
Citerar Andy:
Vad menar du med "riktig spelkonsol"?


Jag tror han syftar på en dedikerad till spel och som man faktiskt kan spela på när man vill och hur man vill. Inte en TV-box med en alternativ spelfunktion.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar Humanisten:
Inte en TV-box med en alternativ spelfunktion.

Fast, det är ju en spelkonsol med en tv-funktion och inget annat.
Är ni lika förbannade över att mobiltelefonen har en rad andra funktioner utöver den primära funktionen också eller? Det kallas utveckling.
  • 0
Citerar Andy:
Fast, det är ju en spelkonsol med en tv-funktion och inget annat.


Tydligen ska TV-funktionen fungera bättre än spelfunktionen (om man bor i USA och använda den) då den tydligen inte krävde internet nu.

Citerar Andy:
Är ni lika förbannade över att mobiltelefonen har en rad andra funktioner utöver den primära funktionen också eller?


Korkad jämförelse. Smartphones är för det mesta ett verktyg nu för tiden. Spel spelkonsol ska huvudsakligen kretsa kring spel samtidigt som den kan ha andra funktioner, inte tvärtom.
En bättre hade varit om man typ klagat på att ens kylskåp samtidigt fungerar som en ugn, medan kylskåpsdelen bara fungerar om man kopplar upp den mot nätet.

Citerar Andy:
Det kallas utveckling.


Nej, kallas idioti om man gör det fel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Nu får man bara hoppas att Sony tänker rätt...
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nu får man bara hoppas att Sony tänker rätt...


Förhoppningsvis har de som värst ett system som helt ligger hos utgivarna istället för att konsolen i sig ska kräva saker.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!