Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Gamer 94:
Det känns verkligen som MS bryr sig mindre om hardcore-gamers och mer om casuals eller nåt.


33% sämre grafikprocessor. Fan. :/
  • 0
Citerar Aaandy:
33% sämre grafikprocessor. Fan. :/


Må inte vara mycket, men ändå.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Aaandy:
33% sämre grafikprocessor. Fan. :/


Nu behöver inte det spela någon roll. Kom ihåg att PS3 har alltid kunnat visa bättre grafik på sina exklusiva spel. Men det spelade ingen roll för Xbox 360 som hade bra grafik på multiformatspelen och trogna konsumenter.

Jag är mer orolig att Sony kanske inte har lärt sig och att de kommer sälja sin konsol dyrare än Microsoft.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Bankar:
http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif


Ahahaha
Glory to Arstotzka!
  • 0
" target="_blank" rel="nofollow">http://i.imgur.com/QpG784w.jpg

Citerar Alexis:
How about give me a single reason why it's so bad instead of cryin' 'bout it then.




Citerar Humanisten:
Det handlar om vår relation till spel, utgivare och konsoltillverkare att göra. Det är inga småsaker, det är en enorm grej. Vi ska inte ha "tillstånd" att spela våra spel. Vi ska ha rätten att kunna spela våra spel som vi betalat för.


Borde alla "gamers" förstå.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hoppsan, då stämde alltså alla rykten om 1,23 tflops. Det är ju fortfarande mycket starkare än Wii U, som kanske har omkring 400 eller något. Men det är ganska så säkert nu att PS4 sopar gatan med båda.

Samtidigt var jag säker på att PS4 åtminstone skulle ha 240 GB/s i minneshastighet, men enligt Sweclockers har den 176 GB/s. Inte så dåligt det heller.

MS har tydligen DDR3 @ 2133mhz, det var också bättre än väntat.
  • 0
Jag har tänkt på en sak angående röstkommandon. Ifall man har högtalare och spelar/chattar i en onlineserver. Kan då en okänd person styra ens xbox genom att t.ex. ropa ¨XBOX, go home¨ eller dylikt. Då rösten sedan spelas upp från högtalarna så kan kinecten reagera på det fastän det inte är man själv som talar?
  • 0
Citerar camicazi:
Jag har tänkt på en sak angående röstkommandon. Ifall man har högtalare och spelar/chattar i en onlineserver. Kan då en okänd person styra ens xbox genom att t.ex. ropa ¨XBOX, go home¨ eller dylikt. Då rösten sedan spelas upp från högtalarna så kan kinecten reagera på det fastän det inte är man själv som talar?


Ja, det som hände för användare med nuvarande Kinect under eventet.
När han sa röstkommandon på streamingen aktiverade Kinecten funktioner på Xbox 360.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Citerar camicazi:Jag har tänkt på en sak angående röstkommandon. Ifall man har högtalare och spelar/chattar i en onlineserver. Kan då en okänd person styra ens xbox genom att t.ex. ropa ¨XBOX, go home¨ eller dylikt. Då rösten sedan spelas upp från högtalarna så kan kinecten reagera på det fastän det inte är man själv som talar?

Ja, det som hände för användare med nuvarande Kinect under eventet.
När han sa röstkommandon på streamingen aktiverade Kinecten funktioner på Xbox 360.


Fast den nya Kinecten ska väl vara bättre på att känna igen vilken röst det är på användaren?
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Fast den nya Kinecten ska väl vara bättre på att känna igen vilken röst det är på användaren?


Som allt annat, Microsoft har valt att inte kommentera.
Ingen aning.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Phil Fish (Fez bland annat) hävdar att många indie utvecklare inte kommer att publicera på Xbox One, oavsett utgivare eller ej. Han säger själv; "MSFT förstår inte att dagens indie utvecklare är morgondagens vanliga utvecklare". Phil är en stor figur, hans ord har tyngd.
  • 0
Citerar Bankar:
http://i.minus.com/iBzvb2JSpQNRM.gif


Sjukt klockren
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar metroid_prime:
Phil Fish (Fez bland annat) hävdar att många indie utvecklare inte kommer att publicera på Xbox One, oavsett utgivare eller ej. Han säger själv; "MSFT förstår inte att dagens indie utvecklare är morgondagens vanliga utvecklare". Phil är en stor figur, hans ord har tyngd.

Skönt det. 99 % av indie-spel är ren skit.
  • 0
Citerar Grodorna:
Skönt det. 99 % av indie-spel är ren skit.


Mm, några av industrins mest inflytesrika och kreativa spel under senaste åren har varit indie spel så att försumma dessa är bland det dummaste man kan göra. Det vet MS också. Indie spelen blir allt större, Ms skjuter sig själva i foten.
  • 0
Vill man ha en ordentlig insyn kring hur Xbox One är uppbyggd, samt dess skillnader gentemot PS4, så rekommenderar jag er alla till att läsa Anandtechs analys. Det finns ingen tidskrift som kommer i närheten av detta när det kommer till teknik.


The Xbox One: Hardware Analysis & Comparison to PlayStation 4
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Vill man ha en ordentlig insyn kring hur Xbox One är uppbyggd, samt dess skillnader gentemot PS4, så rekommenderar jag er alla till att läsa Anandtechs analys. Det finns ingen tidskrift som kommer i närheten av detta när det kommer till teknik.


The Xbox One: Hardware Analysis & Comparison to PlayStation 4


Digital Foundry hos Eurogamer har en bra också
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Då vi i Europa, återigen, inte får ESPN så tänker jag vara sur i kanske två/tre år, köpa konsolen, sura lite till, sedan i slutet av generationen tycka att det var hyfsat. Detta i hopp om att nästa konsol kommer ge oss européer ESPN i boxen.

*Loop*
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Det slog mig precis att Microsoft lär ha dödat hela lan-scenen (typ mlg) genom att tvinga kinecten att alltid vara ansluten. För det första - hur stor nytta har man av kinecten om man sitter och lirar på en liten 22" monitor? Sen för det andra - den kan ju inte ens fungera i en miljö där 300 xboxar står uppradade i samma rum. Ändå ska man släpa med sig den. Fail!
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Det slog mig precis att Microsoft lär ha dödat hela lan-scenen (typ mlg) genom att tvinga kinecten att alltid vara ansluten. För det första - hur stor nytta har man av kinecten om man sitter och lirar på en liten 22" monitor? Sen för det andra - den kan ju inte ens fungera i en miljö där 300 xboxar står uppradade i samma rum. Ändå ska man släpa med sig den. Fail!


En person skriker "Xbox OFF". Ensue chaos!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar properskillz et slog mig precis att Microsoft lär ha dödat hela lan-scenen (typ mlg) genom att tvinga kinecten att alltid vara ansluten. För det första - hur stor nytta har man av kinecten om man sitter och lirar på en liten 22" monitor? Sen för det andra - den kan ju inte ens fungera i en miljö där 300 xboxar står uppradade i samma rum. Ändå ska man släpa med sig den. Fail!

En person skriker "Xbox OFF". Ensue chaos!


Den känner ju igen röster
  • 0
Citerar swemarzipan:
Den känner ju igen röster


Meh, vad tråkigt, no fun!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Vad fan händer när Microsoft slutar satsa på konsolen? Blir spelen då ospelbara? Eftersom det inte är vi som äger dom..
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!