Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Overlorddd:
Inget sånt.


De sa aldrig att det INTE blir så. Så det återstår att se
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
En anledning till att skaffa PS4. Helt lamt konferense.
  • 0
Citerar putterman:
Något med 8gb ram visade de väl?


8-kärnig x86-processor.
8GB RAM (troligtvis DDR3, annars hade man nog velat skryta om det)
Det var typ allt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag är irriterad...


Vadåå? Exklusivt Ultimate Team på FIFA 14 ju

Tillagt 2013-05-21 20:15:
Citerar Humanisten:
8-kärnig x86-processor.
8GB RAM (troligtvis DDR3, annars hade man nog velat skryta om det)
Det var typ allt.


Du som har lite koll, hur är det i jämförelse med vad vi vet om PS4?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
När kommer Vods ut?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
GT ska tydligen ha frågat efteråt. Inget always online iaf
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Mycket fokus på saker jag antingen inte kommer kunna använda (förmodligen) eller saker jag inte bryr mig om. Man kan ju hoppas att det här betyder att Microsoft kan lägga massa tid på spel under E3, men något säger mig att det främst kommer bli mer av det vi fått se idag. Fast med mer barn.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Overlorddd:
Citerar putterman e sa aldrig att det INTE blir så. Så det återstår att se

Jo, i en intervju med Gametrailers efteråt. Och: http://kotaku.com/the-xbox-is-not-always-online-but-seems-to-bloc
k-used-509077987


Mhm.

Får väl se med begagnade spel då. Också en stor grej
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Något med 8gb ram visade de väl?


Jäklar, då missade jag det.

In other news: Sonys aktie har just gått upp med 1.5 dollar.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Mycket fokus på saker jag antingen inte kommer kunna använda (förmodligen) eller saker jag inte bryr mig om. Man kan ju hoppas att det här betyder att Microsoft kan lägga massa tid på spel under E3, men något säger mig att det främst kommer bli mer av det vi fått se idag. Fast med mer barn.


Det här med 8 nya exklusiva spel låter ju bra. Gissar dock på minst 5 kinect...
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Tycker också den här presentationen var rätt lame. Får vänta tills E3.

Men folk här klagar på det visades för mycket om tv och Sonys presentation var mycket bättre. Men sony fokuserade ju väldigt mycket på Facebook och sharing. Same shit.

Men ja, blir nog Sonys konsol denna generation. Känns lite mer lockande efter att ha sett båda. Men avgörandet slås fast närmare release.
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Citerar putterman:
Du som har lite koll, hur är det i jämförelse med vad vi vet om PS4?


Ps4 har en 8-kärnig processor med x86-arkitektur, ungefär som Xbox One. Troligtvis ligger dessa nära varandra.

De har båda samma mängd RAM, fast Sonys konsol har GDDR5 och har därför möjlighet att hantera och ladda in data snabbare utan att flaskhalsas där.

Microsoft nämnde INGET om GPU:n, så troligen har Ps4 med sin grafikkrets på 1,8tflops mer beräkningsförmåga där.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Majornelson ska fortsätta streamandet men han har inte kommit igång än, 22 min försenad

http://www.twitch.tv/xbox
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar WesCan:
Tycker också den här presentationen var rätt lame. Får vänta tills E3.

Men folk här klagar på det visades för mycket om tv och Sonys presentation var mycket bättre. Men sony fokuserade ju väldigt mycket på Facebook och sharing. Same shit.

Men ja, blir nog Sonys konsol denna generation. Känns lite mer lockande efter att ha sett båda. Men avgörandet slås fast närmare release.


Sony hade dock mer prat om spel. Plus att shareknappen faktiskt var lockande, allt med Microsoft var bara skit.



Citerar Humanisten:
Ps4 har en 8-kärnig processor med x86-arkitektur, ungefär som Xbox One. Troligtvis ligger dessa nära varandra.

De har båda samma mängd RAM, fast Sonys konsol har GDDR5 och har därför möjlighet att hantera och ladda in data snabbare utan att flaskhalsas där.

Microsoft nämnde INGET om GPU:n, så troligen har Ps4 med sin grafikkrets på 1,8tflops mer beräkningsförmåga där.


Okej. Hoppas bara inte PS4 blir mycket dyrare
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Okej. Hoppas bara inte PS4 blir mycket dyrare


Tror att Kinecten jämnar ut priset så det blir ganska nära.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Älskar att Sonys aktie gick upp och Microsoft sjunk under presentationen.

"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid." Jösses...

Vet inte om man drar PS4 eller Xbox ONE (Bra namnval där förresten, not). Visar de inte lite intressanta spel på E3 så vet man inte :/
  • 0
Citerar Humanisten:
Tror att Kinecten jämnar ut priset så det blir ganska nära.


Möjligt.

Den nya kontrollen var nästan identisk med den förra va?

Tillagt 2013-05-21 20:28:
Citerar wtf29:
"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."


Okej. Ingen xbox one då :/
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Stämmer detta?

"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
DDR3 VS GDDR5, Både har 8GB

Sony kan ha ett litet övertag men rent generellt är det väl ganska lika ändå? Handlar till slut om spelen angående vad man föredrar
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar wtf29:
Älskar att Sonys aktie gick upp och Microsoft sjunk under presentationen.

"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid." Jösses...

Vet inte om man drar PS4 eller Xbox ONE (Bra namnval där förresten, not). Visar de inte lite intressanta spel på E3 så vet man inte :/


Källa

Citerar putterman:
Möjligt.

Den nya kontrollen var nästan identisk med den förra va?


Såg lite högre ut, stabilare och kraftiga spakar som faktiskt såg awesome ut. Verkade ha en media/system/applikations-knapp. En omgjord D-pad.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Bankar:
Stämmer detta?

"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."


Det är sant, varken begagnade spel eller bakåtkompabilitet finns (http://www.theverge.com/2013/5/21/4350662/new-xbox-has-no-b
ackwards-compatibilty)

Leta upp det ja skrev, glömde sidan. Tror de står på flera
  • 0
Citerar Peddi93:
DDR3 VS GDDR5, Både har 8GB

Sony kan ha ett litet övertag men rent generellt är det väl ganska lika ändå? Handlar till slut om spelen angående vad man föredrar


Det kan göra ganska massiv stor skillnad, man kan ladda in ny data och liknande mycket snabbare.

Sedan så vet vi inte hur mycket minne som Xbox Ones operativsystem ska roffa åt sig. Borde ta en del med tanke på att allt skulle vara redo och fungera jämte varandra och allt sånt där.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!