Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar Tsssk!:
Citerar WesCan:Han var inte imponerad. Bedöma en sådan sak från en bild är svårt

Smaken är givetvis som baken men min fråga var inte obefogad. Med tanke på så många nötter på olika GR-forum som redan dömt ut den konsol de inte gillar med argument som dålig handkontroll, dåligt online, dåliga spel osv... Imponerande hur många människor som tydligen vet detta INNAN den ens har släppts.- Då du uttryckte dig oklart ville jag bara säkerställa om jag kunde sortera in även dig i den kategorin av människor.


Förstår helt och hållet att du fråga. Jag var lite otydlig att det var hans åsikt. Har en ps4 bokad och är lite orolig över kontrollen då jag gillar xbox 360 dosan mer än ps3. Ps4 dosan känns som ett steg i rätt riktning. Bara hoppas man själv gillar den
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Lite mer information om The Order 1886, har nu kommit ut. Lista på det har vi här: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=693724

Detta gillade jag specifikt

Trailer graphics are what you can expect it to look like in-game

Tillagt 2013-10-08 21:07:
Intervju med Ready at Dawn. Man kan se lite, lite gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=oTdZNsK2SOQ

Gameplayet påminner lite om The Last of Us
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Fan, det ser riktigt bra ut ändå! Hoppas det kan leverera i slutändan.
  • 0
Ghost of Sparta var en av de bättre GoW när det gäller just story och RaD verkar vilja göra någon Uncharted-esque grej med The Order.

Jag är inte ett stort fan av själva setting av spelet men jag ser ändå fram emot det då jag älskar vad de verkar vilja göra
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
"Nya" bundles på Amazon UK.

Bundle 5. Sony PlayStation 4 Gamer Pack (PS4) - £449 känns minst sagt intressant

http://www.amazon.co.uk/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=100075
1973
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Playarn:
Bundle 5. Sony PlayStation 4 Gamer Pack (PS4) - £449 känns minst sagt intressant


Bokade den bums när den dök upp på Amazon.co.uk. Fick mail om att jag kunde uppgradera min order till en bundle, och det fanns liksom ingen tvekan. Superbilligt för vad man får.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Om man beställer en konsol från amazon.co.uk. Vad blir skillnaden mot en svensk konsol? Garanti blir ju svårt. Annan elkontakt. Men övrigt? Inget svenskt menyspråk?

Aldrig köpt konsol från utlandet så har noll koll.
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Hade jag vetat hur det skulle bli hade jag förbokat PS4 på amazon.co.uk samma dag den utannonserades. Nu gjorde jag inte det och därför är jag nästan sist i kön.
  • 0
Citerar WesCan:
Om man beställer en konsol från amazon.co.uk. Vad blir skillnaden mot en svensk konsol? Garanti blir ju svårt. Annan elkontakt. Men övrigt? Inget svenskt menyspråk?

Aldrig köpt konsol från utlandet så har noll koll.


Samma här, och jag är lika fundersam jag! Ska väl egentligen inte vara några problem att skicka efter ifrån UK om jag förstått saken rätt.

Något annat jag kom att tänka på, tror ni att det kommer gå att köpa säg denna bundle med Killzone och kamera, lite senare? Eller är det speciella bundles som bara finns vid release?
Är sugen på att köpa just den bundlen, men är inte helt övertygad av att köpa PS4 vid release ännu.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Lite mer snack om The Order 1886. Blir mer och mer sugen på PS4 tack vare detta spel!

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2013/10/10/an-
overview-of-the-order-1886-39-s-gameplay-and-story.aspx
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Playstation 4, du kan inte komma fort nog.
  • 0
Citerar Räv:
Citerar Playarn:Bundle 5. Sony PlayStation 4 Gamer Pack (PS4) - £449 känns minst sagt intressant

Bokade den bums när den dök upp på Amazon.co.uk. Fick mail om att jag kunde uppgradera min order till en bundle, och det fanns liksom ingen tvekan. Superbilligt för vad man får.


Håller tummarna för att den kommer till sverige, jo 1000 kr till för kontroll, kamera + killzone är ju inte precis dyrt... bara en extra kontroll ligger ju på 699
  • 0
Citerar Playarn:
Lite mer snack om The Order 1886. Blir mer och mer sugen på PS4 tack vare detta spel!


Har nog aldrig behövt anstränga mig för att känna mig sugen på en ny generations konsoler så pass mycket som vid detta skifte. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många intressanta spel, som man inte kan få på nuvarande generation, om än lite mindre estetiskt attraktiva.

Tråkigt, såklart. Man vill ju vara pepp som in i helvete, men det går bara inte.
  • 0
Killzone shadowfall, knack, watch dogs, assassins creed IV, Driveclub, Order 1886 är titlar som lockar mest, lite snålt med exklusiva titlar, annars bra grym release.
  • 0
Citerar Mapo06:
Killzone shadowfall, knack, watch dogs, assassins creed IV, Driveclub, Order 1886 är titlar som lockar mest, lite snålt med exklusiva titlar, annars bra grym release.


AC 4 och Watch Dogs kommer båda två släppas till den nuvarande generationens konsoler, 1886 är ingen släpp-titel och Shadowfall, Driveclub samt Knack känns ju inte direkt stekheta som konsolsäljare.

Hade Second Son, Destiny, Phantom Pain, The Division, Deep Down och Dying Light utgjort en del av släpp-titlarna - då hade vi snackat pepp.
  • 0
Citerar Midnatt:
Har nog aldrig behövt anstränga mig för att känna mig sugen på en ny generations konsoler så pass mycket som vid detta skifte. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många intressanta spel, som man inte kan få på nuvarande generation, om än lite mindre estetiskt attraktiva.

Tråkigt, såklart. Man vill ju vara pepp som in i helvete, men det går bara inte.


Jag känner precis likadant. Därför blir det inget "day one" köp för mig. Infamous Second Son är halv-intressant, sedan har vi The Division, Destiny och The Order: 1886 som egentligen är de ända intressanta next gen titlar än så länge.

--------------------------------------------------------------

Alla PS4 bundles på Amazon UK har förövrigt fått en liten prissänkning!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Det ska bli roligt att köra bilspel på PS4.
  • 0
Har inte läst hela tråden, så frågan kanske har ställts tidigare, men någon som vet om PS4 kommer vara bakåtkompatibel med PS3-spel? Fick precis YLOD på min gamla PS3... Fuuuuu
PSN: ClaesFanClub
  • 0
Citerar Kohan:
Har inte läst hela tråden, så frågan kanske har ställts tidigare, men någon som vet om PS4 kommer vara bakåtkompatibel med PS3-spel?


Det kommer den inte vara.
Dock så ska en streamingtjänst kallad Gaikai släppas någongång, där man kan streama PS1 och PS2 spel. Vet inte hur det är med PS3 spel.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Vet inte hur det är med PS3 spel.


Har för mig att Ps3 ingick där. Men vi får se hur det blir längre fram.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hur många har bokat?
  • 0
Citerar Mapo06:
Hur många har bokat?


Jag har bokade i Augusti och hoppas jag kan få en ps4 på release då de verkar vara många som bokat, hoppas ändå att det blir lite avbokningar på grund av förseningarna
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Citerar Mapo06:Hur många har bokat?

Jag har bokade i Augusti och hoppas jag kan få en ps4 på release då de verkar vara många som bokat, hoppas ändå att det blir lite avbokningar på grund av förseningarna


Det bör vara lungt för dig i så fall. Jag har också bokat men skulle hellre köpa en bundle än konsolen separat
  • 0
Jag har en bokning för tillfället, men har på senare tid blivit mindre och mindre sugen på att köpa konsolen på release. Varför skulle man egentligen göra det?
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag har en bokning för tillfället, men har på senare tid blivit mindre och mindre sugen på att köpa konsolen på release. Varför skulle man egentligen göra det?


Spel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!