Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd

Citerar Janis_Joplin:
För rent spontant, vilka spel på release kommer ni själv att köpa?

Jag lär köpa Killzone, Watch Dogs och Fifa 14 på release. Visst känns det kanske aningen tunt när man fått spel som The Last Of Us och GTA V till nuvarande generationen. Men fasen alltså, jag klarar inte av tanken utav att PS4 är ute och jag inte har någon Så därför står jag först i förbokningskön här på Gamestop i Uddevalla
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar Swednapper:
6 Minuter Gameplay av Killzone: Shadowfalls MP. Ser OTROLIGT fint ut och att det är i 1080p + att de försöker nå 60FPS gör inte saken sämre.
http://www.youtube.com/watch?v=_PXFinUDR4Q

Tänkte posta det klippet nu, du hann före haha
men shiiiiiieeeeee vilket spel shadowfall verkar att bli.
Ser sjuuuuukt snyggt ut, och det multiplayer delen med, och inte singeplayer delen.
INSANEEEEEEEEE
Som en Killzone fan jag är sen första delen så har hypen stigit till 200 grader nu efter jag såg det klippet.
snabba dig PS4an, jag vill ha dig nuuuuuuuuu haha

GREATNESS AWAITS!!
  • 0
Citerar Swednapper:
6 Minuter Gameplay av Killzone: Shadowfalls MP. Ser OTROLIGT fint ut och att det är i 1080p + att de försöker nå 60FPS gör inte saken sämre.
http://www.youtube.com/watch?v=_PXFinUDR4Q

Ser riktigt najs ut, ska skaffa det här sen när PS4an har kommit. Och när jag har skaffat den.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar Humanisten:
hur menar du?

Det verkar ju vara en hel del som är besvikna på att PS4 spel kommer att köras i 720p (tror dem i alla fall), då ville jag bara påpeka att oavsett om det bara kommer köras i 720p, så blir det fortfarande en förbättring eftersom många spel ifrån denna generation inte ens uppnår 720p.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Jag avbokade just min förhandsbokning av konsolen

Citerar Janis_Joplin:
För rent spontant, vilka spel på release kommer ni själv att köpa? För mig känns det lite "tunt"

Jag gjorde nyss samma sak, delvis av samma anledning. Kände dessutom att det inte kommer finnas tillräckligt med tid för två konsoler i höst, det får räcka med en importerad Xbox One för min del.

Men jag kommer självklart köpa den vid ett senare tillfälle.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Playarn:
Det verkar ju vara en hel del som är besvikna på att PS4 spel kommer att köras i 720p (tror dem i alla fall), då ville jag bara påpeka att oavsett om det bara kommer köras i 720p, så blir det fortfarande en förbättring eftersom många spel ifrån denna generation inte ens uppnår 720p.

Alla kommer dock inte köras i 720p.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Alla kommer dock inte köras i 720p.

Nej, precis. Men det verkar som om världen håller på att gå under för visa på grund av att BF4 kördes i 720p under.. gamescom om jag förstod det rätt.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Dom spelen som jag funderar på att köpa vid release är Dying light eller knack eller båda två. Har inte bestämt riktigt än, men det kommer väl inte några fler spel som släpps till release av ps4:an än dom som visats.
  • 0
Citerar Evy_91:
Dom spelen som jag funderar på att köpa vid release är Dying light eller knack eller båda två. Har inte bestämt riktigt än, men det kommer väl inte några fler spel som släpps till release av ps4:an än dom som visats.

Jag e en som ser framemot KNACK med, ser ju så charmigt ut med pixar stilen den har, plus att den har lokal co-op gör det inte sämre
då kan man lira det med frugan utan att hon tjatar om att man lirar bara våldsamma pang spel haha
har förbokat både Killzone Shadowfall och knack, kommer bli den bästa vintern på fleeeera år
plus alla psn+ spel, driveclub etc etc
och alla F2P spel, warframe, warthunder, blacklight, planetside 2 etc etc
fan vad många spel SONY erbjuder helt gratis utan att behöva betala för dom. Sinnessjukt e det, man kan t.o.m köpa en PS4 på launchdagen utan att behöva köpa ngt spel till, ändå får du 4-6 F2P spel utan att behöva betala en enda krona.
Jag applåderar er SONY återigen
  • 0
Min ps4:a är nu bokad på gamestop. Ska bli kul att spela båda konsollerna i november (Har bokat en impoterad xbox one också)
  • 0
Citerar Aaandy:
http://www.videogamer.com/ps4/killzone_shadow_fall/news/official
_ps4_console_bundles_are_on_the_way_sony_confirms.html

Man kan alltid hoppas!

Låter som en rätt så intressant bundle. Dock inget jag tänker boka PS4 för!
  • 0
Citerar Playarn:
Låter som en rätt så intressant bundle. Dock inget jag tänker boka PS4 för!

En ny generation välkomnar jag med öppna armar, köper den mest för att äga den!
  • 0
off screen gameplay på KILLZONE SHADOWFALL, multiplayer gameplay.

Även om detta är off screen så ser man hur sjukt snyggt KZ SF är, och detta är en launch titel, sinnes sjukt hur Guerilla games har fått till det, och måste påpeka återigen att detta är enbart multiplayer.
Undrar då hur snyggt Singel player delen är om detta är så pass snyggt.
KZ SF är en launchtitel, och detta spelet är det spelet som ser ut som ett next gen spel jämförs med dom andra launchtitlarna på både PS4an och Xbox one.
Längtar tills den 29e nov. Vill ha nuuuuuuu
ENJOY

http://www.youtube.com/watch?v=rCwyRteGpPI
  • 0
Citerar PurePoetic:
http://www.youtube.com/watch?v=rCwyRteGpPI

Ser riktigt najs ut.

Jag har riktigt stora problem med att bestämma mig för vilka spel jag ska boka till releasen. Vilket av dessa borde jag köra på? Kan tänka mig att boka upp till max två spel

Killzone Shadowfall
Watch Dogs
Assassins Creed IV
Knack
Battlefield 4
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar PurePoetic:http://www.youtube.com/watch?v=rCwyRteGpPI
Ser riktigt najs ut.

Jag har riktigt stora problem med att bestämma mig för vilka spel jag ska boka till releasen. Vilket av dessa borde jag köra på? Kan tänka mig att boka upp till max två spel

Killzone Shadowfall
Watch Dogs
Assassins Creed IV
Knack
Battlefield 4

ett alternativ är ju givet enligt mig, Killzone shadowfall, inget snack om saken,
Det är det spelet som ser mest next gen ut och om du är en fan av killzone serien som jag så kan man inte säga nej till det, tycker killzone serien är bland dom bästa FPS spelen som finns ute till konsol, framförallt 2an,
och dom tycks ta tillbaka systemet från 2an till shadowfall när det gäller online komponenterna, men gör det dock ännu bättre som det ser ut att bli
har sj bokat Shadowfall och knack
knack är ett spel som tilltalar mig, tycker det ser så charmigt ut med sin pixar stil, plus lokal co-op på det, ännu bättre.
watch dogs är ju oxå ett spel som ser ut att bli ett toppen spel, ska sj införskaffa det med
AC5, mehhh, tycker det ser nästan likadant ut grafiskt sätt som på nuvarande konsoler, kanske liiiiiiiite bättre, men inte mkt.
BF4, det ju oxå ett maffigt spel, men enligt mig så ser killzone ut att bli ett mycket bättre spel, både på singel player delen, och online delen faktiskt.

Slå till på KZ F, det ju ett spel man måste ha om man ska köpa ps4an, ett spel man sätter igång för polarna för att visa dom hur snyggt ett nex gen spel ska se ut, impa på dom ;) haha
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar PurePoetic:http://www.youtube.com/watch?v=rCwyRteGpPI
Ser riktigt najs ut.

Killzone Shadowfall
Watch Dogs
Assassins Creed IV
Knack
Battlefield 4

Killzone Shadow Fall och Watch Dogs är spelen jag kommer köra på.(+ DriveClub)
PSN:Kivi95
  • 0
Citerar kiviboy:
Citerar Danny 217:Citerar PurePoetic:http://www.youtube.com/watch?v=rCwyRteGpPI
Ser riktigt najs ut.

Killzone Shadowfall
Watch Dogs
Assassins Creed IV
Knack
Battlefield 4

driveclub ser riiiktigt bra ut nu, efter e3 galan var jag skeptisk, men efter gamescom så hade spelet uppgraderat sig rejält, både grafiskt och gamepley. det är stor skillnad på grafiken sen e3 och det senaste gameplay videon från gamescom, det börjar se sådär next gen ut
ska sj införskaffa ps+
kommer ladda ner driveclub plus edition direkt när jag kopplar upp mig.
Har inte vart såhär taggad efter en ny generation på konsoler sen ps2 eran. känner mig som ett barn just nu som verkligen längtar efter julafton. Känslan är riktigt gooo
  • 0
Citerar PurePoetic:
Slå till på KZ F, det ju ett spel man måste ha om man ska köpa ps4an, ett spel man sätter igång för polarna för att visa dom hur snyggt ett nex gen spel ska se ut, impa på dom ;) haha

Citerar kiviboy:

Då kör jag på Killzone! Har spelat både ettan och tvåan men hann aldrig med att lira trean. Hoppas dock inte kontrollen är så seg som den var i Killzone 2! Sen hänger det mellan Knack och Watch Dogs, får vänta lite innan jag bestämmer mig vilket av de jag köper på releasen
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar PurePoetic lå till på KZ F, det ju ett spel man måste ha om man ska köpa ps4an, ett spel man sätter igång för polarna för att visa dom hur snyggt ett nex gen spel ska se ut, impa på dom ;) haha
Citerar kiviboy:Killzone Shadow Fall och Watch Dogs är spelen jag kommer köra på.(+ DriveClub)
Då kör jag på Killzone! Har spelat både ettan och tvåan men hann aldrig med att lira trean. Hoppas dock inte kontrollen är så seg som den var i Killzone 2! Sen hänger det mellan Knack och Watch Dogs, får vänta lite innan jag bestämmer mig vilket av de jag köper på releasen

bra val ;)
få ta och bilda en klan här på gamereactor dom som ska skaffa en PS4a och KZ.SF
Så vi kan nöta sönder andra klaner
  • 0
Det kommer komma så många bra titlat men just nu ser spellistan ut såhär:

Call of Duty: Ghosts
Watch Dogs
The Division

Fysiken i "The Division" verkar riktigt tuff, ser fram emot detta spel lite extra.
[email protected] - www.youtube.com/channel/UCspEQXNLmzcbGE70-RVZMiQ
  • 0
Kanske tagits upp innan - Men har någon koll på hur Webhallen hanterar sina PS4 pre-orders. Känns som de tar emot hur många pre-orders som helst utan någon info om vilka som kan förvänta sig en konsol på releasedagen?
  • 0
Citerar Danny 217:
Hoppas dock inte kontrollen är så seg som den var i Killzone 2!

Nej, det är den inte, dom har tagit bort tyngdkänslan från vapnen numera. Nu är det CoD-stilen som gäller till 100%. Åtminstonde gjorde dom det i Killzone 3, så jag antar att fyran följer samma spår. Tråkigt om du fråga mig, det var ju bl.a. det som gjorde Killzone så speciellt. Och tyckte man det var svårt att sikta, ÖVA mer då helt enkelt! För mig var det inga som helst problem, vilket betyder att det enbart var ni som inte orkade lära er att utnyttja det...
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Citerar Danny 217:Hoppas dock inte kontrollen är så seg som den var i Killzone 2!

Nej, det är den inte, dom har tagit bort tyngdkänslan från vapnen numera. Nu är det CoD-stilen som gäller till 100%. Åtminstonde gjorde dom det i Killzone 3, så jag antar att fyran följer samma spår. Tråkigt om du fråga mig, det var ju bl.a. det som gjorde Killzone så speciellt. Och tyckte man det var svårt att sikta, ÖVA mer då helt enkelt! För mig var det inga som helst problem, vilket betyder att det enbart var ni som inte orkade lära er att utnyttja det...

tyngdkänslan har dom lagt tillbaka igen dom som har provat på spelet. GG har sj sagt det med, det tyngd igen men inget lagg i, responsen är direkt på så att säga, vilket jag tycker e bra, plus tyngd på det, så det blir en perfekt mix av tyngd och respons
så du ska inte oroa dig över att det inte blir ngn tyngd, för det har dom redan i Shadowfall
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy