Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Vilka är de 32 länderna då?
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Var tvungen att gå mitt i streamen.. kan jag se den någonstans nu?

http://www.youtube.com/watch?v=m3l40_spZgg
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Inget dunderintressant, men ett antal titlar som säker kommer bli intressanta när de väl närmar sig release. Gillar det stora fokuset på indie också.


Nästan alla indiespel de visade upp verkade högintressanta.

Citerar Jakkal:
Vilka är de 32 länderna då?


http://se.playstation.com/psn/news/articles/detail/item641265/Play
Station-p%C3%A5-gamescom-%E2%80%93-Releasedatum-f%C3
%B6r-PS4-och-mycket-mer/
  • 0
Förstår inte varför de inte försöker sälja sin PS4. Visst kul med indiespel men 95% av spelen som visades släpps också till PS3. Tror inte någon köper PS4 för det.
Kom igen nu Britt-Marie! Kör för fa-an!
  • 0
Citerar dinskugga:
Seriöst Sony??

Låter som dom försöker få Vitan till en ny enhet. Jävlar vad utvecklarna smörar för Vitan.


Är väl inte så konstigt? Sony nysatsar ju på enheten nu och utvecklarna vill få mer köpare. Vore ett dumt misstag att inte ge den så mycket utrymme man kan på en konferens av denna rang när man sänker priset på enheten och minneskorten samt visar upp nya spel.
  • 0
14 exklusiva spel, 10 är indie...suck
  • 0
Citerar Playarn:
http://www.youtube.com/watch?v=m3l40_spZgg

Så jävla klockrent, älskar att SONY har en sån kaxig attityd! Samma sak hände ju på deras E3 konferens
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Så jävla klockrent, älskar att SONY har en sån kaxig attityd! Samma sak hände ju på deras E3 konferens


Börja bli lite töntigt nu. Tycker dom kunde fokuserat på att fixa fram lite fler AAA spel till sin nya konsol istället för att komma på sätt att häckla andra företag på.
  • 0
Citerar dinskugga:
Börja bli lite töntigt nu. Tycker dom kunde fokuserat på att fixa fram lite fler AAA spel till sin nya konsol istället för att komma på sätt att häckla andra företag på.


Jag tror de har AAA-spel så det räcker, detsamma gäller Microsoft, men det är antagligen ingenting man planerar att avslöja innan konsolen ens är släppt.
  • 0
Citerar dinskugga:
Börja bli lite töntigt nu. Tycker dom kunde fokuserat på att fixa fram lite fler AAA spel till sin nya konsol istället för att komma på sätt att häckla andra företag på.

Jag tror dom vill spara många AAA spel tills senare. Tråkigt om de visar allt på en gång tycker jag Kan inte bärga mig till att se vad Naughty Dog har att visa senare.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar dinskugga:
Börja bli lite töntigt nu. Tycker dom kunde fokuserat på att fixa fram lite fler AAA spel till sin nya konsol istället för att komma på sätt att häckla andra företag på.


Den så kallade häcklingen pågick ju drygt i 30sekunder under den 1 timma långa konferansen. Så fokus låg verkligen inte på att häckla Microsoft så som du antyder.

Är nöjd med releasespelen. Hur ofta har dom riktigt megastora releasespel liksom? Tycker Killzone duger gott och väl. Knack funkar också för dom som vill ha plattformslir. Man hinner ju inte med hur många spel som helst liksom. Sen släpps ju snart Infamous också m.m. så stora bra spel lär komma ut med jämna mellanrum.

Sen finns ju Watch Dogs, Fifa 14, AC4, BF4 m.m. för dom som helt enkelt bara vill spela nextgen spel (och inte har en Pc). Sen släpps ju Warframe, Planetside 2 och andra gratislir som man kan lita vid launch. Så spel saknas det verkligen inte!

Mina releasespel lär bli:
Killzone
Watch Dogs
Fifa 14

Jag liksom många andra kommer nog ha fullt upp med releasespelen fram tills Infamous m.m. släpps.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Den så kallade häcklingen pågick ju drygt i 30sekunder under den 1 timma långa konferansen. Så fokus låg verkligen inte på att häckla Microsoft så som du antyder.


Exakt min tanke. Det är helt befogat, dessutom.
  • 0
PS4an ska tydligen vara markant bättre än Xbox One. Jag förstår dock knappt ett enda ord i denna artikel men stämmer det, är det ju självfallet riktigt bra
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar dinskugga:
Börja bli lite töntigt nu. Tycker dom kunde fokuserat på att fixa fram lite fler AAA spel till sin nya konsol istället för att komma på sätt att häckla andra företag på.


Varför?
Anledningen att han tog upp det var för Microsoft har ändrat sin policy mer och mer till att bli som Sony. Glöm inte att Sonys Computer Entertainment-avdelning antagligen står och faller med PS4. Det vill säga om PS4 floppar är det slut för Playstation-konsoler.
Om Microsoft skulle floppa med Xbox One, kan de bara pumpa in mer pengar för att kompensera. Och om Microsoft mot all förmodan skulle lägga ned sin konsol skulle inte hela företagets gaming division hamna i gungning.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • kraz
  • kraz
Inte någon kanoners-konferens för PS4 kanske, hände ju inte så mycket nytt och releasedatumet var väl hyfsat väntat. Är dock fortfarande pepp på konsollen såklart! Däremot så blev jag lite mer peppad på att köpa en Vita i samma veva som PS4. Det hade varit kul att spela indie-spelen på Vita ifall det kommer.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Däremot så blev jag lite mer peppad på att köpa en Vita i samma veva som PS4. Det hade varit kul att spela indie-spelen på Vita ifall det kommer.


Ja, så känner jag också faktiskt! Hade hoppats på att vi skulle få se en PS4 + PSVita bundle igår. Men det är inte försent än!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
dom har 2 konferanser kvar.

9 sep i japan.
och sedan TGS.

jag hoppas dom visar ngt nytt från Deep Down, detta spelet är mina ögon fixerade på.
Men annars tyckte jag sony gjorde det bra i gamescom.
Dom som gnäller om att det inte fanns AAA spel så måste jag verkligen säga emot.
Dom visade 3 st Blockbuster titlar som både är exklusiva till SONY och Orginella.
Det var Rime, Shadow of the beast och everyones gone to rapture.
Både Shadow of the best och rapture spelet är disc based games, tror bara Rime är nerladdning bart spel, men ändå, kolla bara på journey t.ex, hur stårt och BRA blev inte det spelet, och Rime ser ju hur underbart ut som helst.
Som sagt, jag såg 3 st AAA spel, vet inte vilken konferans ni checkade på men det kunde inte vart SONYs konferans isåfall
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Playarn:
Ja, så känner jag också faktiskt! Hade hoppats på att vi skulle få se en PS4 + PSVita bundle igår. Men det är inte försent än!


Jag förstår inte varför de inte skulle släppa en bundling. Det vore ju klockrent.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag förstår inte varför de inte skulle släppa en bundling. Det vore ju klockrent.


De kanske vill se hur de säljer på egen hand med sitt nya pris innan de skickar ut konsolerna ännu mer rabatterade i bundles.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Förbokade Playstation 4 idag! Bara 98 dagar kvar nu

Jag hoppas att Sony krafsar fram tillräckligt med konsoler så även jag får en på releasedagen..
Smakar det, så kostar det!
  • 0
Först tänkte jag skaffa en day 1, vet inte riktigt nu... Enda spelet som jag verkligen skulle vilja ha är BF4, men av vad jag läst är det ganska dåligt på Ps4... Time will tell, annars skaffar jag det i december när jag är i USA
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
Först tänkte jag skaffa en day 1, vet inte riktigt nu... Enda spelet som jag verkligen skulle vilja ha är BF4, men av vad jag läst är det ganska dåligt på Ps4... Time will tell, annars skaffar jag det i december när jag är i USA


Som vanligt så ska media överdriva saker och ting. Det är INTE bekräftat att det ska köras i 720p på PS4...
https://twitter.com/jackfrags/status/370894369404227584

720p är inte dålig det heller för den delen. Jag är inte säker, men jag tror att spel körs i 600p nu på PS3.
Visserligen är det ett tråkigt tecken på att vi kanske inte kommer få se 1080p denna generation (dock så är det för tidigt att säga det).
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
720p är inte dålig det heller för den delen. Jag är inte säker, men jag tror att spel körs i 600p nu på PS3.


Menar du om spel körs i 60 fps över huvud taget på Ps3 eller hur menar du?

Citerar Playarn:
Visserligen är det ett tråkigt tecken på att vi kanske inte kommer få se 1080p denna generation (dock så är det för tidigt att säga det).


Det finns spel med bekräftad 1080p i upplösning, dock så är det frameraten som frågetecken kring det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag avbokade just min förhandsbokning av konsolen, trots att jag nog aldrig sett fram emot en ny konsol så pass mycket som jag faktiskt gör med PS4.

För rent spontant, vilka spel på release kommer ni själv att köpa? För mig känns det lite "tunt", vilket kanske fel ord då mycket spel släpps. Men jämför man med nuvarande generations svansång så känns det inte lika intressant.

I min bok känns Black Flag och Watch Dog's som de hetaste spelen, och frågan är ju hur stor skillnad det kommer vara på PS3-versionerna kontra nya generationen. Killzone, Drive Club och Knack känns ju alla som trevliga spel. Men systemsäljare? Känns snarare som att GTA V, Beyond, Black Flag och Watch Dog's kommer att förlänga min PS3's livcykel mer än förväntat.

Sedan så hoppas jag, som så många andra (?), på en bundle med PS-Vita. Det skulle verkligen få mig att slänga mig på boka-knappen.

För mig lär februari bli månaden då jag slår till. Second Son är nämligen det spel som jag ser mest fram emot för tillfället.



Sedan ska ju tilläggas att jag inte är ett dugg oroad över att det inte kommer komma många fantastiska spel till PS4. När jag tänker på de studios som sitter och utvecklar till systemet dreglar jag nästan okontrollerat.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
6 Minuter Gameplay av Killzone: Shadowfalls MP. Ser OTROLIGT fint ut och att det är i 1080p + att de försöker nå 60FPS gör inte saken sämre.
http://www.youtube.com/watch?v=_PXFinUDR4Q
"We all serve one master, one king! And his name is, Gaming! FOREVER MAY HE REIGN!" -Kevin Butler
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!