Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar metroid_prime:
Peddi93 skickade den här till mig

http://i.minus.com/ibv3sQNJrNDrME.gif


Given CGI! ;)
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
HAHAHAH klockren var den

Är så oehört glad att killzone shadowfall blir en launch titel, är en fan av serien och det en av mina favorit serier of all time, har köpt alla killzone spel på deras launch day, även det första som kom på ps2an, det var där jag blev kär i serien.
Så jag kommer definitivt skaffa PS4an och killzone shadowfall första dagen det släpps. Det var längesen man såg en launchtitel som ser så bra ut som killzone shadowfall. Det ser ut som en titel som skulle lika gärna kommit ut 2 år efter PS4an ankomst, ja, så bra ser det ut, och det är en launchtitel, Mindblowing
  • 0
Hoppas bara dom har något annat bra att erbjuda runt släppet av maskinen, Playstation har inte direkt haft en uppsjö av bra spel vid release tidigare.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
När släpps Watch dogs, någon som vet? Är det samtidigt som PS4 eller har de inte släppt ett datum än?
  • 0
Citerar nilazz:
Hoppas bara dom har något annat bra att erbjuda runt släppet av maskinen, Playstation har inte direkt haft en uppsjö av bra spel vid release tidigare.


Den här generationen har dröjt så länge så jag tror att det finns flera utvecklare som redan jobbat med spel till nästa generation länge nu. Om portningarna är så mycket lättare nu så lär vi helt klart få se flera spel som skulle släppas till PC under hösten även komma till PS4. Om man köper sin konsol under hösten tror jag att man redan då kan få tag på flertal kvalitétsspel.

Tillagt 2013-02-24 13:16:
Citerar AtastyCookie:
När släpps Watch dogs, någon som vet? Är det samtidigt som PS4 eller har de inte släppt ett datum än?


Till hösten tror jag att dom sa.
  • 0
Efter att ha spelat lite spel mellan PsV och Ps3 så är jag just nu mest uppspelt över att de ska försöka ordna remote play till alla spel om det går. Låter sjukt sweet och jag har kört en massa Shadow of the Colossus lite överallt hemma sen igår och vill gärna kunna när jag vill slänga över Watch Dogs eller Killzone på mitt Vita och fortsätta i ett annat rum, toaletten eller liknande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
toaletten


Yeah
  • 0
Citerar metroid_prime:
Till hösten tror jag att dom sa.


Jaha, tack!


Citerar Humanisten:
så är jag just nu mest uppspelt över att de ska försöka ordna remote play till alla spel om det går


Om det skulle visa sig att de lyckas skulle jag inte tveka en halv sekund på att köpa PSV.
  • 0
Om Watch Dogs blir ett release spel så är jag mer än nöjd, så länge spelet är bra såklart.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Då lär jag vänta med Watch Dogs till next gen. För med holidays menar dom väl runt jul?
  • 0
Citerar Nizyo:
Då lär jag vänta med Watch Dogs till next gen. För med holidays menar dom väl runt jul?


Spekuleras i att konsolen nog kommer att släppas i November eller Oktober. Förhoppningsvis släpper dom konsolen samtidigt överallt.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar Nizyo å lär jag vänta med Watch Dogs till next gen. För med holidays menar dom väl runt jul?

Spekuleras i att konsolen nog kommer att släppas i November eller Oktober. Förhoppningsvis släpper dom konsolen samtidigt överallt.


Gud.. skulle den(det låter kanske som att jag redan ska köpa en ps4 men jag vill första se xbox nya då jag äger en xbox nu men jag är jävligt sugen pga att deras exklusives alltid varit så mycket bättre) komma i oktober så skulle jag bli sjukt glad. December känns långt borta.

Får bli att låna en PS3 och spela Uncharted 2-3 samt kanske Ni No Kuni. För Uncharted serien lär väl fortsätta på PS4.
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar metroid_prime:
Citerar Nizyo å lär jag vänta med Watch Dogs till next gen. För med holidays menar dom väl runt jul?

Spekuleras i att konsolen nog kommer att släppas i November eller Oktober. Förhoppningsvis släpper dom konsolen samtidigt överallt.

Har vi otur, som vi alltid brukar ha, så får vi väl inte se konsolen i europa förens i början av 2014.
  • 0
Citerar Andy:
Har vi otur, som vi alltid brukar ha, så får vi väl inte se konsolen i europa förens i början av 2014.


I den moderna marknaden där konsoler också ska tilltala mainstream marknaden tror jag inte att man vågar dela upp lanseringen, lanseras den överallt samtidigt får man större media uppmärksamhet. Förr i tiden delade man upp lanseringen men det känns omodernt. Jag tror att den släpps överallt samtidigt men som en konsekvens av detta kommer det inte att finnas lika många konsoler att tillgå då produktionen har delats upp över hela världen.
  • 0
Jag drömde att den släpps samtidigt överallt. Det är väl ett gott tecken?


Jag kommer förhandsboka den om det är ett rimligt pris så fort vi får veta priset.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Läste detta på GAF, spekulation av en snubbe:

_________________________________

Personally, the direction I believe GG is heading with Shadow Fall is against the grain. My personal belief is admittedly probably wrong because it is radical for a number of reasons:

1) Remember the rumors of a fantasy-RPG developed by Guerrilla Games? Well, where is it? Also, the Shadow Fall team added 25 new staff for its development. What for, and its possible that the additional team GAF speculated about for the fantasy-RPG wasn't a new team at all but simply new additions to the Shadow Fall team.

2) Wait a minute, your probably thinking. Killzone is a FPS. Where are you getting this fantasy-RPG idea from, is another question you might be thinking. Well, first of all, the game title raises suspicions. Why not go with Killzone4? The obvious answer is because its set 30 years in the future featuring a new main character and reasonably a new supporting cast. Killzone2, however was set in the near future as well and supporting a main character and new supporting cast as well, yet it followed the number sequence. Its not hard proof but the title change can indicate a change in philosophy.

3) I'm saying they are transitioning away from the FPS either, but adding fantasy-RPG elements to Shadow Fall to deepen the gameplay. Posters have been drawing comparisons to Mass Effect with Vetka City. I've noticed the same parallels. Surely traversal is possible as well. I mean, from what we saw in the demo, it is possible those blue "highways" cars are traveling on our ways to freely move from one semi-open area to another semi-open area with numerous NPCs to talk to, story events waiting to be triggered, and secrets to find through exploration.

4) The story also is begging for this type of game to be made and what better universe is this type of game better for other than Killzone? You are a secret operative Shadow Warrior whose sole job is maintaining the peace between both factions. Obviously you are welcome on either side and probably know each sides political leaders because you are the peace keeper. Killzone always had a moral ambiguity about it especially with the ending of 2 and I think this type of game can explore this moral ambiguity even deeper. Shadow Fall could based on premise fit the description of a fantasy-RPG with shooting elements.

So, what do y'all think. It's obviously crazy town but its fun to think about. Killzone has always had so much potential to be one of the greatest FPS of all-time but for some reason it always finds a way to come up short in the writing and story department. That is why its so much fun for me to speculate over because its one of those games where I feel like I could write a compelling story for and design a game around. So what you essentially read is the game I would develop if I was the creative director.

Anyway, I'm going to keep holding my breath for this to come true because I've argued before that I'm still skeptical that this demo is actually in the final game but that its a demo showing the game and story concept.

EDIT:

5) Furthermore, based on the premise of the story, there is little wiggle room for their being any other environments other than the Vetka City and Helgan City. Why would you need to venture planet Vetka when it is clear the Wall dividing the two factions is the center piece of Shadow Falls story? Also, what is the point of designing an entire city that spans for miles in every direction with detailed geometry and textures for if you can't explore it? For pretty scenery is the obvious answer, but from what we know about the story its based on these two factions in heavy political and societal conflict divided by a Wall I want to know where else could the story take us that is relevant to this story arch?

_________________________________
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Undrar om Guerrilla games nya IP kommer till PS3 eller PS4..
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Undrar om Guerrilla games nya IP kommer till PS3 eller PS4..


En studio som Guerrilla Games släpper nog alla sina nya spel till PS4, sen kanske det blir till PS3 också dock.
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Citerar oskwish:
Citerar mmmaarcus:Undrar om Guerrilla games nya IP kommer till PS3 eller PS4..

En studio som Guerrilla Games släpper nog alla sina nya spel till PS4, sen kanske det blir till PS3 också dock.


Fast en ny IP har bättre chans att sälja på PS3s >70 million userbase än att släppa det på det lilla få som har en PS4?

Hoppas dock att du har rätt.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Fast en ny IP skulle väl få mer attention på PS3s >70 million userbase än att släppa det på det lilla få som har en PS4?


Men samtidigt behövs det en/flera hooks för att kunna sälja 70 miljoner Playstation 4.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Peddi93:
Fast en ny IP har bättre chans att sälja på PS3s >70 million userbase än att släppa det på det lilla få som har en PS4?

Hoppas dock att du har rätt.


Jo men de vill nog få igång försäljningen på PS4:an. Det är ju som att Nintendo skulle släppa alla sina spel till Wii istället för Wii U ;)
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Vill gärna höra hur det blir med Need for Speed-serien i fortsättningen till PS4.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AtastyCookie:
När släpps Watch dogs, någon som vet? Är det samtidigt som PS4 eller har de inte släppt ett datum än?


Det kommer finnas på PS4 släppet.

Angående hela världen eller får vi vänta, så tror jag att vi får vänta till våren. Hoppas såklart på en release över hela världen, men tror inte det.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Citerar AtastyCookie:När släpps Watch dogs, någon som vet? Är det samtidigt som PS4 eller har de inte släppt ett datum än?

Det kommer finnas på PS4 släppet.

Angående hela världen eller får vi vänta, så tror jag att vi får vänta till våren. Hoppas såklart på en release över hela världen, men tror inte det.


Tror inte det. Sony skulle förlora mängder på att låta Microsoft få ta Europa
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Sony skulle förlora mängder på att låta Microsoft få ta Europa


Exakt, speciellt om det skiljer så pass mycket som ett halvår.
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!