Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar Augustus:
Eftersom deras konsol inte är utannonserad än nej.


Förväntar du dig att MS helt plötsligt startar upp firstparty studios och magiskt skapar otroliga spel?
  • 0
Citerar properskillz:
Eller så dyker de bara upp lite snabbt och lätt när man stoppar in sin kontroll i datorn.


Ja vem vet.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Killzone såg bra ut men man märker att de fortfarande håller sig till cod gameplay. SÅ JÄVLA STELT, bokstavligen. ge oss killzone 2 med omgjord grafik ffs
Babak
  • 0
Citerar Augustus:
Det är som förväntat, varken mer eller mindre.


All good, then?
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Men ärligt talat, var Killzone 4 ett "tech demo" så blir jag lite mörkrädd. Vi vet att den färdiga produkten inte brukar se ut som previewen och Crysis 3 ser redan nu snyggare ut än demot?! Tänk er bara var pc spelen kommer vara om 5 år när inte ens det snyggaste konsolspelet klår ett 5 år gammalt spel (crysis 3)

Okej mörkrädd är väl att ta i, men ändå.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Förväntar du dig att MS helt plötsligt startar upp firstparty studios och magiskt skapar otroliga spel?


Så du vet precis vad de har spel under utveckling just nu? Sony hade ett intressant exklusivt spel, det tror jag nog att MS kan skrapa ihop också.
  • 0
Citerar Augustus:
Nej? Vart säger jag det? Det är som förväntat, varken mer eller mindre.


Om det är förväntat, then why complain och jämföra det med andra spel, som faktiskt inte ser mycket bättre ut? Det såg bra ut även om man spelat Bf3 eller Crysis 2.

Det är som när folk klagade på Unreal Engine 4-demot när det var nytt och klagade på att det var "fult" och het missade en massa detaljer som motorn höll på med i grunden.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Jakkal:
All good, then?


Har jag sagt något annat? Kan inte minnas att jag skulle ha skrivit att det såg fult ut.
  • 0
Citerar Baxter:
Men ärligt talat, var Killzone 4 ett "tech demo" så blir jag lite mörkrädd.


Med tanke på hur illa skyttet var så utgår jag från att killen på scenen med handkontroll i näven faktiskt spelade i realtid.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Augustus:
Så du vet precis vad de har spel under utveckling just nu? Sony hade ett intressant exklusivt spel, det tror jag nog att MS kan skrapa ihop också.


Som jag skrev först, även om dom inte visade allt så vet vi att Naughty Dog ändå har något på gång, Santa Monica har nya stora projekt på gång, Polyphony Digital har nog mer Gran Turismo 6. Det finns vissa garantier.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Förväntar du dig att MS helt plötsligt startar upp firstparty studios och magiskt skapar otroliga spel?


Det innebär inte att man tänker långsiktigt och väljer att inte utannonsera nya titlar. MS är inte helt bakom flötet Metroid.

Citerar metroid_prime:
Polyphony Digital har nog mer Gran Turismo 6. Det finns vissa garantier.


Det hoppas jag för deras skulle sätt till det magplask som GT5 var.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Baxter:
Men ärligt talat, var Killzone 4 ett "tech demo" så blir jag lite mörkrädd. Vi vet att den färdiga produkten inte brukar se ut som previewen och Crysis 3 ser redan nu snyggare ut än demot?! Tänk er bara var pc spelen kommer vara om 5 år när inte ens det snyggaste konsolspelet klår ett 5 år gammalt spel (crysis 3)


Dock, om vi minns när vi såg Ps3-utannonseringen så såg många teknikdemon ganska... hemska ut egentligen om vi ser tillbaka. Men Unreal Tournament-demot som Nvidia och Epic dreglade över då är långt ifrån lika snyggt som spelen runt slutet av den nuvarande generationen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar metroid_prime:
Som jag skrev först, även om dom inte visade allt så vet vi att Naughty Dog ändå har något på gång, Santa Monica har nya stora projekt på gång, Polyphony Digital har nog mer Gran Turismo 6. Det finns vissa garantier.


Inget som garanterar att MS inte har likvärdiga eller bättre exklusiviteter.
  • 0
Citerar Jakkal:
Med tanke på hur illa skyttet var så utgår jag från att killen på scenen med handkontroll i näven faktiskt spelade i realtid.


oerhört svårt att säga, det är ju så lätt att fejka. Vad säger emot att inte KZ4 kördes på en pc?

Tillagt 2013-02-21 02:39:
Citerar Humanisten:
Citerar Baxter:Men ärligt talat, var Killzone 4 ett "tech demo" så blir jag lite mörkrädd. Vi vet att den färdiga produkten inte brukar se ut som previewen och Crysis 3 ser redan nu snyggare ut än demot?! Tänk er bara var pc spelen kommer vara om 5 år när inte ens det snyggaste konsolspelet klår ett 5 år gammalt spel (crysis 3)

Dock, om vi minns när vi såg Ps3-utannonseringen så såg många teknikdemon ganska... hemska ut egentligen om vi ser tillbaka. Men Unreal Tournament-demot som Nvidia och Epic dreglade över då är långt ifrån lika snyggt som spelen runt slutet av den nuvarande generationen.


Visserligen, kanske lite drastisk slutsats men det ligger något i det.

Tillagt 2013-02-21 02:40:
Nä nu dör min dator. Godnatt folket!
  • 0
En positiv sak! De visade inte en massa rörelseskit. Det var Media Molecule-spelet, men annars så var det inte en massa vift eller touchande med plattan
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Augustus:
Har jag sagt något annat? Kan inte minnas att jag skulle ha skrivit att det såg fult ut.


Du framstår reserverad. Man presenterade PS4, ett kliv in i en ny generation med en ny konsol. Du ställer konsolen mot framförallt PC. Vari ligger logiken?

Naturligtvis ligger en PC alltid på högre nivå, förutsatt att man vill investera i den upplevelsen.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Bankar:
Det innebär inte att man tänker långsiktigt och väljer att inte utannonsera nya titlar. MS är inte helt bakom flötet Metroid.


Först och främst så har väl MS inte riktigt förtjänat någon cred hos mig som spelare medan Sony verkligen har satsat på att ge oss det vi vill ha. I dagens värld så får man inga exklusiva spel om man inte gör dom själv. Jag tvivlar att MS kan svara på till exempel Uncharted, det gjorde dom inte under förra generationen. Istället blev det Gears, Halo och Forza på repeat.

Citerar Bankar:
Det hoppas jag för deras skulle sätt till det magplask som GT5 var.


GT5 hade problem men i slutändan sålde det väldigt bra och många fans var nöjda och spelar idag. GT är ett sånt spel som man inte hör talas om mycket men man kan alltid räkna med att det finns en dedikerad fanbase.
  • 0
För att återknyta så har jag nog aldrig blivit så besviken på grafik vad gäller "next gen"-konsoler. Men jag kanske hade omöjliga förhoppningar, hur som helst är det spelen som är viktigast!
  • 0
Citerar Humanisten:
why complain


Har ju inte klagat?

Citerar Humanisten:
jämföra det med andra spel, som faktiskt inte ser mycket bättre ut? Det såg bra ut även om man spelat Bf3 eller Crysis 2.


Det var ju som svar på en annan kommentar där någon frågade hur vi inte kunde tycka att Killzone såg fantastiskt snyggt ut (ej ordagrant, minns inte exakt.)

Så jag svarade att jag har spelat BF3 och Crysis 2 och har svårt att bli upphetsad över grafik anno 2010.
Inte att det på något sätt skulle se fult ut. Det är absolut snyggt, men det är precis vad jag hade förväntat mig, och blir därför inte upphetsad.

Slut. Frågor?

Tillagt 2013-02-21 02:45:
Citerar metroid_prime:
Jag tvivlar att MS kan svara på till exempel Uncharted, det gjorde dom inte under förra generationen. Istället blev det Gears, Halo och Forza på repeat.


Visst att Uncharted serien var förra generationens bästa, men Sony hade ju också Uncharted på Repeat.

3 myror är fler än 1 elefant.
  • 0
Citerar Augustus:
Så jag svarade att jag har spelat BF3 och Crysis 2 och har svårt att bli upphetsad över grafik anno 2010.


Det var dock en hel del touchar som var över 2010-nivå vad gällde en del special effects.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Jakkal:
Du ställer konsolen mot framförallt PC. Vari ligger logiken?


Ställer konsollen mot en 2 år gammal PC. Helt i sin order.

Tillagt 2013-02-21 02:49:
Citerar Humanisten:
Det var dock en hel del touchar som var över 2010-nivå vad gällde en del special effects.


Visserligen, men kan inte gå högre än 2011

Återigen, absolut snyggt, snyggare än det mesta. Men precis vad jag har förväntat mig och inget jag hjular runt i hallen åt.
  • 0
Microsoft hade en hel del exklusiviteter i början av generationen, men problemet är att i princip alla dessa bara var tillfälliga eller bara övergavs av Microsoft. Jag hoppas att Microsoft, för deras skull, att de håller hårdare om det. Jag menar, de hade allt Mass Effect för sig själva i början och olika andra titlar, som de flesta föll bort sakta men säkert
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Augustus:
Visst att Uncharted serien var förra generationens bästa, men Sony hade ju också Uncharted på Repeat.


Vi fick tre Uncharted spel på allra högsta nivå och fem Halo spel med otroligt varierande kvalitetsnivå. Poängen är att Sony kan variera utbudet. Om MS ville bjuda på något exklusivt handlade det om ett nytt spel i deras tre franchises medan Sony har betydligt bredare utbud.
  • 0
Citerar Augustus:
Visserligen, men kan inte gå högre än 2011


Det var en himla massa volumetriska rökeffekter och så vidare (mer än något spel jag sett innan Crysis 3 eller liknande). Gott om godis var det också utöver det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Microsoft hade en hel del exklusiviteter i början av generationen, men problemet är att i princip alla dessa bara var tillfälliga eller bara övergavs av Microsoft. Jag hoppas att Microsoft, för deras skull, att de håller hårdare om det. Jag menar, de hade allt Mass Effect för sig själva i början och olika andra titlar, som de flesta föll bort sakta men säkert


Jag behöver inte stå här och berätta det för dig men vi vet alla att tredjeparts spelen nog aldrig kommer att bli exklusiva igen, för någon konsol. Det är inte värt det längre.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!