Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar Humanisten:
Citerar Baxter:Brukar ju saknas på konsoler och konsolgejmers verkar inte bry sig, så de kan lägga den sparade kraften(om sådan finns) påannat.

Jag brukar inte ens köra AA på min PC. Ofta väldigt onödigt. Kör FXAA om det finns, annars tycker jag att det är lite väl mycket frames som försvinner för att bara några få jaggies ska försvinna.


Själv är jag AA hora, hatar jaggies.
  • 0
Citerar Baxter:
Haha ja, men de sa ingenting om 4K skärmar, då hade det krävt en del minne, även om jag tvivlar starkt på att spelen skulle rendereras i 4K


Troligtvis är det extra minnet även för multitasking och extra flexibilitet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar properskillz:
Jag antar att de inte kommer vara ett dugg lika sina techdemos. Skillnaden mellan deras techdemos och sen ingame-grafiken i killzone, destiny och watch dogs var ju på helt olika nivåer.


Kanske så handlar det om vilken fas spelet ligger i utvecklingen. Jag vet inte. Jag hoppas, och tror, att om några år så kommer spelen likna de techdemos de visar upp. De flesta av de spelen de visar kan ju släppas några år efter att Ps4 är ute. Killzone 2 släpptes ju några år efter att Ps3 var ute, men var väl tänkt som en releasetitel?
  • 0
Citerar Baxter:
Själv är jag AA hora, hatar jaggies.


De försvinner aldrig helt så jag orkar inte bry mig om sådana småsaker.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Haha, Watch Dog kördes på en PC.
  • 0
Citerar Baxter:
Citerar Jakkal:Ett grafikkort med 8GB GDDR5 hade varit.. extremt.
Vet inte om jag misstolkade det, men jag fick för mig att man använde en pool av 8GB GDDR5, på nåt vänster, jag vet inte

Haha ja, men de sa ingenting om 4K skärmar, då hade det krävt en del minne, även om jag tvivlar starkt på att spelen skulle rendereras i 4K


Jag tror 4k mest kommer vara ett försäljningstrick, som HD var denna generationens konsoler.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
I övrigt känns konsolen såklart spännande och intressant. De idéerna man presenterade till konsolen var ganska väntade och ligger rätt i tiden. Det mesta kändes ju självklart vad en konsol ska ha. Tror inte vi kommer få en radikal förändring från förra generationen, i början i alla fall. Konsolen kommer ju självklart utvecklas genom åren, och Ps4 har ju helt klart potential.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar Augustus:En multiplattformstitel från Activision och ett gammalt PC-spel? Stor bragd där du...

Hahahahha, att dom är där och visar det för Sonys konsol visar att det finns ett sammarbete. Se bortom spelen.

Tillagt 2013-02-21 02:10:
Hur mycket skulle det kosta mig att sammansätta en PC med samma specs som PS4?


[00:38] Gissningen är som följer: Fyra moduler AMD Piledriver, totalt åtta kärnor, i kombination med AMD Pitcairn med 160 GB/s minnesbandbredd och en maximal teoretisk beräkningskraft på två teraflops. Det sistnämnda är mer eller mindre identiskt med Radeon HD 7850/7870. Till systemet används 8 GB delat GDDR5-minne. Detta motsvarar (mellan tummen och pekfingret) en gamingdator i 7 000-kronorsklassen.

Saxat från Sweclockers.com
  • 0
Det bästa är ju dock att Sony gör PS4 som en PC, så att portar till PC blir lättare att göra, och bättre.
White whale, holy grail
  • 0
Citerar Humanisten:
Det är ett tidigt demo från början på en ny generation.


Återigen, så som man förväntar sig att det ska se ut. Snyggt, men ingen som jag blir överraskad av.
  • 0
Citerar Baxter:
Haha, Watch Dog kördes på en PC.


Var det inte E3-demot man pratade om då eller var det det faktiska demot vi fick se ikväll? Jag höll på att skriva och hörde inte allt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar properskillz:
Citerar Baxter:Citerar Jakkal:Ett grafikkort med 8GB GDDR5 hade varit.. extremt.
Vet inte om jag misstolkade det, men jag fick för mig att man använde en pool av 8GB GDDR5, på nåt vänster, jag vet inte

Haha ja, men de sa ingenting om 4K skärmar, då hade det krävt en del minne, även om jag tvivlar starkt på att spelen skulle rendereras i 4K

Jag tror 4k mest kommer vara ett försäljningstrick, som HD var denna generationens konsoler.


Tror jag också, men de sa inget om det.
  • 0
I slutet av dagen så känner jag mig ändå såld på PS4 enbart pga dom exklusiva spelen, MS har inga motsvarigheter till spelen som Sony har.
  • 0
Det som visades som jag verkligen blev paff av (Sonys first party):

Guerrilla Games Killzone Shadow Fall -> CRAZY!!!!!
Suckerpunch Second Son -> YES!!!!
Evolution Studios Driveclub -> Cool

Teams som är kvar och vi vet jobbar på något (Sonys first & second party):

Naughty Dogs Uncharted Team (Uncharted 4?)
Sony Santa Monica Stigs Team (New IP)
Polyphony Digital (Gran Turismo 6)
Guerrilla Games Second Team (New IP)
Media Molecule (New IP, Tech was shown)
Quantic Dreams (New Game, Tech was shown)
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Baxter:
Haha, Watch Dog kördes på en PC.


I så fall fulade de in de karaktäristiska Playstation-symbolerna i demot. Såg flera "Fyrkanter".
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Humanisten:
Var det inte E3-demot man pratade om då eller var det det faktiska demot vi fick se ikväll? Jag höll på att skriva och hörde inte allt.


Demot vi fick se ikväll kördes på en pc som hade PS3 "liknande" komponenter. GT har en Post Show där en av utvecklarna av Watch Dogs sa det så jag antar att han talar sanning.
  • 0
Citerar metroid_prime:
MS har inga motsvarigheter till spelen som Sony har.


Eftersom deras konsol inte är utannonserad än nej.
  • 0
Citerar Augustus:
Återigen, så som man förväntar sig att det ska se ut. Snyggt, men ingen som jag blir överraskad av.


Så du kräver att en konsol med än så länge ofärdiga spel ska blåsa dig av stolen jämfört med till exempel Crysis 3 som släpps nu för high end-riggar?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Infamous räcker nästan för mig. Blev sjukt glad bara av det.

Sedan gillar jag verkligen tanken att kunna fortsätta spela på en Vita när tv'n blir upptagen. Hur det sedan funkar i praktiken med styrning och andra saker, tja, det är väl bara att vänta oss se. Fixas det bra kan jag dock helt klart kunna tänka mig köpa en Vita. Känns som ett genialiskt drag för att få liv i den.

Att direkt kunna testa spel utan att behöva ladda hem demon, för att sedan köpa och direkt fortsätta spela, det låter helt fantastiskt. Nästan det jag ser fram emot mest.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Baxter:
Demot vi fick se ikväll kördes på en pc som hade PS3 "liknande" komponenter


Ps3? Holy crap
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Jakkal:
Citerar Baxter:Haha, Watch Dog kördes på en PC.

I så fall fulade de in de karaktäristiska Playstation-symbolerna i demot. Såg flera "Fyrkanter".


Eller så dyker de bara upp lite snabbt och lätt när man stoppar in sin kontroll i datorn.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Att direkt kunna testa spel utan att behöva ladda hem demon, för att sedan köpa och direkt fortsätta spela, det låter helt fantastiskt. Nästan det jag ser fram emot mest.


Just det, höll på att glömma bort det. Streamingdelen låter grymt bra!
White whale, holy grail
  • 0
Citerar Baxter:
GT har en Post Show där en av utvecklarna av Watch Dogs sa det så jag antar att han talar sanning.


Tittar på den också, men skrev här så jag lyssnade inte helt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Så du kräver att en konsol med än så länge ofärdiga spel ska blåsa dig av stolen jämfört med till exempel Crysis 3 som släpps nu för high end-riggar?


Nej? Vart säger jag det? Det är som förväntat, varken mer eller mindre.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Baxter emot vi fick se ikväll kördes på en pc som hade PS3 "liknande" komponenter

Ps3? Holy crap



  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!