Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar Elmoth:
Om/När Sony kommer med en konsol så tror jag den kommer att vara billigare än PS3 vid lansering, var inte det en av de största felen Sony gjorde med PS3?


Billigare blir den knappast än vad den kostar nu, du har inflation+ att ny teknik alltid är dyrare i början av dess livstid.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Billigare blir den knappast än vad den kostar nu, du har inflation+ att ny teknik alltid är dyrare i början av dess livstid.


Men troligen billigare än grundpriset på PS3. (6499kr)
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
PS3 var helt olidligt dyr vid release, och den är det fortfarande. Priset måste sänkas, end of story,
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
PS3 var helt olidligt dyr vid release, och den är det fortfarande. Priset måste sänkas, end of story,




SONY förlorar typ 500kr på varje PS3 de säljer...

Det har aldrig hänt tidigare att en konsol sänkts med 3000kr..
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Citerar Chrysis_ignita:
Billigare blir den knappast än vad den kostar nu, du har inflation+ att ny teknik alltid är dyrare i början av dess livstid.


Men troligen billigare än grundpriset på PS3. (6499kr)


Nja, som sagt ny teknik+inflation gör det dyrare. Så det man kan förvänta sig, är att priset KANSKE förblir oförändrat. Det kan bli som när ps3 kom, då sjönk priset på ps2-spel medan ps3-spel "tog över" ps2-spelens ursprunliga pris.

Men att du skulle få en ps4 för 3000 kr låter otänkbart. Det kanske skulle gå om Sony behöll den nuvarande tekniken och bara förbättrade den. Alltså att man lanserar inget nytt skviformat(blu-ray) eller ny typ av chip osv, utan "uppdaterar" det som finns i ps3.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Det kanske skulle gå om Sony behöll den nuvarande tekniken och bara förbättrade den. Alltså att man lanserar inget nytt skviformat(blu-ray) eller ny typ av chip osv, utan "uppdaterar" det som finns i ps3.


Låter troligt att man kommer göra något liknande.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Men att du skulle få en ps4 för 3000 kr låter otänkbart.


Tror jag också...

Ett pris på 4500kr kanske.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Citerar Chrysis_ignita:Men att du skulle få en ps4 för 3000 kr låter otänkbart.

Tror jag också...

Ett pris på 4500kr kanske.


4999 kr tror jag mer på.
PSN:Kivi95
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Citerar Chrysis_ignita:
Men att du skulle få en ps4 för 3000 kr låter otänkbart.


Tror jag också...

Ett pris på 4500kr kanske.


Hmm, men nu är inte Sony ensamma på marknaden. Om Sony kommer lansera ps4 FÖRE Xbox finns chansen att de kan ta ett högre pris för att få bättre vinstmarginal. Om däremot Xbox släpper sin konsol först, tror jag det påverkar priset. Sony kommer nog inte göra om samma misstag som med ps3. Om Xbox går ut med ett pris på 5000 kr kommer Sony kanske lägga sig mellan 4000-6000 kr. Lägger sig Xbox däremot på tex 7000 kr, så ger det svängrum för Sony att också höja priset på en ps4.

Så en följdfråga då blir hur många konkurrenter det kommer finnas i nästa generation av konsoler?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Gamesrule:
PS3 var helt olidligt dyr vid release, och den är det fortfarande. Priset måste sänkas, end of story,


Att du tycker att PS3 e fortfarande dyr har ju en skruv lös :/
What I have shown you is reality. What you remember... that is the illusion.
  • 0
Citerar Spajdah:
Att du tycker att PS3 e fortfarande dyr har ju en skruv lös :/




För en som inte har så mycket pengar, ja.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Som sagt var, jag tror att PS4 blir billigare vid lanseringen än vad PS3 var.
Visst inflation och dylika saker påverkar en hel del men med tanke på att blu-ray kommer troligen att hänga med några år till eftersom det inte slagit genom till 100% ännu så behöver man inte ändra på det och så blir ju tillverknings tekniken bara mindre och mindre vilket ger ett billigare pris!

En sak som man skulle kunna ändra lite på är ju kanske handkontrollen som nu sett lika ut sedan PS1! (förrutom den riktigt första varianten).
Finns många som klagar på att denna är för liten o.s.v. själv har jag inga problem med den och så länge Sony släpper konsoler så är jag på deras sida!
Min negativa KDR är din positiva KDR!
  • 0
En sak som ps4 definitivt ska ha, är bakåtkompabilitet med ps2 och ps1. Jag kan förstå om de inte gör det med ps3(minskad försäljning av ps3).
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Vapor17:
Citerar Chrysis_ignita:
En sak som ps4 definitivt ska ha, är bakåtkompabilitet med ps2 och ps1. Jag kan förstå om de inte gör det med ps3(minskad försäljning av ps3).


Tänk om det blir YLOD med PS2-bakåtkompabliteten då?


Tänk om folk låter bli att köpa ps4 och håller sig till ps3(som då gått ner ännu mer i pris). Om konsumenten måste ha en ps2, en ps3 OCH en ps4 för att spela sina spel kommer Sonys konsol inte bli attraktiv att ha i vardagsrummet. De måste locka så många köp som möjligt vid releasen av ps4. På så sätt får de en "stor" grupp av kunder som gör det intressant för utvecklar att tidigt satsa på ps4. Alltså behövs all draghjälp som är möjlig att få tag i. Där bakåtkompabilitet är en sådan draghjälp.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Och till er som tror att Blu-Ray är borta om 3-4 år: det har knappt kommit igång på riktigt och det blir bara större och större. Dessutom är det möjligt att lägga 1 TB per skiva, och en film kommer aldrig någonsin ta upp så mycket uttrymme vilket gör at Blu-Ray kommer att bli det sista optiska mediet. Sedan att spelare och sånt kommer att behöva bytas sen i framtiden spelar ingen roll, det är fortfarande Blu-Ray i grunden.

Och nej, det kommer inte att komma en Green-Ray för förutom det som jag skrev ovan så har grönt ljus längre våglängd
"It ain´t about how hard you can hit. It´s about how hard you can get hit and keep moving forward" - Rocky Balboa
  • 0
Läste på ett forum att PS4 kan komma sent 2011 det kan väl inte vara möjligt?
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Skulle tro att PS4 skullle hamna på en startpris på 5000 MAX. Tror inte Sony har råd att göra störe förluster i speldivisionen, dem har redan gått minus om jag inte misstar mig.
  • 0
Citerar Strife:
Skulle tro att PS4 skullle hamna på en startpris på 5000 MAX. Tror inte Sony har råd att göra störe förluster i speldivisionen, dem har redan gått minus om jag inte misstar mig.


Har haft den diskussionen lite längre upp på sidan. Tog och citerade mig själv , men det finns fler inlägg längre upp du kan läsa om du vill.

Citerar Chrysis_ignita:
Hmm, men nu är inte Sony ensamma på marknaden. Om Sony kommer lansera ps4 FÖRE Xbox finns chansen att de kan ta ett högre pris för att få bättre vinstmarginal. Om däremot Xbox släpper sin konsol först, tror jag det påverkar priset. Sony kommer nog inte göra om samma misstag som med ps3. Om Xbox går ut med ett pris på 5000 kr kommer Sony kanske lägga sig mellan 4000-6000 kr. Lägger sig Xbox däremot på tex 7000 kr, så ger det svängrum för Sony att också höja priset på en ps4.

Så en följdfråga då blir hur många konkurrenter det kommer finnas i nästa generation av konsoler?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Vill ha PS4 nu
När tror ni den kommer?
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Den här tråden verkar ju ha dött..
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar David_hv714ever:
Den här tråden verkar ju ha dött..


Den sover tills nya rykten kommer...
"You did good son, you did good"
  • 0
Citerar knoe1:
Citerar David_hv714ever:
Den här tråden verkar ju ha dött..


Den sover tills nya rykten kommer...


Idag kom det ju lite information!
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar David_hv714ever:
När tror ni den kommer?


Förhoppningsvis tidigast i början av 2012. Har ingen större lust att lägga flera tusenlappar på en ny konsol än på ett tag.

Citerar David_hv714ever:
Vill ha PS4 nu


Något fel på din PS3'a?
"This is good... Isn't it?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!