Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Vilka PS Plus-spel hoppas ni på att vi får nu i början utav november?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Vilka PS Plus-spel hoppas ni på att vi får nu i början utav november?


Av någon anledning vill jag se Air Conflicts: Vietnam - Ultimate Edition fastän jag vet att det ska vara dåligt, bara för att inte behöva betala för det.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
v någon anledning vill jag se Air Conflicts: Vietnam - Ultimate Edition fastän jag vet att det ska vara dåligt, bara för att inte behöva betala för det.


Haha, du och dina flygplan.
Själv hoppas jag på Infamous: Second Son och BF4/BF: Hardline. Är rätt så mätt på indiespel.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Någon som vet om det går att koppla in PS4an till en laptop och ha den som bildskärm?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Någon som vet om det går att koppla in PS4an till en laptop och ha den som bildskärm?


Ingen aning, men det låter tveksamt. Varför inte bara köra på en tv?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Siegfried:
Någon som vet om det går att koppla in PS4an till en laptop och ha den som bildskärm?

Bara om du har en HDMI IN, inte HDMI OUT som är på 99.9% av laptops.
  • 0
Jag är glad att jag valde Playstation 4, jag vill ha endel spel dit som bara finns där.
  • 0
Citerar Siegfried:
Någon som vet om det går att koppla in PS4an till en laptop och ha den som bildskärm?


Det går säkert att köpa någon hdmi-hub eller liknande men jag gissar att du skulle uppleva en del lagg. Inte värt det. Det är nog vettigare att köpa en ordentlig PC monitor med lågt input lag istället.
Vm Kaos Gatvm Ok Kosmos
  • 0
Jag har en PS4 på 500 GB och tänkte köpa en större hårddisk 1-2 TB. Är rätt trött på att radera andra spel för att kunna lägga till nytt i princip för varje nytt spelsläpp just nu. Har kollat runt på nätet överallt. Men kan inte hitta något vettigt. Eller ja, det är jag som inte är så insatt i vilken hårddisk som passar bäst att byta ut till den. Känns mer vettigt än att springa iväg och köpa en helt ny maskin. Så ja, vilken 1-2 TB TB hårddisk är det bästa alternativet att byta ut nuvarande 500 GB hårddisk med?
  • 0
Tjena. Är ny här på GR. Fick inte mycket svar på bloggen jag la upp tidigare idag (4 stycken) så jag försöker fråga här istället...

Det är nämligen så att jag tänker köpa en PlayStation 4 och eftersom jag inte ägt en tidigare så är det väl lika bra att ta en 1 TB maskin på en gång. Och det är 3 stycken 1 TB modeller som jag velar mellan.

1. Den helt pianoblanka PS4'an med Star Wars tema. Då ska ni veta att jag älskar Star Wars men hatar när saker och ting ska vara pianoblanka. Fingerfläckar och rispor är helt omöjliga att undvika. Därav hatet mot pianoblanka grejer...

2. PS4'an med tema från Call of Duty: Black Ops III. Jag är inget CoD fan. Men alla spelen köps och spelas och åter spelas. Konsolen då. Den är helt matt gämfört med Star Wars temade varianten. Men Black Ops III temat med orangea ränder gör konsolen ful. Det enda positiva i detta paket är kontrollen som är riktigt snygg. Och det känns fel att köpa en konsol bara för att få tag på en specialdesignad kontroll...

3. Det tredje och sista alternativet är det mest prisvärda. En vanlig svart PS4'a med 3 spel (5 spel) på köpet för bara 3900 medans dom 2 tidigare nämnda ligger på ca 4.500 som billigast just nu. Dom tre spelen som egentligen är 5 som ingår är God of War 3: Remastered, The Last of Us: Remastered och Uncharted: The Nathan Drake Collection som ju då är dom tre Uncharted spelen som kom till PS3...

Nu har jag dock redan köpt dom här tre spelen som ingår i det tredje paketet jag funderar på så det känns ju lite surt ändå. Så vad säger ni? Vad tycker ni att jag ska satsa på för PS4 paket?
  • 0
Fick ni också mail från Sony idag?

"På grund av avbrotten på PlayStation®Network nyligen erbjuder vi 1 dags förlängning av ditt PlayStation®Plus-medlemskap."

Visst är det generöst?
  • 0
Citerar Köttbulle_no1:
Fick ni också mail från Sony idag?

"På grund av avbrotten på PlayStation®Network nyligen erbjuder vi 1 dags förlängning av ditt PlayStation®Plus-medlemskap."

Visst är det generöst?


Vad? Är du en av de som skrikgråter och kräver en drös med spel eller? Det var en dag. Lev med det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Köttbulle_no1:Fick ni också mail från Sony idag?

"På grund av avbrotten på PlayStation®Network nyligen erbjuder vi 1 dags förlängning av ditt PlayStation®Plus-medlemskap."

Visst är det generöst?

Vad? Är du en av de som skrikgråter och kräver en drös med spel eller? Det var en dag. Lev med det.


Trevlig ton... personligen blev jag inte drabbad. Tyckte dock att det var en dålig kompensation, men smaken är som baken.
Citerar Köttbulle_no1:
Trevlig ton... personligen blev jag inte drabbad. Tyckte dock att det var en dålig kompensation, men smaken är som baken.


Om det hade varit mer än en dag, sure. Men med bara en dag förlorad så ser jag inte hur Sony ens är skyldiga oss något för något så litet. Det var inte ens under julen eller någon annan direkt viktig period.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ps4 den nya tystare modellen är kanon låter gör den men absolut inte lika mycket som den gamla
  • 0
Är de någon mer än jag som har problem med att köpa saker på psn ?
  • 0
Jag har problem att köpa saker från psn. Finns en tråd på Playstations officiella forum där många verkar ha problem. Hoppas dom hittar en lösning snart...
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Köttbulle_no1:Trevlig ton... personligen blev jag inte drabbad. Tyckte dock att det var en dålig kompensation, men smaken är som baken.

Om det hade varit mer än en dag, sure. Men med bara en dag förlorad så ser jag inte hur Sony ens är skyldiga oss något för något så litet. Det var inte ens under julen eller någon annan direkt viktig period.


Vilken period som är viktig är väl individuellt? Eller har jag missat att det är du som värderar alla andra människors tid?

Mer än en dag, då är det okej med kompensation enligt dig. Och tycker man inte som dig så har man fel?

För mig räcker följande:

1. Jag har betalat för att kunna spela online
2. Jag kan inte spela online
3. Lindra min irritation genom att visa förståelse genom att agera generöst.

Stör mig också på att det finns gaphalsar som tar fram högaffeln vid minsta lilla fis på tvären. Men hellre låter jag de vinna än ett företag. Detta då mitt liv som konsument blir bättre.
  • 0
Har på senare tid haft problem. När jag startar mitt PS4 så kommer det en svart skärm det det står att den kontrollerar PS4:and status, varpå den laddar upp till 100%. Ibland så bara stängs den av direkt flertalet gånger (skitirriterande) och ibland så hoppar den igång direkt efter kontrolleringen.

What do?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
ring Playstation support och fråga ändå tips jag kan ge har alltid fått hjälp via Playstation support trevliga och hjälp samma
  • 0
Citerar Reno23:
Är de någon mer än jag som har problem med att köpa saker på psn ?


Citerar Ante1213:
Jag har problem att köpa saker från psn. Finns en tråd på Playstations officiella forum där många verkar ha problem. Hoppas dom hittar en lösning snart...


Samma här. Jävligt störigt. Någon nämnde något på officiella forumet om att ta bort sitt kort/betalningsmedel, vänta 24 timmar och sedan lägga till det igen. Jag har precis tagit bort mitt kort och rapporterar här i tråden imorgon runt den här tiden för att se om det funkar.

Hade tänkt köpa NHL 16 till min styvson som fyller år idag, EA kör ju REA på PS Store fram till 18 februari. Drygt om jag inte lyckas köpa spelet innan dess.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Mailade Sony igårkväll och fick svar idag:

Hej Martin!

Jag förstår att du upplever problem med att slutföra köp eller lägga till ett betalningssätt på PlayStation Store.

Om du är en Nordea kund måste du logga in på din internetbank och godkänna att du kommer göra ett internetköp inom de närmaste 30 minuterna om du ska göra ett köp eller betala för en förhandsbokning på PlayStation Store. Om du inte gjort detta och upprepade gånger försökt göra köp med ditt Nordea kort kommer vårt system också sätta en blockering på kontot. När banken nekar köpet tror vårt säkerhetssystem att det sker någon typ av bedrägeri och ditt konto blir då blockerar från att göra köp med kreditkort och PayPal. En sån blockering varar normalt vis 48 timmar från det sista försöket på kontot. Om du fortsätter göra köp kommer blockeringen förlängas upp till 14 dagar. Dessvärre är detta systemet helt automatiskt.

Om du inte har Nordea, kan det vara så att vårt automatiska säkerhetssystem misstänker bedrägeri på ditt konto om du försökt göra för många köp och därför har stängt av dig från att göra några fler köp. En sådan avstängning varar normalt 48 timmar.

Vänligen testa följande:

1. Logga in på https://account.sonyentertainmentnetwork.com/ och radera din betalningsinformation. Vänta sedan 48 timmar, registrera din betalningsmetod och försök göra ett köp.

2. Om du fortfarande inte kan slutföra köp, vänligen kontakta din bank- eller kreditkortsföretag för att kolla om det är något problem på deras sida.

3. Om de inte kunde hjälpa dig ber jag dig svara på det här meddelandet med följande information:

• En detaljerad beskrivning av ditt problem.
• Din betalningsmetod (bankkort, PayPal, mobil).
• Datumet för senaste gången du försökte göra köp.
• Vad kostade det du försökte köpa?
• Vad fick du för felmeddelande?
• Vad sa din bank?
• Vad har du för bank?

Glöm inte att meddelandet måste komma från e-postadressen som är registrerad som inloggnings-ID på ditt SEN-konto. För att kunna verifiera dina kontouppgifter måste du även inkludera:

• Online-ID på PSN (användarnamnet)
• Födelsedatum på ditt konto (personnumret)
• Ordernummer för ett tidigare köp på PlayStation Store (kan hittas genom att söka efter "PlayStation Store" på ditt e-postkonto)

När vi mottagit detta kan vi fortsätta behandla och undersöka ditt ärende. Uppge XXXXXX-XXXXXX så hjälper vi dig gärna vidare!

Under tiden kan du fortfarande göra köp på kontot genom att använda dig av PSN-kupongkoder (presentkort) som kan hittas hos de flesta spel- och teknikåterförsäljare.

Om du söker på internet kan du hitta onlineförsäljare som kan skicka koden direkt till din emailadress. Bara sök på "PSN Card" eller "PSN Voucher".

Vänliga hälsningar

Niclas
PlayStation Support


Grejen är den att jag har mitt PS+ inställt på att förnya sig automatiskt när prenumerationen löper ut och PS+ förnyade sig mycket riktigt automatiskt i slutet av Januari i år. Jag har även Nordea och var inte alls tvungen att öppna kortet för internetköp, vilket det ju rimligtvis hade krävt för att kunna dra pengar från mitt VISA som är bundet till mitt Nordea-konto om det vore det som var problemet. Så det måste ju vara något annat som strular.

Det här med Nordea och att öppna kortet för internetköp infördes av Nordea någon gång i Oktober förra året.

UPDATE:
Mitt konto är tydligen blockerat för köp (med VISA-kort) i 14 dagar p.g.a. att jag vid upprepade försök försökte genomföra ett köp. Det är ett automatiserat säkerhetssystem som kickar in för att tjänsten tror att det är bedrägerier som pågår. Nu var det ju inte bedrägeri, utan jag själv som försökte köpa ett spel till min styvson men möttes av felmeddelanden likt "försök igen senare", vilket jag då gjorde, vilket ledde till att jag förlängde min avstängning varje gång jag möttes av felmeddelande. Så jag kan bara uppmana er till att inte försöka genomföra köp om det är så att ni får felmeddelande vid utcheckningen, då är det tydligen bättre att vänta något dygn och försöka igen. Blockeringen är inget Sony kan häva manuellt.

Vill jag shoppa något under de här 14 dagarna så får jag lösa in PSN-vouchers.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Bara jag som har jätteproblem med att hitta matcher i Street Fighter 5? Vet att det spelet är proppat med problem men 2 matcher på c.a 2 timmar känns ju skumt.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Bara jag som har jätteproblem med att hitta matcher i Street Fighter 5? Vet att det spelet är proppat med problem men 2 matcher på c.a 2 timmar känns ju skumt.


Har läst om att Capcoms nätkod är svajig och att man jobbar på en lösning.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!