Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


www.dualshockers.com/2015/06/02/new-ps4-models-cuh-12xxa-an
d-cuh-12xxb-certified-by-fcc-include-1-terabyte-hdd-option-and-mo
re/
  • 0
Funderar på att skaffa ett PS4 till Star Wars Battlefront och Horizon Zero Dawn. Finns det några spel man måste absolut ha? Förutom bilspel och sportspel.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Funderar på att skaffa ett PS4 till Star Wars Battlefront och Horizon Zero Dawn. Finns det några spel man måste absolut ha? Förutom bilspel och sportspel.

Kommande Uncharted och även Uncharted collection om du inte tidigare kört dem. Until dawn som kommer i augusti ser ut att bli något. Annars är Bloodborne väldigt bra.
Om du är ute efter exklusiva titlar.
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Funderar på att skaffa ett PS4 till Star Wars Battlefront och Horizon Zero Dawn. Finns det några spel man måste absolut ha? Förutom bilspel och sportspel.


The Last of Us: Remastered
  • 0
Gillar The Elder scrolls online. Spelet hängde sig och nu är min ps4 död. Går ej starta mer och går ej att komma åt safe mode.
  • 0
Citerar araben88:
Citerar Kapten Varg:Funderar på att skaffa ett PS4 till Star Wars Battlefront och Horizon Zero Dawn. Finns det några spel man måste absolut ha? Förutom bilspel och sportspel.

The Last of Us: Remastered


Om 2 veckor cirka kommer god of war 3 remaster. Sen måste du absolut ha uncharted trilogy i oktober
banna mig tack
  • 0
Hittar ingen spec om nya Playstation 4 1tb.
Antagligen ingen sshd i den heller va?

Någon som vet?
  • 0
Citerar Blander5:
Hittar ingen spec om nya Playstation 4 1tb.
Antagligen ingen sshd i den heller va?

Någon som vet?


Det är en mekanisk HDD. En SSD eller hybrid skulle vara en onödig kostnad för Sony.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Nästa år börjar de riktiga spelen komma. Är det mer mellansekvenser i the Order än vad där är speltid? MGS 4 var ju nästan bara mellansekvenser och det var ju underbart.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Nästa år börjar de riktiga spelen komma. Är det mer mellansekvenser i the Order än vad där är speltid? MGS 4 var ju nästan bara mellansekvenser och det var ju underbart.


Det var hemskt i MGS4. Inte underbart.

Och sedan var MGS4 nästan 24 timmar långt om man spelade i lagom takt. The Order är över innan det ens börjar. Rent skräp.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag har några frågor angående att skaffa PS4.

Är det något utöver det vanliga man ska tänka på om man skaffar en beggad?

Finns det game sharing på PS4?

Hur funkar det med att köpa billigt PS+ och spel (kör bara digitalt) utomlands. Behövs det separata konton? Går det inte att mixa spel och DLC från olika regioner?
  • 0
Någon som har förslag på något bra headset till PS4? Helst trådlöst då jag hatar när det blir för mycket sladdar ;)
Har kollat på "Sony Wireless stereo headset 2.0" men är de bra för spel där man vill höra sina fiender bra? Tänker typ Call of Duty/Battlefield m.m

Tacksam för svar!
  • 0
Någon som har koll på varför jag idag måste köpa
Escape Plan,The Binding of Isaac spelen fast jag hade det för någon månad gratis på hårddisken då det ingick i PS+ medlemskapet? (är fortfarande ps+ medlem)
  • 0
Hade spelat ett spel och tog ut skivan för att se på film funkar inte han matar inte in skivan alls i fikan har testat me alla mina skivor utan att de lyckas är den paj? inga konstiga ljud alls utan detta kom bara helt plöstligt
  • 0
Citerar steelbeat:
Hade spelat ett spel och tog ut skivan för att se på film funkar inte han matar inte in skivan alls i fikan har testat me alla mina skivor utan att de lyckas är den paj? inga konstiga ljud alls utan detta kom bara helt plöstligt


Testat låta konsolen vara strömlös någon minut?
  • 0
Någon som har en aning hur det här med dela spel mellan två Ps4 fungerar? Jag och min bror köpte varsin igår och idag tänkte jag vi skulle dela varandras profil. Jag gjorde följande:

Ps4 (1): Jag loggade in och mitt profil var redan aktiverad. Jag köpte några spel, avaktiverade sedan profilen från konsolen. Lämna ut login info fick hans info, loggade in hans profil på Ps4 och aktiverade den. Visst är det så nu om han köper spel på hans Ps4 så ska jag kunna ladda ner den på Ps4 hos mig?

Ps4 (2): Min bror loggade in och hans profil var aktiverad. Han har inga spel. Han avaktiverade profilen och sedan loggade ut. Loggade in med min profil och aktivera den, visst är det att han ska kunna spela mina spel på hans Ps4?

Men han kunde inte ladda ner, står bara att han måste köpa spelet. Däremot om han loggar in med min profil, ladda ner spelet och sedan loggar ut. Loggar in med hans, då går det utmärkt.

Ska man inte kunna ladda ner varandras spel utan att logga in på enas konto och ladda ner? Hade för mig det fungerade som på Xbox One, där syns alla spel som partner har köpt och kan laddas ner utan att logga in på hans/hennes konto.
"Because I could not stop for death- __________________________ He kindly stopped for me"
  • 0
Vad hade ni köpt, PS4 batman limited edition för 3699 eller en svart PS4 med infamus second son för 3490?. Är inte intresserad av batman spelet, och jag har en svart tv bänk.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Vad hade ni köpt, PS4 batman limited edition för 3699 eller en svart PS4 med infamus second son för 3490?. Är inte intresserad av batman spelet, och jag har en svart tv bänk.


Du är inte intresserad av Batman Arkham Knight, är du intresserad utav Infamous Second Son då? Om du är det, ta Infamous. Har båda spelen, men inte spelat Infamous ännu, så kan inte uttala mig om hur bra infamous är.

Annars handlar det ju om priset, vilket inte skiljer sig så jädra mycket.

Jag skulle valt Batman limited edition eftersom den ser rätt ball ut, samt att det är lite roligare att ha en version av konsolen som sticker ut lite. Men egentligen är det inte viktigt. Kör främst på vilket spel du helst vill lira. Resten är en smaksak. Bryr du inte dig hur maskinen ser ut, ta den billiga varianten. =)
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Fick ett problem med mitt ps4 igårkväll. När jag skulle ta ut en skiva för att kunna sätta in en annan så matade ps4at inte ut skivan! Jag försökte både genom touchknappen på systemet men även via funktionen att trycka på options och därifrån tryck vidare på "ta ut skiva".
Systemet lät normalt och allt, men jag blev ju tvungen att starta om systemet och då så gick det felfritt!
Någon som råkat ut för samma sak, eller vet vad det beror på?
  • 0
Citerar andreasson_10:
Funderar på att köpa ps4 och tänkte fråga vad ni anser om priset på denna?

http://www.siba.se/spel-och-underhallning/playstation/playstation-4
-konsol/ps4-ultimate-player-1tb-edition-122424

Fifa 16 ingår. Är det ett bra pris?


Det tycker jag definitivt.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Någon mer än jag som får felkod np-37680-4 idag (25/10).

Kan inte spela någonting eftersom jag inte kan logga in på PSN.
And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him.
  • 0
Funderar på att skaffa en Playstation 4 antingen i december eller i början på nästa år. Jag blev väldigt sugen på Guerrilla's senaste Horizon Zero Dawn när det visades upp på E3. Jag har även under en längre tid varit sugen på Uncharted serien. Jag sitter för tillfället med Xbox One och är helt klart nöjd, men är sugen på många Ps4a exklusiva spel också!

Ni som har Ps4, har ni några tips på andra bra Ps4a exklusiva spel? Jag har redan spelat igenom The Last Of Us och Until Dawn tillsammans med en kompis som äger en Ps4a så dom är liksom redan avbockade.
  • 0
Citerar JonneBB:
Ni som har Ps4, har ni några tips på andra bra Ps4a exklusiva spel? Jag har redan spelat igenom The Last Of Us och Until Dawn tillsammans med en kompis som äger en Ps4a så dom är liksom redan avbockade.


Har haft min PS4a i över ett år och har fortfarande inte spelat någon riktig exklusivitet.

Rent spontant kan jag väl komma på Killzone: Shadow Fall, Infamous: Second Son (samt den självständiga expansionen First Light) och Bloodborne. Har personligen inte spelat något av dem, men de verkar ha fått bra kritik överlag.

Annars kan jag varmt rekommendera SOMA som jag håller på att spela genom just nu, visserligen ingen riktigt exklusivitet i min mening då också finns till PC, men då det än så länge inte finns till Xbox One så förtjänar det väl att nämnas. Riktigt stämningsfullt skräckspel med en intressant story och fantastisk design.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!