Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar knutte123:
Så mitt Ps4 agerade lite konstigt igår. Först så peep den 2 gånger fast den var avstängd, sen när jag skulle spela så var, vad heter det..disc driven? där du sätter in spelet, den lät konstigt med jämna mellanrum och jag kunde inte sätta i spelet.
Så jag stängde av och drog ur strömsladden och satte på det idag. Nu funkar det precis som vanligt men det är ett litet försiktgt ljud som kommer ifrån ps4 fast den är avstängd, dock så slutar det när jag drar ur stömsladden.. Värt att ringa support om det problemet eller vad tycker ni?


Har haft ett problem med skivläsaren som då problemet kallas disc eject. Detta har hänt mig 5 gånger sedan jag köpte det lanseringen i Sverige 29 november 2013. Senaste händelsen var början av september månad i år. Om något skulle hända dig med detta så kolla på dessa två klippen! https://www.youtube.com/watch?v=yU2Z6alUAcI https://www.youtube.com/watch?v=50X446XBE4M

Tillagt 2014-11-02 19:11:
Hej!

Adda mig om du vill spela med mig på PS4. Just nu som multiplayer spel så har jag och spelar, Battlefield 4, The last Of Us, warframe och war thunder. Finns många andra mindre spel som jag gillar även som har med multiplayer .

Kommande spelen jag kommer köpa i resten av år 2014, är Call Of Duty Advanced Warfare som kommer ut imorgon , Assassins Creed Unity, Far Cry 4, GTA V (PS4), Dragon Age Inqusition, Lara Croft and the temple of osiris Gold Edition. Dessa spelet är såklart bara till PS4! Satsar enbart allt på PS4 nu efter att jag sålde min PS3 i slutet av augusti månad i år . Söker bra och mogna spelare att ha kul med och ha roligt samarbete!

PSN: OnlyDennisHotSWE

Mvh Dennis
  • 0
Detta är inte jätte relevant till just PS4 men det finns ingen bra R&C tråd så jag frågar här.

Är det någon annan som inte kan köpa R&C Nexus på PSN? Jag kan inte hitta spelet alls utan bara soundtracket och inget mer. Ganska irriterande för jag vill verkligen köra det spelet.
Hockey, det är ganska puckat.
  • 0
Citerar Szreaper:
Hehe, har ägt både PS1 och PS2 så knapparna har jag inga problem med, sitter fortfarande i efter 10 år ^^

Nån som har provat Hori Pad 4? http://www.play-asia.com/hori-pad-4-fps-black-paOS-13-49-en-70-
7dt1.html

Verkar vara rätt nice för oss som är vana vid Xbox kontrollen, men vettefan hur det går utan touchpad. Finns ju en extra knapp som man kan använda men vet ej om den funkar.


Den hade jag velat ha. Kommer det att komma sådana med touchpad tro?
  • 0
Citerar zamorano16:
Den hade jag velat ha. Kommer det att komma sådana med touchpad tro?


Vet ej, men företaget som gör en Xbox handkontroll klon med touchpad till PS4 kommer bli rik
  • 0
Är det någon som kan komma med lute tips gällande mitt playstation 4?

Jag har nämligen ingen mer plats kvar på hårddisken som i skrivande stund har 22 gb kvar! vad gör man för att lösa det här problemet? är det nån som vet ifall sony har tänkt att komma med externa hårddiskar? ska man byta ut sitt hårddisk själv? vad ska man isåfall satsa på och vilken storlek? SSD eller vanlig? vilken storlek kan man stoppa i utan att drabbas av problem?
  • 0
Tror SSD är onödigt, blir jävligt dyrt om du måste ha en stor dessutom. Ska du ha en 3.5" hårddisk måste du använda som en extern hårddisk, fördelen är att det finns hårddiskar med större utrymme och det är billigare. Här är en guide: http://www.gamefaqs.com/boards/691087-playstation-4/69429669

Finns upp till 6 TB men blir nog rätt dyrt. 3 TB bör räcka för alla.
  • 0
Citerar Szreaper:
Tror SSD är onödigt, blir jävligt dyrt om du måste ha en stor dessutom. Ska du ha en 3.5" hårddisk måste du använda som en extern hårddisk, fördelen är att det finns hårddiskar med större utrymme och det är billigare. Här är en guide: http://www.gamefaqs.com/boards/691087-playstation-4/69429669

Finns upp till 6 TB men blir nog rätt dyrt. 3 TB bör räcka för alla.


Tack för informationen och länken )
  • 0
Citerar alex77:
Är det någon som kan komma med lute tips gällande mitt playstation 4?

Jag har nämligen ingen mer plats kvar på hårddisken som i skrivande stund har 22 gb kvar! vad gör man för att lösa det här problemet? är det nån som vet ifall sony har tänkt att komma med externa hårddiskar? ska man byta ut sitt hårddisk själv? vad ska man isåfall satsa på och vilken storlek? SSD eller vanlig? vilken storlek kan man stoppa i utan att drabbas av problem?


Jag bytte till en SSHD 1 tb ganska så direkt efter releasen och är hur nöjd som helst med en...smidigt och snabbt att byta (önskar dock samma lösning som till X1 med extern HDD) och jag har inte hunnit fylla den ännu... köper mest digitala spel
  • 0
Citerar alex77:
Är det någon som kan komma med lute tips gällande mitt playstation 4?

Jag har nämligen ingen mer plats kvar på hårddisken som i skrivande stund har 22 gb kvar! vad gör man för att lösa det här problemet? är det nån som vet ifall sony har tänkt att komma med externa hårddiskar? ska man byta ut sitt hårddisk själv? vad ska man isåfall satsa på och vilken storlek? SSD eller vanlig? vilken storlek kan man stoppa i utan att drabbas av problem?


Använder 1TB som är precis lagom till PS4 . Hårddisken är exakt samma som ps4 originala hårddisk bara att den har 1TB och 2 års garanti . Denna externa hårddisken köpte jag hos Conrad som då skickas fn Tyskland och leveransen är 3-5 dagar och jag fick den efter 3 dagar. Har inte märkt några konstigheter hittills och Conrad har 2 års garanti på alla deras produkter! Inga extra avgifter och tullavgifter. Kostade mig med hårddisken 628kr frakten inkluderad. Tyckte det var billigt och bra!
  • 0
Tycker det känns ovärt att köpa ny hårddisk för att "bara" få 4-500gb extra med 1tb. Kommer köpa 2tb så småningom men ekonomin tillåter inte just nu.
  • 0
QF79-G9N4-7JEA en The Crew beta kod om nån vill ha
  • 0
Nån som vet om några bra eller kommande coach coop spel till ps4?
gärna campaign coop.
Inte Legospel utan lite tuffare varianter.
  • 0
Chariot är bara single eller soff co-op, vet inte vad du menar med tufft, häftigt eller svårt? Vet inte om chariot är så häftigt men kan vara ganska utmanande emellanåt
  • 0
Tänkte mig nåt i stil med cod eller liknande där man kan sätta sig och köra ett par uppdrag när andan faller på.
  • 0
Längtar så otroligt efter GTA V, även fast jag kört typ 40 h på förra gen. Det är sjukt hur ett spel som man spelat klart två gånger lockar så mycket.

Vet någon när det går att förladda det från PSN? Går bara att boka än så länge.

Sen är jag redigt sugen på Far Cry 4 också.. Men släpps det på Tisdag också? Plånkan kommer inte må bra, haha.
XBL: Trasig mygga
  • 0
Beställt GTA V och Far Cry 4 till ps4. Någon som är sugen på co op till far cry?
  • 0
Citerar statheden:
Nån som vet om några bra eller kommande coach coop spel till ps4?
gärna campaign coop.
Inte Legospel utan lite tuffare varianter.


Assassin's Creed Unity har co-op missions och heist missions som är roligt och långa. Dragon age inqusition kommer ha co-op upp till 4 st hela campaignen dying Light kommer släppas 27 januari med co-op upp till 4 st som man kan också spela hela campaingen tillsammans . Kommer skaffa Far Cry 4, GTA V och dragon age till PS4.

Söker samarbeter just nu till assassins creed unity co-op upp till 4 st!

PSN/ID: OnlyDennisHotSwe

Tillagt 2014-11-17 01:50:
Citerar laban005:
Tycker det känns ovärt att köpa ny hårddisk för att "bara" få 4-500gb extra med 1tb. Kommer köpa 2tb så småningom men ekonomin tillåter inte just nu.
1TB är alldelles lagom. Om man är smart så köper man fysiskt istället för digitalt som är det dummaste man kan göra. Enda som är bra med digitalt är att du slipper skivan och ingenting annat! Istället för fråga då varför fysiskt (skiva) är bättre så rekommenderar jag att du tänker först innan du frågor . Men iallfall så köper jag och säljer spelen så fort jag är klar med det men mina favoriter och roliga spel har jag kvar ett tag till som BF4, TLOU, GTA V osv. Spel som watch dogs och destiny var årets besvikelse och även värsta besvikelsen hittills . Trodde verkligen det skulle vara grymt roligt och spelet hade mycket och bjuda på men icke sa nicke .

Tillagt 2014-11-17 01:51:
Citerar Mapo06:
Beställt GTA V och Far Cry 4 till ps4. Någon som är sugen på co op till far cry?


Visst som sagt det är bara adda mig så länge ni är mogna .

PSN/ID: OnlyDennisHotSwe
  • 0
@OnlyDennisHotSwe123 hängde inte riktigt med i vad du skrev där men jag har inte frågat varför man ska välja digitalt/fysiskt, jag har bara digitalt nu mer och gillar det så, förstår om andra inte tycker likadant. Jag sa bara att jag tycker det är ovärt att köpa en helt ny hårddisk om man ändå bara ska ha 1 tb, kostar ju ändå pengar så då hade kag lagt till o köpt 2 tb t ex, om man spelar mycket digitalt o har råd alltså
  • 0
Varför ska det vara så svårt för Sony att släppa en dedikerad filmkontroll till PS4 för Blu-ray, Netflix osv? Det fanns ju en till PS3 som fungerade utmärkt men som dessvärre inte fungerar alls till PS4. De släpper en uppsjö av andra tillbehör men filmkontrollen är det dödstyst om. Såg på nätet att det finns något tredjepartsalternativ som tydligen ska vara riktigt kass.

Att styra filmtittandet med DualShock har verkligen aldrig känts optimalt, speciellt inte när kontrollen för de olika filmtjänsterna skiljer sig på vissa punkter.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Citerar over:
http://www.gamespot.com/videos/use-your-tv-remote-control-on-y
our-playstation-4/2300-6416275/


Riktigt trevlig funktion! Läste om det igår kväll. Dock har inte min tv-kontroll några specifika knappar för film, dvs play, pause, stop, rewind osv. Min kontroll till förstärkaren har det men den verkar inte gå att sammankoppla med PS4, testade tidigare idag. Vilket i sin tur är ruskigt dåligt då jag har en Sony-receiver.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
  • over
  • over
Citerar Teddan:
Riktigt trevlig funktion! Läste om det igår kväll. Dock har inte min tv-kontroll några specifika knappar för film, dvs play, pause, stop, rewind osv. Min kontroll till förstärkaren har det men den verkar inte gå att sammankoppla med PS4, testade tidigare idag. Vilket i sin tur är ruskigt dåligt då jag har en Sony-receiver.

trisst :/ min sony blyray och sony tv kontroller funkar, även min marantz förstärkares kontroll funkar
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
trisst :/ min sony blyray och sony tv kontroller funkar, även min marantz förstärkares kontroll funkar


Skumt, jag får forska vidare i om det går med min kontroll för förstärkaren. Det BORDE ju gå! Jag har kanske bara missat någon avstickare i förstärkarens menyer.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Skrev ett brev om detta tidigare, är det någon som har blivit imponerad av grafiken? Och isåfall vilka spel ser bäst ut.
Forza Lazio!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!