Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Fick min PS4 i födelsedagspresent förra fredagen och har ett litet problem. Om jag har kontrollen riktad åt ett annat håll eller har mina ben eller typ en kudde ivägen för den blåa lampan på kontrollen så känner den inte alltid av knapptryckningar etc.

Är det något knas med just min kontroll eller är det bara att PS4 har en dålig bluetoothmottagare? Någon annan som haft problem med detta? Har googlat som fan men det enda som dyker upp är problem med att folks kontroller disconnectar, vilket alltså inte är problemet. Den är connectad, men reagerar som sagt inte alltid om jag inte riktar kontrollen direkt mot konsolen typ.

Tacksam för svar!
  • 0
Är brutalt sugen på en Playstation 4, blir nog att köpa den vita modellen som släpps i höst.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar WesCan:
via mobil

Både killzone och infamous är bra spel och riktigt snygga. Så vettefan va lillekjell snackar om. Men alla har ju olika smak.


Ok, Killzone riktigt snyggt? Ja, om man spelar på en ps3 kanske.. På sin höjd är det är mediokert spel. Infamous var knappast så bra som hypen ville få oss att tro.

Annat exempel, Watch Dogs var årets skämt. Så mycket hype och så lite spel som den katastrofen var. GTA V på en ps3 smiskar upp Watch Dogs på en ps4.

Men, jag ska inte vara missunnsam tråkmåns. Jättekul för er som nöjer er med dagens utbud. För själv anser jag att utbudet kring lanseringen av Nextgen är ett fiasko.

Är jättekul att som bäst läsa om kommande spel som ligger 6-16 månader framåt i tiden medan konsolen samlar damm.
Holy stuff! It talked! Wow-cow-chow!
  • 0
Citerar lillekjell:
Men, jag ska inte vara missunnsam tråkmåns. Jättekul för er som nöjer er med dagens utbud. För själv anser jag att utbudet kring lanseringen av Nextgen är ett fiasko.

Är jättekul att som bäst läsa om kommande spel som ligger 6-16 månader framåt i tiden medan konsolen samlar damm.


Ja, det var det som var mitt problem, det fanns absolut inget som jag var sugen på förutom Wolfenstein men jag ville även ha något mer så det fick bli Ground Zeroes som jag faktiskt tycker är en rätt dålig affär.

Men för mig som ligger bakom med flera spelköp tycker jag att det ser rätt bra ut. Dessa spel ska jag satsa på i alla fall (om jag har råd vill säga):
-The Walking Dead (27 juli)
-The Last of Us (30 juli)
-Diablo III: (3) Reaper of Souls (19 augusti)(kanske)
- Alien - Isolation (7 oktober)

Dessa spel är jag också intresserad av men blir antagligen köp när de blir billigare:
-Dragon Age 3
-Evil Within
-Assasins Creed Unity

Såg även att det kommer två bilspel till konsolen, någon som vet om man ska välja Project Cars eller Driveclub?
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Börjar bli jävligt sugen på att köpa en PS4 igen nu när The Last of us och Beyond two souls ska släppas.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Bumpar och frågar igen:

Någon som vet om man ska välja Project Cars eller Driveclub? Vill ha ett bilspel men vet inte vad jag ska välja. Någon som är mer insatt i titlarna?
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Någon som vet om man ska välja Project Cars eller Driveclub? Vill ha ett bilspel men vet inte vad jag ska välja. Någon som är mer insatt i titlarna?


Driveclub verkar skit
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Bumpar och frågar igen:

Någon som vet om man ska välja Project Cars eller Driveclub? Vill ha ett bilspel men vet inte vad jag ska välja. Någon som är mer insatt i titlarna?


Tyvärr, inte en susning. Enda rådet är att vänta till en recension kommit, för idag känns det rätt osäkert att i ren chansning lägga pengar på vissa spel.
Holy stuff! It talked! Wow-cow-chow!
  • 0
Citerar Siegfried:
Driveclub verkar skit


Har du testat spelet? Hur vet du att det är skit? Jag är inte tokig i bil spel, men bara att ha sett på denna korta filmsnutt https://www.facebook.com/photo.php?v=663160890434941 får mig att vilja köpa detta ursnygga spel.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
Citerar Siegfried riveclub verkar skit

Har du testat spelet? Hur vet du att det är skit? Jag är inte tokig i bil spel, men bara att ha sett på denna korta filmsnutt https://www.facebook.com/photo.php?v=663160890434941 får mig att vilja köpa detta ursnygga spel.


Jag skrev verkar skit, inte att det är skit.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Köpte ett PS4 tillsammans med Killzone förra veckan. Ska köpa ett till spel som inte är FPS, och planerade att köpa Infamous. Var från början inställd på Watch Dogs, men spelet har fått väldigt blandade recensioner.
  • 0
Citerar Iqaros:
Köpte ett PS4 tillsammans med Killzone förra veckan. Ska köpa ett till spel som inte är FPS, och planerade att köpa Infamous. Var från början inställd på Watch Dogs, men spelet har fått väldigt blandade recensioner.


Watch dogs börjar tråkigt, blir bättre och sedan tröttnar man på det innan man nått slutet.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Iqaros:
Var från början inställd på Watch Dogs, men spelet har fått väldigt blandade recensioner.


Ett otroligt överskattat spel. Misstänker att då GTA V släpps till PS4 kommer de flesta inse vilket spektakel Watch Dogs faktum är.
Holy stuff! It talked! Wow-cow-chow!
  • 0
inFamous: Second Son er gøy
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Spelar watch dogs till ps4 nu. Tycker det är överskattat. Sedan tidigare har jag spelat igenom killzone och infamous. Det är väl dom spelen man ska överväga ifall man ska spela på ps4.
  • 0
Problem med PSN nu eller?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Problem med PSN nu eller?


Blev disconnectad nyligen så det verkar så.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Destiny beta keys:

GT8D-CQN8-4KGK
7CJ4-AGNJ-N8BK

Varsågod
  • 0
Citerar Siegfried:
Börjar bli jävligt sugen på att köpa en PS4 igen nu när The Last of us och Beyond two souls ska släppas.


Ska Beyond two souls komma? När?

Hoppas det inte är lika laggigt som det var till PS3
En medveten tv-spelmissbrukare.
  • 0
Citerar Navil:
Hoppas det inte är lika laggigt som det var till PS3

Jag tyckte aldrig att det laggade... Fast en ps4-version blir säkert ännu bättre och jag kommer allt skaffa det igen då. Bra spel
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Citerar 5murfen:
Citerar Navil:Hoppas det inte är lika laggigt som det var till PS3
Jag tyckte aldrig att det laggade... Fast en ps4-version blir säkert ännu bättre och jag kommer allt skaffa det igen då. Bra spel


Missade du verkligen screen-tearingen och frame dropsen?

Speciellt på krigsbanan när man sprang med ungen, shit vad det dropade i frames
En medveten tv-spelmissbrukare.
  • 0
Citerar Navil:
Missade du verkligen screen-tearingen och frame dropsen?

Speciellt på krigsbanan när man sprang med ungen, shit vad det dropade i frames

Jag märkte inget sådant O_o
Fast krigsbanan i sig var för övrigt det tråkigaste i spelet, hehe.
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Citerar 5murfen:
Citerar Navil:Missade du verkligen screen-tearingen och frame dropsen?

Speciellt på krigsbanan när man sprang med ungen, shit vad det dropade i frames
Jag märkte inget sådant O_o
Fast krigsbanan i sig var för övrigt det tråkigaste i spelet, hehe.


Ja, cover mekaniken i spelet var så bökig tyckte jag, speciellt när man skulle springa mellan cover
En medveten tv-spelmissbrukare.
  • 0
  • Missing Avatar
  • dabo
Finns det någon anledning att undvika att köpa eu-importerade enheter? vissa butiker verkar ju fortfarande sälja dem.
  • 0
Citerar dabo:
Finns det någon anledning att undvika att köpa eu-importerade enheter? vissa butiker verkar ju fortfarande sälja dem.


För någon dag sedan besökte jag mediamarkt och Elgiganten. Dem hade hur många PS4 konsoler som helst. Jag var ganska säker på att dem var svenska versioner .

Tillagt 2014-08-01 11:36:
Någon som spelar The Last Of Us Remastered, Battlefield 4, Sniper Elite 3 till PS4? Adda mig om ni vill ha samarbete onlineläge . OnlyDennisHotSwe (PSN ID) spelar för närvarande mer The Last Of Us
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!