LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Playstation 4 - Officiell tråd


      Citerar cooltedan:
      ok... det konstiga är att han inte hitta var han ska skriva in det


      PsN finns under inställningar.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Haft min PS4 i snart två månader och kan fortfarande inte logga in på mitt sub-account för det kommer upp " Fel med Kommunikationen med servern" varje gång jag provar logga in. Och Sony support verkar inte kunna hjälpa heller...

      Känns rätt pissigt att inte kunna spela på mitt konto som jag haft sen 2008 med massor av trophies osv.
      • 0
      Citerar InfiniteTias:
      Haft min PS4 i snart två månader och kan fortfarande inte logga in på mitt sub-account för det kommer upp " Fel med Kommunikationen med servern" varje gång jag provar logga in. Och Sony support verkar inte kunna hjälpa heller...

      Känns rätt pissigt att inte kunna spela på mitt konto som jag haft sen 2008 med massor av trophies osv.


      Surt, men de måste ju gå lösa på något vis.

      Såg något inlägg på reddit idag där en person skrev om precis samma sak, han hade kontaktat Sony och slutade med att de skulle skicka honom en helt ny PS4. Sen om det är sant eller inte vet man ju ej.

      Tillagt 2014-02-24 16:10:
      Citerar Vapendragaren:
      Är lite sugen på denna:

      http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/193099-playst
      ation_4_basenhet-killzone_bundle&atcl=search:result

      Importerad PAL-version där det ingår en svenska strömsladd. Kommer allt fungera likadant som på en "svensk version"? Kommer jag kunna ha svenska som språk osv?


      Japp, allting kommer fungera precis likadant, och du kan ha svenska som språk.
      "I cannot permit you to exsist"
      • 0
      Någon som vill ha min bokning av PS4 på webhallen(Sveavägen) helt gratis? PM:a mig om du vill ha den.
      Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
      • 0
      Jag upptäckte nyss att man kan spela med Dual Shock 4 till PS3 om man har den ansluten via USB sladden som medföljer till PS4
      Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
      • 0
      Citerar Forzum:
      Citerar InfiniteTias:Haft min PS4 i snart två månader och kan fortfarande inte logga in på mitt sub-account för det kommer upp " Fel med Kommunikationen med servern" varje gång jag provar logga in. Och Sony support verkar inte kunna hjälpa heller...

      Känns rätt pissigt att inte kunna spela på mitt konto som jag haft sen 2008 med massor av trophies osv.

      Surt, men de måste ju gå lösa på något vis.

      Såg något inlägg på reddit idag där en person skrev om precis samma sak, han hade kontaktat Sony och slutade med att de skulle skicka honom en helt ny PS4. Sen om det är sant eller inte vet man ju ej.


      Har provat på vänners PS4:or funkar inte där heller så det är Sony som gjort bort sig helt när det gäller gamla Sub-accounts från PS3 till PS4.
      Vilket är synd, eftersom man vill ju gärna spela på sitt riktiga konto.
      • 0
      Citerar Grand Theft Auto:
      Jag upptäckte nyss att man kan spela med Dual Shock 4 till PS3 om man har den ansluten via USB sladden som medföljer till PS4


      Fungerar tyvärr inte till alla spel verkar det som. Men det är en kul grej när det väl gör det.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Citerar Humanisten:
      Fungerar tyvärr inte till alla spel verkar det som. Men det är en kul grej när det väl gör det.


      Jag tänkte jag skulle testa köra Last of Us med den, det vore ju nice ifall jag kunde spela Left Behind och slippa plocka upp PS3ans handkontroll som känns ännu mer obekväm nu när man vant sig vid något annat.
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Citerar kraz:
      Citerar Humanisten:Fungerar tyvärr inte till alla spel verkar det som. Men det är en kul grej när det väl gör det.

      Jag tänkte jag skulle testa köra Last of Us med den, det vore ju nice ifall jag kunde spela Left Behind och slippa plocka upp PS3ans handkontroll som känns ännu mer obekväm nu när man vant sig vid något annat.


      Det var The Last of Us som jag testade
      Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Citerar Grand Theft Auto:
      Det var The Last of Us som jag testade


      Sweet!
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Outlasts DLC (Whistleblower) kommer i April, både till PC & PS4!

      Edit:
      Är det någon som har reklamerat sin/sina kontroller? Då gummit har börjat lossna ganska så mycket nu så tänkte jag kontakta sony eller spelbutiken och höra om det går på garantin.

      Någon som vet hur det är med det, och någon som har just reklamerat en "gummi" förstörd kontroll just till Sony eller Spelbutiken?
      "I cannot permit you to exsist"
      • 0
      @Forzum: Hittade ett brev i Gamereactor brevlåda om just detta, lägger upp texten här!

      Fråga:
      "Har Sony gett någon kommentar angående den bristfällande kvalitén på dem analoga spakarna till Playstation 4? Har själv inte haft några problem med mina två handkontroller, men man börjar ju bli orolig att dem går sönder rätt snabbt, med tanke på det rejäla priset kontrollerna kostar."

      Svar:
      "Du behöver inte oroa dig, du täcks av svensk garanti. Du har tre års täckning för tillverkningsfel, vilket detta definitivt handlar om.

      Sony har för övrigt också kommenterat problemet, så de är medvetna om det."

      Länk till frågan: http://www.gamereactor.se/brev/323044/Ang%25E5ende%2BPlays
      tation%2B4-spakar%2Bigen/?search=garanti


      Jag har också oroat mig lite över samma sak men om detta händer mig så tänker jag ta lite bilder, sen kontakta butiken i första hand och Sony i andra hand.
      Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
      • 0
      • kraz
      • kraz
      Citerar Forzum:
      Någon som vet hur det är med det, och någon som har just reklamerat en "gummi" förstörd kontroll just till Sony eller Spelbutiken?


      Jag jobbar själv i en butik där vi säljer PS4 och vi har bytt ut alla sådana handkontroller utan problem, de bör göra det även på Spelbutiken. Det är helt klart ett problem som går på garantin (som är ett år, men man har tre års reklamationsrätt i Sverige också).
      triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
      • 0
      Citerar Vapendragaren:
      Är lite sugen på denna:

      http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/193099-playst
      ation_4_basenhet-killzone_bundle&atcl=search:result

      Importerad PAL-version där det ingår en svenska strömsladd. Kommer allt fungera likadant som på en "svensk version"? Kommer jag kunna ha svenska som språk osv?


      Hos Gamestop hos mig så har dom PS4 för 3999 kr. Så kolla med gamestop istället, sjukt men sant
      Mountain Dew <3
      • 0
      Gytt att PS Store gav en falska förhoppningar. Kollade på populäraste erbjudanden och såg NHL 14 för 215.99kr!
      När jag väl klickade mej in på spelet så kostade helt plötsligt 599kr igen, damn it
      But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
      • 0
      • ZooN
      • ZooN
      Citerar Kanutus:
      Gytt att PS Store gav en falska förhoppningar. Kollade på populäraste erbjudanden och såg NHL 14 för 215.99kr!
      När jag väl klickade mej in på spelet så kostade helt plötsligt 599kr igen, damn it
      NHL14 finns väll inte till ps4 överhuvudtaget?
      Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
      • 0
      PS Store är larvigt dyrt. Förstår inte prissättningen. 650 kr för de flesta AA-spelen?!? Jag har inte köpt något på PS-store ännu förutom DLC till ett par spel
      • 0
      Citerar ZooN:
      NHL14 finns väll inte till ps4 överhuvudtaget?


      Oj, sorry. Skrivit i fel tråd
      Menar givetvis PS3.
      But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
      • 0
      Citerar Köttbulle_no1:
      PS Store är larvigt dyrt. Förstår inte prissättningen. 650 kr för de flesta AA-spelen?!? Jag har inte köpt något på PS-store ännu förutom DLC till ett par spel


      Ja, det är larvigt dyrt.. fast de har dock rätt så bra reor. Knack gick ju för 350kr, hade jag haft de pengarna till övers så hade jag nog köpt det då
      Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
      • 0
      Citerar Köttbulle_no1:
      PS Store är larvigt dyrt. Förstår inte prissättningen. 650 kr för de flesta AA-spelen?!? Jag har inte köpt något på PS-store ännu förutom DLC till ett par spel


      Är ofta så med de officiella källorna, tyvärr. :/

      Ser verkligen fram emot att köpa PS4, så snart som möjligt hoppas jag! ^^
      "Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
      • 0
      Citerar GinTonic:
      Citerar Köttbulle_no1 S Store är larvigt dyrt. Förstår inte prissättningen. 650 kr för de flesta AA-spelen?!? Jag har inte köpt något på PS-store ännu förutom DLC till ett par spel

      Är ofta så med de officiella källorna, tyvärr. :/

      Ser verkligen fram emot att köpa PS4, så snart som möjligt hoppas jag! ^^


      Exakt lika på Xboxen. Trots allt försvinner ju en mellanhand, så jag kan inte se varför dom
      alltid envisas med dessa fantasipriser. Demandspel år en bra idé, synd att dom giriga företagen
      inte förvaltar det bättre.
      • 0
      Citerar N0TEpad:
      Exakt lika på Xboxen. Trots allt försvinner ju en mellanhand, så jag kan inte se varför dom
      alltid envisas med dessa fantasipriser. Demandspel år en bra idé, synd att dom giriga företagen
      inte förvaltar det bättre.


      De är rädda för att återförsäljare ska sluta sälja deras fysiska spel eller bojkotta utgivarnas produkter/kampanjer om de försöker konkurrera för mycket prismässigt.
      Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
      • 0
      Precis införskaffat PS4 gammal xboxlirare. Så nu står jag här själv utan några att spela med.
      Så kort och gott någon som har lust att spela lite Killzone mån tro?

      PSN: Emii_SWE
      Päronchoklad hmmm, kanske vore något...
      • 0
      Så, Watch Dogs 27 maj. Har nån kvar hype?
      @skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!