Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar original:
Någon annan som har haft en njutbar session med "fest"?

Har prövat det fyra gånger och har varje gång lämnat pga funkar verkligen inte alls. Har endast använt Skype när jag spelat med kompisar.

Segt, bökigt och funkar dåligt.



Jag kör alltid med fest eller party som jag kallar det. Funkar bra så länge alla har headsets och inte skitmicen som följer med. Har ett vanligt usb headset till pc som funkar prima.
  • 0
Adda gärna" Mister--Milk" om ni känner för att lira Battlefield eller call of duty
  • 0
Förbannat också Var hemma ifrån jobbet idag för att ta emot mitt PS4 av brevbäraren. Men det svinet lämnade en lapp i lådan där det stod att jag inte var hemma och att jag skulle ringa för ny utkörning. Blev rätt så förbannat i telefon så nu ska de i alla fall släppa av paketet vid posten, som jag kan hämta ut ikväll med lite tur eller imorgon..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Sådärja, hämtade ut mitt PS4. När jag satte igång det så var det genast problem, och dra åt helvete vad nervös jag blev.. Men tydligen så var felet endast som så att Sony glömt bort att skruva fast hårddisken ordentligt så den satt lite löst. Nu fungerar det och jag är hittills imponerad av Killzone
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • kraz
  • kraz
http://feber.se/spel/art/291208/s_ser_lara_ut_p_next_gen/

Såg denna jämförelse på feber idag (: hade helt glömt bort att Tomb Raider släpps till PS4 också, sjukt nice. Jag har faktiskt knappt spelat det alls så det blir lätt ett köp för mig.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
http://feber.se/spel/art/291208/s_ser_lara_ut_p_next_gen/

Såg denna jämförelse på feber idag (: hade helt glömt bort att Tomb Raider släpps till PS4 också, sjukt nice. Jag har faktiskt knappt spelat det alls så det blir lätt ett köp för mig.


Det är ett riktigt bra spel och jag kan tänka mig att det är riktigt fint på PS4. Jag har redan spelat spelet så blir inget dubbeldipp för mig.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Någon som har Lego Marvel Superheroes?

Har problem med att bara spelaren som startade spelet kan spara och få troféer. Vad jag förstått är det bara PS4 som har det problemet. Varför är det så tror ni?

Stör mig oroligt när man spelar co-op vilket spelet är gjort för.

En annan fråga, kan jag spela spel köpta USA på min svenska PS4? Dvs är den regionsfri? Billigt med spel på eBay.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar skogis_psp:
Det är ett riktigt bra spel och jag kan tänka mig att det är riktigt fint på PS4. Jag har redan spelat spelet så blir inget dubbeldipp för mig.


Jag har varit nära på att köpa det flera gånger men har aldrig riktigt haft tid att spela det. Har dessutom känts segt att plocka fram och spela på de gamla konsollerna, speciellt mitt 360 som låter som en dammsugare. Nåja jag ser mycket fram emot det! Då har jag något att spela tills Thief har release.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Någon som importerat från den brittiska sidan Shopto.net? Deras priser ser humana ut och jag har inte tålamod nog att vänta på att PS4 basenheter ska restockas i Sverige.
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
Citerar free_mountain:
Någon som importerat från den brittiska sidan Shopto.net? Deras priser ser humana ut och jag har inte tålamod nog att vänta på att PS4 basenheter ska restockas i Sverige.


Fick mitt i måndags, inga som helst problem. Förutom att hårddisken satt löst, men det är Sonys fel och det var busenkelt att fixa. Innebär självfallet inte heller att alla PS4 ifrån Shopto har samma problem.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar free_mountain:Någon som importerat från den brittiska sidan Shopto.net? Deras priser ser humana ut och jag har inte tålamod nog att vänta på att PS4 basenheter ska restockas i Sverige.

Fick mitt i måndags, inga som helst problem. Förutom att hårddisken satt löst, men det är Sonys fel och det var busenkelt att fixa. Innebär självfallet inte heller att alla PS4 ifrån Shopto har samma problem.


Avbeställde min ps4 på amazon för den blev 1 månad försenad och bokade på ShopTo.net istället. Så jag undrar hur lång tid tog frakten för dig?
  • 0
Citerar thehatshop:
Avbeställde min ps4 på amazon för den blev 1 månad försenad och bokade på ShopTo.net istället. Så jag undrar hur lång tid tog frakten för dig?


Beställde det den 5:e och fick det den 13:e. Dock så fick de in PS4 en dag senare än tänkt så det skickades inte fören den 7:e. Alltså tog det ca 5 arbetsdagar, och det var med vanliga fraktsättet.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Någon som vet hur msn loggar in med ett så kallat "Sub Account"? Varje gång jag försöker logga in på mitt konto så kommer det upp att kommunikationen med servern intw fungerar men om jag loggar in på något annat normalt konto fungerar det.
Känns rätt pissigt att betala 5000 för en konsol man inte ens kan logga in med sitt vanliga konto på...
  • 0
Någon som vet? Har försökt även idag att logga in på mitt "Sub account" men det kommer fortfarande upp att det är fel på kommunikationen med servern men det funkar fin fint att logga in på ett normalt konto... Känner mig faktisk lite desperat efter hjälp just nu.
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Citerar InfiniteTias:
Känner mig faktisk lite desperat efter hjälp just nu.


Har du googlat för att se om du är ensam om problemet? Kan du logga in på ditt sub account via PC? Har du provat att ta bort kontot? Återställa maskinen till fabriksinställningar och återinitialisera maskinen samt skapa alla, inklusive master, igen? Har du kontaktat Sonysupporten?
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Citerar Vebe:
Citerar InfiniteTias:Känner mig faktisk lite desperat efter hjälp just nu.

Har du googlat för att se om du är ensam om problemet? Kan du logga in på ditt sub account via PC? Har du provat att ta bort kontot? Återställa maskinen till fabriksinställningar och återinitialisera maskinen samt skapa alla, inklusive master, igen? Har du kontaktat Sonysupporten?


Ja jag har googlat, hittade en person med samma problem men han hade inte heller fått något svar ännu. Har även kontaktat Sony Support och de har inte heller svarat...
Däremot så ska jag nog testa att återställa maskinen när jag kommer hem, får hoppas nu att det funkar!
  • 0
Kan meddela att jag nu även har testat med att återställa PS4:an och det funkar inte. Och Sony Support är nog de segaste människorna på denna jord... Vill verkligen inte behöva starta om från 0 när jag har ett konto med 1200+ trophies och massor av store grejer...
  • 0
Citerar havetx:
Någon som har Lego Marvel Superheroes?

Har problem med att bara spelaren som startade spelet kan spara och få troféer. Vad jag förstått är det bara PS4 som har det problemet. Varför är det så tror ni?

Stör mig oroligt när man spelar co-op vilket spelet är gjort för.

En annan fråga, kan jag spela spel köpta USA på min svenska PS4? Dvs är den regionsfri? Billigt med spel på eBay.
Citerar havetx:
Någon som har Lego Marvel Superheroes?

Har problem med att bara spelaren som startade spelet kan spara och få troféer. Vad jag förstått är det bara PS4 som har det problemet. Varför är det så tror ni?

Stör mig oroligt när man spelar co-op vilket spelet är gjort för.

En annan fråga, kan jag spela spel köpta USA på min svenska PS4? Dvs är den regionsfri? Billigt med spel på eBay.



Är osäker om du redan fått svar på din fråga , men ja du kan importera spel då spelen och själva PS4:an är helt regionsfri.
:))
  • 0
Ps4 är en fantastiskt maskin för mig, den är snygg och smidig. Jag gillar huvud menyn och är lätt att navigera. Gillar verkligen att man kan hoppa ur ett spel med Ps knappen och göra annar och sedan med ett enkelt knapp tryck hoppa direkt in igen där man slutade. Spel utbudet är tunt men detta tjocknar till sedan. Cool ide är det också att maskinen är mer som en dator för lättare spel utveckling och Killzone kan man nästan direkt jämföra med Crysis 3 med ultra inställningar, detta bevisar verkligen hur stark Ps4 är.

kontrollen är snygg och bekväm att hålla i och analog apakarna känns bra och det är grymt att Ps move är inbyggt i själva kontrollen.. Dessutom har man mer precision i spakarna och styrplattan är smart men batteritiden är flera gånfer sämre än Ps3 kontrollen och av det jag sett i nyheter går gummit sönder på spakarna men hoppas detta är något Sony fixar till senare i nästa köp av hand kontroll.

Att kunna dela med sig av det man spelat på Ps live tycker jag är en rolig grey och detta är en funtion som kommer att användas mycket tror jag. Själv har jag inte testat detta ännu men kommer att göra det.

I en mening: Ps4 är en stark och underhållande konsol som är snygg, smidig att använda och med smarta funktioner.
Anders Morris
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Citerar InfiniteTias:
Kan meddela att jag nu även har testat med att återställa PS4:an och det funkar inte.


Surt.

Hur funkar det annars. kan du logga in med kontot via PC då? Exempelvis på http://www.sonyentertainmentnetwork.com/video-game-store
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Citerar Vebe:
Citerar InfiniteTias:Kan meddela att jag nu även har testat med att återställa PS4:an och det funkar inte.

Surt.

Hur funkar det annars. kan du logga in med kontot via PC då? Exempelvis på http://www.sonyentertainmentnetwork.com/video-game-store

Det funkar fint annars, kan logga in som vanligt på PS3, Datorn och Mobilen men inte på PS4:an. Det är riktigt skumt. Har även testat att byta lösenord och i princip allt jag kan komma på som går att försöka göra utan Sony's hjälp. Får väl hoppas att de svarar på mitt mejl imorgon så jag kan lösa detta någon gång.
  • 0
Citerar free_mountain:
Någon som importerat från den brittiska sidan Shopto.net? Deras priser ser humana ut och jag har inte tålamod nog att vänta på att PS4 basenheter ska restockas i Sverige.


Min kompis beställde PS4 BF4 bundle, Assassins Creed IV, Killzone och ett BF 4 till mig den 9:e Jan, och fick det hem till sig den 13:e, riktigt snabbt indeed och allt fanns med och han har heller inte upplevt några problem, så rekommenderar starkt den sidan.
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
Nej tack mina pengar går till Thief istället.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!