Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar DamnSquirrel:
Är samma EU utgåva då det är PEGI, sen kanske att manualen och sånt inte står på svenska brukar vara enda skillnaden.


Ja, jag tänkte samma sak. Vet du dock hur det är med begagnat och nytt på amazon? Är det nytt och i så fall varför står det så som det står, alltså sålt av en viss person? :/
The fuzz is here!
  • 0
Jag köpte mitt Rome II: Total war från amazon uk och det var inplastat och nytt, men det är ända gången jag handlat där. Har för mig att det ska stå "USED"
"I've made a huge mistake
  • 0
Är det någon som vet hur man löser detta problem?
Jag använde de 14 dagar gratis medlemskapet på PSN, och nu ser jag att dom har dragit pengar från mitt konto för att förnya medlemskapet.
Kan man ta bort automatiks förnyande av medlemskap?
Tacksam för svar!
"Första jag ska klippa din toung, sen jag ska klippa öra." <3
  • 0
Citerar David_hv714ever:
Är det någon som vet hur man löser detta problem?
Jag använde de 14 dagar gratis medlemskapet på PSN, och nu ser jag att dom har dragit pengar från mitt konto för att förnya medlemskapet.
Kan man ta bort automatiks förnyande av medlemskap?
Tacksam för svar!


www.account.sonyentertainmentnetwork.com
Account -> Wallet - Automatically Add Funds to Renew Subscriptions or Pay for Pre-ordered Content Tryck på "edit" där så kan du ändra det.
Tycker det är lite dåligt gjort av Sony att sätta igång det där när man börjat använda PS+. Mycket lätt gjort att glömma bort att stänga av det, och för att inte tala om att inte alla vet om det.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Tycker det är lite dåligt gjort av Sony att sätta igång det där när man börjat använda PS+. Mycket lätt gjort att glömma bort att stänga av det, och för att inte tala om att inte alla vet om det.


Jag tror att man får upp en liten informationsruta första gången man kopplar sitt kontokort eller liknande till Playstation Network, alternativt köper Playstation Plus, genom Playstation 4 om hur man stänger av automatisk förnyelse. Sedan att inte alla läser ordentligt vad som står på skärmen tycker jag inte vi kan skylla på Sony.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag tror att man får upp en liten informationsruta första gången man kopplar sitt kontokort eller liknande till Playstation Network, alternativt köper Playstation Plus, genom Playstation 4 om hur man stänger av automatisk förnyelse. Sedan att inte alla läser ordentligt vad som står på skärmen tycker jag inte vi kan skylla på Sony.


Jasså det kommer upp ett sådant meddelande? Är det på PS3 också eller? Jag har då inget minne av det
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar Aaandy:Jag tror att man får upp en liten informationsruta första gången man kopplar sitt kontokort eller liknande till Playstation Network, alternativt köper Playstation Plus, genom Playstation 4 om hur man stänger av automatisk förnyelse. Sedan att inte alla läser ordentligt vad som står på skärmen tycker jag inte vi kan skylla på Sony.

Jasså det kommer upp ett sådant meddelande? Är det på PS3 också eller? Jag har då inget minne av det


Japp
"I've made a huge mistake
  • 0
Någon som vet när FPS problemen ska fixas på Call of duty Ghost till ps4?
i'll Be Back
  • 0
Hej en snabb fråga! Om jag köper en begagnad ps4 med nedladdade spel på. Kan jag då spela dessa spel när jag kommer hem och loggar in på min profil?
/carl
  • 0
Citerar mannycalavera81:
Hej en snabb fråga! Om jag köper en begagnad ps4 med nedladdade spel på. Kan jag då spela dessa spel när jag kommer hem och loggar in på min profil?
/carl


De spelen som är köpta är bundna till hans PSN ID konto, du däremot måste själv köpa spel med ditt konto.

Måste tillägga, det skulle funka OM, ägarens PS ID finns kvar i hårddisken. Om han raderar sitt konto från hårddisken från Ps3 som du köper, så försvinner även spelen han har köpt/installerat!
Lirar just nu, working for life. Verklighetsbaserad spel.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Hittade CoD Ghosts på 30% rea idag så jag inköpte det. Trodde jag hade tröttnat på spelserien men jag spelade det hos en polare och hade så sjukt kul med det. Någon här på GR som lirar?
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Har funderat på köpa dessa Turtle Beach Ear Force PX4, eller har någon ett bättre tips på 7.1 surround sound gaming headset till PS4?
Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
  • 0
Nu har Shopto.net fått in några PS4. Dock säljs de bara i paket så då blir de genast lite dyrare.. Funderar dock på att köpa PS4 + Extra kontroll + Fifa 14 för £448.85. Inget kalaspris men jag kan tänka mig betala det... något jag inte tänker betala är dock £23.92 i frakt. Någon som vet om det finns någon gratis frakt kod, eller liknande?

Nvm. Tydligen så skickat inte ShopTo till Sverige om man ska tro supporten

"Hi, we don't ship beyond the UK. I would advise against placing the order, as it will be automatically cancelled once processing begins."
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar mannycalavera81:
Hej en snabb fråga! Om jag köper en begagnad ps4 med nedladdade spel på. Kan jag då spela dessa spel när jag kommer hem och loggar in på min profil?
/carl


Har du fortfarande kvar den förre ägarens profil och hans nedladdade spel installerade på hårddisken kan du spela med din egna profil hur mycket du vill.

Fungerar för mig som PS3 ägare.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Playarn:
Nu har Shopto.net fått in några PS4. Dock säljs de bara i paket så då blir de genast lite dyrare.. Funderar dock på att köpa PS4 + Extra kontroll + Fifa 14 för £448.85. Inget kalaspris men jag kan tänka mig betala det... något jag inte tänker betala är dock £23.92 i frakt. Någon som vet om det finns någon gratis frakt kod, eller liknande?

Nvm. Tydligen så skickat inte ShopTo till Sverige om man ska tro supporten

"Hi, we don't ship beyond the UK. I would advise against placing the order, as it will be automatically cancelled once processing begins."


Konstigt Jag köpte Kingdom Hearts 1.5 HD Remix från shopto.
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Konstigt Jag köpte Kingdom Hearts 1.5 HD Remix från shopto


Först sa de att det inte gick alls. Då jag vet att folk härifrån GR köpt ifrån ShopTo kollade jag runt lite och det står att de skickar internationellt. Kontaktade dem igen, denna gång sa dem att de inte skickar konsoler internationellt pga de höga fraktkostnaderna.
Det kan jag förstå, det jag inte förstår är att jag kan lägga PS4 i kundvagnen och trycka i Sverige för att sedan se att frakten skulle kosta £23.92. Står inget om att det inte skulle gå att få det till Sverige, utan det var kundtjänst som sa när jag frågade om det gick att få det fraktfritt.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar kraz:
Hittade CoD Ghosts på 30% rea idag så jag inköpte det. Trodde jag hade tröttnat på spelserien men jag spelade det hos en polare och hade så sjukt kul med det. Någon här på GR som lirar?


Jag lirar ghosts Bla. Du kan adda mig på Drugs_bunny89.
  • 0
Citerar Playarn:
Först sa de att det inte gick alls. Då jag vet att folk härifrån GR köpt ifrån ShopTo kollade jag runt lite och det står att de skickar internationellt. Kontaktade dem igen, denna gång sa dem att de inte skickar konsoler internationellt pga de höga fraktkostnaderna.
Det kan jag förstå, det jag inte förstår är att jag kan lägga PS4 i kundvagnen och trycka i Sverige för att sedan se att frakten skulle kosta £23.92. Står inget om att det inte skulle gå att få det till Sverige, utan det var kundtjänst som sa när jag frågade om det gick att få det fraktfritt.



Lustigt, då jag beställde min Xbox One därifrån och fick den levererad hit till Svergie.
  • 0
Citerar Airwalk T:
Lustigt, då jag beställde min Xbox One därifrån och fick den levererad hit till Svergie.


Hel konstigt..

"Hi, we can ship games beyond the UK, but due to cost we're not shipping consoles."
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar Airwalk T:Lustigt, då jag beställde min Xbox One därifrån och fick den levererad hit till Svergie.

Hel konstigt..

"Hi, we can ship games beyond the UK, but due to cost we're not shipping consoles."


Lägg ordern det värsta som kan hända är att det avbryts.
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Lägg ordern det värsta som kan hända är att det avbryts.


Amazon ska få in PS4 den 10:e. Väntar tills dess (antagligen så är alla de som kommer in bokade). Lyckas jag inte få tag på en där, så skickar jag efter ifrån Shopto. Antagligen är de också slutsålda då men men..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Beställde precis en PS4 Killzone bundle från Amazon UK Det är väl inget mer att tänka på än att byta strömsladd och det ska väl vara samma som till PS3?
  • 0
Citerar thehatshop:
Beställde precis en PS4 Killzone bundle från Amazon UK Det är väl inget mer att tänka på än att byta strömsladd och det ska väl vara samma som till PS3?


Japp
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar thehatshop:
Det är väl inget mer att tänka på än att byta strömsladd och det ska väl vara samma som till PS3?


Samma som PS3 slim. Den gamla tjocka modellen har en annan strömsladd som inte passar. Annars tror jag inte att det ska vara något annorlunda
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar thehatshop et är väl inget mer att tänka på än att byta strömsladd och det ska väl vara samma som till PS3?

Samma som PS3 slim. Den gamla tjocka modellen har en annan strömsladd som inte passar. Annars tror jag inte att det ska vara något annorlunda


Borde väl funka med den till Super Slim också? Det ser ut att vara samma
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!