Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Heavy Rain - SPOILERS i denna tråd!


Hmm ja jag antog att jag måste missat nån ledtråd. Du vet inte vilken det är? Lite jobbigt om jag måste spela från första Jayden-uppdraget då han springer runt i regnet och letar ledtrådar Skulle vara bra att veta vilken ledtråd som gör att han kommer vidare och på så sätt på ett nytt slut
  • 0
Citerar Jan Erik:
Hmm ja jag antog att jag måste missat nån ledtråd. Du vet inte vilken det är? Lite jobbigt om jag måste spela från första Jayden-uppdraget då han springer runt i regnet och letar ledtrådar Skulle vara bra att veta vilken ledtråd som gör att han kommer vidare och på så sätt på ett nytt slut


Du kan ha missat kvittona från bensinmacken. De får man under fighten mot Shelby i nattklubben. Man måste lyckas med nån speciell QTE mot slutet för att riva av hans ficka och där är kvittona.
Ost.
  • 0
Jag fick kvittona
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Jan Erik:
Hmm ja jag antog att jag måste missat nån ledtråd. Du vet inte vilken det är? Lite jobbigt om jag måste spela från första Jayden-uppdraget då han springer runt i regnet och letar ledtrådar Skulle vara bra att veta vilken ledtråd som gör att han kommer vidare och på så sätt på ett nytt slut


Har du hittat alla ledtrådar på klubben? I videon så har ju mördaren en klocka på sig och han har en pistol som bara en polis kan ha tydligen.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag har säkert missat nåt, får ta och spela om i helgen
  • 0
Jag sköt just någon Nathaniel, i misstag.
  • 0
Citerar 0pPerAxz0r:
Jag sköt just någon Nathaniel, i misstag.


Det spelar ingen roll.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Vilken tur, eller otur
  • 0
Citerar 0pPerAxz0r:
Vilken tur, eller otur


Om du är en trophyhunter spelar det ännu mindre roll!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Citerar 0pPerAxz0r:Vilken tur, eller otur

Om du är en trophyhunter spelar det ännu mindre roll!


En liten trophyhunter kanske =D
  • 0
Sorry för dubbelpost men behöver akut hjälp. Jag är med Madison på motellet och har just hittat Ethan medvetslös på golvet, problemet är att jag inte kan gå. Funkar bara inte. What to do?
  • 0
Vet inte i vilken tråd jag ska ta det här, men i alla fall:

I första kapitlet står det att det är lördag, men lite senare när Ethan tar upp lappen från golvet, står det att barnen är i skolan. Går man verkligen i skolan på lördagar?
  • 0
Shit, vilket spel! Sorligt att det är slut, vill ha mer mer mer! Det är nästan helt perfekt i mina ögon.

Finns så mycket man vill diskutera, alla olika val man kan göra, kommer väl ta år att testa alla.

Själv valde jag den goda vägen genom hela spelet, den goda fadern som gjorde allt för att rädda sin son, allt! (Klippte t.o.m av mig fingret, då rös man verkligen över hela kroppen, nästa gång tar jag nog den feta kniven) Vilket då såklart ledde till ett äckligt lyckligt slut, ganska trist faktiskt.

Kunde aldrig tro att det var just den karaktären som var mördaren, känner mig ganska korkad. Hade en helt annan person i tankarna. Gillade verkligen mördaren, vilken good guy tänkte jag. Fan...

Trodde jag skulle klara att hålla alla karaktärerna vid liv till slutet, gömde ju t.o.m Madison i kylskåpet när det brann!
Men sen så gick Jayden och dog, förstår inte varför, under scenen när man går igenom videon från slagsmålet med mördaren på klubben. Vadå, överdos? Såg inte att han snortade något... Why Jayden?
Mmm, Melody...
  • 0
Citerar Melody:
Men sen så gick Jayden och dog, förstår inte varför, under scenen när man går igenom videon från slagsmålet med mördaren på klubben. Vadå, överdos? Såg inte att han snortade något... Why Jayden?


Jag fick samma sak. Det är väl att han använder ARI för mycket, alltså glasögonen. Servitören som pratar med Jayden varnar ju honom att han inte ska använda dem för mycket.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Trodde han menade "den blå drogen". Jag detoxade ju Jayden... Så ramlar han av pinnen iallafall, äsch.
Mmm, Melody...
  • 0
Det beror nog på hur många gånger man under spelets gång tar sig lite av the "good stuff". Man får ju flera gånger välja om man ska dra en lina eller ej.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Är det bara jag som har problem att få igång mitt DLC 'Chronicle One: The Taxidermist' ?
Köpte det nämligen men kan inte starta det genom spelet. När jag går in i Extras > Nedladdat material och trycker på det så skickas jag bara tillbaka till PS-store.
Every trophy counts...
  • 0
Jaha, inte alls lika kul att köra igenom det en andra gång, hm, undrar varför...

Inte heller denna gång levde alla till slutet, Madison "råkade" bli skjuten, attans!
Jävligt svårt att få alla att överleva, för mig iallafall, heh.
Mmm, Melody...
  • 0
Spelade precis igenom det för första gången, och alla överlevde Utan mördaren då =P Lauren dog ifs också kom jag på ^^ Jayden blev dock lite galen mot slutet.. För Ethan, Madison och sonen slutade det dock väldigt lyckligt.

Bra spel absolut! 8/10 får det av mig!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
  • Rash
  • Rash
Folk sa innan att det var en jävla massa olika personer som kunde vara mördaren, en det är bara samma snubbe för mig. Kan det bara vara en?
"They're fools. You should eat them." - Urdnot Wrex
  • 0
Jag log när jag såg Ethan's och Madison's lägenheten i slutet av spelet, Lucas kane någon?
To anyone that ever told you you're no good.. they're no better.
  • 0
Jag kan fan inte klara fjärilsprövningen!
  • 0
Citerar 0pPerAxz0r:
Jag kan fan inte klara fjärilsprövningen!


Vilken är det? Minns inte faktiskt
  • 0
Men jag ska ändå spela om spelet (:

Får man alltid veta vem mördaren är?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!