Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Civilization V


Kör vi 6 pers kan man ju ta en "Small" kartstorlek, vilket väl lär hjälpa de med datorer som ligger på gränsen.

Angående fredag kväll så...jo men det kan funka. Men antagligen från 20 för mig.
  • 0
Jag ställer också upp på fredag! att köra runt 20:00 är perfekt för mig.
Jag snackar gärna Skype under tiden som vi kör


Men vi säger Fredag, 20:00 då?
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Men vi säger Fredag, 20:00 då?

Det tycker jag!

Någon som faktiskt har kört multiplayer tidigare och kan beskriva hur man gör för att starta ett spel? Var inne och tog en titt nyss, är det bara att någon "hostar" och att de andra hoppar på eller krävs det att man är vänner på stream eller liknande?

Kanske en dum fråga men jag har inte spelat online sen jag gick i högstadiet.
  • 0
Kan tyvärr ej på fredag kväll, sedan länge uppbokad. Men om alla andra kan tycker jag ni ska köra då och så kan jag förhoppningsvis vara med vid en ev. senare spelrunda.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Om inget annat kommer i vägen så visst
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Oooh, det hade varit jättekul att köra en multiplayeromgång, inte säker på att jag kan på fredag dock, eller att det finns platser kvar?
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Platser finns, vill jag lova!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Men det kanske är bäst att ha ett tak, t ex 6 pers? jag har bara spelat hotseat i multiplayer och bara två pers tar ju väldigt lång tid..
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Okej, någon speciell anledning till att det tar lång tid? Imo är det bara att sätta upp lite småregler. Ingen idé att sitta och tänka alltför länge varje runda utan man får försöka göra det under spelets gång så alla slipper sitta och vänta. Det ska nog inte vara några problem. Jag har ofta mina workers på automatiskt arbete om det inte är några speciella tiles med science etc som jag vill utnyttja (jungel t.ex).
  • 0
Skulle någon vara intresserad av att köra en duell tidigare, typ idag? Dvs en mot en på liten karta. Lite uppvärmning liksom. Helst G&K. Hör av dig på Steam isf, heter eurythmech där.
  • 0
Citerar Nizyo:
Okej, någon speciell anledning till att det tar lång tid? Imo är det bara att sätta upp lite småregler. Ingen idé att sitta och tänka alltför länge varje runda utan man får försöka göra det under spelets gång så alla slipper sitta och vänta. Det ska nog inte vara några problem. Jag har ofta mina workers på automatiskt arbete om det inte är några speciella tiles med science etc som jag vill utnyttja (jungel t.ex).


I början går det ju fort men min erfarenhet är att turerna börjar ta åtminstånde en eller två minuter när man har börjat få fler städer och dessutom börjar kriga. två minuter gånger 6 spelare blir 12 minuter per runda. det innebär 20 timmar för hundra rundor. En spelomgång för mig brukar inte avgöras de första 200 turerna men jag kör å andra sidan bara seger genom domination.
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
I advanced settings så kan man sätta en timer. Så oroa er inte för att det tar för lång tid! Tar det för lång tid är det bara att avbryta och fortsätta senare?

Hoppas jag får G&K imorgon så jag hinner förbereda mig för att utdela tillräckligt med pisk..

Christofer -
Jag kan inte idag i alla fall.. Men kvällen på tisdag kan jag försöka att fixa så vi kan köra om du vill? Sen om jag kan köra G&K beror helt på hur snabba spelbutiken är, enligt dom ska jag få det imorgon.

Tillagt 2013-01-28 16:55:
Mitt G&K är skickat från Spelbutiken.. Perfekt, får det imorgon då!
  • 0
Skulle gärna köra någon gång, inte på fredag dock.
On the internet, nobody knows you´re a dog
  • 0
Jag körde just klart en Duel mot...vet inte vem

Det var skitkul, mina greker mot hans babylonier. Poängmässigt ledde jag hela tiden. Hade fler städer, något fler underverk osv. Men han låg före i teknologin. Konstant. Trodde dock jag skulle knipa åt honom när ALLA city states var allierade med mig och gav mig massor av mumma. Men sedan hans nyaste stad inte gick att invadera med min hyggligt gamla armé och han istället började marschera mot mina allierade tippade vågskålen allt mer över åt hans håll. Till slut stod jag där, teknologiskt ifrånsprungen (trots två mästerspioner som lapade i sig av fiendend kunskap), med -15 i happiness och en armé som slogs därefter. Så jag gav upp. Som det kräk jag är.
  • 0
Multiplayer är det enda jag spelar numera i civ. Jag har tröttnat lite på single player faktiskt men multiplayer är alltid kul. Senast spelade jag med några kompisar på svårighetsgraden settler med "Legendary Start". Speciellt och roligt
On the internet, nobody knows you´re a dog
  • 0
Är gärna med på en multiplayeromgång om det fortfarande finns plats! Inte spelat på ett tag nu men fy hin håle så roligt det är. Ska nog ta mig ett gem nu.
Låt oss ta ett universumbad
  • 0
Kan ni bara sätte er och lira "ett game" då? Mina games tar fan 20+timmar i singeplayer på standard speed

Tillagt 2013-01-29 00:00:
Inget relaterat till på fredag, syftar på det angel sa ^. Funderar att testa på epic speed faktiskt.
  • 0
Jag hoppas att vi då kör på quick speed, annars tar det djävulskt lång tid. Man kan ju ha en timer på 1 min eller nåt.
On the internet, nobody knows you´re a dog
  • 0
Citerar Nizyo:
Kan ni bara sätte er och lira "ett game" då? Mina games tar fan 20+timmar i singeplayer på standard speed

Tillagt 2013-01-29 00:00:
Inget relaterat till på fredag, syftar på det angel sa ^. Funderar att testa på epic speed faktiskt.


Jodå, det går. Kör nästan alltid quick (standard om militär fokus) med quick movements och quick battle. Brukar inte ta mer än ett par-3 timmar.
Låt oss ta ett universumbad
  • 0
På fredag kväll kan jag vara med, om det saknas folk.
  • 0
Kan ju nämna att det finns rykten om en ny expansion sedan en "läcka" för två veckor sedan, tydligen ska den heta "One World", allt annat är okänt. Jag länkar till diskusionstråden på civ fanatics forum.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=485630
Spelade idag mot en kompis, slutade som vanligt med att solen blockerades av all nukes som flög från det ena landet till det andra.
On the internet, nobody knows you´re a dog
  • 0
Visst kan man spara sessionerna och fortsätta någon annan gång även i multiplayer (även om inte alla spelare kan närvara alla gånger, alltså att deras Civs kontrolleras av AI)?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Jajjemän
On the internet, nobody knows you´re a dog
  • 0
Vilken tid bestämde vi på Fredag? 19 eller 20? Måste veta så jag har träning och mat klar
  • 0
20:00 Fredag 2013-02-01 börjar slaget om världsherravälde
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!