Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Civilization V


Citerar AtastyCookie:
Nåja, den nuvarande omgången har jag tänkt att enbart köra Science. Men har redan börjat bygga en liten armé då Tyskarna är läskigt stora och läskigt förbannade på allt och alla..


Jag fick t.om ett tips av min spion som sa att han planerade att attackera mig. Ska se till att börja med att bygga murar på mina städer så snabbt jag kan. Det funkade skitbra när jag lirade som Incas. Kunde defenda med 1-2units + 1 embarked då staden blir sjukt stark.
Skitkul att se sin religion spridas också Nejfan, ska köra klart och inte ge upp. Helst vill jag bara totalmörda danskjeveln, men det kommer att bli för svårt med hans lvl 25 trupper.
  • 0
Citerar Kanutus:
Citerar Christofer Olsson:Låter som att Kanutus spelar på för lätt svårighetsgrad

Vågar mej inte på högre än prince <.<


Du kan flyga. Jag vet att du kan.
  • 0
Blir att köpa GAK denna månad, det verkar ju vara en helt superb expansion till det redan fantastiska Civ V.

Vann min senaste omgång, Science igen.. Fick dock smisk i ''rankerna'' på t.ex population, ägt område, militärt. Fick sådan extrem panik när jag såg att tyskjävlarna blev färdiga med Manhattanprojektet långt före mig

Det som var lite sorgligt men samtidigt kul var när min närmsta allierade genom alla 400 rundor samtidigt som vi var grannar helt plötsligt förklarade krig mot mig när jag började bli färdig med delarna till raketen. Tog han 3 rundor innan han omringat en stor del av mitt område som 2 av mina städer låg i, som tur var de inga viktiga städer. Men det tog mig ett antal rundor innan jag fick ihop med lilla armé, jagade bort stora delar av japanerna tillbaka till deras hemland.
Slutade med att jag använde atombomben mot hans stad som låg närmst mitt område. Döda flertalet units i smällen samtidigt som staden till stora delar låg i ruiner...
Då erbjöd han fred. Jag acceptera då jag även fick guld.. Ha!
  • 0
Har förlorat 3 omgångar på Prince nu. Jag får inte ihop tillräckligt med science och det är de enda sättet jag kan vinna på när jag varit så inrikad på det hela gamet. Alla andra kör domination och dödar allt dem ser. Förstår dock inte hur Etiopien kunde ha 4 kulturer avklarade när han hade typ 20 städer?

Citerar AtastyCookie:
Det som var lite sorgligt men samtidigt kul var när min närmsta allierade genom alla 400 rundor samtidigt som vi var grannar helt plötsligt förklarade krig mot mig när jag började bli färdig med delarna till raketen.

Samma med med. Allierade i 25 fukin timmar typ. Sen 1980 eller något så attackerar svinet mig från ingenstans även om jag hade det lite på känn. Där försvann mina ytterst små chanser till vinst. Köpa 2 nuke raketer och släppte dem på hennes städer. Det kändes bra. Sen förlorade jag.

En annan sak jag inte förstår är hur dem som tidigt börjar döda och invadera andra länder kan ha 1. Massa happiness 2. Massa guld att ta hand om sina trupper. Är det bara fusk för datorn eller hur fasiken gör dom?
  • 0
Citerar Nizyo:
.
En annan sak jag inte förstår är hur dem som tidigt börjar döda och invadera andra länder kan ha 1. Massa happiness 2. Massa guld att ta hand om sina trupper. Är det bara fusk för datorn eller hur fasiken gör dom?


Jag har läst någonstan att desto högre svårighetsgrad desto fler ''fördelar'' får AI'n. Typ att AI'n blir inte smartare utan istället får fler fördelar.

Annars vet jag inte Förstår inte heller hur de gör..
  • 0
Citerar Nizyo:
Köpa 2 nuke raketer och släppte dem på hennes städer. Det kändes bra.




Hände mig med, typ. Gick för diplomatisk seger. 1970 eller så hade jag upprättat FN och det var dags för omröstning. Efter att 2-3 rundor före omröstningen spenderat totalt 12-13k på "gåvor" (aka mutor) i form av guld var jag säker på seger (approximationen gav mig 12 röster, 10 krävdes). Men en stat lade mongolerna under sig och 2-3 st svek mig tydligen. Oklart varför. Så helt plötsligt styrde jag kosan mot att försöka nå teknisk seger. Just då anföll det spanska riket mig. I en våldsam repressalier ödelade jag två av deras städer mha av atombomben. Madrid gick från 25 till 2 invånare. Det kändes bra. Jag hade trots allt levt i fred under hela rundan fram till Spaniens helt oprovocerade anfall.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Jag har läst någonstan att desto högre svårighetsgrad desto fler ''fördelar'' får AI'n. Typ att AI'n blir inte smartare utan istället får fler fördelar.

Annars vet jag inte Förstår inte heller hur de gör..

Jo, så är det verkar det som. Har iaf läst mig till samma sak. Prince, som är normal, ska vara den svårighetsgrad där allt är fair game typ. Hoppade dit från "Play Now" som börjar på näst lättaste. De va bara tråkigt men en bra omgång för att lära mig vad allt betyder.
Försöker komma fram till vilken karta jag vill lira på med. Kul om det innehåller lite sjöstrider också, iaf scouting.

Citerar Oxenstierna:
Det kändes bra. Jag hade trots allt levt i fred under hela rundan fram till Spaniens helt anfall (som var helt oprovocerat enligt mig).

Hur slutade din story då?

Btw, bara jag som tycker det är lika spännande att se vilka andra Civs som är med i en ny match? Har fortfarande inte fått äran att växa som civilisation tillsammans Gustavus Adolphus. Riktigt roligt att möta danskjeveln iaf. Även om han förde krig mot mig.
  • 0
Citerar Nizyo:
Hur slutade din story då?


Inte helt klar ännu. Är väl framme vid 2005 vill jag minnas. 2 delar kvar att bygga på rymdskeppet för teknisk seger. Pendlar mellan 6-7 röster i FN vilket gör att jag har två fullgoda segeralternativ.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Jag vet.. Jag startar den tredje omgången någonsin med att höja till svårighetsgraden - King (Efter prince)

Tog 20 rundor innan min granne denounca mig när jag tog en ruin som han tydligen hade siktat in sig på.. Fine tänkte jag. 30 rundor senare förklarar han krig eftersom jag tydligen expanderar för fort. Hade bara 2 städer då..
Det roliga var ju att jag hade 2 units för krig samtidigt som han hade 10+..

Buäähäää

Vågar knappt fortsätta då jag hade siktat in mig på att vinna genom att ha ett slutet samhälle och pumpa kultur..
  • 0
Usch de låter hemskt. Sugen på att testa Attila och bygga hans siege special unit och ta över skit och bara total mörda hela kartan. Men jag diggar verkligen att bygga kultur/forskning/diplomati och vara vän med alla.
Kan inte alla civs bara bygga för sig själv och vara vänner
  • 0
Är förbannad från de 2 senaste rundorna så funderar starkt på att skapa en extremt stor & stark krigsmakt för att sedan bara brutalt utplåna allt levande..

Men det är ju som du säger liiite roligare att vara trevlig och satsa på de andra alternativen.
Synd bara de andra är sådana arslen

Skulle vara kul om vi va ett gäng från tråden och skapade en multiplayer-omgång och nötade en hel natt för att sedan avgöra vem som faktiskt är Konung över Gamereactor
  • 0
Om någon styr upp multiplayer så är jag galet jävla sjukt mycket på.

Tillagt 2013-01-27 13:54:
Kanske kan någon skapa en Steamgrupp för det?
  • 0
Jag ställer lätt upp på multiplayer! Vi kan väl börja med att folk som vill vara med skriver det i tråden och sen tar vi det därifrån med att t.ex. bestämma dag/tid och om vi ska köra med GAK/vanilla etc..etc?

Är redan nu galet sugen på utdela smisk till er andra!
  • 0
Jag är på. Kommer förmodligen att behöva stuprännor för de extrema mängder kroppsvätska som kommer att flöda ur mina armhålor, men jag är på. Alltid kul att möta andra som spelat mer, man lär sig alltid något.

Ni som inte har G&K, köp det snälla. (går in på G&K@ Elgiganten..WTF, 250~, köpte det för 99kr förra veckan??). Vilket som, helt klart roligare med dlc. Men förstår om man inte vill skaffa det såklart '^'.
  • 0
Det vore definitivt bäst om vi kunde spela med G&K, ja.
  • 0
Skulle vara kul med Multiplayer faktiskt, har aldrig spelat Civilization med andra tidigare
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Tror jag skulle torska rätt rejält om jag hoppa på multiplayern, men som tur är har jag inte G&K än och kan därför inte delta i förnedringen.
  • 0
Citerar Setzer Silver:
Tror jag skulle torska rätt rejält om jag hoppa på multiplayern, men som tur är har jag inte G&K än och kan därför inte delta i förnedringen.


Köööpp! Blir så mycket bättre och roligare! Jag är dessutom meganoob så du har inget att vara rädd för.
  • 0
Citerar Nizyo:
Köööpp! Blir så mycket bättre och roligare! Jag är dessutom meganoob så du har inget att vara rädd för.


Har tyvärr inte råd för tillfället:/ Den ligger dock rätt högt på inköpslistan så redan nästa månad kan jag kanske vara med.

En fråga om multiplayer dock. Min dator är inte "top notch" direkt men kan i alla fall spela Civilization V hyfsat. Jag kör dock med rätt låga inställningar samt att det kan ta en liten stund för att ladda inför nästa omgång. Är detta något som kan påverka de andra spelarna på något sätt?
  • 0
Så hittills är vi 4 personer som är sugna.

AtastyCookie
Nizyo
Kanutus
Christofer

Hur många tycker ni att vi ska vara? 8-10? Ska vi säga så att vi kör G&K?

Är taggad till tusen på cyber-smisk

Tillagt 2013-01-27 19:57:
Beställt G&K nu från Spelbutiken för 138:-.. Är spelbutiken att lite på att man får det snabbt?
  • 0
Jag deltar gärna!

Får dock inflika ett lite förbehåll, samma som Setzer Silver; min dator är inget kraftpaket och åtminstone de sista 200 rundorna (av 500) eller när antalet städer och enheter växt till sig kan bli ganska sega för mig. Är det något som påverkar spelupplevelsen för andra spelare eller gör det väldigt tidsförödande får jag nog respektfullt avstå. Jag har inte spelat multiplayer tidigare, varför jag undrar om något har koll.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Beställt G&K nu från Spelbutiken för 138:-.. Är spelbutiken att lite på att man får det snabbt?


Dom skickar det imorgon så onsdag/torsdag antar jag. Jag köpte min som elektronisk kod på Elgiganten. Undra om dem hade extrapris den dagen eller något

Vi är väl så många vi blir helt enkelt, spelar inte så stor roll. Minst 4 är iaf en bra bas

Tillagt 2013-01-27 20:48:
Min dator blir lite seg år 2000+ när det är krig osv överallt. Har endå en stark laptop då men kör med hög grafik. Det är väl inget stort problem. Jag tror vi kommer köra på quick speed endå(?) '^'
  • 0
Kollade på Pricerunner och då var spelbutiken överlägset billigast med över 100:-! Men vad bra att de kanske är snabba iaf


Sluta oroa er över datorerna.. Så länge datorn inte är från början på 2000 så tror jag att det skulle gå bra, tror inte att det skulle förstöra speciellt mycket om det gick lite långsammare för några sen mot slutet.

Har förövrigt inte heller spelat Civ multiplayer innan, så blir ju en ny upplevelse
  • 0
Okej, sign me up!

Tar och skaffar expantionen i morgon.

När kör vi igång? Och kör vi bara en sittning?

Jag slänger till med tiden 19.00 på fredag, bara ett förslag men så vi har något att jobba med.
  • 0
Sweet, då är vi 6 '^'. Jag kan när som, men helst mot helgen. Föreslaget ovan fungerar för mig.

Skulle skype förstöra mindgamet i spelet eller hur känner ni för de?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!