Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Civilization V


  • Phip
  • Phip
Är det bara jag som tycker att diplomatin är skit?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
  • mamz
  • mamz
Citerar Phip:
Är det bara jag som tycker att diplomatin är skit?


Nope!
  • 0
Nice Cookie. Torskade just på år 2050, var sjukt nära på att få iväg min farkost. Ville spela med ett litet samhälle och pumpa science. Men det höll inte. Nu blir det iaf riktigt roligt att börja om då jag har Gods and Kings. Religion!

!All Hail King Nizyo!
  • 0
Har spelat som Harald Blåtand, Napoleon och Japan. Har insett att Kina är lömsk och biter en i arslet, likadant Kamehameha.

Min favorit ledare är Nebuchadnezzar II, få en great person vid upptäckt av skrift är underbart! Tycker verkligen om att gå fullt ut sience som leder till mer pengar och självklart kultur.

Hur jag än gör så leder jag i 3 utav fyra kategorier: Pengar, Vetenskpa och Kultur men armé ska vi nog inte gå in på.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Börjat som Boudicca, Leader of the Celts! Spännande med faith etc.
Körde på earth senaste rundan men kör en annan nu, två stora världsdelar med en del öar. Btw ni som inte vet, gå in på advanced settings på Set Up Game. Finns massa olika kartor där.

Tråkiga med earth var att det inte existerade några båtar över huvud taget. Har läst att datorn ska vara dålig på båtstrider men ska testa den med massa småöar senare.
Måste köra med Gustav också!
  • 0
Det ser ut som att jag ska fortsätta på nätspelet med polaren som flydde till Skåne ikväll. Härligt! Mina österrikare och hans svenskar i en outtalad allians mot babylonier och irokeser!
  • 0
Jag och sex polare har precis startat ett multiplayer-game med varandra. Ett väldigt skönt sätt att gå runt AI:ns trötta diplomati och backstabbing. Nu är det intriger på riktigt Blev Nederländerna för övrigt, andra gången jag kör dem. Gillar deras "polder" och deras trait. Gör den ständiga bristen på lycka när jag spelar mindre påtaglig
Hjärtat sitter till vänster
  • 0
Fan vad skoj med civ 5 multiplayer
  • 0
Ja, det hade säkert varit roligt som fan Blev riktigt sur igår. Förlorade en viktig stad bara 2 timmar in då Attila och Gengis gick emot mig i ett krig och den staden låg helt öppen. Attila var t.om min vän. Fukin backstabber. Har lust att ändra spelstil helt på denna omgången och bara döda båda två.
  • 0
Why trust the Huns?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Vilken ledare/nation rekomenderas för Science?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Kanutus:
Why trust the Huns?


Vet inte.. Ser direkt på han vilke personlighet svinet har. "Hallao dina lilla skit, välkommen till mitt kungliga rike men passa dig jävligt noga" ungefär så inleder han
  • 0
Citerar Witch King:
Vilken ledare/nation rekomenderas för Science?


Nebuchadnezzar II , du får 1 great scientist så fort du lärt dej writing.
+ Att du får great scientist fortare än andra, 50% till och med!

Min personliga åsikt iaf


Tyvärr så kan jag dock inte spela längre. Spelet crashar lite titt som tätt, funderar på att ta bort alla modsen för att se om det hjälper men de modsen man tagit ut kompliterar verkligen till spelet och gör det Mycket roligar...
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Helvete va överkörd jag blev. Avbryter denna rundan då jag inte har den minsta chansen att lyckas. Misslyckats med två viktiga wonders och förlorat 1 stad + 3-4 trupper. Jag förstår inte hur Geng och Attila kan expandera och ha så stora arméer så tidigt i spelet. Hur i hela friden har dem råd?

Förresten hur fungerar det här med religion? Skapade en, men hur sprider man den på bästa sätt?
  • 0
Citerar Nizyo:
Förresten hur fungerar det här med religion? Skapade en, men hur sprider man den på bästa sätt?


Religion??

Oj, haha. läste på och såg att de la till det i Gods & Kings..
Måste verkligen köpa G&K. Sen kan jag kanske hjälpa dig.
  • 0
Citerar Nizyo:
men hur sprider man den på bästa sätt?


Vet inte riktigt hur den sprids men jag brukar skaffa en missionär som man kan köpa för Faith, eller så sprids det automatiskt runt om till när liggande städer, dina och AIns egna.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Nebuchadnezzar II , du får 1 great scientist så fort du lärt dej writing.
+ Att du får great scientist fortare än andra, 50% till och med!


Tack för tipset. Började om som det. Fick en fin hamnstad samt att jag hittade en riktig guldgruva att bygga min andra stad på. 1 gold, 2 dyes samt bananer bredvid.
Rushade writing så nu ligger jag lite före alla andra då jag fick 1 free tech av byggnaden!
  • 0
Japp, religionen sprids automatiskt. Men profeter och missionärer snabbar på det. När man grundar en tro (pantheon betyder väl egentligen typ gudauppsättning) får man dessutom välja några perks. Samt ytterligare när man går full blown religion. Dessa kan ju också underlätta spridningen, beroende på vad man väljer.
  • 0
Citerar Nizyo:
Tack för tipset


Lugnt, forum är väl ändå till för att hjälpa

När jag väl kör Nebuchadnezzar så väntar jag lite med writing och inte rushar den direkt. Forskar mej till kalendern som leder till filosofin, tror jag att den gör iaf, för att komma in i nästa era lite snabbare - Bara för att jag känner mej lite "extra" före de andra
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Fan va trött jag blir! Mitt tredje game på Prince nu. Funderar på om man måste kriga för att kunna komma någonstans? Jag gjorde samma misstag igen och har 3 städer, den 4.e gav jag iväg när Harald försökte ta över den. Harald har tagit över halva våran världsdel nu, exakt samma som Aleksander gjorde på mitt Inca save.

Grejen är att jag vill spela den snälla forskaren som sprider religion med en skön kultur. Men det känns svårt. Måste försöka hålla mina städer lite tätare också.

What do I do Min forskning har blivit lidande som fasiken nu då kriget pågått i säkert 50turns och jag kan inte få fram en fred som är respektabel + hans trupper har minst 5 lvls.
  • 0
Citerar Nizyo:
What do I do Min forskning har blivit lidande som fasiken nu då kriget pågått i säkert 50turns och jag kan inte få fram en fred som är respektabel + hans trupper har minst 5 lvls.


Kan inte hjälpa dej här, ligger nästan alltid så långt fram i utvecklingen jämt emot alla andra så blir det krig så rushar jag bara ihop ett par trupper och ställer dem runt staden som är närmast till attack.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Citerar Nizyo:What do I do Min forskning har blivit lidande som fasiken nu då kriget pågått i säkert 50turns och jag kan inte få fram en fred som är respektabel + hans trupper har minst 5 lvls.

Kan inte hjälpa dej här, ligger nästan alltid så långt fram i utvecklingen jämt emot alla andra så blir det krig så rushar jag bara ihop ett par trupper och ställer dem runt staden som är närmast till attack.


Låter som att Kanutus spelar på för lätt svårighetsgrad
  • 0
Det gick så väldans bra men jag tror att jag är lite för naiv och skiter i att ha soldater ståendes främst för att tjäna lite extra pengar. Antar att man måste ha en del krigare uppe tidigt för att stå emot.
  • 0
Jag har tvärtemot det du har problem med Nizyo..
Jag kan inte sluta skapa krigare eftersom ''man vet ju aldrig om det blir krig'' så det slutar med att jag har den överlägset största armén. Sen vill alltid någon dåre skapa krig vilket slutar med att jag vinner och tar över hans land och sen blir någon annan ledare sur för att sedan Denounca mig vilket gör att alla tillslut inte vill vara allierade mig med... Då blir jag ledsen och dödar alla.

Muhaha


Nåja, den nuvarande omgången har jag tänkt att enbart köra Science. Men har redan börjat bygga en liten armé då Tyskarna är läskigt stora och läskigt förbannade på allt och alla..
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Låter som att Kanutus spelar på för lätt svårighetsgrad


Vågar mej inte på högre än prince <.<
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!