Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Civilization V


Civ 5 har en ganska otäck memory leak mm, och har du inte runt 4-8gb minst i ram kan spelet krascha på allt över medium stora banor. Jag hade enorma problem på större banor med 4gb ram i datorn det är först vid 8+ gb som spelet fungerar smärtfritt. Det kan ju bero på något helt annat, Dx error rutan borde vara en indikation att du kanske ska ominstallera eller installera senaste dx versionen, kanske också den som medföljer spelet, ominstallera spelet via steam och låt den installera dx automatiskt? Hoppas det löser sig, men jag hade mycket krashproblem pga endast 4gb ram i vanilla versionen. Prova dig fram.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Kanske skulle köra ett parti i framtiden? Va roligt senast. Längesedan jag spelade nu dock.

Och om möjligt så vill jag köra med ännu snabbare inställningar. Fan va långtråkigt det blev i slutet. Av alla de timmar jag spelat av Civ V så tycker jag faktiskt att late-game är ganska så tråkigt. I alla fall om det slutar med att det bara är krig överallt.

Det verkar dock som att dem åtgärdar detta problemet som jag har i den kommande expansionen. Fan, tror det blir lite Civ V imorgon!
  • 0
Citerar Patrikseve:
Civ 5 har en ganska otäck memory leak mm, och har du inte runt 4-8gb minst i ram kan spelet krascha på allt över medium stora banor. Jag hade enorma problem på större banor med 4gb ram i datorn det är först vid 8+ gb som spelet fungerar smärtfritt. Det kan ju bero på något helt annat, Dx error rutan borde vara en indikation att du kanske ska ominstallera eller installera senaste dx versionen, kanske också den som medföljer spelet, ominstallera spelet via steam och låt den installera dx automatiskt? Hoppas det löser sig, men jag hade mycket krashproblem pga endast 4gb ram i vanilla versionen. Prova dig fram.

Har 8 gb. Men ska testa och ominstallera
  • 0
2K släppte nyss en liten trailer med det korta namnet Enter a Brave New World: Culture and Tourism in Sid Meier's Civilization V: Brave New World som berättar lite kort om hur kultur kommer att fungera in expansionen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Hrp
TNs7pxps
  • 0
Jag längtar så till BNW, jag har alltid känt att spelet sackat efter i modern era och framåt men nu verkar det lösas. Expectations are high
Hjärtat sitter till vänster
  • 0
I nya expansionen kommer 9 nya civilisationer, sju är redan visade:

- Portugal (handel, sjöfart)
- Brasilien (turism)
- Zulu (militär)
- Polen
- Indonesien
- Marocko
- Assyrien (militär + ev. vetenskap)
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Verkar riktigt lovande faktiskt!

Endgame får vad det behöver och kulturvinsterna, oh boy, precis vad som behövdes!
Stoked Särskilt för kulturen, inte mycket endgame ändå när man spelar på deity men kulturvinster har ju varit rent utav hemska hittils, svåra som faaaan..
Receptet har varit mycket tur samt stora mängder hat.
  • 0
Är det någon som vill lira Civ V ikväll?
  • 0
Citerar RS2517:
Är det någon som vill lira Civ V ikväll?


Jag är med som sagt.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Green Man Gaming säljer just nu Brave New World för 130 kronor om du använder koden GMG25-GDSAK-7FPWQ. Det är 100 kronor billigare än att köpa det direkt från Steam och du får fortfarande Steam-versionen.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/sid-
meiers-civilization-v-brave-new-world/


CD-nyckeln levereras när spelet släpps. Och innan Ni frågar, JA NI KAN LITA PÅ GREEN MAN GAMING! De är OFFICIELLA återförsäljare av digitala versioner av många spel och säljer spel som aktiveras på Steam, Uplay, Origin och deras egen klient.
  • 0
Citerar Akahz:
Green Man Gaming säljer just nu Brave New World för 130


Tackar!
  • 0
Tack för tipset!
  • 0
Nån annan som inväntar släppet av Brave New World nu på steam?
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Nån annan som inväntar släppet av Brave New World nu på steam?


Nope, redan aktiverat det med hjälp av VPN programmet HSS. Då blev min IP amerikansk och spelet aktiverades.
  • 0
-
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Är det någon som vet vad grejen är med Brave New World? Släpps inte expansionen idag? Beställde spelet på cdon som nu har flyttat fram releasen till nästa vecka, Elgiganten i Norrköping hade det inte och inte Game i Eskilstuna heller.

Oerhört surt då jag inte bor hemma för tillfället och inte har tillgång till min dator men som har rest hem under helgen enbart för att spela spelet.
  • 0
Citerar Setzer Silver:
Är det någon som vet vad grejen är med Brave New World? Släpps inte expansionen idag? Beställde spelet på cdon som nu har flyttat fram releasen till nästa vecka, Elgiganten i Norrköping hade det inte och inte Game i Eskilstuna heller.

Jag har det installerat redan.
  • 0
Citerar Iqaros:
Jag har det installerat redan.


Ska höra med gamestop imorgon och se ifall de har fått det, den fysiska utgåvan verkar i alla fall inte släppts nu. Antar att du laddat ner det?
  • 0
Citerar Setzer Silver:
Citerar Iqaros:Jag har det installerat redan.

Ska höra med gamestop imorgon och se ifall de har fått det, den fysiska utgåvan verkar i alla fall inte släppts nu. Antar att du laddat ner det?

Fick det för 13,5 pund på Green Man Gaming till Steam, så ja.
  • 0
Men jag ju vill ha ett fysiskt exemplar
  • 0
Ingen som är sugen på att dra ihop ett gäng och köra en fet runda någon gång inom den närmsta tiden?
  • 0
Jag skulle vara på
  • 0
För Er som ännu saknar Brave New World eller Gods and Kings (eller till och med grundspelet Civilization V) så har sidan Gamer's Gate en fin rea på just Civilization V den här helgen.

68 kronor styck kostar expansionerna och de enskilda scenariorna/civilizationerna kostar mellan 7 till 14 kronor styck.

För Civilization IV Complete Edition (inklusive Warlords och Beyond the Sword) tar de 57 spänn.

Även Civilization III Complete finns med på rean för det höga priset av 11 svenska riksdaler.


Länk: http://se.gamersgate.com/games?prio=relevance&q=civweekend
  • 0
Jag kan säga att tyvärr behöver del 5 alla expansionerna för att verkligen vara det där bra spelet. Det är kul utan men expansionerna gör så mycket för Civ 5. Där tyckte jag Civ 3/4 klarade sig lite bättre pga att det inte hade riktigt lika mycket problem i sin vanilla version.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!