Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Civilization V


Civ5 kommer till hösten.

http://www.civilization5.com/

Bättre grafik än fyran osv. Finns väl inte så mycket mer att säga. Bara till PC, lyckligtvis.

Själv har jag bara spelat det senaste. Ett bra spel.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Ser framemot detta. Hoppas på en 360 & ps3 verision
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Fantastiskt!

Jag trodde nästan att det skulle dröja till 2011 innan vi skulle få se ett nytt Civilization - ser ut som en pigg uppdatering av spelserien, hoppas på bättre möjlighet till fredliga lösningar då det fortfarande ofta slutar i stora krig i slutet av spelsessionerna, även i Civ IV...

Citerar The_gunners:
Ser framemot detta. Hoppas på en 360 & ps3 verision


Nae, det tror jag inte kommer att hända; möjligtvis ett nytt Civ Revolution, som faktiskt blev rätt så lyckat, även om det inte var helt min stil; lite för rudimentärt.
Life is Soon.
  • 0
Citerar The_gunners:
Ser framemot detta. Hoppas på en 360 & ps3 verision

Nej, verkligen inte. Då kommer förmodligen pc-versionen få lida. Strategi på konsoll är ju helt cp.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
IGN har en mycket matnyttig artikel på Civilization V och vad vi kan förvänta oss, nya saker inkluderar:

- Ingen religion (depp - tyckte det var roligt i Civ IV och hade sina strategiska fördelar)
- En enhet per "ruta" - Det är ju hexagonala "rutor" som gäller nu och man kommer inte kunna placera 15 enheter i en hög längre. Det är bra, tror jag, eftersom tidigare Civ's krigande var mest om att lägga enheter i högar och flytta dem.
- Mer dynamiska datormotståndare som ändras till deras startposition
- "Mini-civ's" - små faktioner - stadsstater som kommer göra diplomatin så mycket mer spännande.

Läs vetja (ett tjogtal nya bilder också):
http://pc.ign.com/articles/107/1075587p1.html
Life is Soon.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Neeeeeej!

Religion i fyran var ju asskoj. ;(


Jamen inte sant? Jag tyckte det gav en ökad dynamik och just att man använde religionen som politiskt medel för att förhandla och för att starta krig och sådant... sen så är ju religionen en mycket viktig del av människans historia så jag fattar inte varför de tar bort det elementet...
Life is Soon.
  • 0
  • zxcz
  • zxcz
I den nya Gamereactor på sid 14, så står det att Civilization kommer till PC/PS3/XBOX360. Men det ska väll bara komma till PC? Han har bara skrivit fel.
  • 0
Citerar zxcz:
I den nya Gamereactor på sid 14, så står det att Civilization kommer till PC/PS3/XBOX360. Men det ska väll bara komma till PC? Han har bara skrivit fel.


Det är exklusivt till PC, ja.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
http://www.civilization5.com/#/community/demo

Many of you have written on the forums and emailed in questions about whether or not there will be a public demo for Civilization V.
Well, today I am excited to get to tell you that yes, there will be!
The demo will be released in September, before the full game is released. More details about what will be available in the demo, as well as the exact release date are coming soon, so stay tuned!
  • 0
Trevligt med demo det får man testa! Även om man redan har förhandsbokat det
  • 0
Meh, demon kommer ju inte förens i september. >:/
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Jag har hört att religionen ska vara kvar men att den inte spelar någon större roll utan bara finns där för kul. Men men...
Hjärtat sitter till vänster
  • 0
Nu har den första recensionen av Civ 5 läkt ut på nätet. Det är från Amerikanska PC Gamer som ger spelet 93 i betyg.

"It's a whole new world with a whole new set of rich, intricate rules to master. It's also impossible for a strategy fan to resist picking up...or to quit."

Kommer bli mycket skoj att testa själv om några veckor.
  • 0
Peppad så in i *
Hjärtat sitter till vänster
  • 0
Citerar Akahz:
Nu har den första recensionen av Civ 5 läkt ut på nätet. Det är från Amerikanska PC Gamer som ger spelet 93 i betyg.

"It's a whole new world with a whole new set of rich, intricate rules to master. It's also impossible for a strategy fan to resist picking up...or to quit."

Kommer bli mycket skoj att testa själv om några veckor.


Känns som att det kommer bli en episk strid mellan CivV, socialt liv och skolarbete. I-landsproblem är allt bra jobbiga.
  • 0
Fick just hem mitt ex! Nu blire att spela!
  • 0
Fick också hem mitt idag. Går dock inte att spela än. Man måste vänta tills fredag tydligen när det är officiell release. Har försökt att Pre Load spelet men det funkade inte. Följde då ett tips på Steam forumet av en moderator att man ska ändra till en annan nerladdningszon jag ändrade till Ungern som han tipsade om. Och då drog Pre Loaden igång!
  • 0
Tankar demot, woo! Har aldrig spelat någon av de tidigare delarna men det är precis den här sortens spel jag känner för nu, FPS games be gone!
Fuck yeah!
  • 0
Tog hem demot och körde lite, känns bra. Har bara kört lite av Civ spelen innan.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Jag hoppas verkligen att Fall From Heaven moden kommer till Civ 5.
Har spelat Fall From Heaven 2 mer än vanliga Civ 4.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Bah, har mitt men kan inte installera. Är så pepp! Blir mycket spelande på söndag när jag är ledig
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Spelade precis klart min kanske sista runda i civ 4. Hoppas 5an räcker lika länge!
  • 0
  • zxcz
  • zxcz
Vad är det här........ kan inte installeras för spelet har inte släppts än.............Jag har det ju i mina händer!!!!!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Bah, installationen bara fuckar upp sig hela tiden dryygt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!