Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

League of Legends


Nej, ryssar och polacker kan verkligen inte spela, det är faktiskt så. Varje match jag råkat köra själv och haft oturen att komma med ryssar har jag alltid varit nära på att få en hjärtattack för att dom verkligen inte kan göra någonting överhuvudtaget. Usch
  • 0
Citerar Lihtenem:
Tycker det är tråkigt att se hur utpräglad rasísmen är i LoL-communityn. Klart att vi ska spela med ryssar osv, de är lika bra som alla andra. Det är knappast så att alla ryssar är dåliga på engelska heller.

Det alla utgår ifrån är det man själv upplevt helt enkelt. Och majoriteten av ryssar jag spelat med skriver bara med ryska bokstäver, vilket är dubbelt så mycket mindfuck. Försöker man prata engelska med dem verkar de svara på ryska. Det må låta väldigt rasistiskt men jag klarar inte av att spela med östeuropéer. Självklart baseras inte en personlighet bara på ens ursprung, men när man spelar med randoms så kan det vara trevligt att iaf ha större chans att hamna med folk som kan prata engelska än folk som inte kan prata engelska.
I'm too old to die young now.
  • 0
Alltså vad är grejen med LoL? Skulle vara online 11.00 am UK time. Kom sedan en uppdatering på deras officiella forum om att det blev förlängt med en timme. Nu har det gått en jädra massa timmar, och jag ser heller ingen ny information.

Sedan när jag försöker läsa trådar och bläddra sidor i trådarna på deras officiella forum så händer det inget. Kan kan t.ex. vara på sida 10, klicka på sida 11, 12, 24, 199 osv, men ändå bara stanna på sida 10.. Överbelastning?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Sedan när jag försöker läsa trådar och bläddra sidor i trådarna på deras officiella forum så händer det inget. Kan kan t.ex. vara på sida 10, klicka på sida 11, 12, 24, 199 osv, men ändå bara stanna på sida 10.. Överbelastning?

Hade samma problem igår också :/ Stört jobbigt.
I'm too old to die young now.
  • 0
Väldigt dåligt med information. Varför kan de exempelvis inte ha sådan här information i pvp.net klienten? Det står bara "server unavailable". Hade ju varit bättre med info om vad som försigår. Visst, man kan klicka "read more" för ytterligare menlös info.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Det jag undrar är varför informationen tidigare stod på franska <.<
Verkar som att det inte blir något game innan jag åker bort två dagar. Riktigt jävla trist.
I'm too old to die young now.
  • 0
Spoiler:trollade om rasismen, jesus people
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Tycker de hade kunnat ha något som liknar en Twitter-funktion inuti PvP.net-klienten, typ istället för "Server Status", så står det nya PvP-poster (eller vad det nu skulle heta) om vad de kan göra inför nästa patch, hur det går med server-spliten, server-statusar. Eller kanske istället för nyheter?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Nu verkar servrarna ha kickat igång igen...
  • 0
Citerar -Ando:
Moba-spel.


Har hört att några spelare som var skickliga på HoN har bytt till LoL.

Sedan så finns det ju väldigt många "proffs" som spelar League of legends just nu, de bästa på moba-spel, hur mätts något sådant egentligen? Finns ju proffs i Lol, HoN och DoTA och hur kan man säga vem som är generellt bäst på Moba-spel?
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Citerar -Ando:Moba-spel.

Har hört att några spelare som var skickliga på HoN har bytt till LoL.

Sedan så finns det ju väldigt många "proffs" som spelar League of legends just nu, de bästa på moba-spel, hur mätts något sådant egentligen? Finns ju proffs i Lol, HoN och DoTA och hur kan man säga vem som är generellt bäst på Moba-spel?




Jadu. APM finns ju inte riktigt, man spelar inte 1v1, finns det ingen ranking på Ranked, alltså en lista? Flest wins? Ingen aning egentligen.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
APM finns ju inte riktigt


lol wat, vad skulle det göra för skillnad?
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Äntligne kom jag in. 13 minuters kö är inte så farligt.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar -Ando:
Så som...?


http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=234750

Han är inte bäst på League of legends, ännu iaf.

Citerar Gamesrule:
Jadu. APM finns ju inte riktigt, man spelar inte 1v1, finns det ingen ranking på Ranked, alltså en lista? Flest wins? Ingen aning egentligen.


Vad menar du?
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Kom in nu, 26 minuters kö.
(plus att jag fakiskt väntat sedan 11.00 UK time.)
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar Capodister:
Nej, ryssar och polacker kan verkligen inte spela, det är faktiskt så.


Jag brukar spela med två ryssar, även om de bott i sverige ett tag nu och kan hyffsad svenska. De kan iaf spela, även om de är lite aggressiva enligt mig.

Citerar -Ando:
Jag vet inte, jag tänkte bara att skill-taket är högst i DOTA, hence, där borde dom bästa finnas.


Hur vet man att "skill-taket" är högre i DotA? Det låter som ett väldigt subjektivt ämne att uttala sig om som om det är fakta. Om det nu skulle vara fakta så vill jag själv få läsa den studie eller det paper som finns på det.
Five soldiers forever sedated with the, "No one's responsible" psychological drama of our social justice dribble, dribble, dribble
  • 0
Varför ens diskutera om "skills" ? Spela roll?

Det finns bra och dåliga spelare i ALLA spel. Och inte bara i spel, utan i allt.

Om en person är bra på t.ex. DOTA, HoN, LoL, FIFA, NHL, CoD. blabla.. Vad gör det för skillnad?

Dock så tycker jag att är man en duktig gamer så är man allt från skaplig till bra på de flesta spelen, så länge de tillhör den typ av spel man gillar.

Tillagt 2011-06-30 17:24:


Fyfan i helvete. Efter att ha köat i 28 minuter så åkte jag ur helt när jag nådde 0 min 0 sek.

Nu är servrarna busy igen.


Vafan gjorde de imorse? Skulle vara nere i några timmar, det har fan varit nere hur länge som helst.

Inkompetenta......
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Hatar när Vlad är gratis. Hatar det stört mycket. Alla noobs ska testa Vlad och failar så hårt och feedar som faen. Blir så trött på sånt... Pubs </3
I'm too old to die young now.
  • 0
Gick ju relativt bra i LoL-finalen@ DH summer 2011 <3
Your health is low...
  • 0
Citerar -Ando:
Haha, på vilket sätt skulle det vara subjektivt?


Tja, vad har du för bevis på att det är mer skillat så? Jag tycker att huruvida ett spel eller ett annat kräver mest skicklighet är upp till var och en att avgöra, om du inte har fakta. Bara för att ett moment finns i ett spel så behöver inte det betyda särskilt mycket, allt beror ju på vad det momentet är och vilken inverkan det har på spelet.

Jag påstår inte att LoL kräver mer, mindre eller ens lika mycket som DotA, det kan jag inte tillräckligt mycket om spelen på hög nivå för att kunna hävda, men innan jag accepterar att det faktiskt ÄR så att man måste vara bättre för att spela DotA än LoL, så vill jag ha vetenskapliga fakta^_^

Personligen tycker jag det där med denying verkar mest segt, men även det vet jag för lite om för att kunna säga något säkert om.

Edit: Dessutom finns det moment i LoL som inte finns i DotA, som masteries och runor.
Five soldiers forever sedated with the, "No one's responsible" psychological drama of our social justice dribble, dribble, dribble
  • 0
Citerar Lihtenem:
lol wat, vad skulle det göra för skillnad?




Han snackade om ett sätt att mäta spelar-skicklighet. Hög APM är åtminstone snabbt. Sen sa jag ju faktiskt att det inte finns, men det är ju indirekt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Han snackade om ett sätt att mäta spelar-skicklighet.


Ja, och då är APM förmodligen det sämsta sättet. I moba-spel så kan man ha hur hög apm som helst, men om man inte tar rätt beslut med den apmen så är man körd.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
Troll-game CLG/EG vs TSM om någon är intresserad. Phreak kommenterar.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
  • inaz
  • inaz
Citerar Alexis:
Troll-game CLG/EG vs TSM om någon är intresserad. Phreak kommenterar.


Länka
"Never forget the A, B and C, Always Bring a Condom."
  • 0
Citerar inaz:
Länka


Slut.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!