Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

League of Legends


The LOL object
Men om han elo boostats "bör" du väl inte känna någon typ av avund? Såg f.ö en redditpost om att folk i allmänhet spelar sämre, trollar mer och går oftare afk i slutet av säsongerna för att många har slutat bry sig när de redan nått den division de vill nå. Fast rent statistiskt skulle man ju själv tjäna på det eftersom motståndarna har 5 potentiellt dåliga spelare och ditt lag har 4 (om du förtjänar högre mmr dvs).
  • 0
Jo jag tar ju inte illa upp egentligen, men det känns surt som fan t.ex att han får Elise skin'et när han innan han blev boostad hade runt 20 champs som är "low" - Garen, Trynda osv enbart medens jag personligen spelat en hel del Elise...
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Blev helt omöjligt då min MMR bestämde sig för att inte sammarbeta överhuvudtaget och gav mig 6 LP för varje game, även fast jag hade 4 games winning streaks och dylikt, aja, fixar Diamond nästa säsong.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Nepp, de senaste dagarna har gått åt skogen... Går inte vägen hur mycket jag än försöker, tyvärr. 6 förluster av 10 senaste, 3 förluster av dagens 4 spelade... Får väl ta en liten paus och hoppas att det blir bättre senare. :/

Stör mig otroligt mycket på hur mycket skitstövlar det finns i Guld/Platinum. Man skulle kunna tro att folk hade skärpt sig vid det laget, men nepp, idag hade jag en Thresh support som fick för sig att han skulle feeda motståndarlaget med flit, köpte bara boots of mobility och sprang rakt in i deras torn.
Citerar Iqaros:
och sprang rakt in i deras torn.


Blev nerflyttad till Silver II ungefär 2 veckor innan säsongen slutade, och valde att lägga ner spelet då eftersom jag insåg att även om tid fanns är det för mycket skit med lagkamrater som skulle göra att det var ovärt. Var faktiskt närmare att hamna i Silver 3 än att komma tillbaks uppåt. Kändes så skönt att släppa taget och skita i spelet då det skapat alldeles för mycket aggro för mig.

Förövrigt så har AD Alistar varit ett monster i normalgames för mig.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Sweet Gold V, ward skin och Elise skin. Life is gutt

Hoppas på och hoppa upp en liga nästa S.
- v -
  • 0
"Blev helt omöjligt då min MMR bestämde sig för att inte sammarbeta överhuvudtaget och gav mig 6 LP för varje game, även fast jag hade 4 games winning streaks och dylikt, aja, fixar Diamond nästa säsong. "

Detta beror ju på clampingen som existerar i varje division 1. Jag fick 1-2 lp de sista matcherna i Gold 1 men när jag väl blev platinum 5 så beräknas min mmr vara högre än platinum 5 nivå enligt elocalculators.
  • 0
Citerar DivineNerd:
Detta beror ju på clampingen som existerar i varje division 1. Jag fick 1-2 lp de sista matcherna i Gold 1 men när jag väl blev platinum 5 så beräknas min mmr vara högre än platinum 5 nivå enligt elocalculators.


Jo, jag förstår det, men detta hände aldrig i Gold I, så hoppade jag kunde komma undan detta fenomenetet genom att vinna hela tiden.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
1v5 Riven penta np. Pls buff.
  • 0
Diamond på juldagen. What a glorious christmas!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Hur går det för alla nu?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Ehh... 0 games played.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Ehh... 0 games played.


Sen?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Sen?


Har ju lirat normals/arams med vännerna, men har inte begett mig ut i soloq.n sedan början av Januari när reseten skedde.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Har ju lirat normals/arams med vännerna, men har inte begett mig ut i soloq.n sedan början av Januari när reseten skedde.


Ah I see! Har spelat 6 av mina placements och ligger 5/1 atm. Men har haft tur och fått riktigt bra teammates de fem vinsterna!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
En ganska "cheesy" strat som jag börjat lira med är att börja röd pot på supports. Det är väldigt starkt på Thresh, jag har testat det på Lulu också med bra resultat. Kanske kommer slå igenom när Dorans Shield nerfen kommer.
  • 0
Silver II, Kayle mid några matcher till så är man snart guld igen
- v -
  • 0
Okej, tog mig i kragen och dök in i ranked igen. Första gamet blev vinst. Time to get back to the glory of Diamond.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
7-3 i promotional games, vilket resulterade i Platinum 1, supernöjd.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
...And back to Diamond.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Efter att ha spelat en del på NE kan jag konstatera att det känns som en enklare server att spela på. Kanske har jag bara haft tur med motståndarna och otur med mina lagkamrater. Eller så minns jag inte hur enkelt det var att spela i Gold på EUW. Sen är det också en roligare server eftersom chatten är bättre rent generellt.
  • 0
Citerar DivineNerd:
Efter att ha spelat en del på NE kan jag konstatera att det känns som en enklare server


Det är ju ett faktum att spelarna på den servern är betydligt sämre än EUW.

Tillagt 2014-05-12 22:56:
Btw, vem är sugen på att duo ranka med mig, jag är plat V, brukar jungla/supporta. Diggar top också. Adda gärna: NoDaddyPlzStahp
I dont care if you die
  • 0
Dags att bumpa inför Worlds?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Har kikat lite på matcherna som har gått de senaste dagarna, dock tycker jag det är roligare att titta när de spelar flera matcher mot varandra istället för en enstaka som de gjort hittills.

PS: Lyckades klättra upp i Platinum 5 idag! Efter en rysare på 5:e promotion matchen där vi låg under med 10 kills, men ändå lyckades plocka draken flera gånger och till slut få till en riktigt bra teamfight!

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!