Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

League of Legends


Första ranked game: Riven mid 13-1. Hahahaha, fy fan vad dåliga folk är. nyss 13-0 med kayle top. Det är som att köra mot folk som är på lvl 1. Tyvärr får man dom med sig ibland.
  • 0
Jag skulle gärna spela lol med någon. Dock är min ranking ganska låg.. Spelar gärna en support med en bra ad carry, soraka är min mainsupport.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Spelar mer än gärna lite LoL med folk, har cirka 300 wins, medelmåtta, inga ranked games - pallar inte pressen <.<

EUWEST namn: PointFallen

EUEN namn: BjörnkramarBörje
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar UtanSkor:
...Kha'Zix. Hur spelas han bäst? Hur använder ni ultin? Är han värd ett köp? Tack på förhand!


Undrar också hur man använder ultin på bästa sätt, verkar som man använder den för movement speeden man får mest, stealthen varar ju bara i en sekund, så... Jag tror definitivt han är köpvärd, men du kan ju vänta 2 veckor så är han free2play
10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash - Now we have no Jobs, no Hope and no Cash.
  • 0
Citerar Tano48:
Undrar också hur man använder ultin på bästa sätt, verkar som man använder den för movement speeden man får mest, stealthen varar ju bara i en sekund, så... Jag tror definitivt han är köpvärd, men du kan ju vänta 2 veckor så är han free2play


Efter att ha hunnit spela några games nu, tror jag att ultin bäst används som en reposition liksom ett sätt att dodga burst. Får som sagt se om några veckor hur köpvärd han egentligen är.

Ska för övrigt passa på att slänga ut mitt LoL namn här eftersom så många redan gjort det. Spelar normals som ranked (~1300) och även en del 3v3, mainar ad carry.

EUW: Colonthree
Yes sir, I can boogie
  • 0
Kan inte ta mig ur 1200 hahahahaha. det här är seriöst otroligt.
  • 0
Citerar Tano48:
Undrar också hur man använder ultin på bästa sätt


Skulle kunna tänka mej att man drar den som antingen escape eller i en väldigt jämn 1v1 för man tar väl "reduced damage"? Och om jag inte missminner mej så ska väl han passiv reseta efter en dragen ulti? I sådana fall blir det ju en rejäl skada med tanke på att hans Q-attack gör runt ca 800 damage, men rätta mej gärna om jag har fel!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Frasse6:
Kan inte ta mig ur 1200 hahahahaha. det här är seriöst otroligt.


Kör Ezreal, Skarner eller Katarina. Gratis elo.
Yes sir, I can boogie
  • 0
Utanskor, jag la till dej på friends listan. Så har du/ni lust för att dra någon eller om ni behöver en 5:e spelare så kan du bara säga till!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar UtanSkor:
Kör Ezreal, Skarner eller Katarina. Gratis elo.


Spelar ingen roll när vår ezreal går ap bot 0-6 och riven bygger tank och säger åt mig att jag inte vet vad jag sysslar med. Nästa game, Ryze säger att kayle är en värdelös champion(hade innan det gamet 6-0 med henne) varefter han förlorar mid mot ahri.

Hatar för övrigt bot lane, ruskigt tråkigt. Det är ju bäst att lira mid om man vill ta sig upp i ranking och jag vinner i stort sett alltid min lane, men det spelar ju ingen roll när en del bygger sorc boots på amumu och säger åt mig att hålla käften när jag säger åt honom att köpa något annat.
  • 0
Jag tycker Botlane är rätt bra för att climba elo, det är ju trots allt ADC som kan göra störst inverkan för att lyckas vända en match som ser förlorad ut.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Jag tycker Botlane är rätt bra för att climba elo, det är ju trots allt ADC som kan göra störst inverkan för att lyckas vända en match som ser förlorad ut.


Tycker snarare att det är den som lirar mid som kan göra det.
  • 0
Citerar Frasse6:
Tycker snarare att det är den som lirar mid som kan göra det.


Egentligen finns det väl ingen "prime-lane" för att climba elo. Handlar egentligen bara om att spela på det bästa sättet för att vinna i solo-que, och det är enligt mig att se till att lagmedlemmarna är positiva, timea dragon/baron och alltid göra sitt bästa.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Givetvis finns det ju ingen handbok på hur man klättrar elo, men något som enligt mig funkar är man duoar med någon varav en går antingen ap- eller ad carry och den andra i jungeln. Snowball gubbar tenderar också att fungera väldigt bra på låg elo enligt mig. Givetvis också en bra attityd som Alexis nämnde.
Yes sir, I can boogie
  • 0
Citerar Alexis:
Egentligen finns det väl ingen "prime-lane" för att climba elo. Handlar egentligen bara om att spela på det bästa sättet för att vinna i solo-que, och det är enligt mig att se till att lagmedlemmarna är positiva, timea dragon/baron och alltid göra sitt bästa.


Precis. Har börjat tycka om support av den enkla anledningen att det är JAG som bestämmer hur det går early game. Gillar främst Sona och sättet jag kan harassa på. Riktigt stark. Föredrar dock jungle följt av top.

Inte mycket att göra om det är ett k*khuvud i ditt lag. Lite av ett lotteri. Det bästa man kan göra, som jag är dålig på, är att ignorera dem som gnäller och fokusera på sitt eget.

Föreställ er att era medspelare är bots och att du måste göra allt själv. Det hjälper.

Kan ni så borde ni duo-Q. Mindre % chans att hamna med idiot.
  • 0
Är det bara jag eller är det extremt många som pickar Soraka efter hennes skin-remake? Är jag inte snabb med fingrarna så får jag nästan aldrig lira Soraka numera... Spelar typ bara support och AD carry, brukade vara lätt att plocka support-rollen, men inte längre som sagt, och carry/mid-rollerna plockas ju också snabbt, så brukar vara tvungen att antingen jungla eller solo-toppa, suger på båda. -.-
  • 0
Citerar Wrench:
ungla eller solo-toppa, suger på båda. -.-


När jag hamnar i de läget så säger jag bara till mitt lag att jag kan verkligen inte Jungla eller solo toppa, även fast jag kan gå top men då brukar jag oftast få support rollen.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Skulle väldigt gärna hitta någon att lira med.

EU Nordic east: KarateNinjaDude ca 740 wins
EU West: BallSackLord lvl 11-12 (galet lame namn, jag är medveten, skapades först helt och hållet som troll acc men har bestämt mig för att levla det till 30 nu iallafall)

middar mest förresten, men behärskar alla positioner helt acceptabelt.

allra mest skulle jag vilja hitta en duktig junglare på east
We are Ebonheart. We are as one. And by this, our victory is assured.
  • 0
6 vunna ranked matcher i rad, 7:e spelar blitz och får en efterbliven ad carry. Given förlust och sviten är bruten. Härligt att vara fast i elo hell.
Strange becomes mundane
  • 0
Citerar Dempzor:
6 vunna ranked matcher i rad, 7:e spelar blitz och får en efterbliven ad carry. Given förlust och sviten är bruten. Härligt att vara fast i elo hell.


Jo, för en förlust efter 6 vinster i rad kan klassas som elo hell.
  • 0
Citerar Dizzle:
Jo, för en förlust efter 6 vinster i rad kan klassas som elo hell.


Vinner jag 6/7 games ser jag det som elo-heaven.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Så nice att spela duo. Amumu + Eve fungerar sjukt bra med. Nice mumu ulti = OP Eve ulti. Ap Eve är så jäkla stark just nu. Fan va hon snowballar.
  • 0
Skulle det inte starta klockan 18:00 här i Sverige? Börjar bli otålig nu...
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Streamen är igång nu.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!