Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

League of Legends


O.o Kassadin har ju aldrig varit dålig ^^ Iof var jag nybörjare för 1 år sedan.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Den som tycker att Kassadin är OP är bara sjukt himla dålig och borde faktiskt hålla sig till Co-op vs AI

Aldrig funderat på Banshee's Veil? Dessutom gör han inte så himla mycket skada. Kassadin har spelets sämsta early game. Ta vara på early gamet då. Ryze är en helt okej counter mot Kassadin pågrund av hans snare.

Jag fattar inte hur folk kan tycka att han är OP. Jag blir för fan glad när jag möter en Kassadin för att han är så lätt countrad.
  • 0
Citerar Capodister:
Den som tycker att Kassadin är OP är bara sjukt himla dålig och borde faktiskt hålla sig till Co-op vs AI

Aldrig funderat på Banshee's Veil? Dessutom gör han inte så himla mycket skada. Kassadin har spelets sämsta early game. Ta vara på early gamet då. Ryze är en helt okej counter mot Kassadin pågrund av hans snare.

Jag fattar inte hur folk kan tycka att han är OP. Jag blir för fan glad när jag möter en Kassadin för att han är så lätt countrad.


So many things wrong in 1 post.
  • 0
Citerar JohnnyK:
So many things wrong in 1 post.


Ummh, no.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Citerar JohnnyK o many things wrong in 1 post.

Ummh, no.


Kassadin och "inte så himla mycket skada" i samma mening, don't do it.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Kassadin och "inte så himla mycket skada" i samma mening, don't do it.


Well, håller med om det, men överlag höll jag med om det mesta. En banshees är extremt stark mot Kassadin, och att det finns en lång rad champions som countrar honom, vilket jag inte tycker passar en karaktär som skall vara "OP"
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
En banshees är väl i sig lika stark emot Kassadin som vilken annan Ap-carry som helst, om något svagare enligt mig, då man bara istället blinkar in och sen drar silence etc istället för silence först. Man förlorar då inte mycket dmg. + att det inte är direkt ett item som man rushar på en gång (då man obv alltid bygger dmg först och inte defensiv när man går mid).

+ att enligt mig har han långt ifrån ett svagt early game, med lite mana-reg och en spec i W så kommer man kunna hålla harassen uppe vilket då jämnar ut att man är melee.

Sen så visst, han är långt ifrån OP men han är enligt mig personligen en av de värsta att möta mid (och då var han ändå min main under en väldigt lång tid så jag kan köra honom). Snäppet värre än Le Blanc och lite svagare än Cassiopeia, sen vet jag i sig inte riktigt hur det är med Ahri då jag i sig knappt mött henne.

Tillagt 2012-01-06 20:30:
F.ö är väl Ryze knappast en av de starkare att lanea emot Kassadin, visst för att man blir snaread men samtidigt kommer Ryze bli silencad och kanske få E på sig beroende på avståndet.
Om något så vart jag extremt glad de gånger jag mötte Ryze mid när jag körde Kassadin då Ryze är så otroligt squishy (eller var förr iaf, nu är det sällan jag möter Ryze de gånger jag kör mid)
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
F.ö är väl Ryze knappast en av de starkare att lanea emot Kassadin, visst för att man blir snaread men samtidigt kommer Ryze bli silencad och kanske få E på sig beroende på avståndet.


Dock så kan inte Kassadin ens röra Ryze lategame. Ryze har då sjukaste sustain-dmg och troligtvis jävligt mycket MR. Countrar honom rätt bra lategame iaf.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Vaynes true damage är obefintlig i laning phase. Sedan att hennes ulti burst i level 6 endast är högre än de flesta andra om hon sätter sin Condemn gör henne väldigt svag.... Hennes kit är godlike lategame, men ser inget som ens är BRA med henne i lane. Enda poken hon har är hennes q, som de flesta inte ens maxar = Lite mer än autoattack harass, hur ska det mätas mot... Let's see, Sivir Boomerang eller Graves q? Det går inte, då Graves Q äter Vaynes ansikte. Heck, hennes laning-burst är den mest opålitliga av alla AD-carries. (Ezreal är väl ett undantag i guess. )


Själv brukar man köra Vayne Taric just för att äta upp graves, det finns inget stopp. Håll brush wardad och så fort läget kommer så Condemn in i en vägg - död. Vayne är en så otrolig kill-lane just för att hon inte behöver någon damage. Hela hennes kit är baserat på att ge henne gratis damage. Rusha lite tidig attack speed och combo'a med en hard cc.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Citerar folixan:
Själv brukar man köra Vayne Taric just för att äta upp graves, det finns inget stopp. Håll brush wardad och så fort läget kommer så Condemn in i en vägg - död.


Och varför skulle Graves stå på ett ställe där denna combon kan genomföras så enkelt? När jag möter Vayne står jag nästan alltid mitt i lanen, omöjligt att få condemn in i någon vägg, och även fast den lyckas kommer du troligtvis undan då Vayne inte hinner bursta ner dig med 10 stacks på passive. Visst, under premade förhållanden där du har ett övertag mot motsåndaren genom att ni båda snackar och får till de perfekta tillfällena, då kan Taric Vayne-lanen bli godlike, men i Solo-que spelar du ofta med random support som inte har någon aning om när du vill gå in för kill, eller när du bara ville ta en enkel last hit.

Sedan är ju cleanse nya modet, sjukt effektivt mot Vayne. Cleanse, dash, safe.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Och varför skulle Graves stå på ett ställe där denna combon kan genomföras så enkelt? När jag möter Vayne står jag nästan alltid mitt i lanen, omöjligt att få condemn in i någon vägg, och även fast den lyckas kommer du troligtvis undan då Vayne inte hinner bursta ner dig med 10 stacks på passive. Visst, under premade förhållanden där du har ett övertag mot motsåndaren genom att ni båda snackar och får till de perfekta tillfällena, då kan Taric Vayne-lanen bli godlike, men i Solo-que spelar du ofta med random support som inte har någon aning om när du vill gå in för kill, eller när du bara ville ta en enkel last hit.

Sedan är ju cleanse nya modet, sjukt effektivt mot Vayne. Cleanse, dash, safe.


Cleanse är ju sjukt stark efter buffen men det går ganska lätt a baita fienden med en gank från junglern (Folk gillar att pusha som dårar och bränna alla cd's när de blir gankade). Men Heal Ignite och supporten kör exhaust, nu snackar vi mode. en graves/sona lane eller en vayne/taric/Alistar lane med heal, ignite och exhaust är så sjukt bra för solo que då misstag straffar sig 100 gånger mer än i premade femmor. Sen så spelar man Vayne, klickar R och springer mot saker.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Snabb fråga:

Vilken champion har ni som "main" just nu?
Personligen kör jag med Irelia. (Hon e awesome!)
  • 0
... Självklart fungerar inte citatfunktionen igen.
Men iaf, det kan nog stämma väldigt väl att Ryze countrar late-game Kassadin men knappast early/mid-game av min erfarenhet.

Själv har jag nog inte någon direkt main i nuläget, varierar rättså mycket. Mest blir det dock Soraka då det så gott som alltid behövs support xD
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Rithan94:
Vilken champion har ni som "main" just nu?
Personligen kör jag med Irelia. (Hon e awesome!)


Hmm, kan inte säga att jag har någon main överhuvudtaget, eftersom jag kör mest draft normal/ranked så counterpickar jag ofta eller så får jag inte köra det jag vill, vilket gör det svårt att ha någon main. Men de karaktärer jag tycker är roligast är b.la: Ezreal, Ahri, Morgana, Lee Sin, Riven, Irelia.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Rithan94:
Snabb fråga:

Vilken champion har ni som "main" just nu?
Personligen kör jag med Irelia. (Hon e awesome!)

Cho gath, Gangplank och Graves är mina mains just nu.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Det blir i sig att jag spelar ett par oftare än andra obv vilket nog isåfall är:
Heimerdinger, Le Blanc, Karma, Singed, Skarner, Soraka, Twitch (Jungle) och Corki. Sen en del Ashe också på senaste tid.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Axelorio:
Det blir i sig att jag spelar ett par oftare än andra obv vilket nog isåfall är:
Heimerdinger, Le Blanc, Karma, Singed, Skarner, Soraka, Twitch (Jungle) och Corki. Sen en del Ashe också på senaste tid.


Har du slutat lira Tristana?
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Typ ja, var länge sen jag körde henne. Skulle dock vara kul att köra henne mid någon gång igen (även om AD-carries ska gå bot med support är mid så otroligt mycket roligare som Tristana ^^)...
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Fick just min första pentakill, med Vayne.
  • 0
Citerar Iqaros:
Fick just min första pentakill, med Vayne.


Congratz!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Still no penta
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Köpte gragas för ett par timmar sedan, mycket nöjd med det köpet <:
We are Ebonheart. We are as one. And by this, our victory is assured.
  • 0
Är der värt att byta till west? Får panik av alla ryssar och polaker som skriver i chatten.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Tog hem LoL igår igen och det är bättre nu, men inte lika bra som HoN. Jag kommer fortsätta köra LoL dock, fler som spelar.

Körde säkert 5 matcher dominion igår, roligt läge! Även om man ser vissa champs som Trynd och Gangplank i varje match....
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Nu var det ytterst länge sedan jag var på East men det var otroligt länge sedan jag såg ett ryskt namn/någon skriva på ryska i chatten på West så om du vill slippa dem så kan det nog vara värt det.

Gragas är det sämsta köpet jag gjort ^^ Köpte honom, gillade honom inte och inte kört honom sedan dess. Iof var det likadant när jag köpte Karma och nu gillar jag henne så vem vet, kanske blir rolig sen.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!